خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه راهنمای انتخاب بهترین رنگ وسایل آشپزخانه عروس در سال 2020

راهنمای انتخاب بهترین رنگ وسایل آشپزخانه عروس در سال 2020

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

اگر در انتخاب رنگ لوازم برقی و وسایل آشپزخانه عروس تردید دارید و فکر می‌کنید وسایل استیل تنها گزینه‌ی پیش روی شما هستند، این مطلب مجله دکوراسیون پیت کت را از دست ندهید.

استراتژیک ترین انتخاب ها برای عروس خانم در خرید جهیزیه تصمیم گیری برای وسایل و لوازم آشپزخانه است. که مهم ترین سوالی که در ذهن عروس خانم ها برای خرید لوازم آشپزخانه نقش می بندد این است که لوازم آشپزخانه را چه رنگی بخرم؟!

که اگر از حق نگذریم سوالی اساسی است چون رنگ وسایل آشپزخانه بر حس و حال آشپزخانه و حتی فراتر از آن دکوراسیون خانه تاثیر زیادی دارد. در این مقاله از پیت کت در صدد این بر آمدیم که با هم گزینه هایی که تازه عروس ها برای تزیین و چیدمان آشپزخانه خود پیش رو دارند را مورد بررسی قرار دهیم.

در این مطلب خواهید دید که با توجه به سبک دکوراسیون و شرایط آشپزخانه، گزینه‌های زیادی پیش رو دارید که می‌توانند با کابینت‌ها، کف‌پوش‌ها و وسایل نورپردازی شما متناسب باشند. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی پیت کت ابتدا با هم با سه نکته مهمی که در انتخاب رنگ و خرید لوازم آشپزخانه باید رعایت کنید، آشنا خواهیم شد و در نهایت نیز به بررسی انواع لوازم برقی از نظر رنگ و کاربرد که برای آشپزخانه عروس مناسب است، میپردازیم


1. معایب وسایل رنگی برای آشپزخانه عروس 

پیش از خرید یخچال یا مایکروویو رنگی، نقاط ضعف و قوت این وسایل را ارزیابی کنید تا از درستی انتخاب خود مطمئن شوید. در ادامه با هم به طور مختصر برخی از نقاط ضعف وسایل آشپزخانه رنگی را بررسی میکنیم.

وسایل رنگی برای آشپزخانه عروس 

وسایل رنگی در دکوراسیون آشپزخانه خیلی زود تکراری می‌شوند. این بدان معناست که با وجود اینکه این وسایل ظاهری جذاب به آشپزخانه‌ شما می‌دهند، زودتر از آن‌چه تصور می‌کنید برایتان خسته‌کننده می‌شوند. آشپزخانه‌ رنگارنگ ممکن است برای مدتی زیبا و جذاب باشد ولی زیبایی رنگ‌های خنثی همیشگی هستند.

اگر قصد خرید جهیزیه دارید و می‌خواهید مجموعه‌ای از وسایل هم ‌رنگ را برای حفظ هارمونی در آشپزخانه خود تهیه کنید، فراموش نکنید که وسایل رنگی کمتر از وسایل استیل یا وسایل با رنگ های خنثی در بازار یافت می‌شوند. بنابراین اگر مجبور به تعویض یکی از وسایل برقی آشپزخانه شوید، یا باید آن قدر بگردید تا رنگ موردنظر را پیدا کنید یا اینکه تمام وسایل آشپزخانه خود را از نو بخرید. در غیر این‌ صورت ظاهر یکپارچه‌ آشپزخانه از بین خواهد رفت. و همچنین از همه مهم تر لوازم برقی رنگی اغلب گران‌تر از وسایل آشپزخانه سفید یا مشکی هستند.


2. توجه به سلیقه و علایق عروس در چیدمان وسایل آشپزخانه

اگر دوست دارید ترندهای آشپزخانه را دنبال کنید و از عهده‌ی هزینه تعویض مداوم لوازم آشپزخانه برمی‌آیید، لوازم برقی رنگارنگ می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشند. یک یخچال رنگارنگ، ظاهری شاد و زیبا به چیدمان آشپزخانه‌ شما می‌دهد.

انتخاب بهترین رنگ وسایل آشپزخانه عروس در سال 2020

با این‌حال هنگام انتخاب رنگ وسایل آشپزخانه، خصوصا زمان خرید وسایل آشپزخانه عروس، اطمینان حاصل کنید که رنگ این وسایل با سایر المان‌های آشپزخانه مثل کف‌پوش، کانتر و کاشی‌ها که تا مدت‌ها تعویض نخواهند شد، هم‌خوانی دارد.

اگر ترجیح می‌دهید وسایل آشپزخانه در معرض دید نباشند، می‌توانید از کابینت‌ساز بخواهید که مکان تمام لوازم برقی را توکار طراحی کند تا یخچال، مایکروویو و سایر لوازم برقی بین کابینت‌ها مخفی ‌شوند. این کار قاعدتا کمی هزینه‌بردار است ولی هنگام فروش، ارزش خانه‌ی شما را بیشتر می‌کند.


3. هارمونی در چیدمان وسایل آشپزخانه عروس

اگر قصد تعویض یکی از وسایل آشپزخانه را دارید و فعلا تصمیمی برای تغییر دکور آشپزخانه یا تعویض سایر وسایل نگرفته‌اید، رنگی انتخاب کنید که با سایر رنگ‌های آشپزخانه هم‌خوانی داشته باشد. در غیر این‌صورت فراموش نکنید که رنگ‌های خاص به‌راحتی پیدا نمی‌شوند، پس کامل کردن ست آشپزخانه را به تاخیر نیندازید.

بیشتر بخوانید: 13 ایده الهام بخش برای انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه 


معرفی انواع وسایل و لوازم برقی آشپزخانه عروس از نظر طرح و رنگ

وسایل آشپزخانه مشکی

این روزها یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای دیزاین و انتخاب لوازم برقی آشپزخانه، رنگ جذاب و شیک مشکی است. لوازم برقی مشکی در مدل‌ها و سبک‌های مختلفی عرضه می‌شوند، ظاهری شیک به آشپزخانه‌ شما می‌دهند و هم‌خوانی خوبی با وسایل برنجی یا نیکلی و تمام سبک‌ها و رنگ‌ها، مخصوصا رنگ سفید دارند. 

کابینت‌های خاکستری با سنگ تیره نیز هم‌خوانی خوبی با لوازم برقی مشکی دارند. در صورت اجرای این ایده، حتما به نورپردازی اصولی دکوراسیون آشپزخانه فکر کنید تا نتیجه ای فوق العاده بگیرید.

انتخاب بهترین رنگ وسایل آشپزخانه عروس در سال 2020

لوازم برقی مشکی برای چه آشپزخانه‌ای مناسب است؟

1) اگر عاشق ترکیب سفید و سیاه هستید؛ ترکیب رنگ سفید و سیاه یکی از کلاسیک‌ترین ترکیبات رنگی است که همواره مد روز محسوب می‌شود و طرفداران زیادی دارد که اغلب عروس خانم ها برای این که  خانه خود را لاکچری جلوه دهند از این ترکیب جادویی استفاده میکنند. ترکیب لوازم برقی مشکی با کابینت‌ سفید باعث می‌شود رنگ مشکی تو ذوق نزند و دکوراسیون آشپزخانه را متعادل کند. حواستان باشد که لوازم برقی مشکی را در آشپزخانه به‌صورت پراکنده و با فاصله بچینید، زیرا اگر همه آن‌ها به رنگ مشکی باشند و در یک بخش آشپزخانه هم متمرکز شده باشند، ظاهر آشپزخانه را سنگین می‌کنند؛ خصوصا اگر آشپزخانه کوچک باشد.

2) اگر آشپزخانه شما بزرگ است؛ اگر آشپزخانه بزرگی دارید بهتر است برای از بین بردن یکنواختی کسالت‌بار آن، از لوازم برقی با یک رنگ جسورانه همچون مشکی استفاده کنید. استفاده از وسایل آشپزخانه مشکی رنگ همراه با کمی استیل در طراحی کابینت‌ها، فضای آشپزخانه عروس را گرم‌تر می‌کند.

وسایل آشپزخانه مشکی مات

در میان انواع لوازم برقی، لوازم مشکی مات نسبتا جدید هستند و برای کسانی که طرفدار سطوح براق نیستند یا از پاک کردن مداوم اثر انگشت از وسایل آشپزخانه بیزارند، گزینه‌ای مناسب هستند.

انتخاب بهترین رنگ وسایل آشپزخانه عروس در سال 2020

همان‌طورکه گفتیم، وسایل مشکی معمولا در آشپزخانه‌های بزرگ استفاده می‌شوند. وسایل مات، ضدلک هستند. پس برای خانه‌هایی که بچه کوچک دارند بسیار مناسب‌اند.

در آشپزخانه‌های تاریک و کوچک از وسایل مشکی مات استفاده نکنید. ولی اگر از طرفداران پروپاقرص این وسایل هستید وسایل نورپردازی مناسب را فراموش نکنید.

وسایل آشپزخانه سفید

اکثر افراد هنگام تغییر یا طراحی دکوراسیون آشپزخانه، به وسایل سفید و مزایای آن‌ها فکر نمی‌کنند ولی برخی وسایل سفید امروزی، ارزش فکر کردن را دارند. مثلا می‌توان یخچال‌های سفید براق که ظاهری ظریف و زیبا دارند را جایگزین یخچال‌های سفید معمولی کرد. وسایل آشپزخانه سفید برای افرادی که قرار است سبک دکوراسیون شبی شیک را در منزل اجرا کنند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

انتخاب بهترین رنگ وسایل آشپزخانه عروس در سال 2020

وسایل آشپزخانه سفید برای کدام آشپزخانه‌ها مناسب است؟

1) اگر کابینت آشپزخانه‌ رنگی روشن و کم رنگ دارید؛ ترکیب لوازم برقی سفید با کانتر مرمری یا کوارتزی، ظاهری یکپارچه و بی‌نظیر به دکوراسیون آشپزخانه‌ شما می‌دهد. دستیگره‌های برنجی نیز گرما و چاشنی رنگ را برای آشپزخانه‌های سفید به ارمغان می‌آورند. ممکن است تمیز کردن این وسایل، یکی از دغدغه‌هایتان باشد ولی بیشتر آن‌ها تنها با یک پارچه‌ی مرطوب تمیز و مثل روز اول می‌شوند. 

2) اگر سقف آشپزخانه‌ شما رنگی تیره دارد؛ سقف تیره (مانند سقف چوبی با رنگی تیره) آشپزخانه را کوچک‌تر و تاریک‌تر نشان می‌دهد، ولی این مشکل با لوازم برقی سفید قابل‌حل است. البته اگر کابینت‌های تیره یا رنگی دارید، از خرید لوازم برقی سفید صرفنظر کنید. استفاده از وسایل آشپزخانه با رنگ سفید برای آشپزخانه‌هایی که نورگیر کافی ندارند نیز گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

وسایل آشپزخانه استیل 

لوازم برقی استیل هم با سبک دکوراسیون مدرن و هم با دکوراسیون کلاسیک هم‌خوانی دارند و ظاهری شیک به آشپزخانه می‌دهند. از این ‌رو طی سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

انتخاب بهترین رنگ وسایل آشپزخانه عروس در سال 2020

لوازم برقی استیل برای چه خانه‌ای مناسب است؟

1) اگر طرفدار فضاهای مدرن هستید؛ درصورتی‌که منزل‌تان را به سبک دکوراسیون مدرن چیده‌اید، بهترین گزینه‌ای که پیش رو دارید لوازم برقی استیل است. اگر لوازم برقی استیل برای آشپزخانه‌تان می‌پسندید، سعی کنید شیرآلات و دستگیره کابینت‌ها و کشوها را نیز استیل یا برنجی (که تضاد چندانی با استیل ندارند) انتخاب کنید تا هم بیشترین همخوانی را با لوازم برقی استیل داشته باشند و هم ظاهری براق، شیک و مینیمال به آشپزخانه‌ شما ‌دهند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020 

2) اگر از کابینت چوبی برای آشپزخانه استفاده کرده‌اید؛ بسیاری از طراحان امروزی برای چیدمان آشپزخانه، اِلِمان‌های آشپزخانه به سبک کلاسیک مثل کابینت‌ها و کف‌پوش‌های چوبی را با اِلِمان‌های سبک مدرن مثل کانتر روشن و لوازم برقی استیل ترکیب می‌کنند. لوازم برقی استیل با کابینت‌های چوبی تضاد زیبایی دارند و ظاهری متفاوت و منحصربه‌فرد به آشپزخانه‌ می‌دهند. این تضاد را با صندلی‌ها و سبد‌های حصیری نیز می‌توانید ایجاد کنید. 

3) اگر ترکیبی از سبک مدرن و سبک سنتی دکوراسیون دارید؛ در ترکیب سبک مدرن و سنتی معمولا رنگ‌های سفید، طوسی و متالیک و متریال چوب به‌کار برده می‌شود. از ترکیب این‌ رنگ‌ها و بافت‌ها، مثلا از ترکیب چوب و کابینت سفید، می‌توان تضاد خوبی بین لوازم استیل و رنگ‌های خنثی ایجاد کرد.

انتخاب بهترین رنگ وسایل آشپزخانه عروس در سال 2020

4) اگر از رنگ آبی خوشتان می‌آید؛ از نظر اکثر طراحان داخلی، تناژ رنگ آبی مکمل خوبی برای وسایل استیل است. پس در کنار وسایل استیل می‌توانید از کابینت‌ آبی استفاده کنید. استیل از آنجا که ترکیب رنگ سفید و سیاه است، از رنگ‌ مشکی یا سفید خنثی‌تر محسوب می‌شود، پس در کنار سایر رنگ‌ها نیز می‌تواند زیبایی خود را حفظ کند.

فراموش نکنید که لوازم استیل به دلیل کیفیت بالایی که دارند گران‌ترند، پس اگر برای خرید جهیزیه با محدودیت بودجه مواجه‌اید بهتر است سراغ گزینه‌ی دیگری بروید. 

وسایل آشپزخانه استیل مات

اگر طرفدار لوازم استیل هستید ولی از معایب آن می‌ترسید، سراغ لوازم برقی استیل مات که لکه‌ها و اثر انگشت را نشان نمی‌دهند، بروید.

یکی از گزینه‌های مناسب برای کسانی که علاقه‌ای به تمیزکاری مداوم ندارند، لوازم برقی استیل مات است. علاوه‌ بر این لوازم برقی استیل برای کابینت‌های مشکی، سورمه‌ای و زمردی که ترند روز‌ هستند مکمل خوبی‌اند. ولی اگر طرفدار سطوح براق و صیقلی هستید، لوازم برقی استیل مات گزینه‌ی خوبی برای شما نیستند.

وسایل آشپزخانه رنگی 

یکی دیگر از انواع لوازم برقی، لوازم برقی رنگی هستند. این لوازم ظاهر منحصربه‌فردی دارند و باب سلیقه‌ی همه نیستند ولی زیبا و خاص‌اند و پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی ترند شوند. پس اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای متفاوت داشته باشید، به خرید وسایل رنگی فکر کنید. رنگ‌هایی مثل قرمز جیغ، زرد یا آبی روشن، ظاهری فوق مدرن و رنگ‌هایی مثل کرم، سبز یا صورتی ظاهری کلاسیک‌تر به آشپزخانه‌ی شما می‌دهند. 

بیشتر بخوانید: ایده هایی ناب برای طراحی آشپزخانه مدرن و شیک 

رنگ لوازم برقی کوچک، مثل مخلوط‌کن، قهوه‌ساز و تُستر را با هم ست کنید و نمایی یکپارچه به آشپزخانه‌ بدهید. اما پیشنهاد ما به شما این است که قبل از نهایی کردن تصمیم خود برای خرید لوازم برقی رنگی حتما به نکاتی که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، فکر کنید.

انتخاب بهترین رنگ وسایل آشپزخانه عروس در سال 2020


کلام آخر برای انتخاب بهترین رنگ وسایل آشپزخانه عروس

اگر هنوز هم در انتخاب رنگ وسایل آشپزخانه تردید دارید می‌توانید ترکیبی عمل کنید. رنگ لوازم برقی کوچک را با کابینت‌ها ست کنید و لوازم برقی بزرگ مثل یخچال را تیره‌تر انتخاب کنید. فراموش نکنید که انتخاب کاملا با شماست. پس از ترکیب رنگ‌های مختلف نترسید.

مجله اینترنتی پیت کت ضمن قدردانی از حسن توجه و همراهی شما، آماده‌ دریافت نظرات و تجربیات شما درباره پروسه انتخاب رنگ وسایل آشپزخانه عروس می باشد. بنابراین شما می توانید با ارسال ایده ها و دیدگاه های خود از بخش نظرات همین صفحه، ما را در ارائه‌ی خدماتی شایسته تر در آینده راهنمایی بفرمایید.


خرید انواع وسایل برقی آشپزخانه برای جهیزیه

در این مطلب با هم به بررسی نکاتی که برای خرید انواع وسایل برای آشپزخانه باید بدانیم پرداختیم و الان احتمالا شما در صدد انتخاب یک فروشگاه خوب برای خرید لوازم مورد نیاز خود هستید. به شما پیشنهاد میکنیم به فروشگاه اینترنتی دیجی کالا سر بزنید. در این مجموعه برای شما 22.000 محصول متنوع با قیمت ها و رنگ و طرح های متفاوت جمع آوری شده که می تواند فرآیند تصمیم گیری را برای شما آسان کند
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید