خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه 8 اشتباه رایج در دکوراسیون آشپزخانه و راه حل آنها

8 اشتباه رایج در دکوراسیون آشپزخانه و راه حل آنها

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

آشپزخانه قلب خانه است. جایی که روز اعضای خانواده در آن آغاز می شود و به پایان می رسد. با شنیدن اسم این بخش از منزل در ذهن اغلب ما تصویر مادری نقش می بندد که در حال آشپزی است و وسایل مختلف آشپزی در اطراف او قرار گرفته اند. 

بله آشپزخانه فضایی است که برای آشپزی تعبیه شده است اما کاربردی فراتر از این دارد. این بخش از منزل به دلیل فضای گرم و صمیمی ای که دارد برای برخی به عنوان اتاق ناهارخوری، اتاق بازی کودک، اتاق نشیمن یا حتی اتاق کار نیز عمل می کند. با در نظر داشتن اهمیت بالای این فضا، در این مقاله از مجله پیت کت قصد داریم به معرفی 8 اشتباه رایج در دیزاین آشپزخانه و راه حل آنها بپردازیم. اگر شما هم به دنبال ارتقای دکوراسیون آن هستید، این مقاله را از دست ندهید


1. روشنایی ضعیف دکوراسیون آشپزخانه

عدم توجه کافی به لایه های مختلف روشنایی در واقع موضوعی است که در مورد بسیاری از فضاهای منزل مطرح است. و اما در مورد آشپزخانه، اول از همه سعی کنید میزان دسترسی این فضا به نور طبیعی را به حداکثر برسانید. اگر این کار به هر دلیلی ممکن نیست پس تمرکز خود را بر افزایش نور مصنوعی و روشنایی عمومی محیط قرار دهید. ایده آل ترین انواع منابع روشنایی مصنوعی برای آشپزخانه، آنهایی هستند که به شما اجازه می دهند متناسب با نیازتان میزان نور را تنظیم کنید. برخلاف تصور برخی شما در آشپزخانه هم به روشنایی کاری نیاز دارید و می توانید با چراغ های سقفی آویزان این لایه از روشنایی را برای انجام کارهای مختلف تامین کنید. در ادامه برای اینکه یک آشپزخانه اصولی داشته باشید، برایتان واجب است مقاله صفر تا صد آموزش نورپردازی آشپزخانه را مطالعه کنید

عکس دکوراسیون آشپزخانه طوسی


2. عدم وجود فضای ذخیره سازی کافی در دیزاین آشپزخانه

وجود فضای ذخیره سازی کافی در آشپزخانه از اساسی ترین نکاتی است که در طراحی داخلی آن باید مدنظر قرار دهیم. بنابراین در انتخاب عناصر دکوراسیون، آنهایی را در اولویت قرار دهید که چندین کاربرد برای ما دارند و همچنین استفاده بهینه ای از فضایی که به خود اختصاص می دهند، داشته باشند. 

عکس دکوراسیون آشپزخانه مدرن

به عنوان مثال می توانید از شلف دیواری کمک بگیرید که هم می توانید روی آن ظروف خود را قرار دهید و هم برخی از آنها را در قسمت زیرین آن آویزان کنید. از گوشه های آشپزخانه هم غافل نشوید؛ می توانید قفسه هایی متناسب با ابعاد بخش مورد نظر سفارش دهید تا برای شما ساخته شود و این بخش از فضای آن بدون استفاده نماند.


3. عدم رعایت فاصله استاندارد بین وسایل در دکوراسیون آشپزخانه

به مثلث نامرئی ای که در حد فاصل فضای بین یخچال، سینک و اجاق گاز ایجاد می شود، مثلث کار گفته می شود؛ سه وسیله ای که بیشتر از همه در زمان کار در آشپزخانه با آنها سر و کار دارید. فراموش نکنید که باید حداقل 2.1 متر و حداکثر7.2 متر فاصله بین هر یک از این سه عنصر وجود داشته باشد. با در نظر داشتن این موضوع، لایه بندی دکوراسیون آشپزخانه شما هدفمندتر و کاربردی تر خواهد بود. 

عکس چیدمان آشپزخانه مدرن با کابینت های چوبی


4. زیاده روی در ست کردن عناصر در دکوراسیون آشپزخانه

برخی از افراد علاقه زیادی به ست کردن عناصر دیزاین در بخش های مختلف منزل از جمله آشپزخانه دارند. به عنوان مثال احتمالا شما هم شاهد ست کردن عناصر دکوراسیون آشپزخانه با رنگ کفپوش ها بوده اید؛ این کار مثل این می ماند که برای انتخاب رنگ گل های یک باغچه، رنگ سبزه را مدنظر قرار دهیم! این درحالی است که باید دید شما به دنبال گرفتن چه حس و حالی از فضای آن هستید. در مورد انتخاب رنگ عناصر آشپزخانه اهل جسارت به خرج دادن باشید و نگران استفاده از رنگ هایی برجسته همچون آبی یا زرد در پس زمینه ای خنثی نباشید. 

عکس دکوراسیون کلاسیک مشکی


5. استفاده بیش از حد از قفسه های باز در دکوراسیون آشپزخانه

شلف ها و قفسه های باز از مدرن ترین ایده ها برای بخش های مختلف منزل از جمله آشپزخانه هستند. شلف ها در عین سادگی، جذابیت زیادی به فضا می بخشند و همچنین کاربرد زیادی دارند. اما مثل هر ایده دیگری، زیاده روی در اضافه کردن آنها به دکوراسیون تعادل آن را بر هم می زند. آیا نیاز است تمام ماگ ها، بشقاب ها و دیگر ظرف های تان در معرض نمایش باشند؟ 

البته که نه! بنابراین بخش بزرگ تری از فضای ذخیره سازی را بصورت کابینت و بخش باقی مانده را بصورت شلف ها و قفسه های باز انتخاب کنید.

چیدمان آشپزخانه با شلف های دیواری


6. محدود کردن دکوراسیون آشپزخانه به عناصر فلزی

انتخاب عناصری با جلوه فلزی در مورد وسایلی همچون سینک، یخچال و یا هود طبیعی است اما محدود کردن جلوه دیزاین به آن می تواند فضای گرم و صمیمی آشپزخانه را تبدیل به محیطی سرد و بی روح کند. بنابراین اگر از عاشقان سبک دکوراسیون صنعتی نیستید و از آن برای دیگر بخش های منزل تان استفاده نکرده اید، بهتر است با اضافه کردن عناصری از جنس های مختلف همچون چوب، ام دی اف و شیشه فضایی متعادل تر و البته جذاب تر خلق کنید.

چیدمان دکوراسیون مدرن و شیک


7. استفاده بیش از حد از رنگ های قوی در دکوراسیون آشپزخانه

برخی افراد وقتی نوبت به انتخاب رنگ برای پالت رنگ آشپزخانه می رسد، فرصت را مناسب می بینند که تمام رنگ های مورد علاقه شان را که در دیگر بخش های منزل نتوانستند استفاده کنند در دکوراسیون آشپزخانه به کار ببرند. این موضوع می تواند باعث ایجاد دیزاینی آشفته شود. پیشنهاد ما استفاده از رنگ های خنثی همچون سفید، خاکستری، طوسی، مشکی یا بژ در ابعاد بزرگ تر و برای پس زمینه ی فضا است؛ در ادامه برای عناصری همچون صندلی اپن می توانید از رنگ هایی قوی تر کمک بگیرید.

دکوراسیون آشپزخانه با کابینت های قرمز​​​​​​​

بیشتر بخوانید: بهترین ایده ها برای رنگ آمیزی آشپزخانه 


8. بک اسپلشی با طرح های شلوغ در دکوراسیون آشپزخانه

بک اسپلش از کاربردی ترین بخش های آشپزخانه است که در عین حال سهم زیادی در جلوه نهایی دیزاین آن دارد. با انتخاب بک اسپلشی با طرح های شلوغ و پراکنده، انسجام دکوراسیون متاثر می شود و همچنین بعد از مدت کوتاهی برایتان خسته کننده خواهد شد. بنابراین سعی کنید انواعی از آن که طرح هایی ساده تر، منسجم تر و در عین حال باشکوه دارند را به دکوراسیون آشپزخانه اضافه کنید.


به پایان این مقاله از مجله پیت کت با بررسی 8 اشتباه رایج در دکوراسیون آشپزخانه و راه حل آنها رسیدیم. خوشحالیم که تا پایان همراه ما بودید. شما هم می توانید نظرات و ایده های خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید