خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه دکوراسیون آشپزخانه به سبک ترکیه

دکوراسیون آشپزخانه به سبک ترکیه

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

استانبول، مقر سلاطین عثمانی، صنعتگران ماهر در هنر نقاشی‌های مینیاتوری اسلامی و همچنین مرکز رشد و شکوفایی طراحی بوده است. این شهر منبع الهام‌بخشی برای دوست‌داران طراحی دکوراسیون به سبک ترکیه است.

سبک دکوراسیون آشپزخانه‌های ترک،‌ تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن است. در این مطلب با بررسی نمونه‌هایی از اماکن دیدنی ترکیه مثل موزه هاگیا سوفیا، مسجد سلطان احمد و کاخ توپکاپی، این چیدمان آشپزخانه به سبک ترکیه را معرفی خواهیم کرد.


۱. برای داشتن آشپزخانه‌ به سبک ترکیه از کاشی‌های پرنقش‌ونگار استفاده کنید

دکوراسیون آشپزخانه به سبک ترکیه


تعویض کاشی‌ها راهی سریع و آسان برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه است، هزینه و زحمت چندانی ندارد و ظاهر آشپزخانه‌ی شما را به‌کلی تغییر می‌دهد.  کاشی‌های آبی و فیروزه‌ای ترک، کار دست هستند و علاوه‌بر آشپزخانه برای حمام، پاسیو، راه‌پله‌ها و کف اتاق‌ها نیز مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: 13 ایده الهام بخش برای رنگ و لعاب بخشیدن به دکوراسیون آشپزخانه 

آبی کهربایی، سفید، قرمز جیغ و فیروزه‌ای، رنگ‌های بی‌نظیری هستند که زیبایی این کاشی‌ها را دوچندان می‌کنند. کاشی‌های طرح‌داری که تلفیقی از سبک آشپزخانه کلاسیک و مدرن هستند، بسیار لوکس و مجلل‌اند و در تمام مغازه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین به‌راحتی پیدا می‌شوند. این کاشی‌ها، ظرافت و اصالت خاصی به آشپزخانه‌ی شما می‌دهند. 

البته کاشی‌های طرح‌دار و رنگارنگ گران‌قیمت هستند. پس اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید، به جای تعویض کاشی‌ها می‌توانید از برچسب کاشی که گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر است استفاده کنید. استفاده از این برچسب‌ها به زمان کمتری نیاز دارد و خیلی راحت‌تر است. 


۲. وسایل مسی ظاهری شیک و گرم و صمیمی به دکوراسیون آشپزخانه‌ی شما می‌دهند

دکوراسیون آشپزخانه به سبک ترکیه


کافی‌است گشتی در بازار بزرگ استانبول بزنید تا ظروف و صنایع دستی مسی، برنجی، نقره‌ای و فلزی مختلف ازجمله سِت ظروف ابریک، قهوه‌جوش، پارچ‌های گلدانی‌‌شکل، بشقاب‌های بزرگ دکوری، ست چای‌خوری، کاسه‌ها و تشت‌ها، لامپ‌ها و فانوس‌ها مجذوب‌تان کند. ظروف مسی‌، سال‌هاست که مورد استقبال قرار گرفته‌اند و این روزها نیز بسیار محبوب‌اند. این ظروف، نمادی از سبک دکوراسیون آشپزخانه ترکیه هستند و ظاهری کلاسیک و خودمانی به آشپزخانه می‌دهد.

اگر قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه به سبک ترکیه را دارید یا تنها به فکر خرید ظروفی سالم و اصیل هستید، حتما به ظروف مسی فکر کنید.


۳. دستگیره‌های سرامیکی ترک، زیبایی کابینت آشپزخانه شما را دو برابر می‌کنند

گرما و صمیمت خانه بستگی زیادی به متریال‌های به‌کاررفته در دکوراسیون داخلی منزل دارد. دستگیره‌های سرامیکی و چینی با گل‌های آبی و سفید و زیبا، ظاهری بین‌المللی به آشپزخانه‌ی شما می‌بخشند و دکوراسیون آشپزخانه را به سبک ترکیه نزدیک‌تر می‌کنند. این دستگیره‌ها با شکل هندسی خاص و گل‌های ظریف‌شان، ظاهر یک کشو یا کمد ساده را به‌کلی تغییر می‌دهند و زیباتر می‌کنند.


۴. فرش اوشاک فاکتور دیگری از دکوراسیون آشپزخانه به سبک ترکیه است

دکوراسیون آشپزخانه به سبک ترکیه


فرش‌های نفیس اوشاک، آشپزخانه‌های تاریک را روشن‌تر کرده، از سرد و بی‌روح به نظر رسیدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند و آشپزخانه را از سایر بخش‌های خانه جدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 6 اشتباهی که نباید در انتخاب فرش دکوراسیون منزل مرتکب شویم 

نقش‌ونگار فرش‌های اووشاک، که به شهر اووشاک واقع در جنوب استانبول تعلق دارند، شباهت زیادی به فرش‌های ایرانی دارد. فرش‌های اووشاک امروزی، نرم و لوکس و برای دیزاین آشپزخانه و حتی سایر بخش‌های خانه بسیار مناسب‌اند. از این فرش‌های زیبا به‌ عنوان تابلو فرش هم می‌توان استفاده کرد. 


۵. لوسترهای موزاییکی ترک، مناسب‌ترین نورپردازی برای دکوراسیون آشپزخانه هستند.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک ترکیه


​​​​​​​شیشه‌گری، سنتی است که به مرور زمان به یکی از زیباترین هنرهای ترکیه تبدیل شده و ریشه در شهر استانبول دارد. این چراغ‌ها توسط صنعتگرانی ساخته شده‌اند که از تکنیک‌های کار با شیشه‌های رنگی، که قرن‌هاست یکی از مهارت‌های هنری ترکیه به شمار می‌رود، استفاده می‌کنند. 

تمام طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار بزرگ استانبول پیدا می‌شوند. پس اگر سفری به استانبول دارید، برای خرید این لوسترها و چراغ‌ها حتما سری به بازار بزرگ بزنید. ولی اگر ترجیح می‌دهید تجربیات هیجان‌انگیز‌تری به دست بیاورید، می‌توانید از دفتر گردشگری ترکیه نشانی جاهایی که ساخت این لامپ‌ها را آموزش می‌دهند بگیرید.

امیدواریم از ایده‌های طراحی الهام‌گرفته از آشپزخانه‌های ترک لذت برده باشید. شما گزینه‌های بی‌شماری پیش رو دارید تا با کمترین هزینه و زحمت، آشپزخانه‌ای به سبک ترکیه داشته باشید. حتی می‌توانید به سایر بخش‌های خانه نیز المان‌های ترک اضافه کنید تا مطمئن شوید که کارتان را خوب انجام داده‌اید! 
​​​​​​​

تا پایان این مطلب از مجله اینترنتی دکوراسیون منزل پیت کت با ما همراه بودید، از شما بابت این همراهی سپساس گذاریم. همچنین لطفا نظرات خود را راجع به این مطلب و دکوراسیون آشپزخانه ترکیه ای با ما و سایر مخاطبین پیت کت به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید