خانه دکوراسیون پذیرایی رنگ اتاق پذیرایی رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

یکی از تاثیرگذارترین اجزای دکوراسیون بر حس و حال ما، رنگ ها هستند. هر یک از رنگ ها حس متفاوتی را منتقل می کند و اگر با نحوه استفاده از آنها در پالت رنگ فضای زندگی مان آشنا نباشیم، می توانند برای ما خمودگی و افسردگی به همراه آورند. 

از طرفی با به کار بردن درست آنها می توانیم فضایی شاد و پرانرژی برای خود خلق کنیم که از بودن در آن لذت می بریم. یکی از رنگ هایی که محبوبیت زیادی در دنیای دکوراسیون پیدا کرده، رنگ طوسی است. آیا شما می دانید کدام رنگ ها ترکیب جذاب تری با رنگ طوسی می سازند؟ و چگونه از آن در دیزاین استفاده کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کامل این رنگ در دکوراسیون و چیدمان خانه بپردازیم.


روانشناسی رنگ طوسی

رنگ طوسی به عنوان رنگی غیراحساسی شناخته می شود. رنگی خنثی  که از دید علم روانشناسی رنگ سازش است. هر چه رنگ طوسی تیره تر باشد، پیچیده تر و هر چه روشن تر، شادابی بیشتری القا خواهد کرد. رنگ طوسی، آرامش و ثبات را به فضا می بخشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای طراحی رنگ دکوراسیون اتاق بر اساس آخرین قوانین طراحی و دیزاین 

دکوراسیون آشپزخانه طوسی رنگ

کدام رنگ ها ترکیب جذاب تری با طوسی می سازند؟

این یکی از مهم ترین سوال هایی است که قبل از استفاده از رنگ طوسی در پالت رنگ منزل باید به آن پاسخ دهید. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم:


1. طوسی و مشکی: دو رنگ خنثی در کنار هم که جلوه ای پیچیده و مدرن خلق می کنند.

2. طوسی و سبز آبی: طوسی به عنوان یک رنگ خنثی بهترین گزینه در کنار رنگ های هیجان انگیز و پرانرژی همچون سبز آبی است. چرا که یکی آرامش و دیگری انرژی به فضا می بخشد و تعادل ایجاد می کنند.

3. طوسی و زرد: برای جلوگیری از خسته کننده و بی روح به نظر رسیدن فضا نیاز است از رنگ های قوی در کنار طوسی استفاده کنیم و رنگ زرد که یادآور خورشید است، یکی از انرژی بخش ترین رنگ ها و مکمل خوبی برای طوسی است.

عکس دکوراسیون منزل طوسی و زرد

4. طوسی و صورتی ملایم: اگر می خواهید از رنگ طوسی برای اتاق خواب دخترانه استفاده کنید، می توانید از رنگ صورتی ملایم در کنار آن استفاده کنید تا فضایی رمانتیک و جذاب خلق کنید.

5. طوسی و فیروزه ای: رنگ طوسی پس زمینه ی مناسبی برای دیده شدن رنگ چشم نوازی همچون فیروزه ای فراهم می کند.

6. طوسی و بنفش: اگر می خواهید از یک رنگ، نقطه ی کانونی بسازید می توانید از رنگ طوسی در پس زمینه و از رنگی قوی مثل بنفش برای ده درصد پالت رنگ استفاده کنید. دوستان اگر به رنگ بنفش علاقه دارید به شما پیشنهاد میکنیم حتما مقاله " هر آنچه که باید برای داشتن اتاق خواب بنفش بدانید " را مطالعه کنید.

دکوراسیون اتاق خواب طوسی و بنفش

7. طوسی و مرجانی: ترکیبی منحصربه فرد و هیجان انگیز که به این زودی ها از حضور آن در پالت رنگ اتاق خود خسته نخواهید شد.
سوال بعدی به میزان استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون برمی گردد. در چه مقیاسی از این رنگ آرامش بخش استفاده کنیم که فضایی بی روح نداشته باشیم؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سوال می پردازیم.


رنگ خنثی برای 60 درصد پالت رنگ

همانطور که می دانید برای پالت رنگ فضا اغلب از قانون 10-30-60 استفاده می شود. از آنجا که رنگ طوسی رنگی خنثی است و حتی اگر در مقیاس زیاد استفاده شود، انسجام فضا را از بین نمی برد. پس می توان از آن برای 60 درصد پالت رنگ محیط استفاده کرد. اما آیا این فضا را خسته کننده نمی کند؟ خیر چون برای 40 درصد باقی مانده قرار است از رنگ هایی قوی همچون نمونه هایی که در بالا به آن اشاره شد استفاده کنیم. به عنوان مثال می توانید از یک مبل به رنگ آبی تیره در پس زمینه ی طوسی استفاده کنید تا به پالت رنگ جان بخشد.

عکس دکوراسیون منزل با رنگ طوسی


اتاقی تماما طوسی

البته منظور حالتی است که از رنگ طوسی برای 60 درصد فضا استفاده کنیم و برای 40 درصد باقی مانده هم به جای استفاده از رنگ هایی قوی، از رنگ های خنثی کمک بگیریم. رنگ هایی که شباهت زیادی به طوسی دارند و درنتیجه تمایز آنها خیلی بارز نیست و در نتیجه تجربه ی بودن در اتاقی با پالت رنگی خنثی را خواهیم داشت. 

اگر از طرفداران رنگ های خنثی و سبک های مینیمال یا مدرن هستید پس این پالت رنگ برای شما خسته کننده نخواهد بود اما اگر احساس کردید جای رنگ های قوی را خالی می بینید، می توانید برخی از عناصر کوچک فضا همچون آباژور یا کوسن ها را در رنگ هایی قوی استفاده کنید.


استفاده از رنگ طوسی برای 10 درصد پالت رنگ

شاید با خود بگویید رنگ طوسی که خود رنگی خنثی است پس در چه دیزاینی می توان از آن برای 10 درصد پالت رنگ استفاده کرد و همچنان شاهد دیده شدن آن بود؟ 

پاسخ آن دیزاینی است که در آن از یک رنگ خنثی همچون سفید برای بخش بزرگی از فضا استفاده شده است. تصور کنید اتاق خوابی با دیوار و سرویس خوابی سفید که از روتختی یا بالش طوسی رنگ برای آن استفاده می کنید. در این اتاق، رنگ طوسی حتی در مقیاس کم نیز به چشم می آید و جلوه ی زیبایی خلق می کند.

استفاده از رنگ طوسی برای 10 درصد پالت رنگ


رنگ طوسی روشن

اگر فضای شما دسترسی خوبی به نور طبیعی ندارد یا کوچک است، رنگ طوسی روشن گزینه ی مناسب تری برای آن خواهد بود چرا که فضای آن را روشن تر و البته بزرگ تر نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه رنگها در بزرگتر نشان دادن فضا کمک میکنند؟ 


رنگ طوسی تیره

رنگ طوسی به نحوی ترکیبی از دو رنگ مشکی و سفید است. رنگ طوسی تیره بیشتر به سمت مشکی نزدیک تر است و اگر به دنبال داشتن اتاقی با دکوراسیونی برجسته و پیچیده تر هستید، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.


در کنار شما به بررسی رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی پرداختیم. شما هم می توانید با به اشتراک گذاری ایده ها و تجربیات خود از استفاده از این رنگ محبوب، ادامه دهنده ی این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت باشید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید