خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه ایده هایی برای طراحی اصولی دکوراسیون آشپزخانه

ایده هایی برای طراحی اصولی دکوراسیون آشپزخانه

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

دکوراسیون آشپزخانه شما منعکس کننده سبک زندگی تان است. اگر مدت ها است که به دنبال تغییر چیدمان آشپزخانه منزل تان هستید اما هنوز در مورد اینکه از کجا شروع کنید به نتیجه نرسیده اید، این مقاله از مجله پیت کت با معرفی ایده هایی طراحی اصولی دکوراسیون آشپزخانه را از دست ندهید.

فضایی برای نشستن در دکوراسیون آشپزخانه

معمولا این اتاق خواب است که به ایجاد این چنین فضایی برای آن فکر می کنیم اما دکوراسیون آشپزخانه هم به اندازه دیگر بخش های منزل به داشتن آن احتیاج دارد. اگر بخشی از محیط آن بدون استفاده مانده است، با قرار دادن یک نیمکت چوبی و چند عدد شال رومبلی و کوسن راحت روی آن محیطی جذاب برای استراحتی کوتاه بسازید.


صندلی اپن پایه چوب

عناصر چوبی طرفداران زیادی دارند اما به دلیل جلوه خاصی که دارند نمی توان در هر دکوراسیونی از آنها استفاده کرد و انتظار داشت انسجام آن آسیب نبیند. اگر شما هم از سبک هایی همچون مینیمال، مدرن یا معاصر برای آشپزخانه تان استفاده کرده اید، می توانید از یک صندلی اپن پایه چوبی استفاده کنید تا با یک تیر دو نشان بزنید. هم عنصری چوبی به چیدمان آن اضافه کرده اید و هم جلوه ای مدرن به آن بخشیده اید. 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه


آویزان کردن وسایل دکوراسیون آشپزخانه

بسیاری از عناصر هستند که آویزان کردن آنها جلوه بسیار بهتری به دکوراسیون می بخشند تا اینکه آنها را درون کابینت ها پنهان کنید. از جمله آن می توان به ماگ ها اشاره کرد که با این کار می توانیم به عنوان عناصری دکوری از آنها استفاده کنیم. ماهیتابه های دسته دار گروه دیگری از وسایلی هستند که آویزان کردن آنها فکر خوبی خواهد بود. 


استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون آشپزخانه

اگر آشپزخانه کوچک یا بدون نور طبیعی دارید، قبل از هر چیز رنگ های موجود را با رنگ هایی روشن تر جایگزین کنید. استفاده از رنگ روشن در پالت رنگ آن باعث بزرگ تر به نظر رسیدن ابعاد آن و روشن تر به نظر رسیدن محیط آن می شود. رنگ های روشن همچنین محیط مناسبی برای دیده شدن عناصر دکوراسیون در رنگ هایی تیره تر را فراهم می کنند.

رنگ های روشن در دکوراسیون آشپزخانه


استیکر دیواری آشپزخانه

نوع دکور دیواری آشپزخانه شما سهم قابل توجهی در جلوه کلی آن دارد. یکی از جذاب ترین و در عین حال کم هزینه ترین ایده های پیش روی شما برای به روز کردن دکور دیوارهای آشپزخانه، استفاده از استیکر دیواری است. استیکرهای دیواری نصب و جداسازی راحتی دارند و در طرح و رنگ های متنوع عرضه می شوند.


تابلوی نقاشی در دکوراسیون آشپزخانه

برخی استفاده از تابلوی نقاشی را منحصر به دکوراسیون اتاق نشیمن یا اتاق خواب می دانند. این در حالی است که آشپزخانه ی شما فضایی است که به همان اندازه تشنه ی هنر و آثار هنری برای ارتقای دکوراسیونش است. در مورد طرح و رنگ آن به شما توصیه می کنیم از انواع مینیمال در رنگ هایی خنثی استفاده کنید تا سادگی جذابی به آن ببخشد.


پنهان کردن وسایل کوچک آشپزخانه

هرچند در معرض نمایش قرار دادن برخی از وسایل همچون ماگ ها جلوه زیبا و مدرنی به آشپزخانه می بخشد، اما هستند عناصر کوچکی که قرار دادن آنها در کابینت ها ایده بهتری خواهد بود. وسایل کوچکی که نقش دکوری آخرین چیزی است که از آنها انتظار می رود و حضور آنها صرفا فضایی شلوغ و آشفته خلق می کند.


شلف ها در دکوراسیون آشپزخانه

شلف های دیواری عناصری از دکوراسیون اند که تقریبا در تمام بخش های منزل می توان از آن استفاده کرد چرا که استفاده بهینه ای از فضای عمودی محیط به عمل می آورند و در عین حال جلوه زیبایی به آن می بخشند. دکوراسیون آشپزخانه تان را هم به کمک شلف های دیواری مرتب تر و جذاب تر بسازید. 

شلف ها در دکوراسیون آشپزخانه


اضافه کردن گیاهان به دیزاین آشپزخانه

آشپزخانه با توجه به کارکرد اصلی اش نیازمند حضور گل ها و گیاهان، این تصفیه کننده های طبیعی هوا، است. رنگ سبز آنها به پالت رنگ جان می بخشد و از آن یک نقطه کانونی جذاب می سازد.

دکوراسیون آشپزخانه با گل و گیاه


استفاده از فضای بالای کابینت ها در آشپزخانه

فضایی که برخی از آن غافل می شوند و این در حالی است که محیط مناسبی برای به روز رسانی چیدمان آشپزخانه در اختیار شما قرار می دهد. اگر سقف آشپزخانه شما بلند است و فاصله قابل توجهی بین کابینت ها و سقف وجود دارد، از عناصر دکوری بلند همچون مجسمه های مختلف، گلدان گل طبیعی یا مصنوعی و یا تابلوهای مختلف برای آن قسمت استفاده کنید.


تخته ای با چند کاربرد در دکوراسیون آشپزخانه

تخته ای مشابه آنچه که احتمالا در دکوراسیون اتاق خواب یا اتاق مطالعه و کارتان برای نصب یادداشت ها و دیگر موارد دارید. این بار علاوه بر نصب یادداشت ها، می توانید کتاب آشپزی خود را در قسمتی از آن که برای این کار تعبیه شده است، قرار دهید و همزمان از روی آن به پخت غذا بپردازید یا دستگیره ها را از آن آویزان کنید. اینکه تخته دیواری آشپزخانه شما چه طراحی ای با چه کاربردهایی داشته باشد، متناسب با نیاز شما می تواند تغییر کند.


اضافه کردن آینه به چیدمان آشپزخانه

احتمالا آشپزخانه آخرین فضایی از منزل است که به اضافه کردن آینه به آن فکر کرده اید یا در حال حاضر سطح برخی از وسایل آن این نقش را ایفا می کنند. این آینه می تواند در ابعاد کوچک روی دیوار و حتی در ابعاد قدی باشد تا فضای آشپزخانه را بزرگ تر نشان دهد و جلوه ی مدرنی به آن ببخشد.


قفسه ای فلزی در دکوراسیون آشپزخانه

اگر به دنبال داشتن جلوه ای متفاوت و منحصر به فرد در آشپزخانه منزل تان هستید یا از طرفداران سبک دکوراسیون صنعتی هستید، یک قفسه فلزی به چیدمان آن اضافه کنید تا هم فضای ذخیره سازی خوبی برای تان فراهم شود و هم جلوه ای منحصر به فرد به فضا ببخشد.

سخن پایانی! خوشحالیم که تا پایان همراه ما بودید. شما هم می توانید نظرات و تجربیات خود از به روز رسانی دکوراسیون آشپزخانه را با ما و دیگر خوانندگان مجله اینترنتی پیت کت به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مقاله باشید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید