خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه 8 ترفند جذاب و کم هزینه برای جان بخشیدن به دکوراسیون آشپزخانه

8 ترفند جذاب و کم هزینه برای جان بخشیدن به دکوراسیون آشپزخانه

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

برای داشتن یک دکوراسیون موفق، عناصر آن باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند و نسبت به هم کنش و تعادل ایجاد کنند.

آشپزخانه از این اصل مستثنی نیست و برای داشتن یک دیزاین آشپزخانه ی موفق نیاز است در انتخاب عناصر مختلف آن دقت زیادی به خرج دهید تا فضایی مرتبط، منسجم و متعادل داشته باشید. اگر حس می کنید فضای آشپزخانه ی شما تعادل و انسجام کافی ندارد یا خسته کننده شده برای تان و قصد دارید آن را آپدیت کنید، پس این مقاله از مجله ی پیت کت را از دست ندهید زیرا در ادامه قصد داریم به معرفی 8 ترفند جذاب و کم هزینه برای جان بخشیدن به چیدمان آشپزخانه بپردازیم.


1. اضافه کردن ترکیب سفید و مشکی به پالت رنگ

اگر از جمله افرادی هستید که به دنبال ایجاد جلوه ای مدرن در دیزاین آشپزخانه هستند، پس سعی کنید دو رنگ سفید و مشکی را به پالت رنگ آن اضافه کنید. برای اینکار نیاز نیست کل پالت رنگ آشپزخانه یا عناصر بزرگ آن را تغییر دهید چرا که این شبیه هر چیزی خواهد بود جز یک ایده ی سریع و کم هزینه! بله می توانید عناصر کوچک تر آشپزخانه را به این دو رنگ انتخاب کنید، از استیکر دیواری در این دو رنگ استفاده کنید، یک گالری دیواری که قاب عکس و تصاویر به رنگ سفید و مشکی اند بسازید و یا شلف دیواری سفید و مشکی به دیزاین آن اضافه کنید.

عکس دکوراسیون آشپزخانه سفید و مشکی


2. تخته سیاه جادویی

برخی استفاده از تخته سیاه را منحصر به دیزاین اتاق کودکان می دانند اما تخته سیاه گزینه ای بی نظیر برای تمام سنین است و البته که منحصر به اتاق خواب نیست و از آن می توانید در فضای اتاق نشیمن یا آشپزخانه نیز استفاده کنید تا دیزاینی متفاوت و خلاقانه داشته باشید. 

عکس دکوراسیون آشپزخانه

از تخته سیاه می توانید برای نوشتن مواردی همچون برنامه ی غذایی هفتگی، غذاهای مورد علاقه ی اعضای خانواده یا جملات مورد علاقه ی تان که دیدن هر روزه ی آنها به شما حس خوب منتقل می کند، استفاده کنید و بعد از مدتی خواهید دید این عنصر دکوراسیون کم هزینه تبدیل به هیجان انگیزترین بخش آشپزخانه شده است.


3. تابلوی نقاشی کوچک در آشپزخانه

تابلوی نقاشی نیز از آن دسته ایده هایی است که بیشتر در دکوراسیون اتاق پذیرایی یا اتاق خواب شاهد آن هستیم و آشپزخانه اغلب از وجود آن محروم می شود. اما فراموش نکنید از دیوارهای آشپزخانه نیز باید نهایت استفاده را داشت و یکی از این استفاده ها نصب تابلوهای کوچک نقاشی است. 


4. ایجاد حس و حال روستیک در دکوراسیون آشپزخانه

سبک روستیک از آن دسته سبک های دکوراسیون است که طرفداران زیادی دارد و البته با چند تغییر ساده می توان حس و حال آن را در فضا ایجا د کرد. آشپزخانه یکی از بهترین فضاها برای این کار است چرا که با این کار درواقع قرار است تغییراتی ایجاد کنید که پیوند شما با طبیعت را قوی تر سازند و اما ایده ها! 

عکس دکوراسیون آشپزخانه روستیک

استفاده از سبدهای حصیری برای نگهداری دستمال آشپزخانه یا دیگر وسایل پرکاربرد، استفاده از عناصری به رنگ هایی که یادآور طبیعت اند همچون آبی، سبز، زرد و شنی در قالب عناصر کوچک دیزاین، اضافه کردن صندلی چوبی و البته اضافه کردن گل و گیاهانی در ابعاد مختلف به دکوراسیون آن از جمله ی ایده هایی هستند که شما را به داشتن آشپزخانه ای روستیک نزدیک می کنند.


5. آپدیت لایه های روشنایی فضا

لایه های روشنی هر فضایی شامل سه نوع کاری، تاکیدی و عمومی است که عمومی مربوط به چراغ های سقفی است که روشنایی عمومی مورد نیاز آن را تامین می کنند. نور کاری برای آشپزخانه خیلی کاربردی نخواهد داشت چرا که قرار نیست به مدت قابل توجهی در آن به انجام کارهایی مثل خیاطی یا مطالعه که نیاز به نور بیشتری دارند، بپردازید. 

عکس دکوراسیون آشپزخانه

نور تاکیدی هم بیشتر در مورد اتاق پذیرایی و اتاق خواب مطرح است و از آن برای برجسته کردن بخشی از دیزاین یا معماری فضا استفاده می شود. برگردیم به نور عمومی که اغلب از چراغ های سقفی معمولی استفاده می شود، درحالیکه طرح های مدرن و متنوعی در قیمت هایی مناسب موجود اند که با جایگزین کردن آنها، تغییرات محسوسی در جلوه ی آشپزخانه ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای نورپردازی اصولی دکوراسیون آشپزخانه 


6. رنگ کردن کابینت های آشپزخانه

کابینت ها بخش قابل توجهی از دکوراسیون آشپزخانه و البته پالت رنگ آن را به خود اختصاص می دهند، درنتیجه تغییر رنگ آنها تاثیر بسیار زیادی بر حس و حالی که از فضای آن می گیرید، خواهد داشت.  اگر دکوراسیونی مدرن یا مینیمال دارید، رنگ هایی خنثی همچون خاکستری، طوسی یا بژ را امتحان کنید و اگر می خواهید جسارت بیشتری به خرج دهید، به استقبال رنگ هایی قوی تر و روشن تر همچون طیف های مختلف رنگ زرد یا آبی بروید تا فضایی کاملا متفاوت خلق کنید.


7. گالری کلاه در آشپزخانه

اگر از دوست داران ایجاد گالری دیواری در بخش های مختلف منزل هستید، برای آشپزخانه کمی متفاوت رفتار کنید و به جای قاب عکس یا جملات مختلف از نصب کلاه های حصیری در ابعاد مختلف کمک بگیرید تا تبدیل به یکی از جذاب ترین دکورهای دیواری در سراسر منزل تان شود.


8. شلف دیواری برای دکوراسیون آشپزخانه

در آشپزخانه های امروزی طراحان سعی می کنند تا حد ممکن عناصر مختلف آشپزخانه در معرض دید باشند و در این راستا شلف دیواری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و جذاب ترین ایده ها برای آشپزخانه شده است. از آن می توان برای نگهداری ظروف، گلدان ها و یا دیگر موارد استفاده کرد.

عکس دکوراسیون آشپزخانه


به پایان این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت رسیدیم. خوشحالیم با ما همراه بودید. ایده های دکوراسیون آشپزخانه به همین موارد ختم نمی شود. در آینده شاهد ایده های بیشتری برای دیزاین قلب خانه یعنی آشپزخانه در این مجله خواهید بود. شما نیز می توانید نظرات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

جدیدترین مدل های شلف دیواری آشپزخانه

حال که با ایده های جدیدی برای جان بخشیدن به آشپزخانه آشنا شدید بهتر است به فکر اجرایی کردن آنها باشید. به شما پیشنهاد میکنیم از کاربردی ترین ایده شروع کنید و یک شلف دیواری جادار و زیبا برای آشپزخانه خود بخرید. به شما پیشنهاد میکنیم حتما شلف های دیواری مجموعه را ببینید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید