خانه آشپزخانه راز افزایش فروش به کمک طراحی دکور رستوران شیک

راز افزایش فروش به کمک طراحی دکور رستوران شیک

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

یکی از تاثیرگذارترین راه های افزایش فروش رستوران، خلق تجربه ای خوشایند برای مشتری ها از طریق ایجاد محیطی راحت و شیک است. 

برای این کار نیازمند داشتن دکور منحصربه فرد در رستوران تان خواهید بود، دکوراسیونی که شما را از رقیبان تان متمایز کند. اما برای رسیدن به این نتیجه، چه نکاتی را نیاز است مد نظر قرار دهید؟ اگر شما هم به دنبال کشف راز افزایش فروش در رستوران خود با استفاده از ترفند های طراحی دکور رستوران شیک هستید، با ما در این مقاله همراه باشید. در پایان این مقاله از دانشنامه بلج شما می توانید به راحتی یک رستوران شیک و زیبا را برای خود طراحی کنید و از درآمد تان لذت ببرید. 

رنگ؛ گام نخست برای داشتن دکور رستوران شیک

رنگ ها به دلیل تاثیر برجسته ای که بر ذهن ما دارند، از کلیدی ترین مولفه ها در طراحی دکور رستوران شیک محسوب می شوند. وقتی بحث از انتخاب پالت رنگ رستوران است، رنگ قرمز در صدر لیست است و حرف اول را می زند و رنگ آبی در آخرین جایگاه قرار می گیرد. 

اما چرا؟ رنگ قرمز اشتها را افزایش می دهد اما رنگ آبی تاثیر مخالف آن را دارد. به همین دلیل توصیه می شود استفاده از رنگ آبی را به حداقل برسانید. استفاده ی برجسته از رنگ قرمز را بهتر از هرجایی در برند، ظروف و لباس کارکنان مک دونالد شاهد هستیم.

همچنین اگر رستوران شما کوجک و نقلی است بهتر است قبل از این که ادامه این مقاله را مطالعه کنید به سراغ مقاله " نکات طلایی برای دکوراسیون رستوران کوچک " بروید. 

رنگ؛ گام نخست برای داشتن دکور رستوران شیک​​​نور پردازی؛ انتخابی حیاتی در طراحی دکور رستوران 

میزان دسترسی فضای موردنظر شما به نور طبیعی و مصنوعی علاوه بر اینکه سهم زیادی در حس و حالی که به مشتری منتقل می شود دارد، بر دیگر مولفه های دکوراسیون همچون انتخاب پالت رنگ هم تاثیر می گذارد. به عنوان مثال زمانی که رستوران دسترسی محدودی به نور طبیعی دارد، انتخاب رنگ های تیره در دکور رستوران شیک آن را تاریک تر نشان می دهد. یک روشنایی متعادل همچنین جلوه ی عناصر دکوراسیون را ارتقا می بخشد و نقاط ضعف دیزاین را می پوشاند. 

در دکور رستوران شیک، هر سه لایه روشنایی شامل عمومی، کاری و تاکیدی اهمیت پیدا می کنند. درمیان گزینه های مختلفی که برای تامین روشنایی پیش روی شما قرار دارد، چراغ های سقفی آویزان، چراغ های دیواری مینیمال و چراغ ها یا آباژورهای ایستاده برای هر یک از میزها از مدرن ترین گزینه هایی اند که نمی توان از آنها غافل شد. همچنین فراموش نکنید این نور گرم است که در مقایسه با نور سرد محیطی صمیمی تر ایجاد می کند.

نور پردازی؛ انتخابی حیاتی در طراحی دکور رستوران 

عناصر دکوراسیون در دکور رستوران شیک

عناصر دکوراسیون بیشترین بخش از فضای رستوران را به خود اختصاص می دهند، بنابراین جنس، رنگ و سبک آنها بیشترین سهم را در جلوه ی کلی دکوراسیون دارد. کارشناسان معتقدند هر چه بیشتر از عناصر دکوراسیون شیشه ای، فلزی و در رنگ هایی سرد برای رستوران تان استفاده کنید، سفارشات کمتری دریافت خواهید کرد. بنابراین انتخاب ست میز و صندلی غذاخوری چوبی یا با جلوه ی چوب انتخاب مناسب تری برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی در دکور رستوران شیک است؛ فضایی که اشتهای مشتری های تان را افزایش می دهد.

عناصر دکوراسیون در دکور رستوران شیک

موسیقی؛ قانون نانوشته برای دیزاین رستوران شیک 

گاهی پالت رنگ دکوراسیون، لایه های مختلف روشنایی و عناصر دکوراسیون به درستی انتخاب شده اند و در کنار هم یک دکور رستوران شیک را خلق کرده اند. اما مشتری بعد از مدتی به دنبال ترک محیط در سریع ترین زمان ممکن است. چرا؟ 

نوع موسیقی ای که در محیط رستوران پخش می شود، می تواند یکی از دلایل آن باشد. پخش موسیقی با صدای بیش از حد بلند که در گفت و گوی افراد اختلال ایجاد می کند یا پخش موسیقی تکراری از جمله مواردی هستند که می توانند بر فروش شما تاثیر منفی بگذارند. 

مطالعاتی که روی تاثیر موسیقی انجام شده است نشان می دهند موسیقی راک اشتها و سرعت غذا خوردن را افزایش می دهد. بنابراین اگر با کمبود میز خالی روبه رو هستید و به دنبال سریع تر خالی شدن شان هستید، از آن غافل نشوید. موسیقی کلاسیک و یا بی کلام و ملایم افراد را به سمت سفارش غذاهای پیچیده تر سوق می دهد. توصیه ی ما استفاده از ترکیبی از هردو در دکور رستوران شیک تان است. 

مینیمالیسم؛ محبوب ترین سبک در دکور رستوران شیک 

بر اساس سبک مینیمال باید فضای خالی مورد نیاز برای حفظ جریان انرژی محیط و تسهیل رفت و آمد مشتری ها و کارکنان وجود داشته باشد. اگر با کمبود فضای در دسترس روبه هستید، می توانید به کمک ایده هایی همچون انتخاب میز غذاخوری کمجا که استفاده ی بهینه از فضا دارند، تا حدی فضای نشستن بیشتری ایجاد کنید اما قرار دادن میزها در فاصله ی بسیار نزدیک، آخرین چیزی است که یک دکور رستوران شیک به آن نیاز دارد.

مینیمالیسم؛ محبوب ترین سبک در دکور رستوران شیک 

موثر ترین تکنیک ها برای بزرگتر جلوه دادن رستوران شیک

احتمالا استفاده از رنگ های خنثی همچون سفید اولین گزینه ای است که به ذهن بسیاری از افراد برای بزرگ تر نشان دادن فضای یک رستوران می رسد. بله رنگ های روشن با انعکاس نور از سطح خود فضا را بزرگ تر نشان می دهند. اما رنگ های تیره هم با عمیق تر نشان دادن محیط همین تاثیر را دارند. اگر دکور رستوران شیک شما دسترسی مناسبی به نور طبیعی دارد، انتخاب رنگ هایی تیره همچون آبی نفتی جلوه ای باشکوه و پیچیده برای آن فراهم خواهد کرد. از استفاده از آینه و طرح های راه راه افقی یا عمودی در دکوراسیون نیز غافل نشوید.

موثر ترین تکنیک ها برای بزرگتر جلوه دادن رستوران شیک​​​​​​​

آشپزخانه حرفه ای؛ مهم ترین نکته در طراحی دکور رستوران 

می توان گفت بزرگ ترین سرمایه گذاری در طراحی دکور رستوران شیک، در بخش آشپزخانه ی آن انجام می گیرد.اگر یک آشپزخانه کوچک دارید که سرعت تحویل سفارشات به مشتری ها را کاهش می دهد، به زودی شاهد تاثیر منفی آن بر کسب و کارتان خواهید بود. 

سخن پایانی؛ در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت به بررسی نکات کلیدی برای طراحی دکور رستوران شیک پرداختیم. امیدواریم با مد نظر قرار دادن این موارد، شاهد ارتقای فروش تان باشید. شما هم می توانید تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده این مقاله باشید. 

خرید اقساطی صندلی غذاخوری رستورانی

یکی از اصلی ترین وسایل رستوران ها میز و صندلی غذاخوری است. جدای بر تاثیری که بر دکوراسیون رستوران خواهد داشت، مستقیما بر روی تجربه کاربری مشتریان نیز موثر خواهد بود. شما می توانید انواع ست میز و صندلی غذا خوری مدرن یا چوبی را در سایت بلج با اقساط 2 ساله خرید کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید