خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه 7 اشتباهی که دیگر نباید در چیدمان آشپزخانه مدرن انجام دهید

7 اشتباهی که دیگر نباید در چیدمان آشپزخانه مدرن انجام دهید

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

چیدمان یا تغییر دکوراسیون آشپزخانه، می‌تواند کاری سخت و هزینه‌ بردار باشد، در صورتی که از اصول و قوانین چیدمان آشپزخانه به درستی استفاده نکنید. پس پیش از آن‌ که دست به کار شوید باید مطمئن شوید که تمام کارهایی که انجام می‌دهید نتیجه‌ای مثبت خواهند داشت و تا مدت‌ها شما را از باز طراحی چیدمان آشپزخانه بی‌نیاز خواهند کرد. 

بسیاری از ما تصویر روشنی از دکوراسیون آشپزخانه‌ی موردعلاقه‌مان داریم، اما گاهی اوقات این تصویر کمی با قوانین و اصول چیدمان مدرن فاصله دارد. از این رو در این مطلب اشتباهاتی که در چیدمان آشپزخانه مدرن رایج است و نباید در دکوراسیون آشپزخانه خود آنها را پیاده کنید، با هم بررسی خواهیم کرد. پس اگر به آشپزخانه با دیزاینی مدرن و شیک علاقه دارید و دوست دارید دکوراسیون آشپزخانه خود را اصولی طراحی کنید، از شما دعوت می کنیم تا در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.


1) فکر نکردن به طرح و رنگ کاشی های آشپزخانه

انتخاب صحیح کاشی ها به شدت در ظاهر مدرن آشپزخانه تاثیرگذار است. پس لطفا پیش از تصمیم گیری درباره دیگر عناصر و وسایل آشپزخانه، حتما به طرح و رنگ کاشی ها فکر کنید. چون همین کاشی و سرامیک ها هستند که تم اصلی آشپزخانه شما را مشخص خواهند کرد. برای این که بتوانید آشپزخانه ای مدرن و شیک داشته باشید سعی کنید از کاشی و سرامیک هایی با رنگ روشن و طرح ساده تر استفاده کنید. تا علاوه بر افزایش حس مدرنیته، آشپزخانه ای دل باز تر داشته باشید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که مهم است قبل از شروع چیدمان مشخص کنید چه مقدار از آشپزخانه خود را می خواهید با سرامیک یا کاشی بپوشانید.

چیدمان آشپزخانه مدرن


2) زیاده روی در استفاده از رنگ ها

آشپزخانه‌ های رنگارنگ زیبا هستند ولی خیلی زود از خسته کننده می شوند و دلتان را میزنند. اگر وقت و بودجه کافی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود در مدت زمان های کوتاه را ندارید، بهتر است برای انتخاب رنگ وسایل اصلی آشپزخانه مثل کابینت‌ها، لوازم برقی و وسایل نورپردازی سراغ رنگ‌های خنثی بروید. سپس برای تکمیل پالت رنگی آشپزخانه با انتخاب دکوری‌ها و وسایل رنگی که به‌راحتی و با هزینه‌ای ناچیز قابل تعویض‌ هستند، به آشپزخانه مدرن خود رنگ ببخشید. به شما پیشنهاد می کنیم برای این که انتخاب رنگ درستی برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن خود داشته باشید، سری به مقاله "13 ایده الهام بخش برای انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه" بزنید تا با ایده هایی هیجان انگیز اما اصولی برای انتخاب رنگ مواجه شوید

چیدمان آشپزخانه مدرن


3) انتخاب نادرست سنگ روی جزیره آشپزخانه

سنگ‌های طبیعی مثل سنگ مرمر، زیبا و لوکس هستند  که اگر برای جزیره آشپزخانه استفاده شود، نمایی بسیار مدرن به آشپزخانه می بخشند. ولی خیلی زود کثیف می‌شوند. با خودتان صادق باشید، آیا وقت و حوصله‌ی کافی برای تمیز کردن آن‌ها دارید؟ علاوه ‌بر این، جای بشقاب، کاسه، گلدان و... روی سنگ‌های طبیعی باقی می‌ماند. پس بهتر است لمینت، گرانیت یا کوارتز را جایگزین این سنگ‌های زیبا کنید.

چیدمان آشپزخانه مدرن

4) باقی نگذاشتن فضای خالی کافی برای وسایل آشپزخانه

هنگام چیدمان آشپزخانه برای باز و بسته کردن راحت‌تر در کابینت‌ها، یخچال‌ و ماشین ظرفشویی، قدری فضای خالی در نظر بگیرید. در حالت ایده‌آل تمام کشوها و درهای آشپزخانه باید بدون اینکه به یکدیگر آسیبی بزنند، به‌راحتی باز و بسته شوند.

چیدمان آشپزخانه مدرن


5) انتخاب نادرست ارتفاع کابینت‌ها

فضای خالی بین کابینت‌ها و سقف آشپزخانه، علاوه بر این که همیشه کثیف می‌شود و گرد و خاک می‌گیرد، سقف را کوتاه‌تر و آشپزخانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد. پس برای داشتن آشپزخانه‌ای تمیزتر و دل‌بازتر، بهتر است بین کابینت‌ها و سقف فضای خالی وجود نداشته باشد.

چیدمان آشپزخانه مدرن


6) نورپردازی غیر اصولی آشپزخانه

برای آشپزی و تمیزکاری در آشپزخانه، به نور زیادی نیاز است. اگر قصد خرید چراغ آویز دارید، هرچه این چراغ بزرگ‌تر باشد بهتر است. اگر آشپزخانه‌ی شما پنجره یا نورگیر خوبی ندارد، بهتر است از لامپ‌های ال‌ای‌دی یا آباژور های دیواری استفاده کنید. اما پیشنهاد ما برای این که بتوانید آشپزخانه ای با نورپردازی چشم نواز و اصولی داشته باشید، این است که بعد از مطالعه کامل این مطلب به سراغ مقاله " آموزش نورپردازی آشپزخانه به روش واضح و هدفمند " بروید و با دقت بالا آن را مطالعه کنید تا بتوانید به درستی نکات آن را در چیدمان آشپزخانه خود پیاده کنید. 

چیدمان آشپزخانه مدرن


7) استفاده کردن از شلف و باکس باز 

نصب شلف دیواری، فرصتی بی‌نظیر برای به نمایش گذاشتن کلکسیون‌ها و دکوری‌های زیبا و رنگارنگ است ولی برای استفاده‌ی روزمره در آشپزخانه فکر خوبی به نظر نمی‌رسد. آشپزخانه‌ی خوب آشپزخانه‌ای است که ترکیبی از شلف‌های باز و مخفی داشته باشد تا وسایلی که مرتبا استفاده می‌شوند و عجولانه سر جایشان برمی‌گردند، در معرض دید نباشند و وسایلی که فقط در موارد خاص استفاده می‌شوند و به‌راحتی تمیز و مرتب می‌شوند، همیشه جلوی چشم باشند. 

چیدمان آشپزخانه مدرن
حال شما با دانستن این هفت اشتباه می توانید به راحتی بهترین دکوراسیون را برای آشپزخانه خود طراحی کنید تا علاوه بر کاربردی بودن، حس مدرنیته را به طور کامل به شما و سایر کاربران آشپزخانه منزلتان منتقل کند. به شما پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت را برای خود ذخیره کنید و هر زمان که به آن نیاز داشتید، آن را مرور کنید. و همچنین هر زمانی که برای چیدمان آشپزخانه خود به سبک مدرن با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید در بخش نظرات همین صفحه سوالات خود را با ما در میان بگذارید تا ما و دیگر مخاطبان پیت کت تجربیات خود را به یک دیگر منتقل کنیم.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید