خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب هر آنچه که در رابطه با رنگ اتاق خواب باید بدانید

هر آنچه که در رابطه با رنگ اتاق خواب باید بدانید

زمان مطالعه : 

12 دقیقه

اتاق خواب فضایی است که یک سوم عمر خود  را در آن به انجام فعالیت هایی همچون مطالعه، تماشای تلویزیون و خواب می گذرانیم پس طبیعی است که بخواهیم برای طراحی تک تک بخش های دکوراسیون آن  وقت و توجه کافی بگذاریم تا آن را تبدیل به راحت ترین و آرامش بخش ترین فضای ممکن کنیم. 

در این میان پالت رنگی اتاق خواب به نوع خاصی خودنمایی می کند چرا که این رنگ های محیط اطراف ما هستند که تعیین می کنند چه حس و حالی از محیط دریافت کنیم. با توجه به اهمیت بالایی که انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب دارد، تصمیم گرفتیم در این مقاله به نکات لازم پیرامون این مسئله بپردازیم. از شما دعوت می کنیم در ادامه همراه ما باشید.


دلایل اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق خواب چیست؟

شما قبل از اینکه به انتخاب رنگ برای هر یک از فضاهای منزل بپردازید، باید تعیین کنید چه حس و حالی می خواهید از آن فضا دریافت کنید. به عنوان مثال اتاق نشیمن نیاز است که هیجان انگیز و انرژی بخش باشد اما اتاق خواب باید آرامش بخش باشد. قدم بعدی انتخاب رنگ هایی است که آن حس و حال را به دکوراسیون بخشند. 

دلایل اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق خواب چیست؟

رنگ ها می توانند تاثیر زیادی بر ما از ذهن گرفته تا احساسات مان داشته باشند: می توانند در ما حس شادی و پرانرژی بودن یا خسته و افسرده بودن را القا کنند. پس قبل از اینکه به آنها اجازه دهید تاثیرات ناخواسته ای بر روحیات شما بگذارند ، این مطلب را تا به انتها مطالعه بفرمایید. 


جدیدترین رنگ ها برای پالت رنگی اتاق خواب کدام اند؟

وقتی پای رنگ های ترند به میان می آید، بسیاری از افراد بدون توجه به سبک کلی دکوراسیون منزل شان و همچنین ابعاد اتاق خواب خود اقدام به استفاده از آن رنگ ها می نمایند و در پایان نتیجه رضایت بخشی حاصل نمی شود. قبل از توجه به ترند بودن یا نبودن یک رنگ، کاربردی بودن آن برای شما و تناسب آن با دکوراسیون منزل را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر دکوراسیون سفید رنگ ترند شده ولی شما دارای کودک یا حیوان خانگی در منزل هستید، آیا رنگ سفید انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود؟ 

جدیدترین رنگ ها برای پالت رنگی اتاق خواب کدام اند؟

با در نظر داشتن این نکته، توجه شما را به رنگ هایی که در سال 2021 ترند شده اند، جلب می کنیم: رنگ نارنجی، قرمز آلبالویی، مشکی متالیک، سفالی، زیتونی، زرد طلایی، سبز زمردی و آبی تیره.


چگونه به ترکیب رنگ ها در پالت رنگی اتاق خواب بپردازیم؟

برای ترکیب رنگ ها و ایجاد یک پالت رنگی منسجم برای دکوراسیون اتاق خواب می توانید طبق قانون 10-30-60 عمل کنید. بر اساس این قانون سه رنگ اصلی(برای هر رنگ می توانید از طیف های مختلف آن استفاده کنید ) را انتخاب کرده و بر اساس درصدهای مشخص شده در دکوراسیون به کار ببرید. 

بیشتر بخوانید:  طراحی رنگ اتاق خواب بر اساس جدیدترین قوانین دکوراسیون

عدد 60  برمی گردد به رنگ اصلی اتاق شما که می تواند شامل رنگ دیوارها، فرش ها یا مبلمانی که در اتاق از آنها استفاده می کنید، شود. رنگی که برای این مرحله انتخاب می کنید، در واقع نقش پس زمینه ای برای 40 درصد باقی مانده را ایفا می کند. رنگ بعدی شما، همان رنگی است که 30 درصد از پالت رنگی را به خود اختصاص می دهد و از آن می توان برای پرده ها، صندلی یا میز تحریر، روتختی یا حتی ایجاد یک دیوار با رنگی برجسته و متفاوت استفاده کرد. 

اتاق خواب نارنجی

در نظر داشته باشید رنگ دومی که انتخاب می کنید، تضادی با رنگ پس زمینه ندارد و فقط در حدی می تواند تفاوت داشته باشد که از یکدیگر تمیز داده شوند و جلوه جذابی به دکوراسیون بخشد. در مرحله آخر نوبت به رنگی می رسد که برای 10 درصد باقی مانده دکوراسیون اتاق خواب از آن استفاده می کنید. برای انتخاب این رنگ دست شما بازتر است چرا که قرار نیست در مقیاس زیادی مورد استفاده گیرد. این رنگ را می توانید برای کوسن ها، بالش های تزئینی، لامپ رومیزی و یا شمع ها به کار ببرید. 


کدام رنگ ها ترکیب بهتری در کنار هم برای اتاق خواب می سازند؟

وقتی نوبت به ترکیب رنگ ها برسد، گزینه های زیادی پیش روی شما خواهند بود که می توانید متناسب با سبک دکوراسیون و سلیقه خود از آنها بهره مند شوید. در ادامه به معرفی برخی از جذاب ترین ترکیب رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب می پردازیم:

کدام رنگ ها ترکیب بهتری در کنار هم برای اتاق خواب می سازند؟


سفید + بنفش کم رنگ

رنگ بنفش در اتاق خواب آرامش بخش است که در کنار رنگ سفید ترکیبی ایده آل برای استفاده به عنوان پس زمینه چیدمان اتاق خواب می سازد. می توانید بالش ها یا صندلی های اتاق را به رنگ بنفش کم رنگ انتخاب کنید و برای دیوارها از رنگ سفید استفاده کنید. برای اینکه رنگ سفید دیوارها بعد از مدتی خسته کننده نشود، می توانید از تابلوهایی در رنگ هایی قوی همچون آبی یا لوستر های فانتزی کمک بگیرید تا به دکوراسیون جان ببخشید.

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ سفید و بنفش


سفید + سبز 

رنگ سبز به آرامش بخش بودن شناخته می شود . با استفاده از رنگ سبز برای نصف دیوارهای اتاق و سفید برای نیم دیگر خوابیدن و بیدار شدنی همراه با آرامش را تجربه خواهید کرد. برای ایجاد جلوه ای طبیعی و روستیک از تخت خواب و دیگر عناصر چوبی در کنار رنگ سبز و سفید استفاده کنید. 

اتاق خواب با دکوراسیون سبز و سفید


مشکی+ شتری + قرمز

با ترکیب این سه رنگ برای همیشه با یک اتاق خواب خسته کننده و بی روح خداحافظی کنید. اگر از طرفداران رنگ مشکی در دکوراسیون هستید، برای دیوارها و دراور از آن استفاده کرده و در کنار آن برای روتختی و بالش ها از رنگ شتری و همچنین برای بالش های تزئینی و چراغ رومیزی از قرمز استفاده کنید تا شاهد جلوه ای باشکوه و چشم نواز در اتاق باشید.


زرد کم رنگ + آبی ارغوانی

با استفاده از این دو رنگ به دکوراسیون اتاق خواب خود اجازه درخشش خواهید داد. رنگ زرد به عنوان رنگی شادی بخش و آبی به عنوان رنگی آرامش بخش قادر خواهند بود حس و حال سبک دکوراسیون ساحلی را به فضای اتاق شما بیاورند.


بژ + صورتی پررنگ + آلویی

اگر به دنبال پالت رنگی ای لوکس و مدرن برای اتاق خواب خود هستید، این ترکیب رنگ را از دست ندهید. رنگ بژ پس زمینه ای خنثی ایجاد کرده و به رنگ های آلویی و صورتی اجازه ی دیده شدن می دهد. 


نارنجی تیره + رنگ های خنثی

نیاز نیست همیشه از رنگ های خنثی برای دیوارهای اتاق خواب استفاده کنید و رنگ های قوی را برای دیگر عناصر به کار ببرید. این نسبت می تواند بطور کاملا برعکس اجرایی شود. در این راستا نارنجی تیره، رنگی مناسب برای دیوارهای اتاق خواهد بود و در ادامه می توانید از رنگ هایی کم رنگ یا خنثی برای دیگر عناصر همچون تخت خواب و صندلی استفاده کنید. 

چیدمان اتاق خواب شیک


در این مقاله به بررسی تاثیر و اهمیت رنگ ها، قوانین ترکیب کردن آنها، رنگ های ترند در سال 2021 و ایده هایی جذاب برای پالت رنگی اتاق خواب پرداختیم. شما نیز می توانید ایده ها و تجربیات  خود را در این زمینه در ادامه همین مقاله از مجله پیت کت با ما در میان بگذارید.

هر چیزی برای اتاق خوابت لازم داری از خوگر بخر!

در این مقاله با هم درباره انتخاب رنگ اتاق خواب صحبت کردیم و احتمالا حالا شما برای تکمیل دیزاین خود نیاز به وسایل جدیدی دارید. پیشنهاد میکنیم برای خرید وسایل مربوط به اتاقتان از سرویس خواب و دراور تا چراغ خواب پتو، به سایت خوگر سر بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید