خانه آشپزخانه وسایل آشپزخانه 5 توصیه مهم برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه ای با وسایلی به رنگ مشکی

5 توصیه مهم برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه ای با وسایلی به رنگ مشکی

زمان مطالعه : 

4 دقیقه

​​​​​​​دکوراسیون آشپزخانه ها به مرور زمان دچار تغییرات زیادی شده اند. برای رسیدن از وسایل آشپزخانه بی رنگ و روح تا کابینت های صورتی و چوبی مسیر کوتاهی طی نشده است.

اما خوشبختانه امروزه بی نهایت ایده و طرح برای دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد که هر کس متناسب با علایق خود می تواند به انتخاب آنها بپردازد. یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین ترندها برای دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از اجاق گاز، یخچال، هود و ماشین لباسشویی ای به رنگ مشکی است. اما همیشه یک مشکل در مورد انتخاب وسایل آشپزخانه مشکی رنگ وجود دارد و آن هم این است که اغلب افراد علی رغم خریدن بهترین و شیک ترین وسایل آشپزخانه مشکی، در انتخاب رنگ و نوع دیگر عناصر آشپزخانه به نحوی که متناسب با این وسایل باشند، دچار مشکل می شوند. ما برای رفع این مشکل در این مطلب به بررسی گزینه های پیش روی شما برای عناصر و بخش های مختلف دکوراسیون آشپزخانه ای با وسایل مشکی می پردازیم.



1. سبک دکوراسیون آشپزخانه ی خود را انتخاب کنید

دکوراسیون آشپزخانه ای با وسایلی به رنگ مشکی


وسایل آشپزخانه مشکی رنگ تقریبا با هر سبکی جور می شوند. رنگ مشکی به خوبی هم با سبک های کلاسیک و هم سبک های مدرن سازگار است. شاید بهترین بخش استفاده از وسایل آشپزخانه مشکی رنگ هم همین قدرت تطابق بالای آن با انواع رنگ ها است. همانطور که با خرید لباس های مشکی  نیاز نیست نگران ست نشدن آن با دیگر لباس های خود باشیم.



2. برای انتخاب رنگ دیوار ها دقت کنید

دکوراسیون آشپزخانه ای با وسایلی به رنگ مشکی


دیوارهای آشپزخانه وظیفه ی تعریف فضای آن را برعهده دارند. این دیوارهای آشپزخانه هستند که آن را از دیگر بخش های منزل جدا می کنند و فضایی به نام آشپزخانه ایجاد می کنند که دکوراسیون مخصوص به خود را دارد. پس دیوارهای آشپزخانه مهم هستند و سازگار بودن آنها با وسایل مشکی رنگ آشپزخانه حتی از آن هم مهم تر است. 

برای دیوارهای آشپزخانه گزینه های زیادی پیش رو دارید. اما اگر به دنبال رنگی هستید که مکمل وسایل آشپزخانه مشکی رنگ شما باشد، رنگ های زرد روشن، سفید-سبز، بژ ملایم یا خاکستری روشن از بهترین گزینه ها برای شما هستند. 

این رنگ های خنثی کنترل پالت رنگی دکوراسیون آشپزخانه ی شما را به دست نخواهند گرفت و درنتیجه وسایل آشپزخانه ی شما همچنان به چشم خواهند آمد. با این کار بدون استفاده از یک رنگ قوی برای کل آشپزخانه، به دکوراسیون آن بافت و رنگ می بخشید.



3. از کف آشپزخانه خود غافل نشوید

دکوراسیون آشپزخانه ای با وسایلی به رنگ مشکی


اگر از وسایل مشکی رنگ برای آشپزخانه ای به سبک مدرن استفاده می کنید، یک پالت رنگی سیاه و سفید را درنظر بگیرید و از کف پوش هایی تیره رنگ استفاده کنید. کف پوش های چوبی مشکی رنگ همان چیزی هستند که به دنبال آن هستید.

اگر می خواهید دکوراسیون شما به سبک معاصر نزدیک تر شود، از کف پوش های چوبی براق استفاده کنید و اگر به دنبال این هستید که آشپزخانه ای با سبک کلاسیک و ظریف داشته باشید، کف پوش های چوبی قهوه ای رنگ با مستطیل های عریض گزینه ی بهتری خواهد بود. کف پوش های سنگی هم حس و حال طبیعی بودن به فضای آشپزخانه ی شما می بخشند. 

همچنین اگر به دنبال ایجاد یک فضای آرامش بخش هستید، از کف پوش های سنگی غافل نشوید. اما آیا به دنبال حس نوستالژی هستید؟ چه گزینه ای بهتر از کف پوش هایی با طرح های مربعی سیاه و سفید که هیچ وقت قدیمی نمی شوند و باعث خواهند شد افراد بخواهند زمان بیشتری را در آشپزخانه ی شما سپری کنند و مهم تر از همه اینکه ترکیب بسیار خوبی در کنار وسایل مشکی رنگ آشپزخانه خواهند بود.



4. به کابینت آشپزخانه توجه ویژه ای داشته باشید

دکوراسیون آشپزخانه ای با وسایلی به رنگ مشکی


وقتی صحبت از توجه به بخش های مختلف آشپزخانه برای حفظ تناسب آنها با وسایل مشکی رنگ آن باشد، کابینت ها مهم ترین بخش محسوب می شوند. چرا؟ چون اغلب این وسایل در ارتباط نزدیک و مستقیم با کابینت ها هستند. کابینت های سفید همیشه گزینه ی خوبی در کنار وسایل آشپزخانه ی مشکی رنگ خواهند بود و حس و حال یک سبک مدرن یا معاصر را به آشپزخانه ی شما خواهند بخشید. 
اگر می خواهید آشپزخانه ی منزل شما جلوه ای سنتی و گرم داشته باشد، بهتر است از کابینت هایی به رنگ تیره همچون انواع چوبی تیره رنگ آن استفاده کنید. استفاده از کابینت های مشکی هم جلوه ای مدرن و شیک به فضا می دهد.



5. به دنبال جزیره ای کاربردی برای آشپزخانه خود باشید

دکوراسیون آشپزخانه ای با وسایلی به رنگ مشکی


جزیره ها بخش زیادی از فضای آشپزخانه را به خود اختصاص می دهند و شما مطمئنا می خواهید آنها جلوه ی وسایل آشپزخانه ی مشکی رنگ شما را ارتقا بخشند. اما قبل از هر چیزی به کاربردی بودن آن بر اساس نیازهای خود توجه کنید. پس بعنوان مثال یک جزیره گرانیتی گزینه ی خوبی برای شما نخواهد بود. یک جزیره لمینت یا چوبی( butcher-block ) در رنگی متناسب با پالت رنگی دکوراسیون شما انتخاب خوبی است. چرا که دچار کمترین میزان آسیب دیدگی به مرور زمان می شوند.


اگر تصمیم شما برای استفاده از وسایل آشپزخانه مشکی رنگ قطعی است، لطفا برای این که دچار اشتباه در چیدمان نشوید. حتما این 5 توصیه را در دکوراسیون آشپزخانه خود رعایت کنید. همچنین از این که تا پایان این مطلب همراه ما در این بخش از مجله اینترنتی پیت کت بودید از شما سپاس گذاریم.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید