خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه 12 ایده جذاب برای چیدمان پیشخوان آشپزخانه

12 ایده جذاب برای چیدمان پیشخوان آشپزخانه

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

آشپزخانه قلب خانه است و پیشخوان یا همان اپن یکی از اساسی ترین قسمت های آن. شما چه وسایلی معمولا روی پیشخوان می گذارید؟ چگونه با انتخاب هدفمند این وسایل، می توانیم دکوراسیون داخلی آشپزخانه را ارتقا بخشیم؟ 

بله این مقاله را می خواهیم به معرفی ایده هایی جذاب برای پیشخوان آشپزخانه اختصاص دهیم. اگر شما هم به دنبال آشنایی بیشتر با این ایده های طلایی هستید، تا انتهای مقاله در کنار ما بمانید.

جلوه ی روستیک به کمک پیشخوان آشپزخانه

برای داشتن جلوه ای روستیک و جذاب در آشپزخانه الزاما نیاز نیست خود پیشخوان را از نوع چوبی انتخاب کنید، بلکه با قرار دادن وسایل آشپزی چوبی روی آن می توانید به این حس و حال هیجان انگیز دست یابید. اما کدام وسایل را قرار دهیم که فضایی آشفته ایجاد نشود؟ سینی های چوبی یا دیگر موارد مشابهی که بتوان آنها را به بک اسپلش تکیه داد، بهترین گزینه اند.

فضای ذخیره سازی وسایل آشپزی روی پیشخوان آشپزخانه

وسایلی همچون ست کفگیر و ملاقه اغلب همراه فضایی برای نگه داری شان عرضه می شوند. اگر شما به دنبال داشتن پیشخوان آشپزخانه ای متفاوت و هیجان انگیز هستید، خودتان یک فضای نگه داری جدید برای آنها انتخاب کنید. این فضا می تواند یک سطل چینی یا حصیری متناسب با ابعاد ست تان باشد که وسایل را پس از شستن و خشک کردن درون آن قرار می دهید. 

گلدانی مینیمال روی پیشخوان آشپزخانه

گل ها و گیاهان از جمله عناصری از دکوراسیون اند که می توان آنها را به بخش های مختلف منزل از جمله آشپزخانه اضافه کرد. برای اینکه گلدان گل و گیاه شما تبدیل به عنصری برجسته روی پیشخوان آشپزخانه شود، نیاز است اصل سادگی سبک مینیمالیسم را دنبال کنید و از یک گلدان ساده و تک رنگ استفاده کنید. ترجیحا فضای اطراف آن را خیلی شلوغ نکنید. 

گلدانی مینیمال روی پیشخوان آشپزخانه

اگر می خواهید به جای استفاده از یک گلدان مینیمال نسبتا بزرگ از دو یا سه گلدان مینیمال کوچک استفاده کنید، توصیه می کنیم آنها را روی یک سینی چوبی قرار دهید تا هم جمع و جور تر باشند و هم جلوه ی روستیک آنها تکمیل شود.  

جا ادویه هایی متنوع روی پیشخوان آشپزخانه

در قدم بعدی برای داشتن یک پیشخوان آشپزخانه منحصربه فرد، پیشنهاد ما استفاده از جا ادویه هایی از یک جنس اما در طرح و رنگ هایی متفاوت است. به عنوان مثال یک جا ادویه ای چینی تک رنگ در کنار یک جا ادویه ای چینی گل دار و یک نوع دیگر آن با طرح های هندسی ترکیب فوق العاده ای خواهند بود. 

میوه ها روی پیشخوان آشپزخانه

چه چیزی بهتر از قرار دادن مواد غذایی سالم و رنگارنگی همچون میوه ها و سبزیجات روی پیشخوان آشپزخانه؟ میوه ها را می توانیددرون سبدهایی حصیری روی پیشخوان قرار دهید یا در صورت امکان آنها را آویزان کنید. 

میوه ها روی پیشخوان آشپزخانه

تابلویی مینیمال روی پیشخوان آشپزخانه

دلیل تاکیدی که بر مینیمال بودن این عناصر داریم، جلوه ی مرتب و جذابی است که پیروی از اصول مینیمالیسم به آشپزخانه ی ما می بخشد. در تعداد تابلوها و نوع طراحی آنها هم اصل سادگی را قرار دهید تا انسجام دکوراسیون قلب خانه آسیب نبیند. بنابراین یک تابلو با قاب عکسی سفید رنگ (یا دیگر رنگ های خنثی) و دارای تصویری انتزاعی یا جمله ی انگیزشی مورد علاقه ی ما انتخاب مناسبی خواهد بود. 

برای خرید تابلوی مینیمال برای پیشخوان آشپزخانه به شما توصیه می کنیم حتما مدل های تابلو مینیمال فروشگاه " خانه شما " را مشاهده کنید. به احتمال زیاد مدل مد نظر خود را پیدا خواهید کرد 

ظروف شیشه ای روی پیشخوان آشپزخانه

چرا مواد غذایی ای همچون حبوبات را درون کابینت ها پنهان کنیم وقتی می توانیم با در معرض دید قرار دادن آنها، جلوه ای زیبا به چیدمان آشپزخانه ببخشیم؟ برای اینکه می توانید از شیشه هایی بزرگ، ساده و بدون طرح کمک بگیرید. 

ظروف شیشه ای روی پیشخوان آشپزخانه

کتابخانه ای کوچک روی پیشخوان آشپزخانه

مجلات و کتاب های آشپزی و یا کتاب هایی که در فواصل بین انجام کارهای منزل می خواهیم مطالعه کنیم را می توانیم روی پیشخوان آشپزخانه نگه داری کنیم تا هم دسترسی به آنها راحت تر باشد و هم دکور پیشخوان آشپزخانه ی ما ارتقا پیدا کند. برای اینکار می توانید از یک شلف چوبی ساده که روی سطح پیشخوان آشپزخانه قرار می گیرد کمک بگیرید. 

برای آشنایی بیشتر با راه های اضافه کردن قفسه و شلف به فضای آشپزخانه، پیشنهاد می کنیم مطلبی که در این مورد با عنوان نحوۀ قفسه بندی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه نوشته ایم را مطالعه بفرمایید. 

سبدهای حصیری روی پیشخوان آشپزخانه

سبدهای حصیری را می توانید برای نگه داری وسایل مختلف مورد استفاده در آشپزخانه به کار ببرید. این سبدها فضای ذخیره سازی زیادی در مقایسه با فضایی که به خود اختصاص قرار می دهند، برای شما فراهم می کنند. اگر از علاقه مندان ارتباط دادن دکور آشپزخانه با طبیعت هستید، از این ایده غافل نشوید. 

ساعت در کنار پیشخوان آشپزخانه

شاید تا به حال به اضافه کردن ساعتی مینیمال به ترکیب پیشخوان آشپزخانه و بک اسپلش فکر نکرده بودید اما این ایده را دست کم نگیرید. در این راستا ساعتی با زمینه ی سفید و قابی چوبی را روی بک اسپلش نصب کنید تا هم در حین آشپزی کنترل بهتری روی زمان داشته باشید و هم فضایی مدرن و جذاب خلق کنید.

عناصر روشنایی روی پیشخوان آشپزخانه

درست کردن وسیله ی روشنایی ای فانتزی ساده تر از آن چیزی است که تصورش را داشته باشید. برای این کار یک شیشه ی ساده بزرگ و مقداری ریسه ی نوری نیاز دارید. بله به همین سادگی با قرار دادن ریسه های نوری درون شیشه، یک چراغ هیجن انگیز برای شب هایقلب خانه ی خود خواهید داشت. 

عناصر روشنایی روی پیشخوان آشپزخانه​​​​​​​

استفاده ی بهینه از پیشخوان آشپزخانه

آخرین موردی که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، برای همه ی ما آشنا است اما اغلب مورد کم توجهی قرار می گیرد. وسایلی که فضای مناسبی را برای آویزان کردن لیوان ها و ماگ ها در اختیارمان قرار می دهند، همان عنصاصری اند که از آنها صحبت می کنیم. نوع چوبی و مینیمال آنها که دارای طراحی ای ساده اند را انتخاب کنید تا هم استفاده ی بهینه ای از سطح پیشخوان داشته باشید و هم تعادل و انسجام دکوراسیون آشپزخانه حفظ شود. 

سخن پایانی؛ از اینکه تا پایان این مقاله از مجله ی تخصصی دکوراسیون پیت کت با بررسی ایده هایی جذاب برای پیشخوان آشپزخانه همراه ما بودید، از شما متشکریم. شما هم می توانید نظرات و ایده های خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. 

خرید جدید ترین مدل های گلدان خانگی مینیمال

در این مطلب با جدید ترین ایده ها برای پیشخوان آشپزخانه آشنا شدیم و یادگرفتیم که یکی از بهترین ایده ها استفاده از گلدان های مینیمال بر روی پیشخوان است. توصیه ما به شما دیدن مدل های متنوع فروشگاه ایران درخت است. حتما قبل از خرید گلدان به این فروشگاه سر بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید