خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب راهنمای چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

راهنمای چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

دیزاین تنها آنچه که به نظر می رسد و آنطور که حس می شود نیست، بلکه به کارایی آن نیز برمی گردد. بله کارایی اصل مهمی در هر حوزه ای از دیزاین است و وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون منزل باشد، این نکته اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند.

یکی از مسائلی که کاربردی بودن دیزاین خود را بیش از پیش در آن نشان می دهد، مسئله ی دکوراسیون فضاهای کوچک است. از شما دعوت می کنیم در ادامه همراه ما باشید چرا که در این مقاله به ارائه ی راهنمای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب 9 متری خواهیم پرداخت تا در مسیر رسیدن به یک دیزاین جذاب و در عین حال کارآمد در کنار شما باشیم.


1. از تاج تخت خواب بعنوان فضای ذخیره استفاده کنید

راهنمای چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب 9 متری


تاج تخت عنصری زیبا در دکوراسیون اتاق خواب است که شکوه خاصی به آن می بخشد، اما این دلیل نمی شود که کاربردی نباشد. بله شما می توانید از انواع ایده های موجود برای ایجاد شلف دیواری رو یا پشت تاج تخت در سبک های متنوع استفاده کرده و از آن برای نگه داری قاب عکس یا تابلوی نقاشی، کتاب ها، گل ها، وسایل تزیینی و موارد مشابه کمک بگیرید. ایده ی شلف دیواری اما منحصر به تاج تخت نشده و شما می توانید به کمک آن بیشترین استفاده را از دیوارها یا حتی میز تحریر خود به کمک شلف رومیزی داشته باشید.


2. در انتخاب سرویس خواب، کاربردی یا جادار بودن را در اولویت قرار دهید

راهنمای چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب 9 متری


خوشبختانه امروزه وسایل اتاق خواب از سرویس خواب گرفته تا کتابخانه خانگی همگی در طرح ها و اندازه های متنوع موجود هستند تا به رفع نیازهای مختلف بپردازند. در این میان برخی از ایده های مربوط به تخت خواب که در اصل برای فضاهای کوچک طراحی شده اند، آنقدر جذاب بوده که حتی افرادی که فضای بزرگی در اختیار دارند هم تمایل زیادی به استفاده از آنها نشان می دهند. زیرا به دنبال جلوه ی مدرن و لوکسی هستند که این تخت خواب ها به فضا می بخشند. تخت خواب تاشو، مبل ال تخت خواب شو و سرویس خواب کشودار یا جک دار از جمله ی این ایده ها هستند که بیشترین استفاده ی ممکن را از فضای در دسترس خواهند داشت. 

شما می توانید با مراجعه به وب سایت www.bolej.ir به طور دقیق و حرفه ای تمام این محصولات خلاقانه که به طراحی اصولی دکوراسیون اتاق خواب 9 متری یا هر اتاق خواب کوچک دیگری کمک میکند، را بررسی و قسطی خرید کنید. 


3. از یک میز تحریر دیواری برای چیدمان اتاق خواب کوچکتان کمک بگیرید

راهنمای چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب 9 متری


وقتی فضای کوچکی در اختیار دارید، مجبور نیستید از انواعی از میز تحریر که فضای زیادی به خود اختصاص می دهند استفاده کنید و در عین حال حذف قسمتی برای مطالعه و کار از دکوراسیون اتاق خواب نیز امکان پذیر نیست. اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد. چرا که مدت ها است میز تحریر دیواری برای رفع این نیاز شما طراحی شده است. میزهایی که به کمترین فضای ممکن برای نصب نیاز دارند و در طرح ها و ابعاد مختلف موجود هستند. این میز تحریرها دارای شلف هایی نیز هستند که شما می توانید از آنها برای قرار دادن کتاب ها، لپ تاپ یا دیگر وسایل خود حین مطالعه یا کار استفاده کنید.


4. کمد لباس درب ریلی به جای کمدهای کلاسیک در اتاق خواب

راهنمای چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب 9 متری


اگر به دنبال کمد لباسی هستید که برای باز کردن در آن نیاز به فضای اضافی نداشته باشید و بتوانید حداکثر استفاده را از فضای داخلی آن به عمل آورید، کمد لباس های درب ریلی به خوبی پاسخگوی نیاز شما خواهند بود. این کمدها علاوه بر کاربردی بودن، تبدیل به عنصری زیبا در دکوراسیون اتاق خواب شما خواهند شد. چرا که اغلب روی آنها از آینه یا طرح هایی مدرن استفاده می شود. 


4. جاکفشی داشبوردی در اتاق خواب های کوچک

جاکفشی داشبوردی در اتاق خواب های کوچک


اگر تمایل به استفاده از جاکفشی برای اتاق خواب خود دارید، کوچک بودن اتاق به معنای خداحافظی با آن نیست. شما همچنان می توانید با استفاده از یک جاکفشی داشبوردی کمجا به این ایده ی خود جامه ی عمل بپوشانید. جاکفشی ای که به دلیل نوع طراحی ای که دارد نیازمند کم ترین فضای ممکن در مقایسه با یک جاکفشی معمولی خواهد بود.


5. انتخاب سبک مینیمال بعنوان سبک کلی دکوراسیون اتاق خواب

راهنمای چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب 9 متری


در بین انواع سبک های موجود در دنیای طراحی داخلی، سبک مینیمال می تواند مناسب ترین گزینه برای یک اتاق خواب 9 متری باشد. دلیل آن به اصول اولیه ای برمی گردد که این سبک بر اساس آن بنا شده یعنی سادگی و استفاده ی بهینه از فضا. بنابراین برای داشتن اتاق خوابی متفاوت، جذاب، مدرن و در عین حال کاربردی یک مینیمالیست شوید.


6. استفاده از رنگ های روشن در وسایل اتاق خواب کوچک

راهنمای چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب 9 متری


رنگ های روشن و بطور ویژه رنگ سفید قابلیت زیادی در بزرگ تر نشان دادن محیط دارند پس از استفاده از رنگ سفید یا دیگر رنگ های روشن برای پرده، روتختی یا دیگر عناصر دکوراسیون غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: آیا می دانستید رنگ سفید در اتاق خواب غوغا به پا میکند؟ 


7. تکرار یک طرح واحد در بین عناصر مختلف چیدمان اتاق

برای اینکه فضا را مرتب تر نشان دهید، یک طرح واحد مثلا طرح قلب را در نظر گرفته و از آن برای دو الی سه  عنصر از دکوراسیون همچون عنصر تزیینی دیواری، وسایل اتاق همچون آباژور، بالش ها یا روتختی استفاده کنید. با این کار به نوعی هارمونی در فضای اتاق رسیده و از آشفتگی آن کم می کنید.


8. استفاده از آینه برای بازتاب نور در محیط اتاق خواب

راهنمای چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب 9 متری


آینه ها با بازتاب نور از سطح خود، کمک زیادی به افزایش ابعاد ظاهری اتاق می کنند. در بالا اشاره ای به استفاده از کمدهایی که از آینه روی در آنها استفاده شده، داشتیم اما در کنار آن می توانید از آینه هایی در شکل های مختلف به عنوان دکور دیواری نیز استفاده کرده و به جلوه ی مورد نظر خود دست یابید.

بیشتر بخوانید: 5 ایده ساده و ارزان برای استفاده آینه در دکوراسیون اتاق خواب کوچک 


9. استفاده از شلف های دیواری در ارتفاع زیاد

راهنمای چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب 9 متری


​​​​​​​شلف های دیواری همیشه هم نباید در ارتفاع پایین باشند. چرا که گاهی ما از آنها برای نگه داری از وسایلی استفاده می کنیم که کمتر نیاز به جابجایی آنها در طول سال خواهیم داشت و در عین حال می خواهیم در دیزاین اتاق حضور داشته باشند. همچون کتاب هایی که مطالعه کرده ایم یا ظروف سفالی زینتی ای که می توانند جلوه ای روستیک به فضا بخشند. در این موارد از یک شلف دیواری در ارتفاع بالا و نزدیک به سقف کمک بگیرید تا به نتیجه ی مورد نظر دست یابید.

در این مقاله به معرفی راه هایی برای استفاده ی بهینه از فضای یک اتاق خواب 9 متری پرداختیم. چرا که طراحی داخلی به معنای بیشترین استفاده ی ممکن از فضای در دسترس است و امیدواریم شما هم بتوانید این تعریف را در اتاق خواب خود اجرایی کنید. شما خوانندگان عزیز هم می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در ادامه با ما و مخاطبان پیت کت به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید