خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب چگونه از کمد‌های کوچک نهایت استفاده را ببریم؟

چگونه از کمد‌های کوچک نهایت استفاده را ببریم؟

زمان مطالعه : 

4 دقیقه دقیقه

کمد لباس از کاربردی‌ ترین لوازم منزل به شمار می‌رود و علاوه‌بر سامان ‌دهی لباس ‌ها، می‌تواند وسایل بی‌شماری را در خود جا دهد. گرچه کمد‌های کوچک کمی ناامیدکننده هستند، از این رو که فضای کافی برای جا دادن تمام وسایل را نداشته و نظم و ترتیب اتاق‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

اما نگران نباشید، کمد‌ لباس کوچک شما در هر جای خانه که قرار داشته باشد، با ترفند‌های ساده‌ای می‌توانید وسایل بیشتری را در آن‌ها جا دهید و لباس هایتان را سامان دهی کنید. در این مطلب به معرفی برخی از این ترفندها می‌پردازیم تا در هر آپارتمانی و با هر متراژی که زندگی می‌کنید، فضای بیشتری در دسترس داشته باشید.



۱- از فضای عمودی کمد لباس استفاده کنید.

از فضای عمودی کمد لباس استفاده کنید

اگر فضای افقی زیادی در اختیار ندارید، باید از تمام فضاهای عمودی کمد به‌خوبی استفاده کنید. چگونگی آویزان کردن لباس‌ ها در کمد و ابزاری که بدین منظور استفاده می‌کنید، اهمیت بسیاری دارد. پس تنها به آویزان کردن چندین چوب ‌لباسی به میله‌ی درون کمد اکتفا نکنید و با استفاده از این ایده ‌ها، نهایت استفاده را از فضای عمودی داخلی کمدها ببرید.

از چوب‌ لباسی ‌های چندطبقه‌ استفاده کنید. این چوب لباسی‌ ها، به شما این امکان را می‌دهند تا از تمام طول کمدتان استفاده کنید و لباس ‌هایی که اندازه‌ی متفاوتی دارند را در کنار هم آویزان کنید. چندین چوب ‌لباسی‌ را با حلقه‌ها‌ی فلزی کوچک (مثل درِ قوطی های فلزی نوشابه‌) به هم وصل کنید و خودتان یک چوب ‌لباسی چندطبقه بسازید. حلقه‌‌های فلزی بزرگتری را از میله‌ی کمد آویزان و به هر حلقه، چندین چوب ‌لباسی آویزان کنید.



۲- میله‌ی اضافی داخل کمد لباس نصب کنید

پیرو مورد قبلی، نصب یک میله‌ی اضافی داخل کمد را می‌توان راه دیگری برای استفاده از فضای عمودی آن دانست. اینگونه فضای بیشتری برای آویزان کردن لباس ‌ها در اختیار دارید. می‌توانید تیشرت ‌ها را روی میله‌ی بالایی و شلوارها را روی میله‌ی پایینی، یا هرطور که خودتان صلاح می‌دانید آویزان کنید.

اجرای این ایده هزینه‌ی بالایی در پی نخواهد داشت. تنها کافیست با توجه به ابعاد کمد لباس، میله‌‌ای مناسب انتخاب کرده و توسط پیچ یا اتصالات فلزی درون آن نصب کنید.

در صورت اجرای ایده‌هایی که تاکنون گفته شد، از آویزان کردن لباس ‌های سنگینی مثل پالتو‌های پشمی روی میله‌‌ها یا چوب ‌لباسی‌ ها اجتناب کنید، چراکه ممکن است میله‌ یا چوب ‌لباسی شما تحمل وزن این لباس‌ها را نداشته باشد. پس فقط برای آویزان کردن لباس ‌های سبک از این ایده‌ها استفاده کنید.



۳- کمد لباس را قفسه ‌بندی کنید.

کمد لباس را قفسه ‌بندی کنید

اگر در آپارتمان کوچکی زندگی می‌کنید و به ‌ناچار جعبه‌ ها یا سایر وسایلتان را نیز داخل کمدها قرار می‌دهید، قفسه‌ بندی ‌می‌تواند فضای بیشتری در اختیار شما قرار ‌دهد. می‌توانید صفحه‌ی چوبی محکمی را در عرض کمد نصب کنید و در بالا و پایین این صفحه، تعدادی صفحه‌ی چوبی به‌صورت عمودی قرار دهید. بدین‌ترتیب دو ردیف قفسه خواهید داشت. همچنین می‌توانید از قفسه ‌های آماده‌ی موجود در بازار استفاده کنید.



۴- مرتب و منظم باشید.

مرتب و منظم باشید

کمدهای لباسی که نامرتب هستند کوچک‌تر به نظر می‌رسند. اگر آستین‌ها را بالا بزنید و کمدتان را مرتب کنید، خواهید دید که فضای بیشتری در اختیار دارید. مثلا به جای اینکه کفش ‌ها را داخل کمد پرت کنید، یک جعبه‌ی جداگانه برای چیدن آن‌ها در کمد تهیه کنید یا جعبه‌ ای پارچه‌ ای برای مرتب کردن کلاه‌ ها و روسری ‌هایتان در نظر بگیرید. بدین‌ترتیب با ترفندها و وسایلی ساده می‌توانید نهایت استفاده را از کمد کوچک‌تان ببرید.



۵- از تمام فضاهای غیرمعمول استفاده کنید.

شاید هنگام چیدمان، بخش‌هایی مثل زیر تخت یا پشت کمد را فراموش کنید ولی استفاده از فضاهای غیرمعمول در آپارتمان ‌های کوچک، می‌تواند بسیار راهگشا باشد و فضای آزاد زیادی را در اختیار شما قرار دهد. پس در هر فصلی، لباس ‌ها و وسایل بلااستفاده‌تان را زیر تخت یا پشت کمدها قرار دهید.



۶- در و دیوار کمد را فراموش نکنید.

در و دیوار کمد را فراموش نکنید

اگر کمد لباس کوچک شما پاسخگوی نیازتان نیست، می‌توانید از بخش داخلی در و دیوارهای آن نیز استفاده کنید. بدین‌منظور میله‌ای روی در و دیوارهای کمد نصب و وسایلی مثل کیف‌ ها را که معمولا شکل هندسی مشخصی ندارند، روی آن‌ها آویزان کنید.

اگر مشکلتان با یک میله‌ی اضافی حل نمی‌شود، از سبدها یا کیسه ‌های پارچه ‌ای استفاده کنید. این سبدها را به در یا دیوار کمد بچسبانید و وسایل مذکور را داخل آن‌ها بچینید.

این ترفندهای ساده، که می‌توانند برای ساکنین خانه های کوچک بسیار راهگشا باشند، فضای بیشتری برای چیدمان وسایل‌ در کمدهای لباس در اختیار شما خواهد گذاشت.

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید