خانه اتاق خواب اتاق خواب کودک 6 ایده‌ جذاب و منحصربه‌فرد برای مرتب کردن اتاق کودک دلبند شما

6 ایده‌ جذاب و منحصربه‌فرد برای مرتب کردن اتاق کودک دلبند شما

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

در این مقاله، قرار است 6 ایده جذاب و خاص را برای مرتب کردن اتاق کودک دلبندتان به شما آموزش دهیم

یکی از دغدغه‌های بسیار مهم مادران و پدران، مرتب کردن اتاق‌های فرزندانشان است. بچه‌ها در طول روز با اسباب‌بازی‌های خود بازی می‌کنند و درنهایت، آن‌ها را بدون مرتب کردن رها می‌کنند. نظم دادن به اتاق کودکان بسیار مهم است و باعث زیبایی و منظم‌تر شدن اتاق فرزندان شما می‌شود. اگر شما نیز کودک شیطان و بازیگوشی دارید، اصلاً نگران نباشید. در این مقاله از مجله پیت کت، راهنمای مناسبی برای مرتب كردن اتاق كودک شما درنظر گرفتیم. اگر شما نیز با مشکل تمیز کردن اتاق خواب فرزندتان دست‌وپنجه نرم می‌کنید، خواندن ادامه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم. خواندن این مطلب کمتر از 10 دقیقه وقت شما را می‌گیرد، اما اطلاعات مفیدی را به شما می‌دهد. 

1. استفاده از کمد لباس، یکی از انواع ایده مرتب کردن اتاق کودک

کودکان لباس‌های فراوانی دارند. یکی از راه‌های مرتب كردن اتاق كودک و نظم دادن به آن، استفاده از کمد لباس خواهد بود. کمدهای لباس کودک رنگ‌ها و طرح‌های جذابی دارند و در بازار تولید و عرضه می‌شوند. پیشنهاد ما به شما، خرید یک کمد لباس متناسب با دکور و رنگ اتاق فرزندتان است. همچنین کمدهای دخترانه و پسرانه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی دارند. 

شما می‌توانید به‌راحتی لباس‌های فرزندتان را در کمد آویز کنید یا روی هم بچینید تا اتاق مرتب شود. برخی از کمدهای لباس فضای فراوانی برای کفش‌ها و دیگر وسایل دارند. انواع کمدها، جنس‌های مختلفی دارند و قیمت کمد لباس براساس جنس متریال به‌کار رفته در آن، طرح و برند کمد متفاوت خواهد بود. 

استفاده از کمد لباس برای مرتب کردن اتاق کودک

2. استفاده از قفسه؛ برای چیدن مرتب کردن اتاق کودک

برای نظم دادن به وسایل و اسباب‌بازی‌های کودک، استفاده از قفسه و دراور توصیه می‌شود. قفسه نظم‌دهی فوق‌العاده‌ای به اتاق کودک می‌دهد و کلیه اسباب‌بازی‌ها، عروسک‌ها و حتی کفش‌های فرزند شما در دراور گذاشته می‌شود. استفاده از استیکرهای رنگی یا برچسب روی قفسه‌ها و دراورها کار شما را برای تشخیص وسایل راحت‌تر می‌کند. 

با زدن برچسب رنگی روی قفسه‌ها، کودک متوجه می‌شود که هر برچسبی برای چه وسیله‌ای است. از کودک بخواهید که در پایان بازی‌اش، هر وسیله را در جای خود قرار دهد تا منظم کردن اتاق را یاد بگیرد. اگر احیاناً کودک فراموش کرد که جای هر وسیله در کدام طبقه از قفسه است، او را راهنمایی کنید؛ اما وسایلش را خودتان در قفسه نگذارید. اجازه دهید برای آینده‌اش مرتب و منظم بودن را بیاموزد. 

استفاده از قفسه برای نظم دادن به وسایل کودک

3. چگونه اتاق دخترانه را مرتب کنیم؟ با استفاده از آویز پشت در

یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای مرتب كردن اتاق كودک، استفاده از آویز پشت در و جالباسی است. آویز پشت در برای آویزان کردن انواع لباس‌ها کارایی دارد و نظم و ترتیب بیشتری به اتاق دختران و پسران می‌دهد. جاجورابی نیز یکی از انواع آویزهای لباس محسوب می‌شود و لباس‌های کوچک فرزند شما نیز مرتب خواهد شد. 

4. کشوهای رنگارنگ برای چیدن اسباب بازی اتاق کودک پسر

خرید کشوهای رنگی، به شما کمک می‌کند که اتاق فرزندتان را زیباتر، رنگارنگ‌تر، جذاب‌تر و منظم‌تر کنید. یکی از ویژگی‌های بارز کشوهای رنگی، این است که هر وسیله را در کشویی با رنگ خاص می‌گذارید تا فرزند شما به‌سرعت به لوازم موردنیاز خود دسترسی پیدا کند. به‌طور مثال، ماشین‌های اسباب‌بازی را در کشوی قرمز و مجسمه‌های حیوانات را در کشوی سبز بگذارید. همچنین با این روش، کودک به‌راحتی با انواع رنگ‌ها آشنا می‌شود و این کشوهای رنگی جنبه آموزشی دارد. 

یکی دیگر از انواع روش‌های مرتب کردن اتاق کودک، خریدن میز تحریر تاشو خواهد بود. میزهای تحریر تاشو به‌دلیل جمع شدن، برای اتاق‌های کوچک بسیار مناسب هستند. حتماً لازم نیست که روی میز تحریر مطالعه کنید. میزهای تحریر سطح صافی دارند که برای چیدن انواع عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها کاربرد دارند.

5. مرتب کردن کمد لباس کودک با استفاده از چوب لباسی و رگال لباس

اگر فرزند شما لباس‌های فراوانی دارد، اصلاً نگران نباشید. علاوه‌بر کمد لباس، می‌توانید از رگال‌های لباس و چوب لباسی برای مرتب کردن و آویزان کردن لباس کودک استفاده کنید. اگر کودک جایی برای مرتب کردن لباس نداشته باشد، لباس‌هایش را روی زمین یا تخت مچاله و پرتاب می‌کند. به کودکان خود آموزش دهید تا لباس‌های خود را روی چوب لباسی آویزان کنند و در جای مناسب قرار دهند. در بازار، انواع رگال‌ها در اندازه‌های مختلف موجود است. پس نگران قد کوتاه فرزندتان نباشید.

6. استفاده از سبدهای رنگی کوچک، یک ایده برای مرتب شدن اتاق کودک

یکی از راهکارهای مرتب كردن اتاق كودک، استفاده از سبدهای رنگی کوچک است. سبدهای رنگی کوچک به اتاق کودک شما جذابیت و شادابی می‌بخشند. با خرید سبد، می‌توانید برخی از وسایل فرزند خود را داخل آن بگذارید. توصیه ما به شما، خریدن سبدهای رنگی است؛ چراکه در هر سبدی با یک رنگ خاص، وسیله‌ای را می‌گذارید. کودکان نیاز به محیط‌های شاد و رنگارنگ دارند، روحیه آن‎‌ها نیز با این محیط‌ها هماهنگ است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای جمع‌وجور کردن انواع اسباب‌بازی‌های کودکتان، سبدهای کوچک، بزرگ و شکل‌پذیر را در رنگ‌های مختلف خریداری کنید. 

برای طراحی اتاق گیمینگ کودک حتماً با فرزند خود مشورت کنید و نظر او را بخواهید. دختران و پسران فانتزی‌های ذهنی فراوانی دارند و اتاق را مطابق با دنیای ذهنی‎‌شان طراحی می‌کنند. تا جایی که ایده‌های آن‌ها امکان‌پذیر و قابل‌اجرا باشد، از طرح‌های خلاقانه فرزند خود استفاده کنید. 

سبدهای رنگی؛ یکی از راهکارهای مرتب کردن اتاق کودک

خرید انواع کمد و قفسه‌های اتاق کودک در سایت فروشگاهی بلج

در این مقاله از مجله پیت کت، به شما 6 ایده جذاب و کاربردی را برای مرتب كردن اتاق كودک آموزش دادیم. استفاده از چوب لباسی، دراور و قفسه، کمد لباس، رگال لباس و چوب لباسی، سبدهای رنگی کوچک و آویز پشت در ایده‌هایی برای نظم دادن به اتاق فرزند شما محسوب می‌شوند. حتماً به کودک خود بیاموزید که وسایل موردنیازش را به‌طور مرتب در سر جای خود قرار دهد. برای خرید انواع کمد و قفسه با طرح‌ها و رنگ‎‌های مختلف برای کودک، می‌توانید از سایت فروشگاهی بلج خرید کنید.  

پیشنهاد می‌کنیم که به سایت فروشگاهی بلج مراجعه و کمد لباس و قفسه موردنظرتان را انتخاب کنید. وب‌سایت بلج بدون واسطه و به‌صورت مستقیم، انواع وسایل چوبی را با قیمت تولیدی به فروش می‌رساند. برای ارتباط با کارشناسان بلج با شماره 53138-021 تماس بگیرید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید