خانه حمام و سرویس بهداشتی چیدمان حمام 17 ترفند ارزان و کاربردی برای چیدمان وسایل حمام

17 ترفند ارزان و کاربردی برای چیدمان وسایل حمام

زمان مطالعه : 

11 دقیقه

همه ما تجربه یک دوش لذت‌بخش پس از روزی خسته‌کننده و سخت را داشته‌ایم و می‌دانیم که اتمسفر و فضای حمام تاثیر زیادی بر آرامش و حال و هوای اعضای خانواده دارد. بنابراین چیدمان چنین فضایی باید با دقت و مهارت کافی انجام شود. از این رو در این مطلب از مجله اینترنتی پیت کت به معرفی راهکارها و ایده‌های مفیدی برای چیدمان وسایل حمام پرداخته‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید 

1. طبیعت را به حمام خود بیاورید

تنها یک گلدان کوچک، قالیچه‌ای رنگارنگ و پرده‌ای منحصر به فرد کافیست تا چیدمان وسایل حمام منزل شما نیز مانند سایر بخش‌های خانه تان شود. گیاهان، ظاهری سبز و باطراوات به حمام می دهند و هوای محیط آن را تصفیه می‌کنند. می‌توانید به چیدن گلدان‌های کوچک ارکیده، سرخس و ساکولنت‌های کوچک روی سینک اکتفا کنید یا اگر حمام کوچکی دارید، با خرید یک درختچه انجیر، سقف حمام خود را بلندتر نشان دهید. البته استفاده از بونسای انجیر تنها راه بزرگتر نشان دادن حمام نیست، بلکه شما با مراجعه به مقاله " 28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک " می توانید با ایده هایی خلاقانه و حرفه برای این کار مواجه شوید.

چیدمان حمام و سرویس بهداشتی با گل و گیاه

اگر فضای کافی برای چیدن گلدان‌ها در اختیار ندارید می‌توانید به آویزان کردن گیاهانی مثل پیچک، اکالیپتوس و پتوس از دیوارها فکر کنید. 


2. سینی وان را فراموش نکنید

هیچ چیز بیشتر از یک نوشیدنی خنک، شمع‌های معطر و گلدانی کوچک فضای حمام را آرام و مطبوع نمی‌کند. یک سینی کوچک همه این‌ها را روی خود جا می‌دهد و لذت استحمام را برای شما دو چندان می‌کند.

چیدمان لاکچری حمام


3. برای سازمان دهی وسایل حمام، سری به انباری خود بزنید

حتما در بین وسایل قدیمی شما هم بوفه یا کمدی بلا استفاده به چشم می‌خورد. با کمی تغییرات، این وسایل بلا استفاده می‌توانند به یکی از اجزای کاربردی حمام تبدیل شوند و در چیدمان و مرتب کردن حوله‌ها و شوینده‌ها به شما کمک کنند. 

ست کمد لوازم بهداشتی برای حمام

حال اگر محدودیت بودجه یا فضا، شانس داشتن کمد را از شما گرفته است می‌توانید حوله‌ها را داخل سبدهای حصیری کوچک، که یک المان دکوری زیبا نیز هستند، بچینید. این سبدها را می‌توانید همراه با دکوری‌های کوچک و شوینده‌ها، داخل میزهای چرخ‌دار که به‌راحتی جابه‌جا می‌شوند قرار دهید. 

عکس مدل سبد حصیری برای چیدمان حوله حمام

یک هشدار مهم، حتما در چیدمان وسایل حمام خود اولویت را بر چیدمانی مرتب و منظم قرار دهید. پس حتی اگر در انباری خود کمدی مناسب یا سبد قدیمی پیدا نکردید، بهتر است حتما به فکر خرید کمد لوازم بهداشتی خوب و با کیفیت باشید. چون نظم و سازمان دهی وسایل در چیدمان حمام و سرویس بهداشتی غیر قابل چشم پوشی است.


4. صندلی، وسیله ای ضروری برای حمام است

داشتن یک صندلی کوچک در حمام، مخصوصا برای خانواده‌هایی که بچه کوچک دارند خالی از لطف نیست. می‌توانید صندلی را کنار وان یا دوش قرار دهید و حوله‌ها و شامپوها یا گلدان‌ها و دکوری‌های کوچک را روی آن بچینید.

ست نیمکت چوبی با کمد لوازم بهداشتی برای حمام


5. درباره رنگ ها برای دیزاین حمام بیشتر فکر کنید

شاید دیوارها و وسایل سفید تمیز تر و متداول ‌تر در چیدمان حمام به نظر برسند ولی از رنگ‌های دیگری نیز می‌توان در دیزاین حمام استفاده کرد. آبی، صورتی و بنفش ملایم علاوه بر اتاق خواب، برای چیدمان حمام نیز بسیار مناسب‌اند و از یکنواخت به نظر رسیدن آن جلوگیری می‌کنند. صورتی ظاهری گرم و دوستانه، آبی ظاهری آرامش‌ بخش و بنفش نیز ظاهری لوکس و با کلاس به حمام می‌دهد.

دکوراسیون حمام به رنگی صورتی

اگر رنگ‌آمیزی را به عنوان یکی از روش‌های دیزاین حمام انتخاب کرده‌اید، تنها به رنگ کردن در و دیوارها فکر نکنید. وان را نیز می‌توانید با رنگ‌هایی که برای حمام مناسب معرفی شدند، رنگ کنید.


۶. در انتخاب نقطه کانونی حمام سخت نگیرید

آویزان کردن دو پرده هم شکل اطراف دوش، جدای بر ایجاد یک نقطه کانونی جذاب در دکوراسیون حمام، می‌تواند از خیس شدن روشویی و سایر وسایل سرویس بهداشتی نیز جلوگیری کند. 

دکوراسیون حمام شیک و زیبا


۷. لطفا به‌سادگی از کنار آینه رد نشوید!

تعویض آینه قدیمی با آینه‌ای جدید ظاهر حمام شما را به‌کلی تغییر می‌دهد. پس حالا که در حال چیدمان حمام هستید، آینه‌های ساده را با آینه‌های مجلل‌تر یا بر عکس عوض کنید. 

بیشتر بخوانید: چگونه می توانیم یک سرویس بهداشتی لوکس داشته باشیم؟ 

می‌دانید که آینه با انعکاس نور، هر فضایی را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد. پس با نصب دو آینه در کنار هم، می‌توان این اثر را پررنگ‌تر کرد. خبر خوب این که لازم نیست در قید و بند پیدا کردن دو آینه شبیه به هم باشید. 

چیدمان حمام با آینه های دیواری


۸. محدودیتی برای انتخاب وسایل نورپردازی حمام در نظر نگیرید

هنگام چیدمان دکوراسیون حمام، این نکته را در نظر داشته باشید که چراغ‌ها و لامپ‌های ساده تنها گزینه شما نیستند. بلکه می‌توانید با انتخاب لوسترهای لوکس و پر زرق و برق حمامی لوکس و مجلل داشته باشید. لوسترهای ال‌ای‌دی که کم‌ مصرف‌ترند و گرمای کمتری تولید می‌کنند انتخاب هوشمندانه‌تری هستند.

عکس دکوراسیون حمام


۹. وسایل قدیمی حمام را رنگ‌آمیزی کنید

رنگ‌آمیزی وسایل قدیمی حمام با رنگ‌های شاد و زنده، راهی ساده و مقرون ‌به ‌صرفه برای تغییر دکوراسیون آن است. هنگام رنگ‌آمیزی وسایل حمام، به رنگ سایر اجزای آن نیز توجه کنید ولی اگر به فکر فروش خانه هستید بهتر است از رنگ سفید استفاده کنید. فراموش نکنید که به دنبال رنگ‌های مقاوم در برابر رطوبت باشید. 


۱۰. در صورت امکان از کاغذ دیواری طرحدار برای دیوار حمام استفاده کنید

نصب کاغذ دیواری‌ طرح‌دار یکی از روش‌های ساده چیدمان حمام به حساب می‌آید و شما را از بکارگیری دکوراتیوهای مختلف بی‌نیاز می‌کند.

طراحی دکوراسیون حمام با کاغذ دیواری گلدار


۱۱. شانس داشتن حمامی لوکس را از دست ندهید!

هنگام چیدمان حمام نیز مانند سایر بخش‌های خانه، می‌توان به المان‌های لوکس و پر زرق و برق فکر کرد. به عنوان مثال تعویض شیرآلات و دستگیره‌های ساده با شیرآلات و دستگیره‌های برنزی، کرومی، نیکلی، طلایی یا مسی گامی آسان و اقتصادی در جهت داشتن حمامی لوکس است. دیوارکوب‌ها و قاب آینه‌ها را نیز می‌توانید با شیرآلات و دستگیره‌ها ست کنید.

دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی لوکس و مجلل


۱۲. بسته‌بندی‌های کارخانه‌ را در چیدمان حمام دور بریزید!

برای چیدمان حمام نیازی به دکوراتیوهای گران‌قیمت نیست. تنها انتقال شوینده‌ها از بسته‌بندی کارخانه به ظروف شیشه‌ای، کافیست تا حمام‌ زیباتری داشته باشید.


۱۳. از المان‌های چوبی نهایت استفاده را در دیزاین حمام ببرید

المان‌های چوبی برای چیدمان حمام‌هایی با دکوراسیون به سبک روستیک بسیار پرکاربردند. قاب آینه و کمد روشویی این حمام‌ها می‌تواند چوبی باشد.

دکوراسیون حمام مدرن با چوب


14. در طراحی دکوراسیون حمام از سقف غافل نشوید

رنگ‌آمیزی، سقف حمام را به یکی از المان‌های دکوراتیو تبدیل می‌کند. فراموش نکنید که برای گرفتن نتیجه مطلوب، رنگ سقف باید سیرتر و تیره‌تر از رنگ دیوارها باشد.


۱۵. هنگام چیدمان به تمیز کاری و نظافت حمام نیز فکر کنید!

هنگام چیدمان حمام بد نیست به فکر تمیزکاری آن نیز باشید. به عنوان مثال شیرآلات دیواری شیک‌تر و ظریف‌تر از شیرآلات معمولی هستند و برخلاف آن‌ها، هنگام تمیز کردن پشت روشویی مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند.

دکوراسیون شیک حمام و سرویس بهداشتی

16. شلف دیواری همه جا کاربرد دارد، حتی در حمام!

گفتیم که برای چیدمان حمام نیاز به خرج کردن پول زیادی نیست. تنها کافیست در به نمایش گذاشتن لوازم آرایشی و بهداشتی سلیقه به خرج بدهید و راهی زیبا پیدا کنید. چه راهی زیباتر از نصب انواع شلف دیواری!


17. روش چیدمان سایر بخش‌های خانه در چیدمان حمام بهره مند شوید

ایده جالب دیگری که می‌تواند به یکپارچگی خانه شما کمک کند، انعکاس چیدمان سایر بخش‌های خانه در چیدمان حمام است. به طور مثال برای این کار میتوانید قالیچه و سرامیک‌های حمام، پذیرایی و اتاق خواب‌ها را ست کنید. فراموش نکنید که قالیچه حمام باید با کیفیت و مقاوم باشد. 

فرش در دکوراسیون حمام

در این مقاله با هم به بررسی جدیدترین نکات کاربردی و ارزان برای چیدمان وسایل حمام و سرویس بهداشتی پرداختیم و همچنین دریافتیم زمانی میتوانیم نتیجه خوبی از طراحی و دیزاین خود در حمام بگیریم که لوازم حمام را به درستی با وسایلی مانند کمد لوازم بهداشتی یا شلف دیواری، سازمان دهی کنیم. و به عنوان نکته آخر نیز باید بگوییم که چیدمان و تزیین حمام زمانی تکمیل خواهد شد که به درستی به تمام موارد، از انتخاب رنگ دیوار ها تا خرید اکسسوری ها فکر کرده باشیم و آنها را بر اساس قوانین طراحی دکوراسیون پیاده سازی کرده باشیم. 

از این که تا انتهای این مطلب از مجله اینترنتی پیت کت با ما همراه بودید، از شما سپاس گذاریم.همچنین لازم است بدانید که شما هم می توانید ادامه دهنده این مقاله باشید. پس لطفا ایده ها یا تجربیات خود را برای چیدمان وسایل حمام حتما با ما و دیگر مخاطبان پیت کت در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. 

گلچین بهترین شلف های دیواری برای حمام

یکی از راه های ساده، ارزان و مدرن برای سازماندهی راحت و بدون درد سر وسایل حمام استفاده از انواع شلف و باکس دیواری در چیدمان حمام است. به شما پیشنهاد میکنیم که اگر به استفاده از شلف های دیواری در دکوراسیون منزل خود علاقه مند هستید، حتما سری به مجموعه آذین بند بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید