خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب هرآنچه که برای داشتن یک اتاق خواب فانتزی لازم دارید

هرآنچه که برای داشتن یک اتاق خواب فانتزی لازم دارید

زمان مطالعه : 

12 دقیقه

در طراحی فضای داخلی اتاق خواب، همه ما در اولین مرحله به دنبال پیروی از اصول اولیه و اساسی برای داشتن دکوراسیونی منسجم، متعادل و کاربردی هستیم. اما در این میان یک مولفه ی دیگر باقی می ماند که نیازمند خلاقیت به خرج دادن و اندکی قانون شکنی است و آن هم جذاب و فانتزی بودن دیزاین اتاق خواب است. 

در این مقاله با هر آنچه که برای چیدمان اتاق خواب فانتزی لازم دارید، آشنا خواهید شد. اگر شما هم به دنبال ایجاد دکوراسیونی متفاوت، خیره کننده و فانتزی برای اتاق خواب تان هستید، در ادامه با ما همراه باشید.


پالت رنگ پیشنهادی برای طراحی اتاق خواب فانتزی

یکی از اولین و اساسی ترین بخش ها برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب، انتخاب پالت رنگی آن است. که تاثیر به سزایی در حس و حالی که از آن دریافت می کنیم، دارد. برخی از رنگ ها هستند که ترکیب آنها با یکدیگر، دکوراسیونی جذاب و فانتزی را به اتاق خواب شما هدیه می دهد. در ادامه به معرفی محبوب ترین این ترکیب های رنگی برای اتاق خواب تان میپردازیم


1. ترکیب رنگ قرمز، سفید و مشکی: ترکیب رنگ های مشکی و سفید، یک پالت رنگی کلاسیک است که با اضافه شدن قرمز به آن، تبدیل به یک ترکیب رنگ هیجان انگیز و کاملا فانتزی می شود. 

طراحی اتاق خواب فانتزی با ترکیب رنگ قرمز، سفید و مشکی


2. ترکیب مدرن خاکستری و قرمز: خاکستری به عنوان یک رنگ خنثی، پس زمینه ای عالی برای دیده شدن رنگ قرمز ایجاد می کند و ترکیبی مدرن و فانتزی می سازد.


3. ترکیب رنگ آبی کم رنگ و سفید: ترکیب رنگی که تازگی و شادابی دائمی و در عین حال فضایی فانتزی برای دکوراسیون اتاق خواب شما به همراه می آورد.

دکوراسیون اتاق خواب فانتزی با ترکیب رنگ آبی کم رنگ و سفید


4. ترکیب صورتی و خاکستری (بهترین انتخاب برای اتاق خواب نوزاد): این دو رنگ می توانند فضایی زیبا برای اتاق خواب به ویژه اتاق خواب نوزاد و اتاق خواب دخترانه خلق کند.

ترکیب صورتی و خاکستری (بهترین انتخاب برای اتاق خواب نوزاد)


5. ترکیبی با شکوه با رنگ نارنجی تیره و آبی کم رنگ: بله، هرجا صحبت از فضایی زیبا و خیره کننده است، ردپایی از رنگ نارنجی هم در پالت رنگی آن خواهد بود. آبی ملایم در کنار نارنجی، ترکیبی باشکوه می سازد.

ترکیبی با شکوه با رنگ نارنجی تیره و آبی کم رنگ

در پایان بحث انتخاب رنگ برای اتاق خواب به شما پیشنهاد میکنیم حتما سری به مقاله " طراحی رنگ اتاق خواب با توجه به قوانین 2020 " بزنید تا با جدید ترین قوانین دنیا برای انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب آشنا شوید.


استفاده از لوازم دکوری دیواری برای چیدمان اتاق خواب فانتزی

از پالت رنگی دکوراسیون اتاق خواب هایی با طراحی فانتزی که بگذریم، بخش زیادی از فانتزی بودن طراحی داخلی اتاق خواب را مدیون آثار دکوری آن خواهیم بود. در ادامه به بررسی برخی از جذاب ترین و مدرن ترین راه ها برای داشتن دکوری متفاوت و فانتزی می پردازیم


1. گالری دیواری برای دکوراسیون اتاق خواب: گالری دیواری یکی از منحصربه فرد ترین و کاربردی ترین روش ها برای شخصی سازی دکوراسیون اتاق خواب مدرن و فانتزی محسوب می شود. برای ایجاد گالری دیواری تصاویر مربوط به موضوعات مورد علاقه تان یا عکس های خانوادگی مد نظرتان را در قالب عکس هایی جذاب قرار داده و سپس با استفاده از بی نهایت ایده ی موجود روی دیواری که آثار دکوری زیادی ندارد، نصب کنید. همچنین می توانید عکس ها را مستقیما از ریسه های نوری آویزان کنید.

گالری دیواری برای دکوراسیون اتاق خواب فانتزی


2. ساخت آبشاری از گل روی دیوار های اتاق خواب: گل ها هیجان و شادابی غیر قابل وصفی می توانند به فضای اتاق خواب تان ببخشند و خب حالا تصور کنید از آنها به عنوان دکور دیوار و آن هم بصورت آبشاری زیبا بهره مند شوید. برای اینکار گل های طبیعی مدنظر خود را انتخاب کنید، روی یک صفحه ی توری ظریف نصب کنید و آن را روی دیوار قرار دهید. 

ساخت آبشاری از گل روی دیوار های اتاق خواب


بکارگیری اصولی لایه های نورپردازی در اتاق خواب فانتزی

نقش لایه های مختلف روشنایی در ایجاد فضایی فانتزی در چیدمان اتاق خواب اغلب مورد کم توجهی قرار می گیرد. در بین سه لایه  نور محیطی، تاکیدی و کاری، نوع تاکیدی و کاری آن نقش بیشتری در این راستا می توانند داشته باشد. با استفاده از انواع مختلف آباژورهای زمینی، لامپ های آویزان شدنی و پایه دار، نورهای نقطه ای و چراغ های ریلی می توانید فضایی رویایی، کاربردی و فانتزی در اتاق خواب خواب خود خلق کنید.

بکارگیری اصولی لایه های نورپردازی در اتاق خواب فانتزی


آینه قدی؛ مهم ترین عنصر برای ایجاد فضای فانتزی در اتاق خواب

نمی شود از ایجاد دکوراسیونی فانتزی صحبت کنیم و از آینه قدی حرفی نزنیم. آینه قدی ای که با ریسه های نوری تزیین شده، به تنهایی سهم زیادی در ارتقای دیزاین اتاق خواب شما خواهد داشت. این عنصر زیبا از دیزاین با انعکاس نوری که از سطح خود دارد، فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهد.

آینه قدی؛ مهم ترین عنصر برای ایجاد فضای فانتزی در اتاق خواب

بیشتر بخوانید: 5 ایده فوق العاده برای تزیین اتاق خواب کوچک با آینه 


لطفا از گل و گیاه در ایجاد دکوراسیون فانتزی اتاق غافل نشوید

تنها کاربرد گیاهان تصفیه هوا و ایجاد فضایی شاداب و پرطراوت نیست، این سبزهای دوست داشتنی از جذاب ترین عناصر تزیینی دیزاین نیز محسوب می شوند. اگر به دنبال ایجاد فضایی فانتزی با حس و حال سبک روستیک هستید، از انتخاب و خرید انواع گل و گیاه آپارتمانی سایز بزرگ یا قرار دادن انواع کوچک تر آن روی شلف های دیواری برای ایجاد جلوه ای مدرن و چشم نواز غافل نشوید.

خرید گل و گیاه آپارتمانی​​​​​​​​​​​​​​

تا به این جا با هم درباره ویژگی دکوراسیون اتاق خواب فانتزی صحبت کردیم. در ادامه با هم درباره اتاق خواب هایی که بیشتر برای فانتزی شدن به آنها توجه می شود، صحبت میکنیم. این بخش از مقاله هر آنچه که برای داشتن یک اتاق خواب فانتزی لازم دارید را اصلا از دست ندهید.

لطفا از گل و گیاه در ایجاد دکوراسیون فانتزی اتاق غافل نشوید


چیدمان اتاق خواب فانتزی عروس خانم ها 

عروس خانم هایی که به دنبال ایجاد فضایی رمانتیک و فانتزی در اتاق خواب خود هستند، در کنار مواردی که در راستای ایجاد دیزاینی فانتزی تا به اینجا به آن اشاره کردیم، استفاده از شمع، تابلوهایی با تصاویر انتزاعی و تخت خواب تاج دار را نیز می توانند امتحان کنند. همچنین حتما برای عروس خانم ضروری میدونیم که ایده های خوبی برای تزیین اتاق خوابشون داشته باشند تا بتونند به بهترین حالت اتاق خوابی رمانتیک و فانتزی برای خودشون بسازنند. به خاطر همین به عروس خانم ها پیشنهاد میکنیم حتما مقاله " 6 ایده ارزان برای تزیین اتاق خواب عروس با وسایل ساده " رو مطالعه کنند

چیدمان اتاق خواب فانتزی عروس خانم ها 


طراحی اتاق خواب فانتزی دخترانه

داشتن یک اتاق خواب فانتزی، آرزوی مشترک بسیاری از دختران در سنین مختلف به خصوص جوانی و نوجوانی است. اما نباید فراموش کرد که ایده هایی که در بالا به آن اشاره شد، تنها زمانی نتیجه بخش خواهند بود که شخصی سازی شوند و منطبق با استایل و سلیقه شخصی تان باشند. 

طراحی اتاق خواب فانتزی دخترانه

به عنوان مثال رنگ زرد و مشکی هر دو قادر هستند فضایی جذاب و متفاوت خلق کنند، اینکه از کدامیک در پالت رنگ اتاق خواب استفاده شود، بستگی به سبکی دارد که شما دنبال می کنید. اگر یک پالت رنگ برای یک اتاق خواب، فضایی فانتزی ایجاد کرده، الزاما به این معنی نیست که در طراحی داخلی فضای مد نظر شما با معماری، روشنایی و دیزاینی متفاوت نیز همان نتیجه را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان 2020 

در این مقاله  به بررسی هر آنچه که برای داشتن یک اتاق خواب فانتزی لازم دارید، پرداختیم. دنیای طراحی و دکوراسیون داخلی هر روز با ایده های جدیدی علاقه مندان خود را شگفت زده می کند. اگر شما هم می خواهید در جریان جدیدترین و جذاب ترین آنها قرار گیرید، با ما در مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت همراه باشید. همچنین می توانید نظرات و تجربیات تان در راستای داشتن اتاق خوابی فانتزی را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان عزیز به اشتراک بگذارید.

خرید انواع آباژور ایستاده و دیواری شیک و ارزان

اگر به دنبال داشتن اتاق خوابی فانتزی و مدرن هست، یکی از راه های رسیدن به آن استفاده درست از انواع روش های نورپردازی و وسایل نورپردازی اتاق خواب می باشد. پس اگر به فکر خرید وسایل نورپردازی مثل انواع آباژور ایستاده و دیواری افتادید، بهتر است روش‌های سنتی را فراموش کرده و همگام با تکنولوژی قدم بردارید. مجله اینترنتی دکوراسیون منزل پیت کت از شما دعوت می کند از جدیدترین و بروزترین مدل های آباژور موجود در فروشگاه اینترنتی خوگر دیدن فرماید تا در یک نگاه و با صرف چند دقیقه زمان بتوانید آباژور و دیگر وسایل نورپردازی اتاق خواب خود را انتخاب و خرید کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید