خانه دکوراسیون پذیرایی صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

برای چیدمان منزل می‌توانید از یک طراح دکوراسیون داخلی کمک بگیرید یا خودتان دست به کار شوید. در هر صورت اگر درک روشنی از سبک دلخواه‌تان داشته باشید، کار برایتان آسان‌تر خواهد شد. اگر شما هم شیفته‌ی خانه‌های منحصربه‌فرد امروزی که اسباب و دکوری‌های زیادی ندارند هستید، بهتر است با سبک معاصر آشنا شوید.

در این مطلب، جزئیات این سبک محبوب را که شامل عناصر کلیدی، ترکیب رنگ و انتخاب صحیح وسایل و دکوری‌ها می‌باشد مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس حالا که شما هم به زندگی در فضایی با چیدمان دکوراسیون داخلی شیک و ساده علاقه دارید، شما را به ادامه این مطلب از مجله دکوراسیون پیت کت دعوت می کنیم تا همه ویژگی های سبک معاصر را به شما بگوییم.


سبک معاصر چیست؟

به‌ طور خلاصه، سبک معاصر سبکی امروزی و جدید است که توسط طراحان امروزی ابداع شده است. بی‌شک تمام ویژگی‌های این سبک محبوب را نمی‌توان در واژه‌ی «جدید» خلاصه کرد. اگر علاقمند به سبک معاصر هستید، باید فکر استفاده از دکوری‌ های متعدد و مختلف و به‌طورکلی هر چیزی که مربوط به سبک سنتی می‌شود را از سرتان بیرون کنید. 

سبک معاصر چیست؟

فضاهای خالی، اشکال هندسی و ریزه‌کاری‌ها در سبک معاصر نقش مهمی را ایفا می‌کنند و ظاهری امروزی و متفاوت به خانه می‌بخشند. فضاهایی که به سبک معاصر چیده می‌شوند، غالبا ساده و سفید هستند ولی همیشه این‌طور نیست و در این سبک نیز می‌توان از رنگ‌های شاد و زنده استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: با معجزات رنگ سفید در دکوراسیون منزل بیشتر آشنا شوید 

اشکال هندسی مختلف که با ظرافت خاصی طراحی شده‌اند، در جای‌جای خانه‌‌هایی که به سبک معاصر چیده می‌شوند به چشم می‌خورند. در نقطه‌ی مقابل تعدد دکوری‌ها و زیور‌آلات، با این سبک در تضاد است.

همان‌طورکه گفته شد، سبک معاصر سبکی امروزی است که با ایده‌ها و طرح‌های ناب و بکر سروکار دارد. همچنین حین اجرای این سبک، طراح درصورت تمایل می‌تواند از خلاقیت خود نیز استفاده کند.

در سبک معاصر تمرکز اصلی بر خطوط و فضاست، از این رو رنگ‌ها و طرح‌های متضاد بسیاری در آن به چشم می‌خورند. برای مثال در این تصویر، ترکیب سفید و سیاه ظاهر کلاسیک و زیبایی به خانه بخشیده است.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

انتخاب هوشمندانه و دقیق مبلمان و استفاده از تعداد کمی دکوری ساده و زیبا، از ملزومات سبک معاصر است و خانه را مرتب‌تر و دل‌بازتر نشان می‌دهد. گچ‌بری‌های برجسته و بزرگ، پرده‌های پر نقش و نگار و تجملاتی و دکوری‌های بزرگ و چشم‌گیر، جایی در خانه‌ای که به سبک معاصر چیده شده است ندارد.
​​​​​​​

سبک معاصر سبکی جدید و امروزی است و از بسیاری از قوانین قدیمی دکوراسیون پیروی نمی‌کند و خالی ماندن بخش‌هایی از خانه از اصول اجتناب‌ناپذیر این سبک است.


تفاوت سبک معاصر و مدرن در چیست؟

سبک معاصر و مدرن، در برخی ویژگی‌ها مشترک‌اند و هر دو بر ظرافت‌کاری و استفاده‌‌ی حداقلی از دکوری‌ها تاکید می‌کنند.

تفاوت سبک معاصر و مدرن در چیست؟

ولی سبک مدرن بر خلاف سبک معاصر که از عصر جدید الهام گرفته است، ریشه در اعصار گذشته، یعنی اواسط قرن بیستم (از اواسط سال 1940 تا 1970) دارد. به همین دلیل «سبک معاصر قرون وسطایی» نیز نامیده می‌شود. 

بیشتر بخوانید: آشنایی با دکوراسیون داخلی مدرن به سبک سال 2020 


ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی معاصر
1. فضا های خالی بین وسایل منزل

سبک معاصر، بیش‌ از اجزا و وسایل با فضای خالی بین آن‌ها سروکار دارد. این تصویر را تجسم کنید، تابلوی ساده‌ای که به دیواری سفید آویزان شده است، صندلی‌های چوبی براقی‌ که روی زمین بدون فرش قرار گرفته‌اند و ظروفی که روی میزی خالی قرار دارند، در کنار یکدیگر خانه‌ای به سبک معاصر به وجود خواهند آورد. فضای خالی بین اشیاء که فضای پرت نیز نامیده می‌شود، به زیبایی‌ های بصری خانه می‌افزاید.

2. استفاده اصولی از رنگ های مختلف

احتمالا سبک معاصر پیش از هر چیز، رنگ سفید را برای شما تداعی می‌کند. بی‌شک اکثر افراد رنگ سفید را برای رنگ‌آمیزی دیوارها انتخاب می‌کنند. اگر دوست دارید در دکوراسیون منزل‌تان از رنگ‌ های مختلف استفاده کنید، فراموش نکنید که دیوارهای سفید قدرت انتخاب شما را هنگام انتخاب رنگ سایر وسایل بالا می‌برد. 

ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی معاصر

ولی این بدین معنی نیست که تنها گزینه برای رنگ‌آمیزی دیوارها سفید است بلکه در سبک معاصر نیز می‌توان از رنگ ‌های تیره و روشن مختلف استفاده کرد. در سبک معاصر، استفاده‌ی صحیح و به‌جا از فضاهای خالی و رنگ‌های مختلف بیش از به‌کارگیری یک رنگ واحد حائز اهمیت است. در ادامه گزینه های پیش روی شما برای نگ آمیزی دکوراسیون منزلتان به سبک معاصر را معرفی میکنیم.

  • رنگ‌ های متضاد مثل سفید و سیاه 
  • رنگ ‌های خنثی مثل خاکستری، فیلی، دودی یا سفید
  • رنگ‌ های جیغ مثل قرمز جگری، آبی کاربنی، زرد، صورتی پر رنگ


3. استفاده از اشکال هندسی مختلف

اشکال هندسی منحصربه‌فرد و خاص، زیبایی مبلمان، لوسترها و سایر وسایل خانه را دو چندان می‌کنند. از این ‌رو به دنبال صندلی‌های باریک، مبل‌های عریض و کوتاه، لوسترهایی که طراحی منحصربه‌فردی دارند، وسایل چوبی و چرمی که نماد طبیعت هستند و وسایل پلاستیکی و پارچه‌ای بادوام باشید.

ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی معاصر

در سبک معاصر بسیاری از وسایل ساده هستند، با این‌حال استفاده‌ی صحیح و به‌جا از الگوهای کوچک و ظریف یا جسورانه و چشم‌گیر در این سبک بلامانع است.


آیا واقعا خانه هایی با سبک دکوراسیون معاصر هم دنج و راحت هستند؟!

چرا که نه! سبک معاصر برخلاف تصور برخی، به‌هیچ‌وجه خسته‌کننده یا رسمی نیست. در واقع بسیاری از وسایلی که در این سبک استفاده می‌شوند، از نظر ارگونومی طوری طراحی شده‌اند که در عین زیبایی و سادگی، راحت باشند. یک قالی زیبا، تعدادی کوسن و روشن کردن تعدادی شمع راحتی و گرمای بیشتری به خانه‌ی شما خواهد بخشید. فقط باید حواستان در این نوع چیدمان باشد که خانه را شلوغ نکنید! چون بی‌شک سادگی، کلیدی‌ترین و مهم‌ترین اصل سبک معاصر است.

نظر شما چیست؟ به نظر شما چه المان های دیگری را می توان به منازل با سبک معاصر اضافه کرد؟ در قسمت نظرات حتما تجربیات و ایده های خود را در مورد دکوراسیون به سبک معاصر با ما درمیان بگذارید تا سایر مخاطبان مجله اینترنتی پیت کت نیز بتوانند از ایده ها و تجربیات شما استفاده کنند.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید