خانه دکوراسیون پذیرایی 5 نکته مهمی که درباره سبک دکوراسیون روستیک باید بدانید

5 نکته مهمی که درباره سبک دکوراسیون روستیک باید بدانید

زمان مطالعه : 

5 دقیقه

​​​​​​​این روزها کمتر کسی است که به تأثیر محیط زندگی و دکوراسیون آن بر سلامت روحی و جسمی اعضای خانواده واقف نباشد. انتخاب سبک در دکوراسیون تا حدود زیادی یک مبحث سلیقه‌ای است.

چون علاوه بر معیارهای اساسی که یک دکوراسیون خوب باید داشته باشد، عوامل زیادی هستند که فرد تعیین‌کننده‌ی آنهاست. احتمالاً شما هم تا حالا شنیده‌اید که افراد از آرزوی داشتن کلبه‌ای چوبی در جنگل با وسایل چوبی صحبت کرده باشند. خیلی از ما عاشق فیلم‌هایی هستیم که در چنین مکان‌هایی ساخته‌شده‌اند. این سبک که خیلی از ما برای خانه‌ی رؤیایی خود یا اگر خوش‌شانس‌تر بوده‌ایم در واقعیت برای محیط زندگی خود انتخاب کرده‌ایم، سبک روستیک نامیده می‌شود. سبک دکوراسیون روستیک ترکیب کاملی از طراحی آرامش‌بخش و راحت و درعین‌حال کاربردی را برای ایجاد یک محیط گرم و دلنشین فراهم می‌کند. استفاده از مواد طبیعی برای رسیدن به زیبایی واقعی و قابل‌لمس طبیعت، ویژگی اصلی و برجسته‌ی این سبک است. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی پیت کت با هم با 5 نکته مهم که باید درباره سبک روستیک در دکوراسیون اتاق نشیمن بدانید، آشنا می شویم.


از ترکیب رنگ چوب و رنگ های خنثی در سبک روستیک استفاده کنید
​​​​​​​

دکوراسیون منزل به سبک روستیک


در این سبک کار را با استفاده از پالت‌های رنگی خنثی شروع می‌کنیم. دیوارهای سفید در کنار وسایل چوبی ترکیب متفاوتی را رقم خواهند زد. رنگ سفید اجازه می‌دهد وسایل چوبی منزل توجه بیشتری را به خود جلب کنند و تبدیل به نقاط کانونی دکوراسیون پذیرایی شوند. پس نگران بی‌حال بودن رنگ دیوارها نباشید.

رنگ‌هایی که در کنار وسایل اتاق نشیمن به‌کار می‌برید، نباید خیلی نزدیک به رنگ چوب آنها باشند تا باهم ترکیب نشوند، بلکه یکدیگر را تقویت کنند. بنابراین توجه به تضاد رنگ وسایل چوبی با دیگر رنگ‌های محیط یکی از اصلی‌ترین نکات در مورد رنگ‌ها در سبک دکوراسیون روستیک است. از بکارگیری رنگ جواهرات در این سبک غافل نشوید. رنگ جواهرات، به رنگ‌هایی گفته می‌شود که پرزرق‌ و برق بوده و دارای جذابیت زیادی هستند. همچون رنگ آکوامارین یا همان بنفش ارغوانی، این رنگ‌ها جلوه بیشتری به دکوراسیون خواهند بخشید.

از وسایلی که شما را به یاد طبیعت میاندازد، حتما در سبک روستیک استفاده کنید

دکوراسیون منزل به سبک روستیک


یکی از اصلی‌ترین عناصری که باید در این سبک مورد استفاده قرار گیرد، چوب هست. صندلی‌ها و مبلمان چوبی، کفپوش چوبی، قاب‌های چوبی مثال‌هایی از کاربرد چوب به‌عنوان اصلی‌ترین عنصر سبک روستیک هستند. اما چوب تنها بخش طبیعت نیست که ما آن را در این سبک به‌کار می‌بریم، یکی دیگر از این مواد طبیعی سنگ است. برای کف آشپزخانه یا سرویس بهداشتی می‌توان از کفپوش سنگی استفاده کرد که هم طبیعی است و هم بسیار بادوام. شومینه‌های سنگی نیز یکی دیگر از جاهایی است که استفاده از سنگ در ساخت آن باعث ایجاد هرچه بیشتر یک فضای گرم و جذاب می‌شود. 

اما آیا از فلزات هم می‌شود در سبک روستیک بهره برد؟ شاید اسم فلزات شمارا به یاد سبک صنعتی بیندازد، اما واقعیت این است که خیلی از موارد مربوط به دکوراسیون بین سبک‌های مختلف مشترک هستند و این هم یکی از آن موارد است. بله فلزات هم مواد طبیعی هستند پس دلیلی ندارد خود را از استفاده از آنها در سبک روستیک محروم کنیم. فلزاتی همچون آهن، مس و برنج را می‌توان در قسمت‌های مختلف همچون شومینه و یا وسایل مربوط به نورپردازی محیط استفاده کرد. 

اما منسوجات هم از سری اجزایی هستند که نقش به سزایی در ترکیب این سبک دارند. به‌عنوان مثال، استفاده از یک قالی کنار شومینه، هم کفپوش‌های شمارا در طولانی‌مدت حفظ خواهد کرد و هم فضای دلنشینی ایجاد می‌کند؛ همچنین می‌توانید از انواع خز رومبلی یا روتختی برای تکمیل سبک روستیک خود استفاده کنید.

خطوط صاف و اشکال هندسی منظم را از دکوراسیون خود حذف کنید

دکوراسیون منزل به سبک روستیک


خطوط صاف جایی در سبک روستیک ندارند. سبک شما قرار است به طبیعت نزدیک باشد و طبیعت پر است از خطوط منحنی و نامرتب و همین مؤلفه باعث متفاوت شدن سبک روستیک می‌شود. اما سبک روستیک می‌تواند حسابی ازنظر اقتصادی به شما کمک کند. در این سبک شما می‌توانید از تمام مبلمان و وسایل قدیمی و رنگ ‌و رورفته خود استفاده کنید زیرا این وسایل نه ‎تنها در تضاد با این سبک نیستند، بلکه بر حس طبیعی بودن آن نیز می‌افزایند.

قید تقارن در چیدمان به سبک روستیک را بزنید

دکوراسیون منزل به سبک روستیک


در اولین نگاه به محیطی که در آن از سبک روستیک استفاده‌شده، شما مطمئن خواهید شد که مبلمان و دیگر وسایل به‌طور تصادفی چیده شده‌اند! البته هریک از این وسایل به‌طور هدفمند و بر اساس کاربردی که دارند، انتخاب‌شده‌اند اما نیاز نیست الزاماً متقارن و همگون باشند. خلاقیت به خرج بدهید و متفاوت بودن را با آغوش باز بپذیرید.

وسایل پذیرایی را برای دکوراسیون روستیک هدفمند انتخاب کنید

دکوراسیون منزل به سبک روستیک


احتمالاً تاکنون به این نتیجه رسیده‌اید که همه‌چیز در سبک روستیک بر اساس هدف خاصی به‌کار می‌روند. استفاده‌ی بیش‌ازحد از وسایل می‌تواند سبک روستیک شما را از فضای طبیعی خودش جدا کرده و آرامش ذهنی شما را نیز برهم بزند. در سبک روستیک اتاق پذیرایی همه‌ی آنچه را که شما به آن نیاز پیدا خواهید کرد را داراست، اما هیچ وسیله‌ای پیدا نخواهید کرد که هدفمند انتخاب نشده‌ باشد. پس با انتخاب سبک روستیک از یک فضای متفاوت، چشم‌نواز و کاربردی لذت ببرید.


از اینکه تا پایان مطلب ما با در مجله پیت کت همراه بودید بسیار خوشحال و خرسند هستیم. امیدواریم که اگر شما نیز تجربه ای در طراحی دکوراسیون به خصوص دکوراسیون به سبک روستیک دارید با ما به اشتراک بگذارید

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید