خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی 14 تکنیک کاربردی برای داشتن اتاق پذیرایی مدرن کوچک

14 تکنیک کاربردی برای داشتن اتاق پذیرایی مدرن کوچک

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

در دنیای امروز به دلیل افزایش آپارتمان نشینی اندازه خانه ها کوچکتر از خانه های ویلایی قدیمی شده است، که این موضوع بر اندازه اتاق پذیرایی تاثیر گذاشته و باعث کوچکتر شدن آن شده است. 

اتاق های پذیرایی کوچک به سبک دکوراسیون خاصی برای تزیین و طراحی داخلی نیاز دارند، در ادامه شما را با راهکارهای کاربردی برای اتاق پذیرایی مدرن آشنا می کنیم. شما به راحتی با استفاده از این ایده ها می توانید اتاق پذیرایی مدرن کوچک خود را برای گردهمایی های خانوادگی و دوستانه آماده کنید.


ایده هایی برای تزیین و دکور اتاق پذیرایی مدرن

زمانی که می خواهید اتاق پذیرایی کوچک خود را تزیین کنید یا تمایل دارید قبل از شروع سال نو ایده های جذاب و جدیدی در آن پیاده کنید، از جمله راهکارهای مهمی که می توانید استفاده کنید، تکنیک هایی برای ایجاد جلوه بزرگنمایی در اتاق است، که در ادامه به چند مورد از این تکنیک ها هم اشاره می کنیم.


1. با استفاده از آینه فضای اضافی ایجاد کنید

شما می توانید از چندین آینه کوچک، بزرگ و متوسط استفاده کنید. آینه ها باعث افزایش نور اتاق و بزرگ نمایی آن می شوند. اگر تمایل دارید آینه جدیدی خریداری کنید، بهتر است آن را در سایز بزرگ خریداری کرده و از آن برای طراحی داخلی استفاده کنید.

اتاق پذیرایی مدرن کوچک


2. از فضایی که در اختیار دارید، نهایت استفاده را ببرید

اگر اتاق پذیرایی کوچکی در اختیار دارید بهتر است از تلویزیون هایی که به دیوار متصل می شوند استفاده کنید، قفسه هایی در اتاق قرار دهید که بتوانید صندلی ها و دیگر وسایل اضافی اتاق همانند اسباب بازی ها را در آن مخفی کنید، از تابلو بزرگ استفاده کنید، اینگونه فضای بزرگتر و بیشتری را برای نشست و برخواست در اختیار دارید.


3. از معماری داخلی عجیب و غریب منزل نهایت استفاده را داشته باشید

گاهی فضاهای داخلی همانند کنار پنجره، کنار شوفاژ  یا ستون ها در مکانی که نباید قرار می گیرند، شما  می توانید از این فضاها نهایت استفاده را ببرید. اگر شوفاژ اجازه نمی دهد مبل سه نفره را در کنارش قرار دهید، بهتر است از مبل تکی استفاده کنید، اینگونه از فضایی که در اختیار دارید نهایت استفاده را برده، همچنین  از خلاقیت و هنرتان هم بهره می گیرید.


4. سبدها را فراموش نکنید

فرقی نمی کند از سبدهای بزرگ زمینی یا سبدهای کوچکی دیواری استفاده می کنید، شما می توانید از سبدها برای قرار دادن وسایل اضافی همچون کتاب، مجله، و اسباب بازی استفاده کنید. سبدها در کنار زیبایی که به فضا می دهند به نظم و انضباط بیشتر منزلتان هم منجر می شوند.


5. قفسه ها و کابینت های سقفی ایده خوبی به نظر می رسند

زمانی که فضای کوچکتری در اختیار داریم، باید از تمام فضایی که در اتاقمان وجود دارد به شیوه مدرن و کاربردی استفاده کنیم، و قفسه و کابینت های نزدیک سقف می توانند یک تکنیک عالی باشند.

البته اگر تمایل دارید این ایده را در اتاق پذیرایی منزلتان پیاده کنید، مراقب باشید چه وسایلی را داخل این کابینت ها قرار می دهید، آن ها را محکم و درست به دیوار متصل کرده و بیش از اندازه سنگین نکنید.

اتاق پذیرایی مدرن کوچک


6. از وسایل شبیه به هم استفاده کنید

مبل و میزتان را با پارچه های شبیه به هم تزیین کنید، از تابلویی نزدیک به دیگر رنگ های اتاق استفاده کنید، در انتخاب رنگ و نوع پرده ها، رنگ فرش یا قالیچه و غیره هم طبق این مسئله تصمیم گیری کنید.


7. متناسب با فضایی که در اختیار دارید،  مبل خود را انتخاب کنید

اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، و علاقه مند هستید فضای اتاق پذیرایی کوچک خود را بزرگتر به نمایش بگذارید، بهتر است از مبل های تک نفره در رنگ های تیره یا روشن استفاده کنید، اما اگر سایز اتاق برایتان اهمیتی ندارد و تمایل دارید فضایی راحت و طبق سلیقه خودتان داشته باشید از رنگ ها و وسایل دلخواهتان برای دکوراسیون بهره بگیرید.

اتاق پذیرایی مدرن کوچک


8. از رنگ های روشن برای دیوارها استفاده کنید

شما می توانید برای رنگ دیوار از رنگ هایی مانند یاسی، آبی کمرنگ، خاکستری، یا سبز کمرنگ استفاده کنید، این رنگ ها گرم،  دنج و دوستانه هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ و نورپردازی اتاق پذیرایی کدام است؟ 


9. از وسایل بزرگ بیش از اندازه استفاده نکنید

اتاق پذیرایی کوچک لازم است گرم و دوستانه باشد، به همین خاطر بهتر است از مبلمان های بزرگ، میز بزرگ، آباژور بزرگ و... استفاده نکنید.

شما با انتخاب یک مبل دونفره در سایز بزرگ یا متوسط در کنار دو صندلی همچون مبل شنی و میزی متوسط،  آباژور ایستاده، تابلویی بزرگ، و یک مجسمه یا سینی تزینیی متوسط یا بزرگ روی میز فضایی فوق العاده زیبا، مدرن و ساده طراحی کنید. مبل های L شکل هم برای فضاهای کوچک جالب و کارآمد به نظر می آیند.


10. از پرده های بلند استفاده کنید

پرده های بلند به فضای اتاق اجازه می دهند بزرگتر جلو کند، در روز با کنار زدن پرده ها و افزایش نور اتاق می توانید به بزرگنمایی آن کمک کنید.

اتاق پذیرایی مدرن کوچک


11. نورپردازی تکنیک اصلی در بزرگنمایی فضا است

زمانی که به نور طبیعی اجازه می دهید داخل منزلتان شود، در واقع فضایی بزرگتر را به جلوه می گذارید. اگر خانه نورگیری ندارید با استفاده از لامپ های مصنوعی مختلف می توانید فضایی بزرگتر و زیباتر داشته باشید. 


12. از وسایل چندکاره استفاده کنید

شما با استفاده از مبل ها، میزها،  و دیگر ابزارهای چندکاره می توانید از فضایی که در اختیار دارید، نهایت استفاده را ببرید، در عین حال این تکنیک از مهمترین تکنیک ها مخصوص فضاهای کوچک است.


13. از فضاهای افقی  استفاده کنید

زمانی که فضا کوچکی دارید، باید از فضاهای متعددی که در اختیار دارید، نهایت استفاده را ببرید. می توانید از قفسه ها و سبدهای مختلف برای تزیین این فضا، یا ساخت یک کتابخانه- کمد افقی از بالا یا پایین اتاق استفاده کنید، (قسمت بالا را برای کتاب ها و بخش پایینی را به دیگر وسایل منزلتان اختصاص دهید.


14. چوب را فراموش نکنید

چوب در عین زیبایی و نزدیکی با طبیعت می تواند برای دکوراسیون اتاق پذیرایی مدرن شما هم استفاده شود، پس صندلی های چوبی یا مبل با طرح چوب را از دست ندهید. در کنار چوب می توانید از طرح های قدیمی و کلاسیک برای فرش، پارچه ها، مجسمه ها، تابلو یا پرده ها استفاده کنید.

اتاق پذیرایی مدرن کوچک
شما به راحتی و با استفاده از تکنیک هایی که بالاتر ذکر شد می توانید فضایی کاربردی، گرم، دلپذیر و دنج را برای اتاق پذیرایی مدرن کوچک منزلتان ایجاد کنید، و از زیبایی منزلتان صد چندان لذت ببرید. لطفا نقطه نظرات و راهکار های خودتان را برای داشتن یک اتاق پذیرایی مدرن ما در بخش کامنت ها و باقی مخاطبان مجله پیت کت در میان بگذارید 

کالکشن جدید مبل اِل برای منازل کوچک

در این مقاله با هم درباره 14 تکنیک کاربردی که شما را به داشتن یک اتاق نشیمن مدرن و کوچک نزدیک میکند، آشنا شدیم. حال وقت آن است تا به فکر خرید مهم وسیله اتاق پذیرایی کوچک خود باشید. یعنی مبلمان. پیشنهاد ما به شما خرید یک دست مبل ال زیبا و کاربردی است تا از فضای اتاق پذیرایی حداکثر استفاده را داشته باشید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید