خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب راهنمای خرید کمد لباس و انواع کمد لباس

راهنمای خرید کمد لباس و انواع کمد لباس

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

بهترین نوع کمد لباس کدام است؟ آیا کمد لباس در نظم خانه موثر است؟ در کمد لباس چه وسایلی قابل جاسازی است؟ آیا امکان خرید اینترنتی آن وجود دارد؟

یکی از ضروری ترین لوازم اتاق خواب، کمد لباس می‌باشد. مانند کمدهای درب ریلی،کمد تک کشو، کمد دو کشو، کمد نوجوان، کمد با عرض مختلف (عرض۶۰، عرض۹۰، عرض۱۲۰ سانتیمتر)

کمد، نگهدارنده لباس و وسایل شخصی است. کمدها را می‌توان به کمک ارگانایزر طبقه بندی کرد. هر طبقه را به وسایل خاص و شخصی نظیر کفش،کیف و لباس اختصاص داد. 

عکس ست کمد لباس با میز کنسول

وسایلی که در کمد می‌توان جاسازی و نگهداری کرد شامل: کتاب ، لباس، کیف و کفش، اسباب بازی کودکان، جواهرات، طلا و پول و اجناس قیمتی است.

کمد های مخصوص لباس در ابعاد و رنگ‌های متفاوت متناسب با دکوراسیون داخلی فضای اتاق تهیه می‌شوند. اشخاص با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانند اقدام به انتخاب و خرید کمد مورد نظر خود کنند. 

برای خرید کمد لباس باید به ابعاد و رنگ توجه ویژه‌ای داشته باشید. معمولاً افراد به کم جا و سبک بودن هم توجه می‌کنند. نمی توان این دو گزینه را در انتخاب کمد لباس نادیده گرفت.

طرح کمد لباس

کمد لباس با توجه به طراحی ،دیزاین، قفسه ها، رنگ ،جنس مواد بکار رفته در ساختش مورد توجه خیلی از افراد قرار می‌گیرد.


انواع کمد لباس 

با توجه به مواد استفاده شده در تهیه کمد، ابعاد و رنگ کمدهای لباس متفاوت است. برای خرید باید فاکتور رنگ و ابعاد را در نظر داشت.

در کمد های لباس گاهی چوب، پلاستیک فشرده، فلز،ام دی اف و... در تهیه آنها استفاده می‌شود. از رنگ های متنوع چوبی و معمولی، براق و کدر (مات) برخوردار هستند.  دارای قفسه و کشو های زیادی هستند. در اینجا با انواع کمدهای لباس آشنا خواهید شد. 


1. کمد لباس درب ریلی  

در کمد لباس درب ریلی برای جلوگیری از نابودی، بدفرم و چروک شدن از درب ریلی استفاده می‌شود. البته باز و بسته کردن درب کمد راحت تر و بدون آسیب رساندن به شخص و کمد همراه است.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که برای خرید یک کمد لباس درب ریلی لازم است بدانید 

کمد لباس درب ریلی وکیوم


2. کمد لباس دیواری

کمد لباس دیواری معمولاً برای استفاده بهینه از فضای اتاق و خانه استفاده می‌شود. کارایی زیادی در مخفی کردن وسایل گران بها و شخصی به خصوص برای بانوان را دارد. 

کمد لباس دیواری مدرن


3. کمد لباس چوبی 

از چوب درختان کاج، صنوبر و... برای ساختن این گونه کمدها استفاده می‌شود.کمد هایی با وزن سنگین ولی به شدت زیبا و جذاب، به کمک استفاده از اشیا تزیینی نظیر آینه و با پیاده سازی طراح های چوبی و نقش و نگارهای هنری، تاریخی و تجسمی بر روی بدنه کمد جلوه های بصری فوق العاده ای را ایجاد کرده‌اند.

عکس کمد لباس چوبی و کلاسیک

کمد‌ های لباس چوبی به دلیل استفاده از متریال چوب و انجام کارهای هنری روی بدنه از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار هستند.


4. کمد لباس پارچه ای

کمدهای که کاملاً سبک هستند و بدنه آنها  از پارچه های با دوام و مقاوم تهیه می‌شود. کمدهای هستند که جای مانور طراحی و تزئین بالایی ندارند ولی به دلیل سبکی امکان حمل ونقل آن بسیار زیاد است. معمولاً در گوشه اتاق با توجه به رنگ و دکوراسیوم اتاق انتخاب می‌شوند.


کاربرد ارگانایزر

از انواع ارگانایزرها برای تقسیم‌بندی بخش داخلی کمد استفاده می‌شود. ارگانایزرها انواع متفاوتی دارند و از جنس پلاستیک، چوب، پارچه و ... هستند. این ارگانایزرها سبب می‌شوند از حداقل فضاهای داخل کمد و اتاق استفاده شود. به کمک آن‌ها می‌توان تعداد زیادی کیف و کفش را داخل کمدهای کوچک جا داد. این ارگانایزرها و آویزها به‌راحتی قابل شست‌وشو هستند و می‌توان از آن‌ها برای سال‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه از کمد های کوچک نهایت استفاده را ببریم؟ 


ابعاد متنوع ارگانایزر و کمد لباس

ارگانایزرها برای کفش‌ها، کیف و انواع لباس‌ها طراحی شده‌اند و سبب می‌شوند از فضای کوچک کمد بیشترین استفاده شود. ارگانایزر کیف‌ها از آسیب و بدفرمی آن‌ها جلوگیری می‌کنند. ارگانایزرها و آویزهای کیف‌ بسیار کاربردی هستند و می‌توان آن‌ها را در پشت دیوار هم نصب کرد. 

کمد لباس چوبی ارزان و شیک

جوراب‌ها، لباس‌های زیر، کمربند، کلاه و غیره هم از دیگر وسایل کوچکی هستند که می‌توان برای آن‌ها از انواع ارگانایزرها و جداکننده‌ها استفاده کرد. در خانه‌ای کوچک و آپارتمانی این روزها ارگانایزرها و کمدهای لباس نقش مهمی در شکل و فرم خانه دارند آن‌ها می‌تواند فضای کوچک کمد، قفسه و کشو را به محیطی مرتب و شیک تبدیل کنند. 


در این مقاله در کنار شما به بررسی نکاتی که قبل از خرید کمد لباس نیاز است مد نظر قرار دهیم، پرداختیم. امیدواریم با توجه ویژه به اصل کاربردی بودن در کنار دیگر موارد گفته شده در بالا، به بهترین انتخاب ممکن دست یابید. شما نیز می توانید تجربیات و نظرات خود را در این زمینه در ادامه با ما و همچنین دیگر خوانندگان مجله پیت کت به اشتراک بگذارید.

خرید اینترنتی انواع کمد لباس چوبی و mdf

در این مقاله با هم درباره مهم ترین نکاتی را که باید در خرید یک کمد لباس خوب رعایت کنید را بررسی کردیم و حالا وقت آن است که به سراغ بررسی و انتخاب مناسب ترین مدل کمد لباس برای منزلتان بروید. برای شروع به شما توصیه میکنیم انواع مدل های کمد لباس مجموعه خوگر را بررسی کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید