خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب چیدمان اتاق خواب 12 متری

چیدمان اتاق خواب 12 متری

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

آیا می توانیم دکوراسیون داخلی یک اتاق خواب 12 متری را طوری طراحی کنیم که راحت و جذاب باشد و در عین حال فضای ذخیره سازی مورد نیاز ما را هم فراهم کند؟

طراحان داخلی این کار را شدنی می دانند. اتاق خواب دنج ترین بخش منزل شما است چرا که در آن به استراحت و خواب می پردازید و البته گاهی تبدیل به اتاق مطالعه و کار شما هم می شود. در این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت قصد داریم به بررسی نکات و ایده هایی برای چیدمان اتاق خواب 12 متری بپردازیم. اگر شما هم به دنبال طراحی حرفه ای دکوراسیون اتاق خواب تان هستید، در ادامه با ما همراه باشید.


سبک چیدمان اتاق خواب 12 متری

قبل از هر چیز نیاز است در مورد سبک چیدمان اتاق خواب 12 متری تصمیم بگیرید. گزینه های زیادی از جمله دکور مدرن، مینیمال، معاصر، کلاسیک، سلطنتی، روستیک، بوهمین و صنعتی پیش روی شما قرار دارند اما سبک هایی همچون مینیمال و مدرن اغلب نسبت به سبک هایی همچون کلاسیک و سلطنتی انتخاب مناسب تری برای این فضا خواهند بود. دلیل آن هم به طراحی بهینه تر عناصر دکوراسیونی برمی گردد که در این سبک ها عرضه می شوند. 

سبک چیدمان اتاق خواب 12 متری


پالت رنگ چیدمان اتاق خواب 12 متری

رنگ ها می توانند تاثیر قابل توجهی در بزرگ تر و روشن تر نشان دادن فضا داشته باشند. اما رنگ های روشن انتخاب مناسب تری در این راستا خواهند بود یا رنگ های تیره؟ فراموش نکنید هردو گروه می توانند فضا را بزرگ تر نشان دهند؛ رنگ های تیره با عمیق تر نشان دادن فضا و رنگ های روشن با انعکاس نور از سطح خود شما را به این هدف تان می رسانند.

پالت رنگ چیدمان اتاق خواب 12 متری

بنابراین اگر اتاق خواب 12 متری شما دسترسی مناسبی به نور طبیعی دارد، رنگ های تیره هم از جمله گزینه های روی میز خواهند بود اما اگر اتاق تان پنجره هایی کوچک و متعاقبا دسترسی کمی به نور طبیعی دارد، رنگ های روشن انتخاب های منطقی تری خواهند بود.


عناصر دکوراسیون کاربردی برای اتاق خواب 12 متری

بعد از انتخاب سبک چیدمان اتاق خواب 12 متری و پالت رنگ آن، نوبت به انتخاب عناصر دکوراسیون آن می رسد. برای اتاق خوابی با این ابعاد اولویت را با طراحی کاربردی آن قرار دهید تا ناچار به خرید وسایل زیادی برای تامین فضای ذخیره سازی تان و خلق محیطی شلوغ نباشید. در ادامه با برخی از بهترین گزینه های پیش روی شما آشنا می شویم.

دکوراسیون کاربردی برای اتاق خواب 12 متری


تخت تاشو در چیدمان اتاق خواب 12 متری

بله تخت تاشو بهترین انتخاب برای شما خواهد بود چرا که با اختصاص کمترین فضای ممکن به خود، کاربردی یکسان با یک تخت خواب معمولی را دارد. در برخی از انواع آن کاربردی بودن آن از این هم فراتر می رود و می توانید از آن به عنوان کتابخانه خانگی، میز مطالعه و کمد لباس هم استفاده کنید. متناسب با ابعاد دیوارهای اتاق می توانید از نوع عمودی یا افقی آن کمک بگیرید.

تخت تاشو در چیدمان اتاق خواب 12 متری


سرویس خواب کشودار 

تخت تاشو تنها گزینه ی کاربردی پیش روی شما نیست. اگر به دنبال خرید تخت خواب معمولی ای هستید که به نسبت فضایی که به خود اختصاص می دهد، فضای ذخیره سازی کافی هم برای تان فراهم کند، تخت خواب کشودار می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اگر همچنان به دنبال فضای ذخیره سازی بیشتراید، از تخت جک دار هم غافل نشوید. 

سرویس خواب کشودار 


تخت دوطبقه در چیدمان اتاق خواب 12 متری

شاید این گزینه را منحصر به اتاق خواب های مشترک بدانید اما شما می توانید برای هر اتاق خوابی از ایده آن بهره مند شوید. به این صورت که فضای پایین آن را به جای اینکه به یک تخت دیگر اختصاص دهید، خالی می گذارید و از آن به عنوان فضای مطالعه، کار و یا در اتاق کودک به عنوان فضای بازی استفاده می کنید. 


میز مطالعه دیواری

بسیاری از ما از اتاق خواب خود به عنوان اتاق مطالعه و کار هم استفاده می کنیم. در چیدمان اتاق خواب 12 متری، یک میز مطالعه دیواری انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود چرا که هم نیاز شما برای مطالعه و کار را بطور کامل رفع می کند و هم فضای بسیار کمی به خود اختصاص می دهد. 


شلف رومیزی چیدمان اتاق خواب 12 متری

اگر میز مطالعه دیواری شما فضای ذخیره سازی مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار نمی دهد، جای نگرانی نیست چرا که شلف رومیزی برای رفع این نیاز شما طراحی شده اند. این شلف ها سطح در دسترس شما را چند برابر می کنند. 


میز آرایش دیواری چیدمان اتاق خواب 12 متری

اگر با کمبود فضا روبه رو شده اید، ناچار نیستید میز آرایش را از چیدمان اتاق خواب 12 متری حذف کنید چرا که این عنصر یکی از کاربردی ترین و جذاب ترین عناصر دکوراسیون اتاق خواب است که سهم قابل توجهی در ارتقای آن دارد. میز آرایش دیواری همان چیزی است که برای تکمیل جلوه ی اتاق خواب تان نیاز دارید.

 چیدمان اتاق خواب 12 متری​​​​​​​


شلف دیواری

شلف های دیواری می توانند کاربردهای زیادی داشته باشند از جمله استفاده به عنوان کتابخانه خانگی. از آنجا که این عناصر دوست داشتنی فضای عمودی اتاق را به خود اختصاص می دهند، گزینه ای عالی برای چیدمان اتاق خواب 12 متری خواهند بود. 


کمد لباس درب ریلی

کمد لباس بعد از تخت خواب، بزرگ ترین عنصر دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شود که کلیدی ترین منبع تامین فضای ذخیره سازی برای موارد مختلفی همچون لباس و کیف و کفش شما است. بهترین گزینه برای چیدمان اتاق خواب 12 متری، یک کمد لباس درب ریلی خواهد بود که هم طراحی کلی بهینه ای دارد و هم طراحی داخلی هوشمندانه ی آن فضای ذخیره سازی متنوعی برای وسایلی در ابعاد مختلف را فراهم می کند. 


سخن پایانی؛ خوشحالیم که تا پایان این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت با معرفی نکات و ایده هایی برای چیدمان اتاق خواب 12 متری همراه ما بودید. شما هم می توانید تجربیات خود از طراحی اتاق خواب تان را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

کالکشن محبوب ترین تخت خواب تاشو های سال 2021

همان طور که در این مقاله صحبت شد، تخت خواب تاشو جزو برترین ایده ها برای چیدمان اتاق خواب های 12 متری به حساب می آید. به همین خاطر به شما توصیه میکنید حتما یکی از مدل های تخت خواب تاشو شرکت فیسوود را در گوشه ذهن خود در هنگام خرید قرار دهید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید