خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب 6 اشتباه رایج در دکوراسیون اتاق خواب و راه حل آنها

6 اشتباه رایج در دکوراسیون اتاق خواب و راه حل آنها

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

دکوراسیون اتاق خواب فقط بر دو سوم زمان مان که در آن می گذرانیم تاثیر نمی گذارد، بلکه بر حس و حال ما در کل شبانه روز تاثیرگذار است.

با وجود تاثیر غیرقابل انکار دیزاین اتاق خواب بر سلامت روحی و جسمی ما، همچنان شاهد برخی اشتباهات در دکوراسیون آن هستیم که تاثیر منفی زیادی بر جلوه کلی آن دارند و در عین حال به راحتی قابل رفع شدن اند. در این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت تصمیم داریم به بررسی 6  اشتباه رایج در دکوراسیون اتاق خواب و راه حل آنها بپردازیم تا فضایی آرامش بخش تر و جذاب تر داشته باشیم. از شما نیز دعوت می کنیم با ما در ادامه همراه باشید.


اشتباه اول؛ آشفتگی و بهم ریختگی دکوراسیون اتاق خواب

آشفته بودن دکوراسیون اتاق خواب می تواند به دو دلیل اتفاق بیفتد: اول اینکه فضای ذخیره کافی ندارید و دلیل دوم هم به دلیل نوع سبک دکوراسیونی که برای اتاق خواب تان انتخاب کرده اید. 

اگر فضای ذخیره کافی ندارید، به دنبال خرید وسایل چند کاربرد باشید تا پاسخگوی نیازهای مختلفی از شما باشند. در این راستا عناصری همچون پاف صندوق دار، سرویس خواب کشودار یا جک دار و تخت خواب تاشو، میز کنار تختی کشودار و کمد لباس درب ریلی را به دکوراسیون اتاق خواب خود اضافه کنید. 

قدم بعدی در راستای رسیدن به درک دقیق تری از تعریف برخی سبک های دیزاین است که در ظاهر ما آنها را به آشفتگی می شناسیم، همچون سبک روستیک، اما در واقع مرز استفاده از عناصر مختلف آنجا است که فضا حس آشفتگی روانی را به ما منتقل کند. تفاوت زیادی بین یک دکوراسیون به هم ریخته و شلوغ و یک دکوراسیون ماکسیمال است.


اشتباه دوم؛ عدم رعایت قانون 60 – 30 – 10 

انتخاب رنگ هایی که برای پالت رنگ دکوراسیون اتاق خواب از آنها استفاده می کنیم، یک موضوع کاملا شخصی و سلیقه است؛ شما ممکن است یک پالت رنگ تماما خنثی یا یک پالت قوی را ترجیح دهید و هردوی اینها می توانند انتخاب خوبی باشند.

مشکل از جایی شروع می شود که از یک رنگ قوی همچون بنفش تیره که می تواند در خواب شما اختلال ایجاد کند، در مقیاس بالا استفاده می کنید. استفاده از این رنگ ها را محدود به طیف های کم رنگ آن کنید یا اگر هم می خواهید از بنفش تیره استفاده کنید، در مقیاس ده درصد پالت رنگ مثل گلدان ها یا استیکرهای دیواری آن را به کار ببرید. 

بیشتر بخوانید: استیکر دیواری؛ یک راه هوشمندانه و ارزان برای تزیین دیوار اتاق خواب 

البته برخی صرفا از رنگ های خنثی و روشن در دیزاین آن استفاده می کنند که این هم می تواند فضایی خسته کننده و بی روح خلق کند. در این حالت سعی کنید از طیف های تیره تر رنگ های خنثی همچون طوسی تیره یا رنگ هایی گرم مثل بژ نیز استفاده کنید.


اشتباه سوم؛ حذف فرش و قالی از دیزاین اتاق خواب 

برخی از افراد به تصور رسیدن به جلوه ای مینیمال، قالی را از دیزاین اتاق خواب حذف می کنند. اما وجود قالی سهم قابل توجهی در ارتقای دکوراسیون اتاق خواب دارد. از جمله مزایای استفاده از آن می توان به ایجاد فضایی گرم و صمیمی، جان بخشیدن به پالت رنگ اتاق خواب و بافت و عمق بخشیدن به آن اشاره کرد. ضمنا قالی خود را طوری انتخاب کنید حجم قابل توجهی از اطراف تخت خواب تان را بپوشاند.


اشتباه چهارم؛ توجه نداشتن به نسبت ها و تناسب ها

یکی از فاجعه آورترین و البته متاسفانه رایج ترین اشتباهاتی که در دکوراسیون اتاق خواب مرتکب می شویم، عدم رعایت اصل تناسب است. این می تواند در مورد عناصر مختلف معنا پیدا کند اما در مورد عناصر بزرگ دکوراسیون که حجم زیادی از فضا را به خود اختصاص می دهد، اهمیت بیشتری پیدا می کند. 

تخت خواب شما باید متناسب با میزان بزرگی اتاق خواب شما و نه صرفا بر اساس سبکی که دارد، انتخاب شود. یک تخت خواب کوچک در اتاق خوابی بزرگ، به اندازه تخت خوابی بزرگ در اتاقی کوچک دکوراسیون را به هم می ریزد و فضایی آشفته ایجاد می کند. در این راستا قبل از خرید سرویس خواب، اندازه های مدنظر خود را روی کف اتاق امتحان کنید و در واقع آن را شبیه سازی کنید چرا که بعد از خرید زمان مناسبی برای پشیمان شدن نخواهد بود.


اشتباه پنجم؛ لایه بندی اشتباه عناصر دکوراسیون اتاق خواب

اما لایه بندی اشتباه به چه معنا است؟ منظور از لایه بندی، نحوه چیدمان دکوراسیون اتاق خواب تان است. یکی از مصادیق آن زمانی است که تخت خواب یا کتابخانه خانگی خود را در مسیر رسیدن نور طبیعی به اتاق تان قرار دادید و با اینکار فضای آن را تا حدی از آن محروم کرده اید. سعی کنید تا حد امکان در مسیر ورود نور خورشید یک اتاق مانعی ایجاد نکنید چرا که میزان دسترسی فضای اتاق خواب تان به نور طبیعی یکی از بزرگ ترین موهبت های آن در راستای ایجاد فضایی آرامش بخش محسوب می شود. همچنین سعی کنید از پرده هایی نازک برای پنجره ها استفاده کنید.


اشتباه ششم؛ اصرار بر ست بودن وسایل اتاق خواب 

اصرار بر ست بودن عناصر مختلف دکوراسیون اتاق خواب، مدت هاست دیگر جایی در بین ترندهای دنیای طراحی داخلی ندارد. اینکه به نحو افراطی به دنبال ست بودن همه چیز از نظر رنگ یا سبک باشید، فضایی بی روح و کسل کننده خلق می کند که بعد از مدت کوتاهی نیاز به ایجاد تغییر در آن را حس خواهید کرد. به عنوان مثال اگر اتاق خوابی مینیمال دارید که رنگ غالب آن سفید یا دیگر رنگ های خنثی است، استفاده از یک صندلی چوبی با رنگی نسبتا قوی همان چیزی است که برای جان بخشیدن به آن نیاز است به آن اضافه کنید.


به پایان یکی دیگر از مقاله های مجله پیت کت رسیدیم. شما چه اشتباهات رایجی در دکوراسیون اتاق خواب می شناسید؟ می توانید آنها را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مجله باشید.

هر چیزی برای اتاق خوابت لازم داری، قسطی بخر

توی این مقاله از مجله پیت کت با مهم ترین اشباهات دکوراسیون اتاق خواب آشنا شدیم و درباره عناصر مختلف اتاق خواب هم صحبت کردیم و حالا وقتشه دست به کار بشید دونه دونه این اشتباهات رو برطرف کنید. بخاطر همین حتما به سایت خوگر سر بزنید. خوگر هر چیزی که برای اتاق خوابت لازم داری رو میفروشه حتی قسطی!
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید