خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

زمان مطالعه : 

11 دقیقه

دکوراسیون اتاق خواب خوب مثل یک یخچال هست؛ وقتی درست کار می کند کسی به آن دقت نمی کند ولی وقتی خوب کار نکند، قطعا  ناخوشایند خواهد بود.

تا وقتی دیزاین منزل شما منسجم و متعادل باشد از بودن در آن محیط حس و حالی خوب دریافت خواهید کرد، بدون اینکه بدانید دلیل آن چیست. اما امان از زمانی که این تعادل از بین برود، آرامش روانی شما تا حد قابل توجهی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و به دنبال تغییر فضای زندگی تان خواهید بود. 

این مسئله در مورد دختران جوان حساسیت بیشتری پیدا می کند، چرا که آنها به دنبال نشان دادن هویت خود از طریق چیدمان اتاق خواب خود هستند. به نظر شما در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال از چه ایده هایی برای ایجاد فضایی جذاب و آرامش بخش می توان استفاده کرد؟ برای دریافت پاسخ این سوال در ادامه با ما همراه باشید.


1. پالت رنگ اتاق خواب دخترانه بزرگسال

رنگ های ملایم جلوه ای ظریف به اتاق خواب دختران بزرگسال می بخشند؛ رنگ هایی همچون سبز نعنایی،  آبی کبریتی، خاکستری روشن، سفید، صورتی کم رنگ، بژ و زرد ملایم. از این رنگ ها می توانید برای عناصر بزرگ تر اتاق همچون تخت خواب یا کمد لباس استفاده کنید. 

البته این به معنی محدود کردن پالت رنگ اتاق خواب به این رنگ ها نیست. همیشه برای ده درصد آن، رنگ هایی قوی تر را کنار بگذارید. رنگ هایی قوی و برجسته همچون صورتی پررنگ، قرمز و مرجانی از جمله گزینه های روی میز برای شما هستند که به فضای مدنظرتان هیجان می بخشند. رنگ دیگری که اغلب نادیده گرفت می شود اما جلوه ای مدرن به اتاق تان می بخشد، رنگ مشکی است که انتخابی متفاوت برای ده درصد پالت رنگ اتاق خواب دختران جوان است. به شما پیشنهاد میکنیم برای به دست آوردن ایده های جدید برای رنگ آمیزی دکوراسیون اتاق خواب دخرانه مقاله 9 ایده فوق العاده زیبا برای اتاق خواب دخترانه با رنگ سفید را از دست ندهید


2. شخصی سازی دکوراسیون اتاق خواب به کمک عناصر کوچک

اساسی ترین اصلی که در هر دکوراسیونی و به ویژه اتاق خواب دختران جوان باید به آن پرداخته شود، شخصی سازی دیزاین است و این یعنی فردی که قدم به اتاق شما می گذارد بر اساس عناصر مختلف دکوراسیون، از پالت رنگ آن گرفته تا نوع آباژوری که انتخاب کرده اید، بتواند به سبک و سلیقه ی شما و البته تا حدودی علایق و شخصیت تان پی ببرد. تک تک انتخاب های تان برای عناصر دکوراسیون می توانند در راستای شخصی سازی دیزاین باشند. عناصر کوچک در این میان ساده ترین راه برای رسیدن به این هدف هستند. روتختی و سرویس ملحفه از این دسته هستند که می توانید از انواع دارای رنگ و طرحی قوی متناسب با سبک دکوراسیون اتاق استفاده کنید.


3. استفاده از دکور دیواری مینیمال در دیزاین اتاق خواب دخترانه بزرگسال

دختران جوان این روزها توجه زیادی به ایده هایی که جلوه ای مینیمال به اتاق شان می بخشند، نشان می دهند. در این میان دکور دیواری یکی از تاثیرگذارترین ها است. یکی از گزینه های پیش روی شما برای این کار استفاده از شلف دیواری است که در عین سادگی و استفاده بهینه از فضا، جذابیت زیادی برای اتاق خواب تان به ارمغان می آورند. 

بیشتر بخوانید: فضا سازی مینمال دکوراسیون با شلف دیواری 

گزینه بعدی تابلوهایی مینیمال که اغلب قاب عکس و پس زمینه ای به رنگی خنثی همچون سفید دارند و حاوی تصاویری متفاوت و گاها انتزاعی هستند. از آینه های گرد برای دیوار و یا آینه های ایستاده نیز غافل نشوید. آینه ها هم فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهند و هم جلوه ای مینیمال به آن می بخشند.


4. ایجاد فضای مطالعه دنج در اتاق خواب دخترانه

اگر یک اتاق کار یا مطالعه جداگانه ندارید، اختصاص گوشه ای از اتاق خواب به عنوان فضای کار و مطالعه اجتناب ناپذیر است.  یکی از اصلی ترین عناصر این بخش از اتاق خواب میز شما است. یک میز تحریر چندکاره هم گزینه ای مناسب برای داشتن اتاقی مرتب با فضای خالی بیشتر است، هم جلوه ی مینیمال به آن می بخشد و هم فضایی مناسب و هیجان بخش برای مطالعه و کار برای شما ایجاد می کند. 

یک ایده محبوب برای قسمت بالای میز ایجاد صفحه ای برای چسباندن یادداشت های روزانه ی شما، جملات انگیزشی یا حتی عکس های موردعلاقه تان است که جلوه جذابی به فضای کارتان می بخشد. این عکس ها و کارت ها را می توانید با عناصری همچون گیره یا چسب به آن صفحه ی فلزی، چوبی و یا ریسه ها بچسبانید. 


5. بکارگیری وسایل کاربردی در دیزاین اتاق خواب دخترانه

توجه به این اصل در مورد وسایل بزرگ دکوراسیون با توجه به حجمی از فضا که به خود اختصاص می دهند، اهمیت قابل توجهی برای داشتن دکوراسیونی منسجم و به دور از آشفتگی دارد. تخت خواب یکی از همین عناصر تعیین کننده در جلوه ی کلی اتاق خواب تان است. سرویس خواب کشودار یا تخت خواب تاشو دو گزینه ی مناسب برای استفاده ی بهینه از فضای منزل اند که فضای خالی قابل توجهی را برای شما به همراه می آورند.


6. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده و شیک

آنچه نباید فراموش کنیم این است که بهترین راه داشتن یک اتاق خواب دخترانه شیک، رعایت اصل سادگی است. هر عنصری از دکوراسیون که در عین کاربردی و جذاب بودن، به دور از زرق و برق یا جزئیات بیش از حد باشد، فضایی ساده و شیک را خلق خواهد کرد.

این سادگی و در عین حال شیک بودن را می توانید با عناصری همچون یک کتابخانه خانگی ساده، یک آباژور چوبی و یا یک صندلی راک با هزینه ای کم به دکوراسیون اتاق خواب خود اضافه کنید.


7. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دونفره

اگر می خواهیم به طراحی دکوراسیون یک اتاق خواب دخترانه دونفره بپردازیم، تمام نکات بالا را نیاز است مد نظر قرار دهیم به اضافه اینکه در همه بخش ها از پالت رنگ گرفته تا روشنایی فضا، سلیقه و نیازهای هردوی آنها مدنظر قرار گیرند چرا که دکوراسیونی که پاسخگوی نیاز افراد نباشد، هر اندازه هم که شیک و دلنشین باشد، کاربردی نخواهد بود.


8. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه 2021

موسسه پنتون دو رنگ زرد و خاکستری را به عنوان رنگ سال 2021 معرفی کرد؛ دو رنگی که طرفداران زیادی در دنیای دکوراسیون داخلی دارند. رنگ خاکستری، رنگی خنثی با قدرت سازگاری بالا  که می توان از آن در مقیاس بالا استفاده کرد و رنگ زرد که ترکیباتی خارق العاده با رنگ های سفید، صورتی، قهوه ای، قرمز، فیروزه ای، سبز، بژ و البته خاکستری می سازد. 

در کنار دیگر ایده هایی که در بالا برای ایجاد جلوه ای مدرن و مینیمال به آن اشاره شد، با اضافه کردن این دو رنگ به دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال، دیزاینی مطابق با ترندهای سال 2021 خواهید داشت.


خوشحالیم که تا پایان این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت همراه ما بودید. شما هم می توانید ایده ها و تجربیات خود از طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

خرید سرویس خواب دخترانه شیک و اقتصادی

تا اینجا کار با هم درباره ایده هایی کارساز برای چیدمان اتاق خواب دخترانه صحبت کردیم و حال وقت معرفی یک مجموعه تولیدی خوشنام رسیده که بتونید خیلی راحت از بین ده ها مدل سرویس خواب دخترانه حتی بصورت اقساطی یک مدل شیک و لاکچری برای خودتون بخرید. حتما به سایت بلج سر بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید