خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی چیدمان اصولی مبلمان برای یک اتاق نشیمن کوچک

چیدمان اصولی مبلمان برای یک اتاق نشیمن کوچک

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

انتخاب مبلمان و نحوه چیدن آن برای اتاق نشیمن های کوچک می تواند یکی از دغدغه های اصلی افراد باشد. از منظر بودجه طراحی دکوراسیون یک اتاق نشیمن کوچک خیلی به صرفه تر از اتاق نشیمن بزرگ است. برای داشتن دکوراسیون دوست داشتنی در اتاق‌های نشیمن کوچک، چیدمان مناسب مبلمان یکی از مهم‌ترین عوامل است.

 با در نظر گرفتن  نقاط کانونی و داشتن کمی خلاقیت می توانید چیدمان مبلمان را به نحوی انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی، فضای نشیمن را بزرگتر جلوه دهد. سعی کنید مبلمانی متناسب با فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید، از فشرده قراردادن وسایل در کنار هم خودداری کنید. سعی می کنیم با بیان نکات و ایده های در مورد چیدن مبلمان در فضاهای نشیمن کوچک الهام بخش شما در انتخاب بهترین چیدمان اتاق پذیرایی کوچک باشیم.


قوانین ساده اما مهم در چیدمان اتاق نشیمن

1) انتخاب کاناپه: کاناپه‌های بدون دسته در فضاهای کوچک زیبا به نظر می‌رسند، اما به خصوص برای لم دادن راحت نیستند. نکته دیگر که باید در مورد آن فکر کنید این است که ممکن است برای همیشه یک اتاق نشیمن کوچک داشته باشید، و یک کاناپه ممکن است ۱۰ سال یا بیشتر در آن فضا قرارداشته باشد ، بنابراین کاناپهای را انتخاب کنید که راحت باشد. 

قوانین ساده اما مهم در چیدمان اتاق نشیمن

2)  میز جلو مبلی: در اغلب مواقع میز جلو مبلی بزرگ، بهتر از اندازه کوچک آن است. یک میز جلو مبلی بزرگ در مرکز نشیمن هم از نظر زیبایی و هم از نظر کارایی گزینه ایده آلی می باشد که فضایی مناسب، برای قرار دادن دکوریجات مورد علاقه¬تان و فنجان های چای و قهوه است.

چیدمان اصولی مبلمان برای یک اتاق نشیمن کوچک

همچنین اگر میز جلو مبلی بزرگ باشد، دسترسی افرادی که به روی مبل نشسته اند به آن راحت تر است. باید فضای کافی برای رفت و آمد را نیز در نظر بگیرید. بنابراین بزرگی میز به اندازه ای باشد که بین میز و مبل حداقل 45 سانتی متر فضا برای رفت و آمد وجود داشته باشد. دقت کنید اگر نمی توانید میز بزرگ مناسبی خریداری کنید، از دو میز کوچکتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نکاتی که لازم است پیش از خرید جلو مبلی بدانید 


3) ساده‌سازی چیدمان: " شیک پوشی یعنی ساده پوشی" در مورد مبلمان هم صدق پیدا می کند. در یک فضای کوچک، مبلمان را با رنگ های یکدست انتخاب کنید تا چشم در یک مکان گیر نکند. 

4) مسیر رفت آمد: حداقل دو مسیر آزاد برای تردد در بین فضای اتاق نشیمن قرار دهید. این مسیرها را به نحوی انتخاب کنید که حرکت از کنار مبل ها باشد. همچنین صندلی ها را به گونه ای بچینید که همگی مورد استفاده قرار بگیرند و پشت همدیگر قفل نشوند.

5) فضای ذخیره سازی در اتاق پذیرایی: سعی کنید مبلمان را از دیوار ها فاصله بدهید و از فضای دیوار پشت آن و حتی فضای پشت مبل ها با ایجاد قفسه هایی برای مخفی کردن وسایل اضافی استفاده کنید. ذخیره‌سازی می‌تواند در اطراف پنجره‌ها نیز طراحی شود، بنابراین اجازه ندهید که پنجره به یک مانع تبدیل شود. استفاده از میز جلو مبلی های کشودار نیز می توان به عنوان محلی برای ذخیره سازی اشیا در نظر گرفته شود .قفسه ها، جعبه‌ها، سبدهای یا دیگر محل هایی که برای ذخیره سازی استفاده می کنید را طراحی کنید تا زیباتر به نظر بیایند. 

چیدمان اصولی مبلمان برای یک اتاق نشیمن کوچک

6) انتخاب نقطه کانونی: اولین گزینه برای چیدمان مبلمان در اتاق های نشیمن کوچک، قرار دادن مبلمان در مقابل نقطه کانونی اتاق است، که این نقطه کانونی می‌تواند تلویزیون، یک تابلو نقاشی، شومینه یا قفسه کتاب باشد. به این ترتیب نقطه کانونی در معرض دید همه خواهد بود.

7) پالت رنگی اتاق نشیمن: در فضاهای کوچک، حداکثر از سه رنگ استفاده کنید، اما یک پالت دو رنگی بهتر جلوه می‌کند. یک پالت رنگ تماماً سفید می‌تواند در فضاهای کوچک زیبا باشد. این نکته از بین سایر نکاتی که تا الان مطرح کردیم کمی اهمیت بالاتری دارد. به همین خاطر بهتر است حتما کمی بیشتر درباره آن اطلاعات داشته باشید که پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات مفید بیشتر سری به مقاله " بهترین رنگ و نورپردازی برای اتاق پذیرایی کدام است؟" بزنید.

چیدمان اصولی مبلمان برای یک اتاق نشیمن کوچک ایرانی

8) حفظ تعادل در چیدمان اتاق نشیمن:  تعادل در دکوراسیون منزل بسیار مهم است. همیشه باید به اندازه و مکان قرار گیری وسایل مختلف در اتاق دقت کنید.  توجه داشته باشید که همه وسایل بزرگ یا وسایل کوچک را در یک سمت اتاق چیدمان نکنید، زیرا این کار حس نامتقارن بودن و در هم ریختگی را به افراد خانه انتقال می دهد. همچنین تعادل را در چیدمان و شکل مبلمان، نیز رعایت کنید. برای مثال اگر شکل مبل ها شامل خطوط صاف و مستقیم است، یک میز جلو مبلی گرد در اتاق قرار دهید.

چیدمان اصولی مبلمان برای یک اتاق نشیمن کوچک

هنگام طراحی هر اتاق، مهم است بدانید که این فضا برای چه کاری در نظر گرفته شده است و شما دقیقاً از آن چه می‌خواهید. 

به دلیل اینکه اتاق نشیمن و پذیرایی یک فضای عمومی در خانه است، در چیدمان آن باید همه افراد داخل خانه را در نظر بگیرید تا این فضا برای همه اعضای خانواده دلچسب و مطبوع باشد. اگر اتاق بیشتر به عنوان یک اتاق خانوادگی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آن شما در حال تماشای تلویزیون هستید یا از آن برای دور همی‌های خانوادگی استفاده می‌کنید، راحتی شما نسبت به تمامی گزینه‌ها در اولویت است. 

اما اگر قرار است اتاق پذیرایی را به صورت رسمی چینش کنید لازم است که در مورد طراحی دکوراسیون زیبا و چشم نواز قطعات مبلمان بیشتر بدانید. با ما همراه باشید تا نکات جدیدی را که تا به حال کمتر خوانده اید یا شنیده اید را با هم بررسی کنیم.

چیدمان های پیشنهادی برای اتاق نشیمن های رسمی

یک جفت مبل راحتی: چیدمانی ساده و در عین حال شیک که علاوه بر فضاهای کوچک برای فضاهای باز نیز مناسب است.

یک مبل و دو صندلی زاویه دار: معمولا یکی از مشکلات اتاق نشیمن های کوچک درب های ورودی است برای این مشکل می توانید صندلی ها را به شکل زاویه دار قرار دهید . ولی اگر فضای اتاقتان خیلی محدود است این چیدمان توصیه نمی شود.

یک مبل و 4 صندلی راحتی: اگربه نسبت فضای بزرگتری در اختیار دارید این چیدمان به زیبایی اتاق نشیمن کمک می کند .

یک مبل و دو صندلی و یک نیکمت: با اضافه کردن یک نیکمت به چیدمان میتوانید تمایز و زیبایی را به آن ببخشید.استفاده از نیمکت علاوه بر این که خط دید را مسدود نمی کند به زیباسازی فضا نیز کمک می کند .

یک مبل و دو صندلی و دو پاف: جابجایی صندلی در اتاق های کوچک کار دشواری است .اضافه کردن یک جفت پاف علاوه بر زیبایی کمک می کند که تعداد افرادی بیشتری از فضای اتاق نشیمن استفاده کنند.

دکوراسیون و انتخاب مبلمان برای خانه‌های کوچک، واقعا چالش بزرگی است که بیشتر خانواده‌ها با آن درگیرند. دکوراسیون داخلی منزل کوچک تا حدودی دشوار است و شما باید با کمی حوصله و تخیل بتوانید از تمامی فضاهای موجود خانه‌تان به صورت مفید استفاده کنید. 

چیدمان اصولی مبلمان برای یک اتاق نشیمن کوچک

در این مطلب بیشتر به بررسی راهکار هایی برای چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن کوچک پرداختیم. اما برای این که یک اتاق نشیمن ایرانی را بتوانید به درستی چیدمان کنید بهتر است اطلاعات کامل تری داشته باشید که پیشنهاد می کنیم حتما مقاله چیدمان اتاق پذیرایی کوچک به سبک ایرانی را با دقت بسیار بالا مطالعه کنید. تا بتوانید با تلفیق نکات این دو مقاله بهترین و ایده آل ترین نتیجه را بگیرید
سعی کردیم مفیدترین و کاربردی ترین  راهنمایی‌ها برای چیدمان مبلمان در  خانه‌ کوچک را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز در این باره نظری یا پیشنهادی دارید، می‌توانید آن‌ها را با ما در مجله پیت کت به اشتراک بگذارید.

خرید بهترین مدل مبل راحتی برای خانه های کوچک

در پایان بهتر است یکی از مجموعه های تولیدی ایرانی و متخصص در طراحی و تولید انواع مبلمان راحتی با کیفیت و مناسب برای منازل ایرانی است را به شما معرفی کنیم. اگر در حال تصمیم گیری برای خرید یک دست مبل برای اتاق نشیمن منزل خود هستید بهتر است قبل از رفتن به بازار سری به این مجموعه بزنید
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما