خانه دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون پذیرایی ایرانی تصاویر و تحلیل انواع مدل های دکوراسیون هال و پذیرای ایرانی

تصاویر و تحلیل انواع مدل های دکوراسیون هال و پذیرای ایرانی

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

قرار دادن وسایل لازم و ضروری در انواع مدل های دکوراسیون هال و پذیرایی ایرانی به فاکتورهای مهمی از جمله ابعاد خانه ، نور و سبک (کلاسیک یا مدرن) دکوراسیون بستگی دارد.

درانواع هال و پذیرای ایرانی به سبک سنتی و اسلامی معمولاً چیدمان طوری است که یک محدوده زنانه و مردانه به همراه خود داشته که  از سبک معماریهای سنتی در مساجد برگرفته شده است. 

ولی امروزه تقریبا این مرز در دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی محو شده است. با کمتر شدن ابعاد منازل تمرکز بیشتر بر روی نحوه ی قرار گیری وسایل برای استفاده بهینه از فضا میباشد. البته به ابعاد وسایل، نور و نحوی قرار گیری وسایل آن نیز بستگی دارد.


مزایا این دو نوع مدل دکوراسیون هال و پذیرای ایرانی

در مدل دکوراسیون ایرانی به سبک سنتی بیشترین تمرکز روی آسایش مهمان و لذت بردن برای او بوده است. و تقریبا میزبان طوری وسایل را برای مهمان قرار می داده است که مهمان از آمدن به خانه میزبان  لذت ببرد.

در مدلهای دکوراسیون پذیرایی ایرانی به سبک مدرن بیشترین تمرکز روی تمیز و مرتب و به روز بودن وسایل و نحوه ی قرار گیری آنها برای جلوه بیشتر است.که معمولاً با انتخاب بهترین وسایل و مواد غذایی با بهترین کیفیت این دکوراسیون را ایجاد می کنند.

مزایا این دو نوع مدل دکوراسیون هال و پذیرای ایرانی


تلفیق مدل های دکوراسیون سنتی و مدرن

امروزه برای اینکه از فضا بهینه استفاده کنند و با استفاده از بهترین وسایل فضای شاد و پر آسایشی را برای مهمان ایجاد کنند از تلفیق دو سبک دکوراسیون کلاسیک و مدرن استفاده کرده اند.

تلفیق مدل های دکوراسیون سنتی و مدرن


نحوه ی چیدمان در دکوراسیون هال و پذیرایی ایرانی 

معمولاً درخانه های ایرانی برای چیدمان از رنگهای کاملا مشابه استفاده میکنند. و مبل و پرده و تمام کوسنها و تشکهای مبلمان را از یک رنگ انتخاب میکنند تا یک فضای کاملاً آرام و فرح بخشی را ایجاد کنند.

با استفاده از وسایل تزیینی از جمله کنسول و آینه شمعدان با بهترین کیفیت فضای لاکچری و مدرنیتهای را ایجاد میکنند. از متداولترین رنگهایی که در دکوراسیون استفاد شده میتوان به قهوهای، سبز، زیتونی، سبز روشن، آبی، طلایی، یشمی، برنزی، صورتی چرک استفاده میشوند. اشاره کرد.

نحوه ی چیدمان در دکوراسیون هال و پذیرایی ایرانی 

محبوب‎ترین سبک مبلمان برای اتاق‎های پذیرایی مبلمان سلطنتی است. بیشتر به شکل مبل، بوفه و کنسول است. معمولاً اسکلت مبلمان سلطنتی دسته‌ها، پایه‎ها و تاج دارد. بیشتر در دو رنگ قهوه‌ای و طلایی طراحی و به بازار عرضه می‎شود و رنگ‎های دیگر نیز به چشم میخورد.

این روزها دیگر یک مرز محدوده ای برای هال و پذیرایی قائل نمیشوند بلکه با یک پلان کاملاً باز با استفاده از نحوی چیدمان مبلمان یک محدوده چشمی مرز بین این دوقسمت هال و پذیرایی ایجاد میکنند.


نکات مثبت ومنفی مبلمان سلطنتی 

مبلمان سلطنتی بیشتر جنبه تزیینی و دکوری دارد و زیاد راحت نیست. فضای زیادی را هم اشغال می کند. باید معمولاً با پرده و فرش و وسایل تزیینی پرزرق و برق استفاده کرد. اما این سبک مبلمان سبک رایجی در بیشتر منازل ایرانی است. و معمولاً  افراد شاخص و پولدار از این نوع سبک دکوراسیون برای پذیرایی خود استفاده میکنند.

نکات مثبت ومنفی مبلمان سلطنتی 


استفاده از رنگ های روشن در چیدمان دکوراسیون هال و پذیرایی ایرانی 

رنگ های روشن علاوه بر اینکه انرژی مثبتی را از خود در فضا ساطع میکنند. چشم را بعد از مدتی خسته نمیکنند. اما نباید با استفاده زیاد از رنگ های روشن یک یکنواختی و بی روحی را در دکوراسیون ایجاد نمود. همیشه داشتن تعادل در انتخاب رنگ ها، فضای شاد و مفرحی را برای منزل شما فراهم خواهد کرد.

چیدمان دکوراسیون هال و پذیرایی ایرانی


استفاده از وسایل تزیینی در دکوراسیون اتاق نشیمن

کمی خلاقیت در چیدمان وسایلی که خودتان آنها را تولید کردید، به خصوص کارهای هنری دستی ارزش و لوکس بودن  دکوراسیون هال و پذیرایی شما را دو چندان میکند. تنها کافیست به کارهای هنری علاقمند باشید. و به توانایی های خود ایمان داشته باشید. تا با ذوق و سلیقه و کارهای هنری خود فضای جذاب را در دکوراسیون هال و پذیرای خانه خود ایجاد کنید.

استفاده از وسایل تزیینی در دکوراسیون اتاق نشیمن


ایجاد نظم و ترتیب در چیدمان دکوراسیون

با کمی سلیقه درانتخاب رنگ و شکل هندسی وسایل میتوانید نظم و ترتیب خاصی را برای دکوراسیون هال و پذیرایی منزل خود ایجاد کنید. که نقش پررنگی دربزرگتر نشان دادن محیط دارد.

بیشتر بخوانید: 6 اشتباه رایج در دکوراسیون اتاق نشیمن 


چیدمان دکوراسیون با ایده های ناب! 

استفاده از رنگ های غیر رایج یک ایده ناب، شکستن قوانین مربط به رنگ ها است. در نگاه اول عرف شکنی و نقض قواعد یک شکست به حساب می آید. ولی با کمی تامل می تواند یک ایده غیر تکراری را وارد نظم وترتیب  قوانین کرد. مشروط بر اینکه شما دل و جرات نقض کردن اصول و عرف را داشته باشید.

تصاویر و تحلیل انواع مدل های دکوراسیون هال و پذیرای ایرانی


تغییرات چشمگیر با استفاده از تغییرات جزیی

با کمی تغییر کوچک در تغییر رنگ و طرح تشک های نشیمنی، کوسن ها و تعویض کاور مبلمان و تغییر در محل قرار گیری وسایل  می توانید با صرفه هزینه کم تغییرات بزرگی داشته باشید. این تغییرات به ظاهر کوچک نقش بزرگی در تغییر دکوراسیون و ایجاد تنوع در محیط ایفا می کنند. می توانید با استفاده از گل های طبیعی فضای شاد و مفرح و همراه بوی مطبوع را در دکوراسیون داشته باشید.

تصاویر و تحلیل انواع مدل های دکوراسیون هال و پذیرای ایرانی


نحوی چیدمان دکوراسیون به سبک مدرن

در سبک مدرن معمولاً ابعاد و راحتی از فاکتورهای مهم محسوب می شود. اینکه چیدمان  مبلمان و وسایل تزیینی به گونه ای باشد که کمترین فضا را اشغال کند و طوری طراحی شده باشند که در عین سادگی نمایانگر زیبایی باشد. تا محیط بزرگ تر به نظر برسد. تا افراد با حضور در محیط علاوه بر دریافت آرامش و احساس شادی از محیط، احساس امنیت و دل گرمی داشته باشند. در محیط مدرن کمتر یکنواختی رنگها به چشم می خورد. وچشم بعد از یک مدت احساس خستگی نمی¬کند. اگر میخواهید درباره دکوراسیون پذیرایی مدرن بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم حتما مقاله باید ها و نباید ها برای دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن را مطالعه کنید.

نحوی چیدمان دکوراسیون به سبک مدرن
از این که تا پایان این مطلب از مجله اینترنتی پیت کت با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم و امیدواریم این مقاله برای شما مفید و موثر بوده باشد

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید