خانه دکوراسیون پذیرایی وسایل پذیرایی فضا سازی مینیمال دکوراسیون با شلف دیواری

فضا سازی مینیمال دکوراسیون با شلف دیواری

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

امروزه در دکوراسیون و چیدمان استفاده بهینه از فضا بسیار مهم است. بخصوص که ابعاد و فضای داخل منازل کوچک شده است. استفاده از وسایل ساده و نور و رنگ‌آمیزی به طراحی دکوراسیون ساده و در عین حال جذاب کمک می کند.

در دکوراسیون مینیمال درخشیدن و استفاده از وسایل لاکچری و برند مطرح نیست. اصل این سبک دکوراسیون بر پایه ساده و زیبا بودن بنا شده است. همین اصل سبب شده است افراد زندگی ساده را با کمک چیدمان لوازم خانه و زاویه نور، بزرگ و جذاب انتخاب کنند. 

در طراحی دکوراسیون به سبک مینیمال از مبلمان ، گلدان، قاب عکس و وسایل تزیینی ساده، که نشانی از فاخر بودن ندارند استفاده می‌شود. این دکوراسیون بر پایه‌ی مصرف گرایی پی ریزی نشده است. در دکوراسیون مینیمال سادگی  به صورت کاملاً متفاوت، آمیخته با هنرخلاقیت دیده می شود.

سبک چیدمان در دکوراسیون مینیمال

سبک دکوراسیون داخلی مینیمال تمرکز خاصی بر روی استفاده بهینه از فضای منزل دارد. در این سبک به نظم و ترتیب و هماهنگی بسیار اهمیت داده می شود. سادگی از سبک هایی است که با گذشت زمان همچنان موقعیت خود را حفظ کرده و هنوز هم در انتخاب سبک های کلی مقام نخست را دارد. 

طراحی دکوراسیون مینیمال با انواع شلف تلویزیون دیواری

در این سبک بیشتر از رنگ های خنثی مانند سفید با ترکیب سیاه، خاکستری و رنگ های روشن استفاده می شود. سبک مینیمال از سبک هایی است که فضای کمی را در محیط منزل اشغال خواهد کرد و فضای منزل شما را بسیار ساده و جذاب می سازد.

سادگی محیط منزل باعث می شود که به تک تک عناصر توجه شود و حتی کوچکترین جزء در این سبک جلوه و نمود خاصی داشته باشد. رسیدن به کیفیت های بنیادی و سادگی از مهم ترین مشخصه های سبک دکوراسیون داخلی مینیمال است.


نقش شلف دیواری در فضاسازی مینیمال

شلف، دیوار کوبی از جنس چوب، پلاستیک فشرده، فلز برای نگهداری وسایل از جمله کتاب،گلدان، مجسمه های گچی،گِلی و پلی استری با طرحی‌های منحصر به فرد است. جایگزین مناسب بوفه های بزرگ و جاگیردر خانه است. در واقع همان طاقچه های سنگی و گچی قدیم هستند که به کمک طراحی و معماری داخلی جدید و هنری استفاده از فضاهای کم را بهینه و چشم نواز می‌کنند. 

شلف تلویزیون چوبی


نحوی چیدمان شلف دیواری در دکوراسیون مینیمال

طراحی شلف و قفسه های دیواری راهکاری نو و مدرن برای پر کردن یک دیوار خالی و ایجاد فضا برای نگهداری لوازم دکوری خانه است. به کمک قاب عکس،کتاب ،گلدان و مجسمه های کوچک و بزرگ، شمع، جعبه و وسایل تزیینی بزرگ و کوچک می‌توان قفسه های شلف را تزیین نمود. می‌توان با پرداخت به نخوه ی قرار گیری وسایل در قفسه ها، نگاه های زیادی را مجذوب شلف دیواری نمود. 


انواع شلف دیواری برای فضاسازی مینیمال

با توجه به نقش موثری که قفسه ها می‌توانند در دکوراسیون داخلی منازل و حتی محیط های کاری داشته باشند، شلف ها در مدل ها و سایزهای مختلف متناسب با کاربرد و نیاز افراد طراحی و ساخته می‌شوند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

1. شلف دیواری مخصوص آشپزخانه 

اگرچه انواع کابینت ها جز فاکتورهای اساسی در آشپزخانه می باشند و محل نگهداری تجهیزات مختلف هستند، ولی اخیرا استفاده از مدل های متنوع قفسه های دیواری از محبوبیت زیادی بین خانواده ها برخوردار شده است. با اضافه کردن چند باکس دیواری می‎توان علاوه بر ایجاد نمای زیباتر، دسترسی راحت‌تری به لوازم  پر کاربرد آشپزخانه پیدا کرد.

شلف دیواری مخصوص آشپزخانه

2. شلف و باکس دیواری مخصوص اتاق خواب

 این مدل از شلف دیواری که در سال های اخیر با استقبال زیادی از سوی خانواده ها رو به رو شده است، می تواند در دیزاین اتاق خوابتان تاثیر زیادی داشته باشد. با قرار دادن چراغ خواب، قاب عکس، اقلام تزیینی مورد علاقه خود و حتی چند جلد کتاب، ظاهری زیبا به اتاق خواب خود ببخشید.

شلف دیواری ساده مخصوص بالای تخت خواب

بیشتر بخوانید: 9 ترفند ساده و ارزان برای تزیین اتاق خواب 

3. شلف مخصوص اتاق کودک 

با توجه به اینکه اتاق کودکان پر از اسباب بازی و وسایلی است که مدام در دسترس آن ها قرار دارد، مرتب و جمع و جور کردن آن یکی از دغدغه های بسیاری از والدین می باشد. به همین منظور قفسه های دیواری مخصوص اتاق کودکان تعبیه شده که با دسترسی آسان و چیدمان مناسب به راحتی مشکل به هم ریختگی اتاق را حل کرده و همین طور جلوه زیبایی به دیوارهای خالی اتاق کودک می‌دهد.

دکوراسیون اتاق خواب کودک با انواع شلف دیواری

4. شلف دکوری مخصوص سالن پذیرایی 

این مکان به دلیل چشمگیر بودنش باعث شده که یکی از محبوب ترین مدل های طبقه دیواری در آن نصب شود. شما با استفاده از این طبقه‌ها برای قرار دادن انواع گلدان، جا شمعی و حتی کتابخانه می‌توانید جذابیت سالن پذیرایی خانه خود را دو چندان کنید.
 این مدل از شلف ها در ابعاد بزرگتر برای نگه داشتن تلویزیون نیز گزینه مناسبی می باشند که به استفاده بهینه از فضا کمک بسزایی می‌کنند.

انواع شلف و باکس دیواری برای اتاق پذیرایی

5. شلف مخصوص دستشویی

در دستشویی می‌توان خیلی از وسایل لازم برای دست شستن و مسواک زدن و آراستن سر و صورت و عطر، بوگیرهای جذاب را در محیط دستشویی درون قفسه های شلف قرار داد تا در صورت نیاز به آنها دسترسی داشته. معمولاً در شلف های داخل دستشویی از آینه استفاده می‌کنند. به کمک آینه می‌توان با دیدن تصویر خود اقدام به انجام کارهای ذکر شده  نمود.

انواع شلف دیواری مخصوص دستشویی


نقش شلف دیواری در دکوراسیون مینیمال

شلف دیواری با  توجه به قفسه بندی هایی که در دیوار ایجاد می‌کند، فضا را برای قرار گیری وسایل بهینه می‌کند. با استفاده از وسایل ساده و تزیینی در اتاق خواب، اتاق کودک، حال و پذیرایی و آشپزخانه و نحوی چیدمان آنها در شلف دیواری و زاویه تابش نور می‌توان سادگی و زیبایی را بار دیگر برای دکوراسیون مینیمال منزل فراهم نمود.

خرید اینترنتی شلف دیواری

به کمک  چیدن وسایل تزیینی و ساده در شلف دیواری می‌توان به فضای داخلی منزل، گرمی و آرامش را هدیه بخشید. این آرامش را با ورود به فضای منزل با نگاه کردن و تنفس اکسیژن موجود در فضا منزل دریافت نمود.


خرید اینترنتی شلف دیواری

با توجه به مشغله و مشکلات فروان که انسان امروزی با آنها درگیراست، برای استفاده بهینه در وقت و زمان  بهترین کار سفارش و بازدید به کمک فروشگاهای اینترنتی است. شلف دیواری یا باکس دیواری برای دکوراسیون مینیمال اتاق کودک،اتاق خواب و پذیرایی را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی بلج با آدرس اینترنتی www.bolej.ir سفارش دهید. عکس هایی با کیفیت از نماهای مختلف محصول به شما در انتخاب و خرید انواع شلف دیواری مناسب کمک خواهد کرد.

bolej.ir/%D8%B4%D9%84%D9%81-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C

کلام آخر

نصب و طراحی شلف های دیواری مقرون به صرفه و راحت است و جلوه ای مدرن و مینیمال به دکوراسیون داخلی منزل شما می بخشد.در نظم و سر و سامان دادن وسایل منزل شلف دیواری نقش موثری دارد. به کمک شلف می‌توان فضا آرامش بخش و منظمی را در خانه داشت.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید