خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی دکوراسیون اتاق پذیرایی ساده و شیک

دکوراسیون اتاق پذیرایی ساده و شیک

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

سادگی، نهایتِ پیچیدگی است. بله اگر به دنبال اضافه کردن عنصر پیچیدگی به دکوراسیون منزل خود هستید، نیاز است به استقبال سادگی بروید. 

آنچه باعث می شود بسیاری از ما از آپدیت دکوراسیون منزل خود صرف نظر کنیم، این تصور است که برای این کار نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی داریم. در حالی که با به کار بردن ایده هایی کاربردی و ساده می‌توان به راحتی حس و حالی متفاوت به دیزاین بخش‌های مختلف منزل بخشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ایده هایی کم هزینه برای آپدیت یکی از جذاب ترین و پرکاربردترین بخش های منزل یعنی چیدمان اتاق پذیرایی بپردازیم. اگر شما هم به دنبال آشنایی با نکاتی برای داشتن دکوراسیون اتاق پذیرایی ای ساده و شیک هستید، این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت را از دست ندهید.


استفاده از عناصر دکوراسیون دیگر بخش های منزل 

قبل از خرید عناصر جدید برای دیزاین اتاق پذیرایی، به بررسی عناصر دکوراسیون دیگر بخش های منزل بپردازید. در این بررسی قرار است به دنبال وسایلی باشید که می توان از آنها در دیزاین اتاق پذیرایی نیز استفاده کرد. در این بررسی ممکن است به این نتیجه برسید که به عنوان مثال یکی از عناصر دیزاین اتاق خواب شما گزینه بهتری برای دکوراسیون اتاق پذیرایی است و کمک بیشتری به ارتقاء جلوه آن خواهد داشت. وسایلی همچون کتابخانه خانگی، آباژور، چراغ مطالعه یا حتی گیاهان مختلف. 

قفسه کتاب مدرن در دکوراسیون پذیرایی ساده

بیشتر بخوانید: معرفی 26 مدل از جدید ترین کتابخانه های خانگی مناسب آپارتمان ها 

با این کار هم به آپدیت دیزاین اتاق پذیرایی خود پرداخته اید و هم دیزاین آن بخش از منزل را تغییر داده اید.  پس برای تغییر حس و حال اتاق پذیرایی همیشه نیاز به خرید وسایل جدید نیست بلکه می‌توانید عناصر دیزاینی از دیگر بخش‌ها همچون اتاق خواب،  اتاق کار یا حتی آشپزخانه را برای آن قرض بگیرید.


تغییر نوع چیدمان دیزاین اتاق پذیرایی

یکی دیگر از کارهایی که قبل از اینکه به سراغ خرید وسایل جدید بروید می توانید امتحان کنید، تغییر لایه‌های مختلف دیزاین اتاق پذیرایی است. نوع چیدمان عناصر دکوراسیون این بخش از منزل اغلب به این صورت است که به عنوان مثال مبلمان را به دیوار می چسبانیم، میز قهوه خوری در وسط قرار میگیرد و میز تلویزیون را به عنوان نقطه ی کانونی در یک طرف اتاق می گذاریم. اما بی نهایت ایده ای دیگر برای چیدن این وسایل وجود دارد که هر یک حس و حال متفاوتی به فضای آن می بخشند و دیزاین آن را تا حد قابل توجهی آپدیت می کنند.  

دکوراسیون اتاق پذیرایی ساده و شیک

به عنوان مثال مبلمان را از دیوارها فاصله دهید، تنها از یک مبل استفاده کنید و فضای اطراف آن را با دو الی سه صندلی مدرن و پاف کامل کنید یا از یک تابلوی نقاشی به جای تلویزیون به عنوان  نقطه ی کانونی دکوراسیون استفاده کنید. همچنین می توانید به حذف برخی از وسایل غیر لازم بپردازید تا فضای خالی بیشتری در اختیار داشته باشید و حس و حالی مینیمال به اتاق پذیرایی تان هدیه دهید.

بیشتر بخوانید: چیدمان اصولی مبلمان برای یک اتاق نشیمن کوچک 


استفاده از انواع گالری دیواری در دکوراسیون اتاق پذیرایی

اگر به دنبال یک دکور دیواری کم هزینه و در عین حال متفاوت و به روز برای اتاق پذیرایی خود هستید از گالری دیواری غافل نشوید. برای خلق  این اثر دوست داشتنی تنها کافی است عکس های مورد نظر خود را از بین عکس اعضای خانواده، سفرهایی که داشته اید یا دوست دارید در آینده تجربه کنید، جملات تاثیر گذار برای شما یا هر موضوع دیگری که به آن علاقه دارید را انتخاب کرده و در قاب عکس های مورد نظر خود قرار دهید. 

دکوراسیون اتاق پذیرایی ساده و شیک

البته گالری دیواری فقط محدود به قاب عکس نیست و از دیگر عناصر دکور دیواری همچون آینه یا وسائل تزیینی نیز می توانید برای ساخت آن کمک بگیرید. در مورد نحوه چیدن این عناصر ایده های زیادی وجود دارد که شما با اضافه کردن چاشنی خلاقیت خود به آن ها می‌توانید جلوه ی منحصر به فردی به اتاق پذیرایی خود ببخشید.


اضافه کردن گل و گیاه به دیزاین اتاق پذیرایی

 یکی از ارزان ترین راه های ارتقای دکوراسیون اتاق پذیرایی اضافه کردن گیاهان به آن است. گیاهان پیوند بین  طبیعت و شما را مستحکم تر می کنند و حس و حال  بهتر و هوای پاکیزه تری را برای شما به همراه می آورند. اضافه کردن گیاهان بزرگتر می تواند هزینه زیادی برای شما به همراه داشته باشد، در این راستا  با انتخاب گیاهانی در ابعاد مختلف و با هزینه کمتر به نتیجه مورد نظر خود دست خواهید یافت. برای تکمیل این حس و حال می توانید رنگ سبز را در قالب دیگر عناصر دکوراسیون نیز به اتاق پذیرایی خود اضافه کنید.

دکوراسیون اتاق پذیرایی ساده و شیک

بله انتخاب شال مبل، کوسن ها یا حتی یک گلدان سبز رنگ نیز سهم قابل توجهی در رسیدن به دیزاینی طبیعت محور خواهد داشت. به شما توصیه میکنیم مقاله هر آنچه باید در مورد رنگ سبز در دکوراسیون منزل بدانید را برای این که رنگ سبز را بهتر بشناسید، حتما مطالعه کنید 


تغییر عناصر روشنایی دکوراسیون اتاق نشیمن

یکی از ساده‌ترین کارهایی که می توانید برای آپدیت دکوراسیون اتاق پذیرایی خود انجام دهید و نتایج قابل توجهی به دست آورید تغییر لایه بندی و عناصر روشنایی فضا است.  لایه‌های مختلف روشنایی محیط به سه دسته تاکیدی عمومی و کاری تقسیم می شوند.
شما می توانید با تغییر وسایلی از دکوراسیون که برای هر یک از این سه روشنایی مورد استفاده قرار داده اید، حس و حالی کاملاً متفاوت از فضا دریافت کنید. برای تغییر در روشنایی عمومی محیط می‌توانید چراغ های لامپ های سقفی را تعویض کنید.

دکوراسیون اتاق پذیرایی ساده و شیک

برای تغییر در روشنایی کاری می توانید از یک آباژور جدید از نوع رومیزی یا زمینی آن استفاده کنید و برای نور تاکیدی نیز نیاز خواهد بود در بخش مورد نظر از اتاق پذیرایی خود از نورهای نقطه ای کمک بگیرید. نور تاکیدی که  فضای اتاق پذیرایی شما را از بی روح و خسته کننده شدن نجات می دهد، برای درخشش عناصری ازدکوراسیون همچون مجسمه ها یا تابلوهای نقاشی مورد استفاده قرار می گیرد.


استفاده از شلف های دیواری که در دیزاین معجزه میکنند 

 یکی دیگر از کارهایی که در راستای داشتن یک اتاق پذیرایی ساده و شیک  می توانید انجام دهید، تغییر عناصر کوچکی از دیزاین است که در عین  کوچک بودن تاثیر زیادی بر جلوه ی دیزاین دارند. یکی از این عناصر شلف دیواری است که در معنای واقعی کلمه کاربردی، جذاب و مدرن است. از شلف های دیواری می توانید برای کتاب ها، گالری دیواری، گلدان ها، عناصر تزیینی کوچک و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید تا فضایی ساده مینیمال و البته متفاوت داشته باشید.

دکوراسیون اتاق پذیرایی ساده و شیک

بیشتر بخوانید: فضا سازی مدرن و مینیمال دکوراسیون منزل با شلف دیواری 


در این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت در کنار شما به بررسی ایده ها و نکاتی برای داشتن یک اتاق پذیرایی ساده و شیک پرداختیم. همانطور که مشاهده می کنید می توانید بدون هیچ هزینه ای یا با صرف کمترین هزینه ممکن اتاق پذیرایی ای با  جلوه ای متفاوت، مدرن و چشم نواز داشته باشید. شما چه ایده هایی برای تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی می شناسید؟ خوشحال می شویم آنها را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان این مجله به اشتراک بگذارید.

کالکشن محبوب ترین شلف های دیواری 2021

در این مقاله با هم نکاتی ساده و ارزان برای چیدمان دکوراسیون اتاق پذیرایی شیک و ساده را بررسی کردیم و در نهایت نیز یک ترفند حرفه ای برای ارتقای دیزاین به شما پیشنهاد کردیم یعنی استفاده از انواع شلف دیواری در چیدمان اتاق نشیمن. به شما پیشنهاد میکنیم از این ایده حتما استفاده کنید و برای اجرای آن حتما مدل هایی که در کالکشن برای شما جمع آوری شده را هم ببینید و با بهترین و ارزان ترین قیمت از سایت بلج خرید کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید