خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب راهنمای خرید مبل تخت شو دو نفره

راهنمای خرید مبل تخت شو دو نفره

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

اگر به دنبال داشتن فضایی آرامش بخش و جذاب ایم، نمی توانیم نسبت به اصل کاربردی بودن در انتخاب عناصر دکوراسیون منزل بی توجه باشیم.

وقتی صحبت از انتخاب وسایلی چند منظوره می شود، برخی تصور می کنند صرفا در مورد فضاهای کوچک صحبت می کنیم که انتخاب بهینه از فضای در دسترس برای آنها اهمیت زیادی دارد. این درحالی است که برای حفظ جریان انرژی فضا و مواجه نشدن با محیطی آشفته در فضاهای بزرگ هم نیاز به انتخاب هوشمندانه عناصر دکوراسیون اتاق خواب و دیگر بخش های خانه داریم. در میان گزینه های مختلف، مبل تخت شو سهم قابل توجهی در ایجاد فضایی مینیمال دارد. اگر قصد خرید این عنصر کلیدی را دارید، در ادامه با راهنمای خرید مبل تخت شو دو نفره در مجله پیت کت در کنار ما باشید. 


انواع مبل تخت شو دو نفره

نوع مبل تخت شو دو نفره انتخابی شما به عوامل زیادی بستگی دارد بنابراین آشنایی با انواع آن ایده خوبی است. نگران نباشید، قرار نیست با مواجهه با سبک های مختلف گیج شوید چرا که تمام مبل های تخت شو موجود در یکی از سه دسته ی کلی ای که در ادامه به معرفی آن می پردازیم قرار می گیرند.

انواع مبل تخت شو دو نفره


مبل تخت شو دو نفره با طراحی سنتی

وجود کلمه سنتی در اینجا به معنی قدیمی بودن آن نیست بلکه صرفا به نوع باز و بسته شدن آن که بر اساس یک مکانیسم معمول است برمی گردد. مبل تخت شو دو نفره ای که در این دسته بندی قرار می گیرد، به سمت بیرون باز می شود. اکثر انواعی که در بازار ایران موجود اند، از این نوع اند.

مبل تخت شو دو نفره با طراحی سنتی


مبل تخت شو فوتون

فوتون کلمه ای ژاپنی است که به تشک هایی که روی زمین برای خواب پهن می کنند، گفته می شود. فوتون ها سبک اند، به راحتی تا می شوند تا تبدیل به مبل شوند و جابه جایی آنها بسیار راحت است. 

مبل تخت شو فوتون


مبل تخت شو دو نفره روزانه Daybeds

طراحی این مدل از مبل تخت شو دو نفره بیشتر به تخت خواب نزدیک است تا مبل. بنابراین اگر قرار است کاربرد اصلی مبل تخت شوی شما برای استراحت و خواب شما باشد، این سبک گزینه خوبی برای شما خواهد بود. 

مبل تخت شو دو نفره روزانه Daybeds


جنس مبل تخت شو دو نفره

ساختار فلزی و چوبی هردو گزینه های مناسبی برای یک مبل تخت شو دو نفره محسوب می شوند. البته در مورد چوب فراموش نکنید از خرید انواع ساخته شده از چوب های نرم همچون چوب کاج اجتناب کنید.

مبل تخت شو دو نفره


سبک مبل تخت شو دو نفره

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی منسجم و متعادل، نیازمند توجه به سبک تک تک عناصر آن خواهید بود و مبل تخت شو دو نفره هم از این قضیه مستثنی نیست. اگر به دنبال سبکی هستید که به راحتی با سبک دکوراسیون شما و دیگر عناصر دکوراسیون وفق پیدا کند، یک مبل تخت شو دو نفره مدرن همان چیزی است که نیاز دارید. اگر به دنبال جلوه ای کلاسیک و باشکوه هستید انواعی که در ساخت آن از چرم استفاده شده است، بهتر شما را به نتیجه ی مورد نظرتان می رسانند.

مبل تخت شو دو نفره

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع مبلمان + مهم ترین نکات برای خرید مبلمان 

 
کناره های نرم مبل تخت شو دو نفره

کناره های تیز می توانند به کالای خواب شما آسیب وارد کنند، بنابراین در زمان خرید از توجه به طراحی لبه ها و کناره های مبل و نرم و صاف بودن آنها غافل نشوید. 

مبل تخت شو دو نفره


ابعاد تشک مبل تخت شو دو نفره

اگر بخشی از مبل که قرار است نقش تشک را ایفا کند دارای ابعاد استاندارد نیست، با چالش جدی ای برای پیدا کردن تشکی که اندازه ی آن باشد مواجه خواهید شد. 


کاربرد خرید مبل تخت شو دو نفره 

قبل از خرید مبل تخت شو دونفره نوع کاربرد اصلی آن برای خود را مشخص کنید. چرا که این نوع از مبل ها اغلب یا مبل راحت تری نسبت به تخت خواب اند یا برعکس. بنابراین به عنوان مثال اگر قرار است از مبل تخت شو دو نفره ی خود بیشتر به عنوان مبل استفاده کنید تا تخت خواب، پس منطقی خواهد بود که نوعی را انتخاب کنید که مبل راحت تری است تا تخت خواب راحت تری.

مبل تخت شو دو نفره


انتخاب مبل تخت شو دو نفره متناسب با ابعاد فضا

اندازه گرفتن ابعاد اتاق و ابعاد فضایی که می توانید به مبل تخت شو دو نفره تان اختصاص دهید، به شما کمک می کند بعد از خرید با محیطی آشفته و کمبود جا برای دیگر عناصر دکوراسیون روبه رو نشوید یا از طرف دیگر حس خالی بودن محیط به شما دست ندهد. همچنین ابعاد راهروها و در اتاق را اندازه بگیرید. اینکار به شما کمک می کند در زمان جابجایی و انتقال آن به منزل هم با مشکل رو به رو نشوید. ناگفته نماند اگر زیاد جابه جا می شوید، انواع سبک تر گزینه ی مناسب تری خواهند بود. 


مبل تخت شو دونفره ال 

در صورتی که فضای کوچکی در اختیار دارید، مبل تخت شو دو نفره با طراحی ال یکی از بهترین گزینه های روی میز برای شما خواهد بود. مبلمان ال بهترین استفاده را از گوشه ی فضا دارند و وقتی بتوانیم آنها را به عنوان تخت خواب هم استفاده کنیم، تبدیل به عنصری بسیار کاربردی می شوند که بهینه ترین استفاده ی ممکن را از محیط مورد نظر شما دارند. 

مبل تخت شو دو نفره

بیشتر بخوانید: معرفی انواع مبل ال شیک + تصاویر 


مبل تخت شو دو نفره باکس دار

اگر با کمبود فضای ذخیره سازی روبه رو هستید، گزینه های زیادی برای رفع این مشکل پیش روی شما است. یکی از آنها استفاده از عناصری است که در طراحی مینیمال و بهینه ی آنها فضای ذخیره سازی قابل توجهی در اختیار شما قرار می دهند. مبل تخت شو دو نفره باکس دار یکی از این عناصر چندمنظوره ی دکوراسیون است که باکس هایی برای نگه داری وسایل مختلف شما همچون کالای خواب را فراهم می کند.

حالا که تا پایان این مقاله رسیدید لازم است برای خرید مبل تخت خواب شو نکات بیشتری بخوانید به همین خاطر به شما توصیه میکنیم حتما مقاله " 9 نکته که قبل از خرید مبل تخت خواب شو باید بدانید " را مطالعه کنید 


سخن پایانی؛ از اینکه تا پایان این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت همراه ما بودید، از شما متشکریم. امیدواریم با در نظر داشتن نکاتی که مورد بررسی قرار گرفتند، خریدی رضایت بخش را تجربه کنید. خوشحال می شویم شما هم تجربیات خود از خرید مبل تخت شو دونفره را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. 

دوست داری یه مبل تخت خواب شو شیک داشته باشی؟!

برای شروع انتخاب و خرید مبل تخت خواب شو دو نفره به شما توصیه میکنیم حتما از فروشگاه های اینترنتی شروع کنید تا با قیمت ها و مدل های بازار آشنا شوید. بهترین فروشگاهی که می توانید جدید ترین مدل های مبل تخت شو را در آن ببینید فروشگاه آرا سوفا است. حتما به آن سر بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید