خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی چیدمان اتاق پذیرایی مستطیلی شکل برای خانه ایرانی

چیدمان اتاق پذیرایی مستطیلی شکل برای خانه ایرانی

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

در پذیرایی مستطیل شکل طول نسبت به عرض چند برابر بزرگتر میباشد. حال ممکن است این نسبت زیاد به چشم نیاید و نزدیک به یک مربع باشد. که هم میتوان با دیده منفی به آن نگاه کرد که در قرار دادن وسایل و طراحی اتاق محدودیت جا خواهیم داشت. هم با دیده مثبت نگاه کنیم که باید به کمک تفکر و ایده های خلاقانه در جای محدود بهترین و جذابترین چیدمان دکوراسیون داشته باشیم.

شما میتوانید با چیدمان مناسب طوری منزلتان را تزیین کنید که خیلی بزرگتر از واقعیت به نظر برسد. و جایگاه ویژهای در دید همگان پیدا کند. نحوی چیدمان دکوراسیون اتاق پذیرایی مستطیلی کاملاً با ابعاد مربعی شکل متفاوت است. برای چیدمان اتاق نشیمن مستطیلی باید اصول خاصی بکار بگیریم تا بتوانیم به بهترین و بهینهترین نحو دکوراسیون را پیاده سازی کنیم و چیدمانی شیک و مدرن برای منزل خود ایجاد کنیم. ما در اینجا شما را با اصول و قواعد چیدمان اتاق پذیرایی مستطیل شکل آشنا میکنیم.


روش های چیدمان مبل در اتاق  پذیرایی مستطیلی شکل

روش های چیدمان مبل در اتاق  پذیرایی مستطیلی شکل


یکی از مشکلات پذیرایی مستطیل شکل در نحوی قرار گیری مبلمان است و ما انتخاب محدودی برای این کار خواهیم داشت. چون احتمال چیدن به نحوی که حال و پذیرای عریضتر به نظر برسد وجود دارد. معمولاً بهترین روش چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی استفاده از یک دیوار در طول برای قرار گیری میز تلویزیون است. انتخاب شما برای قرارگیری مبلمان بسیار محدود خواهد بود. معمولاً از یک متد رایج  برای اینکار استفاده مینمایند. مبل یا کاناپه مهمان  روبه روی تلویزیون و مبلهای میزبان در اطراف مبل مهمان قرارمیگیرد. 

یکی از مشکلات اصلی برای طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی مستطیل شکل چیدمان مبلمان است که اگر شما مبلمان را به شیوه های زیبا و ماهرانه در پذیرایی های کشیده و مستطیل شکل بچینید قطعاً می توانید فضایی متفاوت را در دکوراسیون پذیرایی بوجود آورید و علاوه بر این پذیرایی منزلتان با چیدمان صحیح مبلمان به راهرو یا سالن عریض تبدیل نمیشود.


در چیدمان پذیرایی کوچک مستطیل شکل بهتر است مبلمان را با تکیه به یکی از دیوار ها بچینید و از دیوار مقابل مبلمان به عنوان دیوار تکیه گاه تلویزیون استفاده کنید.

مبلمان با فرم باریک و کم جا یا مبلمان L می توانند از مناسبترین انواع مبلمان برای پذیراییهای مستطیل شکل باشند. باید از قرار دادن وسایل و مبلمان اضافی در پذیرای مستطیل شکل خود داری کنید تا فضا بزرگتر به نظر برسد.

روش های چیدمان مبل در اتاق  پذیرایی مستطیلی شکل


تنظیم رنگ در روشن و مفرح بودن فضاهای حال پذیرایی مستطیل شکل نقش مهمی را ایفا می¬کند. معمولاً می¬توانید در فضاهای کوچک با استفاده از رنگهای روشنکوسن و بالشتکهای مبلمان و استفاده از آباژورها با رنگ روشن،کرمی، آبی فیروزهای و سفید یا طوسی به روشنایی محیط کمک کنید.


چیدمانی صمیمی در اتاق پذیرای مستطیلی شکل

چیدمانی صمیمی در اتاق پذیرای مستطیلی شکل


افراد معمولاً سعی بر ایجاد یک محیط گرم وصمیمی برای چیدمان اتاق پذیرایی مستطیل شکل خود در نظر دارند. که با قرار دادن مبلمان در جلوی تلویزیون جهت تماشا کردن فیلم و سریال و اخبار و مستند این محیط گرم و صمیمی و سرگرم کننده را ایجاد میکنند.

شب به دلیل نبودن نور تقریبا  قدرت دید انسان را با چالش مواجه میکند. بهتر است جهت روشن کردن محیط از چراغ و آباژرهایی با نور مناسب استفاده کنیم. تا چشمانمان آسیب جدی نبینند. افراد معمولاً به تماشا تلویزیون در شب میپردازند. پس امکان آسیب چشم زیاد است. حتماً باید با یک نور ملایم محیط را روشن نگاه داریم تا به چشم آسیبی وارد نشود. توجه داشته باشید نور نباید مانع تلویزیون دیدن شما در شب باشد. چون امکان آسیب دیدن چشم  را دوچندان خواهدکرد.

چیدمانی صمیمی در اتاق پذیرای مستطیلی شکل


اما خب نورپردازی اتاق نشیمن و پذیرایی با استفاده از یک آباژور به تنهایی به نقطه ایده آل نمی رسد. بلکه نورپردازی اصولی پذیرایی در نتیجه رعایت کردن برخی اصول و همچنین استفاده از ترفند هایی زیرکانه است. از آنجا که نور و نورپردازی از مهم ترین بخش های چیدمان است، در مقاله "راهکار هایی اصولی برای نورپردازی اتاق نشیمن و پذیرایی" به بررسی موشکافانه این بحث پرداختیم. به شما توصیه میکنیم سری به این مقاله بزنید


نحوی تزیین در پذیرایی مستطیلی شکل

نحوی تزیین در پذیرایی مستطیلی شکل


در پذیرایی مستطیل شکل معمولاً به دلیل کمبود فضا در چینش وسایل و دکوراسیون، با چالش های بزرگی مواجه خواهیم شد. خیلی از افراد با استفاده از فرش و پرده و مبلمان و وسایل تزیینی پر زرق و برق فضا را بزرگتر نشان میدهند. تا بهترین دکوراسیون را به معرض تماشایی مهمانان قرار دهند. 

گاهی میتوان به کمک شلف های دکوری با کتاب های قدیمی و جدید و گلدان های کوچک و بزرگ با گل های طبیعی و مصنوعی با رنگ های که با دکوراسیون هم خوانی دارند فضای دلپذیری ایجاد نمود.

وسایل تزیینی اتاق پذیرایی

وسایل تزیینی از جنسهای مختلف چینی، پلاستیکی، فایبرگلاس، پلی ستر هستند که در قالب مجسمه، گلدان و ظروف فضا را پر می¬کنند و جلوی زیبا و هنری را در محیط ایجاد می¬کنند. به خصوص که با استفاده از شناسایی رنگ ها بتوان فضای مطبوعی را ایجاد کرد. البته ناگفته نماند که قاب های سرامیکی و هنرهای دستی و نقاشی و معرق کاری با سبک های هنری و اسلامی جلوگری خاصی در محیط خواهند داشت.

​​​​​​​
نحوی چیدمان پذیرایی 

اینکه شما بتوانید با نحوی مناسب چیدمان فضا را بزرگ نشان دهید. و یک فضای گرم و صمیمی ایجاد کنید نیازمند شناسایی نحوی قرار گیری وسایل است. اصولا ًنمیتوان برای همه فضاها از یک مدل خاص استفاده کرد ولی دانستن اینکه وسایل زاویه دار زمانی زیبا به نظر خواهند رسید که زوایای آنها در امتداد یا به صورت مکمل درکنار هم قرارگیرند.

نحوی تزیین در پذیرایی مستطیلی شکل


وسایل دایره ای شکل به دلیل مدور بودن جایگاه خاصی نخواهند داشت فقط باید طوری قرار گیرند که فضاهای غیر قابل استفاده ایجاد نکنند. و نحوی قرارگیری وسایل کلاً نباید مانع نور چه طبیعی چه مصنوعی در فضا شود

وسایل دیواری در پذیرایی مستطیلی

شما میتوانید به کمک قابهای تزیینی، شلف های دیواری، حال و پذیرای مستطیلی شکل خود را به گونهای کاملاً جذاب و مهمان پسند تزیین کنید. و مهمان را در دریافت آرامش و انرژی مثبت از دکوراسیون خود ترغیب کنید.

کف پوششهای اتاق نشیمن مستطیلی 

فرشها¬،گلیمها، نمدها، پادریها و کفپوشهای تزیینی هم سبب زیبایی دکوراسیون پذیرای مستطیل شکل خواهند شد؛ و همگرمی و راحتی را زیر پاهای میهمانان ایجاد میکنند. اینکه مهمانان بتواند پای خود را در جای نرمی بگذارند، یک نوع آرامش خاصی از طریق پا دریافت میکنند که نقش مهمی در انرژی مثبت دریافتی از دکوراسیون خانه خواهد داشت. شما باید همه تمرکز خود را برای جذاب و زیبا بودن و دریافت انرژی مثبت توسط مهمان در حال وپذیرای مستطیلی شکل خود بگذارید.


توصیه های پایانی برای چیدمان اتاق پذیرایی مستطیلی شکل در خانه های ایرانی

اتاق پذیرایی بخشی از خانه ماست که در آن رفت و آمد زیاد است. این که اتاق پذیرایی خانه ما مستطیلی شکل است نباید بهانه ای برایمان باشد تا از چیدمان درست آن صرف نظر کنیم. برای این که چیدمان اتاق پذیرایی مستطیلی شکل شما به بهترین نحو پیش برود شما بهتر است موضوعاتی که در این مقاله با هم بررسی کردیم را خوب به خاطر بسپارید. سپس یک کاغذ و خودکار بیاورید و ایده های خود را برای چیدمان بنویسید و در پایان هم ایده های خود و قوانین مطرح شده در این جا را ادغام کنید و بهترین طرح را برای خود بکشید. لطفا بعد از این که طراحی و چیدمان اتاق پذیرایی خود را به پایان رساندید، از تجربه های جدید و نتیجه طراحی خود را با ما و دیگر مخاطبان عزیز مجله اینترنتی پیت کت در میان بگذارید. 

جدید ترین مدل های مبل اِل برای پذیرایی های کوچک

همان طور که پیش تر گفتیم چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی مستطیلی شکل بزرگ ترین معضل خانه های ایرانی است. اگر میخواهید با آسودگی خیال از این معضل عبور کنید بهترین انتخاب استفاده از انواع مدل های مبل ال است. در این مجموعه مجله پیت کت جمعی از جدید ترین و کاربردی ترین مدل های مبل ال را آورده است. شما می توانید با بررسی این مدل ها و انتخاب یکی از آنها برای منزل خود از اولین گام در چیدمان اتاق نشیمن مستطیلی عبور کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید