خانه دکوراسیون پذیرایی وسایل پذیرایی آشنایی با انواع میز جلو مبلی مدرن

آشنایی با انواع میز جلو مبلی مدرن

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

واقعیت را بپذیریم که نقطه ی عطف هر خانه ، آن نقطه ای است که تمام خستگی هایمان را زمین میگذاریم و مبلمان هرخانه مهمترین تکیه گاه است چرا که در  آن نقطه است که از تمام آشوب های دنیای بیرون فرارمی کنیم.

بدون شک وقتی که خودمان را روی مبل رها می کنیم دلمان می خواهد  در آن لحظه به وسایلی که اسباب آرامش و راحتی ما را فراهم می کند دسترسی داشته باشیم مثل مجله یا نوشیدنی یا کتابی که همیشه باید کنارمان باشد و اینکه به آسانی  و بدون اینکه محل را ترک کنیم به آنها برسیم، میز جلو مبلی می تواند کلیدی ترین گزینه از بین وسایل اتاق پذیرایی باشد.

در لابه لای این چند واژه به شما خواهیم گفت که برای خلق این فضای امن  به قوانین خاص و سختی نیاز نداریم، جز چند تکنیک ساده و این که آگاه باشیم هر جز از این ترکیب کلی، نقشی اساسی در چیدمان اتاق پذیرایی و حس و حال آن دارد. حال فنجان چایت را روی میز بگذار و با ما همراه باشید

عکس میز جلو مبلی پایه استیل

شاید در نگاه اول چیدمان انواع مبل و انتخاب وسایل جانبی اش مانند میز جلو مبلی وقتی با یک فضای خالی و روبه رو هستید کاری دلهره آور باشد و برگردان آن به تصویری که ایده آن ذهن و سلیقه ی ماباشد کمی طاقت فرسا به نظر برسد اما سالهاست که طراحان فضای داخلی با تعدادی از اصول ساده  پیش فرض هایی را در اختیار ما گذاشته اند که اگر با عقل سلیم و نگاهی زیباشناس دنبالشان کنیم، میبینیم که آنقدرها هم ترسناک نیست.


میز جلو مبلی نقطه کانونی 

و هیچوقت  نقشی که این نقطه در زیباسازی  فضا دارد را دست کم نگیرید، یک شومینه یا پنجره ای که برجسته باشد اما گاهی باید این نقطه را خودمان ایجاد کنیم مانند یک میز جلو مبلی نسبتا بزرگ که  به عنوان لنگر برای اتاق عمل می‌کند و فضای زیادی را برای قرار دادن نوشیدنی‌ها یا لوازم جانبی مورد علاقه ی شما ایجاد می‌کند.

تصویر میز جلو مبلی شیک و گرد

همچنین دسترسی آسانتری از صندلی های اطراف آن را فراهم می کند به شرطی که بین میز و مبل ها فضای کافی برای رفت و آمد در نظر گرفته شود و اگر میز جلومبلی بزرگ پیدا نکردید می‌توانید از ترکیب دو میز کوچکتر کنار هم استفاده کنید.

مناطق مکامله ایجاد کنید

یک میز جلومبلی مناسب می تواند پایگاهی برای یک مکامله مناسب باشد و چقدر خوب است که این انتخاب در وسط اتاق باشد و فاصله ی استاندارد مبلمان با دیوارهای اطراف حفظ شود و بتوان  به راحتی و بدون بلند کردن صدا باهم گفتگو کرد و اگر فضا بزرگ است  با مرکزیت میز ،چندین محل گفتگو خلق کنیم.

تعادل ایجاد کنیم

در طراحی  اتاق باید دقت شود که همه میزهای کوچک یا بزرگ را در یک طرف اتاق قرار ندهید تا فضا دچار نا آرامی و انحراف شود و اگر چیدمان مبلمان شما به صورت خطی است یک میز جلو مبلی بزرگ و زیبا قطعا گزینه ی مناسبی است.

از نور غافل نشویم

روشنایی از عناصر گرمابخش و اصلی هر اتاق است که غالبا از این موهبت غافل می شوند. همیشه  ترکیبی از روشنایی بالای سر ،چراغ های کف وچراغ های میز( و اگر میتوانید از قلاب ) استفاده کنید که این ترکیب در کنار استفاده از میزهای جلومبلی مدرن با اجسام دکوری که روی ان قرار داده اید چشم نوازتر می‌شود. مخصوصا اگر این روشنایی در میزهای کناری استفاده شود تا این نور با ادغام نورهای دیگر فضایی با روشنایی متعادلی ایجاد کند که تاثیر عجیبی در آرامش بخشیدن دارد.


نکات مهم در هماهنگی میز جلو مبلی با دکوراسیون پذیرایی

ایجاد یک اتاق با گرمایی خاص و گیرایی بالا به معنای داشتن وسایلی است که با یکدیگر همخوانی داشته  باشند و ارتباط برقرار کنند. خواه  این ارتباط از طریق الگو ، رنگ و بافت باشد یا خواه از نظر زمان و زیبایی...

زمانی بود که مردم از الگوهای تک رنگ استفاده می کردند و تمام خانه را با مبلمان ست طراحی می کردند ،خب این سبک خرید را آسان تر می کرد اما طراحی سخت تری در پیش داشت و وقتی وارد خانه میشدیم با تصویر مهیجی مواجه نمی شدیم که نگاه ما را بگیرد و انتخاب این الگو روح را از خانه می گرفت. 

در چیدمان نیازی نیست همه چیز باهم مطابقت داشته باشد چرا که گاهی هدف از ایجاد یک فضای زیبا این است که ناخواسته باشد  و در اوج تفاوت کنار هم خوب بنظر برسند وگاهی خودمان را از لذت ترکیب رنگهای بعید محروم نکنیم.

و امروزه افرادی که طراحی روز را ملاک قرار می دهند در مسیر دیگری سیر می کنند و اگر بخواهند پارا فراتر بگذارند وسایلی خریداری می کنند که در اوج تفاوت، مکمل هم باشند و قطعا تلفیق سبک ها باعث ایجاد جلوه های بصری در اتاق می شود به عنوان مثال یک مبلمان کلاسیک با میز جلو مبلی مدرن و میزهای کناری سنتی ترکیب زیبایی می سازد یا بالعکس ... یا صندلی های مدرن یا قرون وسطی با میزکناری سنتی حتما باید امتحان کرد. 

عکس میز جلو مبلی مدرن ​​​​​​​

همیشه سعی کنیم انواع و اشکال مختلف میزها را در طراحی اتاق با هم ترکیب کنیم به عنوان مثال اگر از میز جلومبلی بیضی استفاده می کنیم، میزهای عسلی مربع یا مستطیل شکل تضاد و ترکیب زیبایی ایجاد می کند وبرعکس...

این انتخاب نقطه مقابل خوبی  ایجاد می‌کند اما اگر این روش با سلیقه شما همخوانی ندارد و تمایل دارید در چیدمان از یک شکل میز استفاده کنید از مواد و متریال مختلف  در بافت میز استفاده کنید و فراموش نکنیم که وسایل موجود در اتاق باید چه از نظر شکل چه از نظر متریال ومواد به نوعی باهم متصل باشند.


جسارت ترکیب داشته باشیم

به عنوان مثال یک جلومبلی  برنجی و مرمر می تواند با میزهای عسلی چوبی یا نقاشی شده چشمگیر به نظر برسد یا تلفیق یک میز جلومبلی چوبی طراحی شده و کلاسیک با میزهای انتهایی برنجی  قطعا پارادوکس زیبایی خلق می کند.

و گاهی صاحبان خانه برای راحتی و آسایش بیشتر در حال انتخاب گزینه مناسب دیگری برای مبلمان خود در کنار ترکیب های دیگر هستند که یک میز عثمانی نسبتا بزرگ با یک روکش زیبا گزینه ی مناسبی در جلوی مبلمان است که راحتی را برای پاها فراهم می کند و رنگ و بافت پارچه ای آن به چیدمان خانه روح  و گرما می بخشد و صفحه ی بزرگ آن برای قرار دادن سینی یا کتاب هم  ایده آل است.


 انواع سبک و متریل میز جلو مبلی

امروزه ما با سبک های مختلف میز جلومبلی مواجه هستیم که هر سبک عمدتا از یک متریال و سازه بیشتر در طراحی و بافت استفاده می کند. به عنوان مثال سبک سنتی و کلاسیک بافت چوب را بیشتر در سلیقه ی و ساخت خود بکار می برد.

در سبک صنعتی بر خلاف سبک کلاسیک با آن هنر نهفته و سبک مدرن با آن ظرافت روبرو نیستیم و ترکیبی از متریال چوب و فلز و سنگ است که این ترکیب ظاهری زمختی برای میزهایش خلق می کند.

طرح میز جلومبلی ام دی اف و مدرن

اما در میزهای جلومبلی مدرن که  به نسبت سایر سبک ها طرفداران بیشتری دارد، ظاهری ساده را در الگوی ساخت خودش به کار برده است  که از تمام ترکیب ها ( فلز، شیشه، چوب،سنگ) با فرمول خاص خودش بهره می برد اما در مجموع محصولی که ارائه می دهد کیفیت وکاربرد در اوج سادگی است.

میز جلو مبلی چوبی مدرن

و این بستگی به سلیقه و نیاز ما دارد که تصمیم بگیریم  به عنوان مثال میز جلومبلی ما با سطح و صفحه ی شیشه ای روی یک پایه ی فلزی گران قیمت به عنوان مرکز توجه بدرخشد و جنبه ی گیرایی و تزیینی برای شما داشته باشد یا تصور ما از میز جلومبلی یک نگاه کاربردی هست که از میز با فضای ذخیره سازی مناسب برای نگهداری وسایل پذیرایی یا اجسامی که در مواقع استراحت به انها نیاز پیدا می کنیم. 


نتیجه گیری

و اگر بخواهیم نگاهی کلی به انتخاب هایمان داشته باشیم، قوانین برای شکسته شدن ساخته شده اند و این موضوع بیش از هر چیز برای قوانین چیدمان و طراحی صدق می کند و سبک زندگی مدرن به ما می‌آموزد که فضایی که قرار است  در آن به آرامش برسیم را آنگونه که نگاه مارا نوازش می دهد طراحی کنیم حال اگر تابع هیچ قانونی نباشیم و انچه  در زندگی مینیمال وفشرده ی امروزی مارا به سمت خودش سوق میدهد  انتخاب ساده ترین وسایل با کارایی وکیفیت عالی است. از این که تا پایان این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت با ما همراه بودید از شما سپاس گزاریم 

خرید جدید ترین مدل های میز جلومبلی مدرن

حال در پایان این مقاله میخواهیم به شما یک مجموعه تولیدی ایرانی را معرفی کنیم که در بازار حرفی برای گفتن دارد و از سردمداران تولید و فروش انواع میز جلو مبلی است. اگر قصدتان برای خرید میز جلو مبلی قطعی است پیشنهاد می کنیم حتما به وب سایت این مجموعه سر بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید