خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی 8 ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه

8 ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه

زمان مطالعه : 

11 دقیقه

پزشکان جان انسان های زیادی را با ساختن یک زندگی سالم و طراحان داخلی با ساختن زندگی ای که ارزش زندگی کردن دارد، نجات می دهند

بله درحالیکه بسیاری از ما تاثیر طراحی و دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی و اتاق خواب ها را بر سلامت جسمی و روحی خود دست کم می گیریم اما واقعیت این است که فضایی که در آن زندگی می کنیم تاثیر قابل توجهی بر روحیات ما دارند. گاهی دلیل این کم توجهی و آپدیت نکردن دیزاین منزل مسائل مالی یا نبود وقت کافی است اما بی نهایت ایده برای تغییر دکوراسیون منزل وجود دارد که نیازمند صرف زمان و هزینه ی زیادی نیستند. 

اگر شما هم می خواهید با پرطرفدارترین و به روزترین این ایده ها آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید، چرا که در این مقاله از مجله پیت کت شما را با 8 ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه آشنا خواهیم کرد.

1. تغییر چیدمان عناصر دکوراسیون؛ اقتصادی ترین روش برای تغییر دیزاین خانه

اولین قدم بدون اینکه نیازمند صرف اضافه کردن عنصر جدیدی به دکوراسیون باشید، تغییر نوع چیدمان عناصر فعلی است. کار خود را با جابه جا مبلمان، صندلی و میز جلو مبلی شروع کنید. 

سعی کنید قوانین موجود در این راستا را فراموش کنید و عنصر خلاقیت را به فرآیند آپدیت کردن دکوراسیون منزل خود اضافه کنید. در ادامه می توانید تغییر نقاط کانونی دیزاین فضا را امتحان کنید تا شاهد تغییرات قابل توجهی باشید. چطور؟ 

تغییر چیدمان شامل جابه جا کردن عناصر بین بخش های مختلف هم می شود. به عنوان مثال آباژوری که در اتاق خواب بوده را می توانید به اتاق نشیمن منتقل کنید و متناسب با پالت رنگ اتاق نشیمن و رنگ و طرح آباژور از آن یک نقطه ی کانونی جدید بسازید. در ادامه می توانید تابلوی نقاشی برجسته ای که در اتاق نشیمن بوده را به اتاق خواب منتقل کرده تا در دیزاین آنجا به عنوان یک نقطه ی کانونی جذاب بدرخشد. موارد این چنینی بسیاری هستند که با جابه جا کردن آن بین اتاق های منزل، می توان به حس و حال جدیدی در طراحی داخلی آنها دست یافت. به شما توصیه می کنیم اگر میخواهید جدی تر فرآیند آپدیت را شروع کنید حتما مقاله پرطرفدار " 10 قانون طلایی چیدمان پذیرایی به سبک حرفه ای ها " را مطالعه کنید. 

تغییر چیدمان عناصر دکوراسیون؛ اقتصادی ترین روش برای تغییر دیزاین خانه

2. تقسیم بندی کردن فضا؛ راه حلی برای حفظ حریم خصوصی در خانه

ایده ی مدرن بعدی که در عین تغییر حال و هوای خانه بسیار کاربردی هم هست، تقسیم بندی کردن فضای موردنظر به کمک عناصر دکوراسیون است. به عنوان مثال برای ترکیب اتاق نشیمن و اتاق ناهارخوری و در عین حال ایجاد قلمروی مجزا و پیچیده ای برای هریک از آنها می توانید از میز ناهارخوری تان کمک بگیرید. در قدم بعدی مبل خود را در مرکز اتاق و پشت به میز قرار دهید. سپس یک قفسه ی ظروف هم سطح با آن را پشت به آن قرار دهید تا دو قسمت با کارکردهای اتاق ناهارخوری و اتاق نشیمن داشته باشید. فضای روی قفسه ی ظروف همچنین محل مناسبی برای قرار دادن کتاب، لامپ های تزئینی کوچک و دیگر موارد مشابه برای برجسته تر کردن دیزاین هستند. همچنین اگر تصمیم گرفتید که حرفه ای تر فضا های منزل خود را از هم تفکیک کنید بهتر است به فکر خرید یک پارتیشن خانگی باشید. شما میتوانید انواع پارتیشن خانگی را در جنس های مختلف مانند ام دی اف، چوب و فلز و... را در فروشگاه اینترنتی بلج با آدرس www.bolej.ir با تصاویر با کیفیت مشاهده و به صورت قسطی خرید کنید. 

تقسیم بندی کردن فضا؛ راه حلی برای حفظ حریم خصوصی در خانه

3. فاصله دادن عناصر دکوراسیون از دیوار؛ قانون نانوشته در طراحی دکوراسیون منزل

این هم یک ایده ی بدون نیاز به صرف هزینه ی دیگر که بسیاری در عین ساده بودن، از آن غافل می شویم. چسباندن عناصر دکوراسیونی همچون مبلمان به دیوار همیشه بهترین گزینه نیست. این باور اشتباه که با این کار فضای منزل شما بزرگ تر به نظر خواهد رسید، را نادیده بگیرید. درواقع اگر عناصر بزرگ دیزاین همچون مبلمان را مقداری از دیوار فاصله دهید، فضا بزرگ تر و جادارتر دیده خواهد شد.

فاصله دادن عناصر دکوراسیون از دیوار؛ قانون نانوشته در طراحی دکوراسیون منزل

4. استفاده از گالری دیواری؛ ایده ای که هیچ وقت از آن خسته نمی شوید

اگر به دنبال تغییر حس و حال دکوراسیون منزل تان هستید، سعی کنید به شخصی سازی هر چه بیشتر آن بپردازید. دیزاین منزل شما قرار است منعکس کننده ی شخصیت و علائق شما باشد و یکی از کارهای هیجان انگیزی که در این راستا می توانید انجام دهید، ساخت یک گالری دیواری است که در عین حال که یک عنصر دکوری متفاوت، به روز و جذاب روی دیوار است، نیازمند صرف زمان و هزینه ی زیادی نیست. هر یک از فضاهای منزل شامل اتاق خواب، راهرو، آشپزخانه، اتاق نشیمن و حتی سرویس بهداشتی می توانند گزینه های مناسبی برای نصب گالری دیواری باشند.

استفاده از گالری دیواری؛ ایده ای که هیچ وقت از آن خسته نمی شوید

5. شلف دیواری؛ بهترین انتخاب برای دیزاین دیوار خانه آپارتمانی

جدیدترین، پرطرفدارترین و مدرن ترین نوع قفسه در دنیای طراحی داخلی، شلف دیواری است که کاربردهای متفاوتی در قسمت های مختلف منزل از اتاق خواب گرفته تا سرویس بهداشتی دارند. از شلف های دیواری می توان برای قرار دادن قاب عکس های گالری دیواری، عناصر تزئینی، کتاب ها، حوله ها و دیگر عناصر مرتبط با سرویس بهداشتی و حمام، ظروف آشپزخانه، گلدان های کوچک و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد و تا حد قابل توجهی جلوه ی دیزاین را تغییر داد. برای خرید جدید ترین طرح های شلف دیواری حتما به وب سایت فروشگاه بلج سر بزنید. شما در بلج می تونید از بین صدها مدل جدید شلف دیواری ، بهترین را برای خود انتخاب کنید 

شلف دیواری؛ بهترین انتخاب برای دیزاین دیوار خانه آپارتمانی

6. توجه به نورپردازی کاری در کنار محیطی و تاکیدی

تغییر لایه های نورپردازی بیشتر از آنکه فکرش را بکنید، می تواند فضایی رمانتیک، متعادل و منسجم را برای شما به ارمغان آورد. درنتیجه ی توجه به سه لایه ی نورپردازی شامل نور محیطی، تاکیدی و کاری، هریک از فضاهای منزل و البته بخش های مختلف مربوط به هر یک از آنها دارای سطح متفاوتی از روشنایی متناسب با کارکردشان و نیاز شما خواهند داشت. در این راستا برای نور کاری سعی کنید از آباژورهایی متناسب با سبک دکوراسیون فضا استفاده کنید تا در عین کاربردی بودن برای زمان مطالعه یا دیگر کارهایی که به نور کاری نیاز دارند، جلوه ی زیبایی برای دیزاین به همراه آورند.

توجه به نورپردازی کاری در کنار محیطی و تاکیدی

بیشتر بخوانید: فوت و فن خرید لوازم روشنایی منزل 

7. جابه جا کردن تلویزیون؛ بهترین روش برای تغییر نقطه کانونی خانه

تلویزیون و میز تلویزیون شما تاثیری فراتر از آنچه تصور کنید دارند و با جابه جا کردن آنها می توانید تغییراتی عمده در چیدمان منزل متناسب با محل جدید قرارگیری شان اعمال کنید. در بسیاری از اتاق نشیمن ها از تلویزیون بعنوان نقطه ی کانونی استفاده شده و دیگر عناصر دکوراسیون حول محور آنها چیده می شوند. همچنین سعی کنید تلویزیون را در محلی قرار دهید که اطراف آن عناصری همچون گالری دیواری، شلف دیواری و دیگر موارد مشابه وجود دارند تا اطراف آن بیش از حد ساده و خالی نباشد. 

جابه جا کردن میز تلویزیون؛ بهترین روش برای تغییر نقطه کانونی خانه

8. حداقل یک آینه در هر اتاق منزل نصب یا آویزان کنید

آخرین ترفند سریع و کم هزینه ای که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، استفاده از آینه در بخش های مختلف منزل است. آینه با انعکاس نور از سطح خود فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهند.  اما قرار دادن آینه در مکان اشتباهی دقیقا به اندازه ی استفاده نکردن از آن می تواند تاثیر منفی بر دیزاین داشته باشد. آینه ها را در دیواری که قائم به دیوار دارای پنجره است، نصب کنید و نه روی دیوار روبه روی آنها. برای خرید مدل های مختلف دیواری و قدی آینه سری به صفحه خرید آینه قدی و دیواری بلج بزنید و مدل های جدید ارزان قیمت را مشاهده و بررسی کنید. 

حداقل یک آینه در هر اتاق منزل نصب یا آویزان کنید

در این مقاله در کنار شما به معرفی 8 ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه پرداختیم. برای اطلاع از جدیدترین ایده ها با ما در مجله پیت کت همراه باشید. شما نیز می توانید نظرات و تجربیات خود را در ادامه با ما به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید