خانه دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون پذیرایی مدرن معرفی پنج سبک معروف دکوراسیون داخلی

معرفی پنج سبک معروف دکوراسیون داخلی

زمان مطالعه : 

5 دقیقه دقیقه

طراحی دکوراسیون مسئله ای است که به جرعت می توان گفت اکثر افراد با آن در محیط های مختلف (از دکوراسیون منزل گرفته تا محیط کار) مواجه شده اند و می خواهند درباره آن اطلاعاتی داشته باشند تا این کار اصولی تر و دقیق تر انجام دهند.

در وهله اول برای انجام این کار باید انواع سبک های دکوراسیون را به خوبی بشناسیم،چون هر سبک ویژگی های خاص خود را دارد و هر فرد با دانستن این ویژگی ها می تواند محیط کار یا منزل خود را بر اساس سلیقه خود چیدمان کند و از آن لذت ببرد.ما در این مطلب به معرفی اجمالی پنج سبک معروف دکوراسیون داخلی می پردازیم و در مطالب بعدی هر یک از این سبک ها را بطور کامل بررسی خواهیم کرد.



دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

مینیمال یک واژه لاتین به معنای حداقل و استفاده از حداقل ها می باشد.در صنعت دکوراسیون هم به ساده تر کردن فضا و استفاده حداقلی از لوازم در هر بخش،سبک مینیمال گفته می شود.نکته قابل تاملی که در شناخت این سبک وجود دارد این است که مینیمالیسم به معنای عاری بودن محیط از تزئین نیست بلکه به معنای گلچین شده و ایجاد تعادل بر اساس ضرورت و لوکس بودن می باشد.

بیشتر بخوانید: با سبک مدرن دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شوید  

خانه هایی با سبک مینیمال طراحی شده اند دارای دکوراسیونی ساده و زیبا هستند که بدور از هرگونه ترکیبات شلوغ است.در دکوراسیون مینیمال از اصلی ترین المان ها، استفاده از رنگ های روشن و خنثی به ویژه رنگ سفید می باشد و وسایل استفاده شده در دکواسیون نباید بیش از اندازه تشریفاتی و دارای زرق و برق باشند.این سبک دکوراسیون برای رسیدن به آرامش روحی و نشاط بسیار مناسب است.


دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین سبک های دکوراسیون،سبک کلاسیک می باشد.این سبک تداعی گر محیطی سنتی در عین حال لوکس می باشد که حس آرامش و نشاط را برای افراد به ارمغان می آورد. از اصلی ترین المان های این سبک می توان به وجود تقارن بین وسایلی که مورد استفاده قرار گرفته است اشاره کرد که نظم و زیبایی منحصر به فردی را به وجود می آورد.

اگر می خواهید از این سبک در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید این را باید بدانید که شما مجاز هستید در هر جایی که امکان دارد از وسایل تزئینی استفاده کنید اما این وسایل نباید حس مدرنیته را به محیط القا کند بلکه باید کاملا با محیط سازگار باشد مثلا می توانید از مجسمه های بزرگ چوبی ، کلکسیون ها و تابلو های بزرگ بر روی دیوار هایی با رنگهای گرم و باوقار و یا لوستر هایی از جنس مس یا برنج استفاده کنید.


دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

این سبک از دکوراسیون داخلی به دلیل داشتن ویژگی های خاص در بین مردم محبوبیت لازم را نداشت اما در سال های اخیر دلیل این که مردم دوست دارند در محیط های مختلف زندگی را تجربه کنند این سبک بسیار معروف و محبوب شده است،مردم کشور های اروپایی علاقه بیشتری نسبت به این سبک نشان داده اند.در سبک دکوراسیون صنعتی از سایه روشن رنگ های خنثی مثل کرمی و قهوه ای و خاکستری استفاده می شود و بیشتر محیطی که به این سبک طراحی می شود بصورت یکسره در نظرگرفته می شود و به ندرت در این سبک فضا ها نسبت به هم تفکیک می شوند.

در این سبک تمامی مصالح استفاده شده مانند آجر ها،سیمان،لوله ها و حتی سیم کشی ها در دکوراسیون نمایان است.یکی از مهم ترین مواردی که در سبک صنعتی به آن اشاره شده است کاربردی بودن فضا می باشد به همین دلیل از کم ترین وسایل تزئینی در این سبک بهره گرفته می شود.


دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی و مینیمال هر دو از یک خانواده هستند و شباهت های بنیادین زیادی به هم دارند.خالقان سبک اسکاندیناوی قصد ایجاد یک سبک جدید را نداشتند بلکه آنها می خواستند سبک مینیمال را برای خود راحت تر و کاملتر بکنند.

اولین تفاوت این دو سبک در نحوه انتخاب رنگ می باشد در سبک مینیمال اولویت المان ها و اساس سبک است و برای انتخاب رنگ فرد محدود است اما در سبک اسکاندیناوی میتوان از طیف رنگی گسترده تری برای رنگ آمیزی استفاده کرد که این کار باعث می شود که شخص احساس راحتی بیشتری داشته باشد.یکی از نکات مثبت سبک اسکاندیناوی حضور همیشگی گیاهان و چوب در دکوراسیون می باشد.


دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

دکوراسیون داخلی به سبک روستیک​​​​​​​

در دنیای پیشرفته امروز بسایری از افراد دوست دارند زمانی که در خانه ی خود هستند را بدور از هیاهوی محیط بیرون باشند و خانه ای داشته باشند که حس و حال طبعیت را به آنها القا کند، در این مرحله سبکی از دکوراسیون داخلی روی کار می آید به نام روستیک،روستیک یک واژه انگلیسی می باشد به معنای روستایی.

در این سبک از دکوراسیون داخلی اساس تمام المان ها ایجاد خانه ای با تم طبیعت می باشد. بیشترین مواد مورد استفاده در سبک روستیک چوب میباشد،از تنه های خام درختان تا نرده ها و مجسمه های ظریف از جنس چوب برای این سبک مناسب است.تقریبا می توان گفت در همه ی سبک های دکوراسیون داخلی از شومینه استفاده می شود اما در سبک روستیک یک شومینه طبیعی که با آجر ساخته شده باشد و با هیزم بسوزد می توان بسیار به این سبک کمک کند تا کامل تر شود.درباره  سبک روستیک جمله وجود دارد که می گوید:


خانه های روستیک کامل نمی شوند مگر با صنایع دستی


یکی از المان های سبک روستیک استفاده صنایع دستی می باشد مثلا خیلی عالی می شود اگر در چیدمان از پارچه های بافتنی برای رومیزی یا رو مبلی و... استفاده شود.

امیدواریم از امروز به بعد که شما کاملا با سبک های معروف دکوراسیون داخلی خیلی راحت تر و اصولی تر خانه ی خود طراحی و چیدمان کنید. از این که وقت خود را برای خواندن این مطلب گذاشته اید بسیار خوشحالیم و به خود افتخار می کنیم و به همین خاطر از شما می خواهیم که اگر سوالی برای شما با مطالعه ی این مطلب پیش آمده است را با ما درمیان بگذارید تا بتوانیم پاسخ شما را بدهیم.


0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید