خانه دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون پذیرایی ایرانی 7 اشتباه رایج چیدمان مبلمان در منازل ایرانی

7 اشتباه رایج چیدمان مبلمان در منازل ایرانی

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

بسیاری از افراد در طراحی دکوراسیون منزل، به‌خصوص در چیدمان مبلمان در خانه های کوچک، دچار اشتباه می‌شوند. همچنین چیدمان وسایل منازل خالی کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد و هیچکس نمی‌داند که کدام وسیله را کجا قرار دهد. ولی با در نظر داشتن قواعد چیدمان منزل، کار آسان‌تر می‌شود. 

اگر خانه جدیدی خریدید یا اینکه میخواهید چیدمان اتاق پذیرایی خود را تغییر دهیدو برای چیدمان مبلمان نمیدانید از کجا باید شروع کنید و این موضوع کمی شما را ناراحت کرده است باید بگوییم که اصلا جای ناراحتی و نگرانی نیست. با خواندن این مقاله علاوه بر آن که مناسب ترین چیدمان را برای خانه خود انتخاب خواهید کرد آن را به گونه ای خواهید چید که همه از خوش سلیقگی شما مات و مبهوت باقی بمانند. در ادامه با رایج ترین اشتباهاتی که برای چیدمان مبلمان در دکوراسیون پذیرایی ایرانی رخ می دهد، آشنا می شویم


1. چسباندن مبلمان به دیوار؛ پرتکرار ترین اشتباه در چیدمان مبلمان منازل ایرانی

حتی اگر در آپارتمانی کوچک هم زندگی‌ می‌کنید، چنین اشتباهی نکنید. برخلاف تصور عموم، برای بزرگ به نظر رسیدن خانه‌های کوچک اصلا نباید وسایل و به طور ویژه مبلمان را به دیوار بچسبانید. با این کار، خانه کوچک و خفه به نظر می‌رسد و شبیه غار می‌شود. اگر مبلمان کمی از دیوار فاصله داشته باشند، فضا برای گفت‌وگوهای صمیمانه مناسب‌تر و تعادل بیشتری در خانه ایجاد می‌شود. دوستان اگر فضای منزل شما به قدی کوچک است که به سختی می توانید یک دست مبل در آن بچینید توصیه ما به شما این است که حتما مقاله " چیدمان اصولی مبلمان برای یک اتاق نشیمن کوچک " را با دقت هر چه تمام تر مطالعه کنید. 

چسباندن مبلمان به دیوار؛ پرتکرار ترین اشتباه در چیدمان مبلمان منازل ایرانی


2. بی توجهی به مهمانی های دوستانه در چیدمان مبلمان 

فاصله‌ی بین مبل‌ها باید برای گفت‌وگو مناسب باشد تا افراد برای شنیدن صدای هم مجبور به فریاد زدن، خم شدن یا جلو بردن گردن‌شان نشوند. پس هنگام چیدن اتاق نشیمن، در نظر داشته باشید که صندلی ‌ها و مبل ‌ها باید تا حدی رو‌به‌روی هم باشند. رعایت این نکته در خانه ‌های بزرگ کمی دشوار به نظر می‌رسد ولی فراموش نکنید که در اتاق نشیمن‌ های بزرگ، می‌توانید بیش از یک دست مبل بچینید.

بی توجهی به مهمانی های دوستانه در چیدمان مبلمان


3. در نظر نگرفتن سلایق و عادت ها؛ مهم ترین نکته در چیدمان مبلمان

آیا شما هم وقتی روی مبل می‌نشینید، دوست دارید پاهایتان را روی میز جلومبلی دراز کنید؟ آیا تا به حال در نشیمن غذا خورده‌اید؟ یا بچه‌هایتان تا به حال روی میز ناهارخوری تکالیف‌شان را انجام داده‌اند؟ اینجا خانه‌ی شماست. پس هر طور راحتید وسایلش را بچینید و بیخیال روش‌های تکراری دکوراسیون خانه شوید.

در نظر نگرفتن سلایق و عادت ها؛ مهم ترین نکته در چیدمان مبلمان


4. ایجاد بیش از یک نقطه کانونی؛ مانع اصلی در چیدمان اصولی مبلمان در خانه های ایرانی

​​​​​​​

مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای چیدمان اصولی مبلمان منازلتان در نظر داشته باشید این است که هر فضایی فقط و فقط یک نقطه‌ کانونی می‌خواهد. در غیر این‌صورت شلوغ و به‌هم‌ریخته به نظر می‌رسد.


نقطه‌ی کانونی جذابیت بیشتری به اتاق پذیرایی می‌دهد و تا حدودی جای هر وسیله را مشخص می‌کند و اجازه می دهد چشم افراد به اندازه لازم به هر یک از وسایل اتاق پذیرایی خیره شود. پس هر اتاقی باید فقط یک نقطه‌ی کانونی داشته باشد. گاهی اتاق‌ها خودشان نقطه‌ی کانونی دارند، گاهی نیز خود صاحب‌خانه باید برای ایجاد آن دست به کار شود. 

ایجاد بیش از یک نقطه کانونی؛ مانع اصلی در چیدمان اصولی مبلمان در خانه های ایرانی

نقطه کانونی دکوراسیون یک خانه بخشی از معماری داخلی خانه (همچون پنجره، شومینه یا دیوار) یا جزیی از دکوراسیون خانه (همچون تابلو، لوستر، مبلمان و. .. ) است که به محض ورود افراد به خانه توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند؛ نقطه‌ای که دکوراسیون به سمت آن چیده میشود، خطوط دکوراسیون به آن همگرا می‌شوند و در یک عبارت کوتاه: نقطه کانونی در دکوراسیون مرکز توجه خانه است.


5. بی اعتنایی به مسیر رفت و آمد برای چیدمان مبلمان در منزل

مبلمان را طوری بچینید که به‌راحتی قابل دسترسی باشند و اعضای خانواده برای استفاده از یک وسیله، مجبور به بالا رفتن از وسیله‌ای دیگر نشوند یا هنگام رفت‌وآمد در خانه از مسیری زیگزاگی و عجیب‌وغریب عبور نکنند. پس اطمینان حاصل کنید که پس از چیدن مبلمان، فضای کافی برای راه رفتن در خانه وجود داشته باشد.

بی اعتنایی به مسیر رفت و آمد برای چیدمان مبلمان در منزل


6. عدم حفظ تعادل؛ قاعده ای که اصلا نباید در چیدن مبلمان فراموش شود

شلوغ کردن یک سمت خانه و خالی گذاشتن سمت دیگر، ظاهری نامتعادل به آن می‌دهد. برای جلوگیری از این اشتباه هنگام چیدن مبلمان در بخش‌های مختلف خانه، تعادل را رعایت کنید. البته رعایت تعادل بدین معنی نیست که همه چیز باید با هم قرینه باشند. به عنوان مثال اگر یک سمت خانه یک مبل ال می‌گذارید، سمت دیگر نیز باید وسیله‌ی دیگری قرار دهید که از نظر بصری با مبل ال شما در تعادل باشد. حال این وسیله می‌تواند یک کاناپه‌ی دیگر، یک جفت صندلی، کمد، بوفه یا وسیله‌ مناسب دیگری باشد.

عدم حفظ تعادل؛ قاعده ای که اصلا نباید در چیدن مبلمان فراموش شود


۷- کور کردن پنجره‌ها؛ اشتباهی که منزلتان رو کوچک جلوه می دهد

بهره‌مندی از نور طبیعی در هر خانه‌ای مهم است و معمولا هر چه تعداد پنجره‌ها بیشتر باشد، بهتر است. احتمالا شما هم مثل بسیاری از افراد می‌خواهید وسایل زیادی را جلوی پنجره‌ها بچینید ولی فراموش نکنید که هر چه بیشتر جلوی نور خورشید را بگیرید، خانه کوچک‌تر، دلگیرتر و شلوغ‌تر به نظر می‌رسد. با این‌وجود اگر پنجره‌ها سرتاسری باشند، رعایت این نکته کمی دشوار می‌شود. پس اگر مجبور شدید مبلمان را جلوی پنجره بچینید، سعی کنید از آینه و وسایل براق که نور خورشید را منعکس و خانه را روشن‌تر می‌کنند و لوازم روشنایی قوی استفاده کنید.

چیدمان مبلمان
 در نهایت پیشنهاد می کنیم تا اگر شما هم تجربه یا پیشنهاد ارزشمندی درباره نحوه چیدمان مبلمان دارید که سایر مخاطبان این مقاله می توانند از آن استفاده کنند، لطفا حتما در قسمت نظرات با ما به  اشتراک بگذارید تا سایر مخاطبان این مقاله مجله اینترنتی پیت کت هم بتوانند از نظرات ارزشمند شما الهام بگیرند.

خرید انواع مبلمان با مناسب ترین قیمت

در این مقاله با هم با 7 اشتباه پر تکرار در چیدمان مبلمان منازل ایرانی آشنا شدیم. حال وقت آن رسیده است که به فکر خرید یک دست مبل با کیفیت و ارزان باشید. به شما پیشنهاد میکنیم برای خرید مبلمان دیگر وقت خود را در بازار های حضوری تلف نکنید و به سراغ خرید اینترنتی بروید. پس برای شروع پیشنهاد ما به شما فروشگاه مبلمان و دکوراسیون خوگر است
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید