خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی سبک کلاسیک دکوراسیون پذیرایی به سبک ایرانی

سبک کلاسیک دکوراسیون پذیرایی به سبک ایرانی

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

سبک کلاسیک دکوراسیون یک سبک اصیل و شکوهند است که از مبلمان استیل و سلطنتی پرده‌های فاخر فرش‌های آنتیک لوستر‌های درخشان عتیقه‌جات و تزیینات قیمتی تشکیل می شود.

با مشاهده‌‌ی این مولفه‌ها در کنار یکدیگر شما قادر به شناسایی سبک کلاسیک اتاق پذیرایی از دیگر سبکها خواهید بود. کلاسیک سبکی قدیمی مجلل و الهام گرفته از یونان باستان است. سبکی که هر کدام از عناصر آن از تاریخ سخن می‌گوید چیدمان کلاسیک یک چیدمان منظم و قابل پیش‌بینی است. 

سبک کلاسیک دکوراسیون به جهت قدمت زیادش به عنوان سبک مادر شناخته می شود، که در کشور‌های مختلف هویت‌ها و حتی اسامی متفاوتی پذیرفته است.  برای مثال کلاسیک در انگلستان با نام ویکتوریا و در فرانسه با نام لویی شناخته می‌شود در ادامه برای آشنایی بیشتر با این سبک به معرفی مولفه‌های یک دکوراسیون کلاسیک به سبک ایرانی می‌پردازیم.


مبلمان استیل در سبک کلاسیک 

مبلمان استیل در سبک کلاسیک 


اول از همه برای داشتن یک دکوراسیون کلاسیک به سراغ انتخاب یک دست مبلمان استیل و فاخر بروید. این مهم ترین رکن چیدمان کلاسیک اتاق پذیرایی شما به شمار می‌رود. مبلمان استیل ذات اشرافی دارد، می تواند به میزان قابل توجه‌ی شما را به هدف‌تان که داشتن یک دکوراسیون کلاسیک است نزدیک کند. 

بعد از انتخاب مبلمان استیل‌تان به یک میز که در هارمونی با مبلمان قرار بگیرد فکر کنید. بهتر است مبلمان و میز مقابلش را از یک ست مشخص خریداری کنید. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید و مجبور شدید به طور جداگانه مبلمان و میز را انتخاب کنید به تشابه جنس، رنگ و طرح میز با مبلمان‌تان توجه کنید، چرا که این هارمونی اهمیت بسیار زیادی دارد 


کاغذ دیواری های کلاسیک

کاغذ دیواری های کلاسیک


یکی از مواردی که برای داشتن یک چیدمان کلاسیک می توانید از آن استفاده کنید کاغذ دیواری‌های کلاسیک است کاغذ دیواری‌های کلاسیک با طرح‌های مختلف و مطابق با سلیقه‌های متفاوت، موجود است نکته‌ی حائز اهمیتی در ارتباط با کاغذ دیواری وجود دارد که باید به آن توجه کنید. این نکته که اگر وسایلتان زیاد است برای این‌که از شلوغی اتاق جلوگیری کنید کاغذ دیواری‌هایی با طرح های ساده و ظریف و نیز با رنگ‌های ملایم تر را انتخاب کنید. 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کاغذ دیواری و فضاسازی دکوراسیون منزل 


فرش‌های فاخر ایرانی برای اتاق پذیرایی

فرش‌های فاخر ایرانی برای اتاق پذیرایی


فرش از اجزای جدایی ناپذیر در دکوراسیون پذیرایی ایرانی است. چه کسی می تواند منکر زیبایی و جلوه ی نقش و نگارهای فرش ایرانی در دکوراسیون خانه شود؟ فرش در ایران یک هنر با قدمت زیاد است به طوری که نخستین فرش کشف شده به عصر هخامنشیان مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: 6 اشتباهی که در انتخاب فرش دکوراسیون منزل نباید مرتکب شویم 

فرش اصیل ایرانی در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. هیچ مولفه ای به خوبی یک فرش با اصالت، فضای ایرانی را به دکوراسیون شما وارد نمی کند. برای چیدمان یک اتاق پذیرایی به سبک کلاسیک فرش های ریز بافت با نقشه‌های پر کار انتخاب مناسبی است.


پرده‌ها در سبک کلاسیک 

پرده‌ها در سبک کلاسیک 


در این نوع از چیدمان از پرده های بلند استفاده می شود پرده های کوتاه در سبک کلاسیک جایگاهی ندارند. پرده های کلاسیک آستر و کتیبه دارند. در نظر داشته باشید که استفاده از طرح های ساده تر برای پرده ها ضمن این که کمتر چشم را خسته می کنند کم هزینه تر هستند و دیر تر هم از مد می افتند و می توانید زمان بیشتری از آنها استفاده کنید. اگر برای انتخاب پرده مناسب منزل سوالات زیادی در ذهنتان دارید، به شما پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم نهایی درباره خرید پرده سری به مقاله " صفر تا صد انتخاب پرده فوق العاده برای دکوراسیون داخلی" بزنید. مطمئنا تمام سوالات شما پاسخ داده خواهد شد و میتوانید به راحتی آب خوردن بهترین انتخاب خود را داشته باشید.


لوستر‌های کلاسیک برای اتاق نشیمن کلاسیک

لوستر‌های کلاسیک برای اتاق نشیمن کلاسیک


کاربرد لوستر در دکوراسیون تنها به نور پردازی و روشنایی محدود نمی‌شود یک لوستر زیبا به جذابیت دکوراسیون شما اضافه می کند لوسترها از تزئینات چشم گیر دکوراسیون به شمار می‌روند.

برای انتخاب لوستر متناسب با فضای پذیرایی شما توجه به چند نکته حائز اهمیت است اول این که اگر اتاق پذیرایی تان کوچک است لوستر هایی با شاخه ها و چراغ های کمتر در واقع لوسترهای کوچکی که فضای کمی را اشغال می کند انتخاب مناسبی است. همچنین اگر ارتفاع سقف پذیرایی‌تان کم است لوستر های بلند و آویز دار را انتخاب نکنید.

برای داشتن چیدمان اتاق پذیرایی به سبک کلاسیک لوسترهای کلاسیک کریستالی  انتخاب مناسبی است. در کنار مبلمان استیل شما لوستر های شاخه دارکه شاخه های آن همه ی جهات را پوشش داده و همه‌ی ابعاد مبلمان را به یک میزان روشن نشان دهد پیشنهاد خوبی است.


رنگ‌ها در دکوراسیون پذیرایی به سبک کلاسیک

رنگ‌ها در دکوراسیون پذیرایی به سبک کلاسیک


برای داشتن یک چیدمان کلاسیک رنگ‌های محدودی در اختیار است رنگ‌هایی که  از دیرباز کلاسیک با آن‌ شناخته شده‌است. این رنگ‌ها به رنگ‌های پخته معروف اند. مثلاً اگر به رنگ سبز علاقه دارید برای استفاده از آن در دکوراسیون کلاسیک‌تان باید یشمی را انتخاب کنید این قاعده در رنگ های دیگر نیز صادق است برای نمونه پخته رنگ قرمز رنگ زرشکی است یا پخته‌ی رنگ آبی، سورمه ایست. 

در واقع رنگ‌های کلاسیک رنگهایی هستند که درصدی از سیاه، طوسی یا قهوه‌ای داشته باشد. نکته حائز اهمیت این است که فضای غالب خانه شما باید یک یا نهایتاً دو رنگ ثابت داشته باشد.


اشیا قدیمی در چیدمان کلاسیک پذیرایی

استفاده از المان هایی قدیمی و عتیقه جات یک مکمل عالی برای چیدمان کلاسیک شما به شمار می رود. یک دستگاه گرامافون یک تلفن قدیمی یک صندوقچه کهن سال کنار اتاق پذیرایی که ضمن جای دادن حجم زیادی از وسایلی که هیچ جای مناسبی برایشان پیدا نمی کند زیبا و چشم نواز و نوستالژیک هم هست و مهمان‌هایتان را به وجد می‌آورد


تزیینات اتاق پذیرایی به سبک کلاسیک

تزیینات اتاق پذیرایی به سبک کلاسیک


همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم سبک کلاسیک یک سبک تجملاتی و اشرافی است. در چنین چیدمانی زیبایی حرف اول را می‌زند و خیلی از المان‌های آن به جای آن که کاربردی باشند تنها مولفه‌ی زیبایی را دارا می باشند و صرفاً به جهت همین مولفه است که انتخاب‌شان می کنیم و در چیدمانمان به کار می بریم .

مثلاً مجسمه‌ها، گلدان‌های بزرگ و پایه دار، آباژور، ساعت های ایستاده، تابلو فرش‌های قیمتی و خیلی از وسایل و تزیینات گران قیمت دیگری که در چیدمان کلاسیک به کرات مشاهده می کنید 

بعد از این که درباره نوع چیدمان و سبک مورد نظرتان برای چیدمان دکوراسیون داخلی خانه و اتاق های آن به نتیجه رسیدید در نظر داشتن این نکات برای چیدمان اتاق پذیرایی‌ به سبک کلاسیک می تواند مفید و کمک کننده واقع شود. 

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید