خانه دکوراسیون پذیرایی وسایل پذیرایی آشنایی با انواع مبلمان؛ قسمت اول

آشنایی با انواع مبلمان؛ قسمت اول

زمان مطالعه : 

15 دقیقه

مبلمان از کلیدی ترین عناصر دکوراسیون اند و در نتیجه بیشترین تاثیر را در جلوه ی کلی و انسجام آن دارند. 

مبلمان کلمه ای است که در دنیای طراحی دکوراسیون داخلی زیاد می شنویم؛ کلمه ای که طیف گسترده ای از عناصر دکوراسیون را شامل می شود. اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید این کلمه دقیقا شامل چه مواردی می شود و انواع مبلمان کدام اند؟ در این مقاله از مجله ی پیت کت قصد داریم به معرفی بخشی از پاسخ این سوال بپردازیم. اگر شما هم علاقه مند به آشنایی با انواع مبلمان اید، در ادامه در کنار ما باشید. 


انواع مبلمان؛ دسته بندی ست ها

در بخش اول می خواهیم شما را با انواع مبلمان که در دسته بندی ست های مبلمان قرار می گیرند و بخش بزرگی از دکوراسیون را به خود اختصاص می دهند، آشنا کنیم.


1. ست اتاق خواب

این ست شامل تخت خواب، میزپاتختی، پاف یا نیمکت جلوتختی، کمد لباس، میز آرایش و دراور است. مجموعه ای که همگی از عناصر کلیدی در دکوراسیون اتاق خواب اند و فضایی آرامش بخش و مرتب را برای داشتن خوابی باکیفیت فراهم می کنند.

ست تخت خواب پارچه ای شیک و مدرن


2. ست ناهارخوری

ست ناهارخوری شامل صندلی ناهارخوری، میز ناهارخوری و میز کنسول است. میز کنسولی که در این ست وجود دارد علاوه بر استفاده برای قرار دادن ظروف، فضای ذخیره سازی قابل توجهی هم متناسب با فضایی که به خود اختصاص می دهد برای شما فراهم کند. 
بیشتر بخوانید: نکاتی که هنگام خرید میز ناهار خوری هرگز نباید فراموش کنید

میز غذاخوری شیک و ارزان

بیشتر بخوانید: نکاتی که هنگام خرید میز ناهار خوری نباید فراموش کنید 


3. ست آرایشی

میز آرایش ساده را در دسته ی ست خواب معرفی کردیم. تفاوت ست آرایشی در این است که به میز آرایش دراورهایی، صندلی و البته آینه اضافه می شود تا تبدیل به عنصری چندمنظوره در دکوراسیون شود و بخشی از نیاز شما به فضای ذخیره سازی را نیز تامین کند. 

ست میز آرایش و مییز کنسول چوبی مدرن


انواع مبلمان؛ دسته بندی صندلی

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی معروف ترین و پرکاربردترین انواع صندلی به عنوان یکی از تاثیر گذار ترین وسایل دکوراسیون پذیرایی بپردازیم که بخش قابل توجهی از طیف گسترده ی مبلمان را به خود اختصاص می دهند. 


1. صندلی با طراحی معمولی

این سبک صندلی همان نوعی است که احتمالا اول از همه با شنیدن کلمه ی صندلی به ذهن شما می رسد و ساختار معمول نشیمن، پشتی و پایه را دارا است.

صندلی تک نفره شیک و زیبا


2. صندلی بین بگ

صندلی بین بگ به دلیل طراحی متفاوت و جذابی که دارد، طرفداران زیادی در بین افرادی از سنین مختلف دارد. صندلی ای که اغلب از دانه های پی وی سی پر شده است و فضای راحتی را برای نشستن و استراحت شما فراهم می کند. این صندلی همچنین می تواند گزینه ی خوبی برای اضافه شدن به فضای مطالعه ی شما باشد. 

صندلی شنی - بین بگ مدرن


3. صندلی راک

صندلی هایی نوستالژیک که برخی آنها را به عنوان صندلی گهواره ای می شناسند  و آن به دلیل طراحی پایه های آن است که حرکتی مشابه گهواره دارند و همین باعث می شود فضایی راحت و منحصربه فرد برای نشستن شما فراهم شود. به شما توصیه میکنید قبل از خرید صندلی راک حتما مقاله " راهنمای جامع خرید صندلی راک " ما را مطالعه کنید. نکاتی در این مقاله خواهید آموخت که از آنها شگفت زده می شوید


4. صندلی اپن

صندلی اپن که یکی از عناصر کلیدی در دکوراسیون آشپزخانه های دارای پیشخوان است، انواع متفاوتی دارد اما اغلب دارای پایه یا پایه های بلندی متناسب با ارتفاع پیشخوان است که در قسمت پایین آن بخشی برای استراحت پاها قرار دارد. 

ست صندلی اپن چوبی


5. اتومان (Ottomans) 

اتومان از جمله عناصر بسیار کاربردی در دکوراسیون منزل است چرا که کاربردهای مختلفی شامل زیرپایی، میز، صندلی و البته در صورت باکس دار بودن به عنوان فضای ذخیره سازی دارد. این نوع مبل که پشتی و دسته ندارد و بخش زیادی از دکوراسیون را به خود اختصاص نمی دهد، می تواند سهم زیادی در ارتقای دکوراسیون منرل شما داشته باشد. 

ست کاناپه مدرن و اتومان


6. نیمکت

صندلی هایی که نشیمن بزرگ تری دارند و اغلب فضای مورد نیاز برای نشستن دو نفر یا بیشتر را فراهم می کنند. این نیمکت ها متناسب با جنسی که دارند، شامل چوب، ام دی اف، فلز، سنگ یا پلاستیک، حس و حال متفاوتی به فضا می بخشند. این عنصر کاربردی را می توانید به دکوراسیون آشپزخانه ی خود برای ایجاد فضایی جمع و جور برای استراحت یا به اتاق خواب خود برای ایجاد فضای مطالعه اضافه کنید.

نیمکت مدرن و ارزان برای اتاق نشیمن


7. کاناپه

یکی از راحت ترین انواع مبلمان که برای نشستن طراحی شده اند اما گاهی برای خوابیدن هم مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از مبلمان اغلب برای نشستن دو یا تعداد بیشتری از افراد طراحی می شوند. در ساختار کاناپه ها از فنرهایی برای داشتن نشیمنی راحت تر و بادوام تر استفاده می شود و این همان چیزی است که آن را اغلب رقیبان آن متمایز می کند.

عکس کناپه راحت و شیک


8. مبل چستر

مبلی که فضایی لوکس و در عین حال راحت را برای نشستن شما فراهم می کند. آنچه مبلمان چستر را از دیگر انواع مبلمان متمایز می کند، طراحی لمسه کوب دسته ها و پشتی آن و همچنین استفاده از رویه ی چرم است. این مدل از انواع مبلمان می توانند یک نفره، دونفره و یا سه نفره باشند. 

مبل چستر جدید و مدرن


انواع مبلمان؛ دسته بندی تخت خواب 

در آخرین قسمت از این مقاله می خواهیم به معرفی معروف ترین انواع تخت خواب به عنوان کلیدی ترین عنصر در دکوراسیون اتاق خواب بپردازیم. 


1. تخت خواب تاشو

تخت خواب تاشو کاربردی ترین نوع تخت خواب است چرا که کمترین فضای ممکن از اتاق خواب را به خود اختصاص می دهد و ایده ی مناسبی برای اتاق خواب های مختلف از جمله اتاق خواب کوچک است. 

عکس تخت خواب تاشو برای اتاق خواب کوچک


2. تخت خواب دو طبقه

گزینه ای مناسب برای افرادی که اتاق خواب مشترک دارند و می تواند برای سنین مختلف از کودک تا جوانان مورد استفاده قرار گیرد. برخی انواع آن با اضافه کردن بخش هایی همچون کتابخانه خانگی در قسمت کناری یا باکس هایی در قسمت زیرین، از آن عنصری چندمنظوره و مینیمال ساخته اند که بهینه ترین استفاده ی ممکن را از فضا دارد. 

عکس تخت خواب دو طبقه کشویی

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی انواع تخت خواب دو طبقه 


3. مبل تخت شو

مبل تخت شو، که هم به عنوان مبل و هم تخت خواب کاربرد دارد، گزینه ی کاربردی دیگری برای فضاهای کوچک است و می توان از آن در اتاق نشیمن، اتاق مهمان، اتاق کار و مطالعه و یا اتاق خواب استفاده کرد.

مبل تخت خواب شو​​​​​​​


4. فوتون

فوتون که در زبان ژاپنی به معنی تشک هایی است که برای خوابیدن روی زمین مورد استفاده قرار می گیرند، در واقع یک نوع مبل تخت شو اند که تشک آنها جمع می شود و به عنوان مبل هم می توان از آنها استفاده کرد. 

سخن پایانی؛ در این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت به معرفی بخشی از انواع مبلمان پرداختیم. دنیای مبلمان بسیار گسترده است و به همین دلیل در چندین مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت تا برای شما خوانندگان عزیز هم خسته کننده نباشد. در آشنایی با انواع مبلمان؛ قسمت دوم با معروف ترین انواع مبلمان شامل انواع میز و قفسه ها آشنا خواهیم شد.

خرید اقساطی مبلمان از بزرگترین فروشگاه مبلمان کشور

در این مقاله با هم به طور تخصصی با بخشی مهمی از انواع مبلمان در دکوراسیون منزل آشنا شدیم و حال وقت آن شده که به فکر خرید مبلمان مورد نظر خود باشیم. به شما اکیدا توصیه میکنیم قبل از حضور در بازار برای خرید انواع مبلمان حتما به فروشگاه خوگر به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین مبلمان منزل سر بزنید و مدل های آنها را با دقت بررسی کنید
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید