خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی 10 ایده ناب تزیین خانه با وسایل ارزان

10 ایده ناب تزیین خانه با وسایل ارزان

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

با وجود بی نهایت ایده جذاب و خلاقانه تزیین خانه با وسایل ارزان و ساده، دیگر بهانه ای برای به روز رسانی نکردن دکوراسیون آن نداریم.

بله برای تغییر حس و حالی که از چیدمان منزل تان می گیرید، الزاما نیازمند صرف هزینه های بالا نیستید بلکه با به کار بردن ایده هایی کم هزینه اما خلاقانه هم می توانید یک دکوراسیون داخلی مدرن و هیجان انگیز داشته باشید. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با این ایده ها هستید، از شما دعوت می کنیم در ادامه با معرفی فوت و فن های تزیین خانه با وسایل ارزان با ما همراه باشید. 

1. ساخت دیوار برجسته؛ یک ایده ساده برای تزیین خانه ایرانی 

یکی از دیوارهای کوچک منزل را انتخاب کنید و از رنگی برجسته و قوی تر از رنگ سایر دیوارها برای آن استفاده کنید. از آنجا که اغلب ما از رنگ هایی خنثی همچون سفید برای دیوارهای منزل استفاده کرده ایم، پس پیدا کردن رنگی برجسته تر از آن که در مرکز توجه قرار گیرد سخت نخواهد بود. رنگ هایی همچون آبی نفتی یا زرد مات از جمله گزینه های لوکس پیش روی شما هستند. با این کار از دیوار خود عنصری برجسته و دکوری در چیدمان منزل تان خواهید ساخت.

ساخت دیوار برجسته؛ یک ایده ساده برای تزیین خانه ایرانی 

2. اریگامی؛ انتخابی کم هزینه و ارزان برای تزیین خانه 

این هنر ژاپنی را می توانید به دکوراسیون بخش های مختلف منزل خود اضافه کنید و شاهد جلوه مدرنی که به فضا می بخشد، باشید. تنها چیزی که برای ساخت وسایل دکوری و اشکال هندسی اریگامی نیز دارید، کاغذهایی رنگی اند که می توانید آنها را به شکل پرنده یا پروانه درآورید و از سقف اتاق آویزان کنید یا روی دیوار نصب کنید. 

اریگامی؛ انتخابی کم هزینه و ارزان برای تزیین خانه

3. ساخت دکور دیواری با گل ها و گیاهان

گل ها و گیاهان همیشه از عناصر ثابت دکوراسیون بوده اند اما وقت آن رسیده که به جای فضای افقی، آنها را به فضای عمودی اتاق مان اضافه کنیم. برای این کار می توانید هر شاخه گل را در یک شیشه کوچک قرار دهید و آن را روی دیوار نصب کنید. همچنین می توانید شاخه های گل را روی دیوار به کمک چسب هایی به رنگ دیوار بچسبانید یا آنها را روی یک توری قرار دهید و سپس آن توری را روی دیوار نصب کنید. 

4. ریسه نوری؛ کم هزینه اما کاربردی برای تزیین خانه با وسایل ارزان

احتمالا با استفاده از ریسه های نوری در اطراف گالری دیواری یا آینه قدی اتاق تان برای ایجاد فضایی رمانتیک آشنا هستید. اما نظرتان در مورد ساخت یک چراغ رومیزی به کمک آنها چیست؟ برای این کار صرفا باید یک شیشه ساده در ابعاد مورد نظرتان داشته باشید که ریسه های نوری را درون آن قرار دهید. به همین سادگی یک دکور رومیزی جذاب دارید. البته می توانید آن را از سقف هم آویزان کنید.

5. سبد حصیری در آشپزخانه؛ ایده ناب برای تزیین خانه شیک

سبدهای حصیری کاربردهای زیادی در دکوراسیون دارند. می توانید آنها را زیر میز کنسول قرار دهید تا فضای مجزایی هم به خود اختصاص ندهند و وسایلی همچون کوسن ها یا شال های رومبلی خود را درون آن قرار دهید. همچنین می توانید از آنها برای نگه داری کتاب ها یا گلدان های تان کمک بگیرید. اما در آشپزخانه چطور؟ اگر به داشتن جلوه ای روستیک در قلب خانه ی خود علاقه مندید، سبزیجات و میوه هایی که برای مصرف همان روزتان کنار گذاشته اید را درون سبدهای حصیری کوچکی که آویزان شده اند، قرار دهید. 

سبد حصیری در آشپزخانه؛ ایده ناب برای تزیین خانه شیک

بیشتر بخوانید: 5 نکته مهم درباره چیدمان خانه به سبک روستیک 

6. استفاده از کتابخانه خانگی برای تزیین خانه با وسایل ساده

اگر بخشی از فضای اتاق نشیمن شما بدون استفاده است، می توانید یک باکس زمینی مینیمال سفارش دهید که کتاب های خود را درون آن قرار دهید و روی آن را هم با گلدان و گالری های دیواری تزیین کنید. برای ارتقای دیوار بالایی آن هم می توانید همچنان از گالری دیواری کمک بگیرید. 

استفاده از کتابخانه خانگی برای تزیین خانه با وسایل ساده

7. نیمکت مطالعه؛ ایده ای که در تزیین هر خانه ای لازم است!

ساخت فضای مطالعه در بخش مختلف همچون اتاق نشیمن یا آشپزخانه، ایده ای است که برای عملی کردن آن صرفا به یک نیمکت یا صندلی و چند کوسن و شال رومبلی نیاز دارید اما تاثیر زیادی در ارتقای دکوراسیون منزل و ایجاد جلوه ای پیچیده دارد. 

8. صندلی راک؛ یک ایده همه فن حریف برای تزیین خانه شیک

اگر به دنبال ایده ای به صرفه برای تزیین میزناهارخوری تان هستید، از صندلی راک غافل نشوید. رانرها بیشتر از آنچه که فکرش را کنید می توانند فضایی هیجان انگیز و رنگارنگ برای شما به ارمغان آورند. صندلی راک در رنگ هایی برجسته و گل دار همان چیزی است که می توانند به چیدمان اتاق ناهارخوری یا آشپزخانه ی شما جان ببخشند. 

صندلی راک؛ یک ایده همه فن حریف برای تزیین خانه شیک

9. تخته یادداشت ها؛ راهکار خلاقانه برای فرار از فراموشی در خانه

تخته ی یادداشت ها عنصری کاربردی است که تقریبا همه ی ما به آن در طول روز برای نصب یادداشت ها یا تصاویر و جملات مدنظرمان نیاز پیدا می کنیم. اما این ایده ی هیجان انگیز برای تزیین خانه با وسایل ارزان علاوه بر کاربردی بودن، جلوه ای روستیک هم به منزل تان می بخشد. برای رسیدن به این جلوه تنها کافی است یک تخته ی چوبی را روی دیوار نصب کنید و از آن برای نصب موارد مختلف کمک بگیرید. 

10. استیکر دیواری؛ محبوب ترین ایده تزیین خانه با وسایل ساده

استیکر دیواری یکی از محبوب ترین ایده ها برای تزیین خانه با وسایل ارزان است که برای دکور دیواری بخش های مختلف منزل شامل اتاق خواب، اتاق نشیمن و حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل این محبوبیت به نصب و جداسازی راحت، تنوع بالا در طرح و رنگ و البته ارزان بودن برمی گردد. 

استیکر دیواری؛ محبوب ترین ایده تزیین خانه با وسایل ساده​​​​​​​

سخن پایانی؛ خوشحالیم که تا پایان این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت همراه ما بودید. امیدواریم به کمک ایده هایی که برای تزیین خانه با وسایل ارزان معرفی شد، بتوانید فضایی هیجان انگیزتر و جذاب تر با حس و حالی جدید داشته باشید. شما هم می توانید تجربیات خود از تزیین خانه با وسایل ارزان را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مقاله باشید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید