خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب 9 نکته که قبل از خرید مبل تخت خواب شو باید بدانید

9 نکته که قبل از خرید مبل تخت خواب شو باید بدانید

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

اتاق تان نباید به چشم اجازه دهد در یک نقطه ثابت شود، بلکه باید به شما لبخند بزند و تصویر ذهنی خلاقانه ای ایجاد کند. دکوراسیونی که طراحی و انتخاب عناصر آن بطور خلاقانه انتخاب نشده باشد، بعد از مدتی خسته کننده می شود. 

یکی از این عناصر که انتخاب خلاقانه ای برای خرید و چیدمان وسایل اتاق خواب محسوب می شود، مبل تخت خواب شو است. اما چرا خرید آن گزینه ی منطقی تری است؟ در این مقاله از مجله پیت کت به بررسی پاسخ این سوال و همچنین معرفی 9 نکته که قبل از خرید مبل تخت خواب شو باید بدانید، خواهیم پرداخت. از شما دعوت می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

مبل تخت خواب شو


چرا مبل تخت خواب شو انتخاب بهتری است؟

اجازه دهید کار خود را با بررسی این سوال که برای بسیاری از ما مطرح می شود، شروع کنیم. چرا به جای خرید جداگانه مبل و تخت خواب، یک مبل تخت خواب شو بخریم؟ در ادامه به بررسی دلایل آن می پردازیم:

چرا مبل تخت خواب شو انتخاب بهتری است؟

1. استفاده بهینه از فضا: اولین و مهم ترین دلیل خرید مبل تخت خواب شو، به استفاده بهینه ی آن از فضا برمی گردد. اگر فضای کوچکی به عنوان اتاق خواب، اتاق مهمان یا اتاق پذیرایی در اختیار دارید، این عنصر کاربردی همان چیزی است که نیاز دارید.

2. انتخابی اقتصادی: خرید عنصری که کارکرد دو عنصر از دکوراسیون را دارد، قطعا از نظر اقتصادی به صرفه تر خواهد بود.

3. انتخابی پرکاربرد برای طیف وسیعی از افراد: برخلاف تصور برخی که آن را محدود به دیزاین اتاق مهمان می دانند، مبل تخت خواب شو گزینه ای مناسب برای افرادی که اتاق خوابی کوچک دارند و یا افرادی که به حذف اتاق خواب از منزل پرداخته اند و می خواهند از اتاق نشیمن یا پذیرایی شان بعنوان اتاق خواب استفاده کنند، است. بله به کمک آن می توانید هر اتاقی را به یک اتاق خواب تبدیل کنید.

4. به اندازه ی یک تخت خواب یا مبل معمولی، راحت اند: مبل تخت خواب شو از نظر کیفیت، استاندارد بودن و راحتی با بهترین تخت خواب ها و مبل ها در یک رده قرار می گیرد.

به موارد گفته شده، تنوع بالا در طرح و رنگ و سبک را نیز اضافه کنید که از آن گزینه ای مناسب برای فضاهایی با سبک دکوراسیون های مختلف می سازد. و اما نکاتی که قبل از خرید آن باید مورد توجه قرار گیرند.


1- مبل تخت خواب شو قرار است چه کاربردی داشته باشد؟

بله قبل از هر چیز نیاز است فرد یا افردی که قرار است از آن استفاده کنند و مکان این استفاده را مشخص کنید. آیا قرار است عنصری از دکوراسیون اتاق خواب باشد و هر شب مورد استفاده قرار گیرد ؟ آیا قرار است در اتاق کودک قرار گیرد؟ یا می خواهید از آن در اتاق نشیمن یا پذیرایی خود استفاده کنید و گاهی برای مهمان تبدیل به تخت خواب شود؟ اگر قرار است تخت خواب آن بطور روزانه مورد استفاده قرار گیرد، قطعا کیفیت و دوام آن اهمیت بیشتری پیدا می کند.

مبل تخت خواب شو قرار است چه کاربردی داشته باشد


2- نرم بودن کناره های مبل تخت شو

از آنجا که قرار است با تبدیل مبل به تخت خواب، از روتختی و پتو برای آن استفاده کنید، پس نیاز است کناره های مبل تخت خواب شوی شما بدون تزیینات فلزی یا هر عامل دیگری که به شما یا کالای خواب در زمان استراحت کردن آسیب می رسانند، باشد. البته فراموش نکنید بهتر است قبل از جمع کردن مبل تخت خواب شو، روتختی و پتوی تان را جمع کنید تا هم تراز بودن بخش های مختلف آن متاثر نشود.

نرم بودن کناره های مبل تخت شو


3- بررسی تشک مبل تختخواب شو

یکی از تاثیرگذارترین عوامل در داشتن خوابی با کیفیت و جلوگیری از مشکلات جسمی بعدی، استفاده از یک تشک استاندارد و با کیفیت است. مطمئن شوید که تشک مبل تخت خواب شوی مورد نظرتان قادر به حفظ حالت طبیعی بخش های مختلف بدن تان در زمان خواب است. فراموش نکنید یک تشک قطورتر الزاما بهتر نیست؛ یک تشک ظریف ترممکن است حمایت بهتری برای بدن شما فراهم کند. البته برای ارتقای راحتی آن می توانید از یک پد تشک نیز کمک بگیرید.

بررسی تشک مبل تختخواب شو


4- اندازه گیری ابعاد مبل تخت خواب شو

قبل از خرید مبل تخت خواب شو، ابعاد فضایی از اتاق که می خواهید به آن اختصاص دهید را اندازه گیری کنید و سپس با توجه به ابعاد مبل تخت خواب شوی موردنظر در حالتی که کاملا باز است، در مورد اینکه آیا فضای خالی کافی برای آن دارید به نتیجه برسید. اگر قرار است عناصری از دکوراسیون جلوی آن قرار گیرند، از سبک بودن آنها اطمینان حاصل کنید تا در زمان باز کردن آن با مشکلی روبه رو نشوید.

اندازه گیری ابعاد مبل تخت خواب شو


5- راحت باز و بسته شدن مبل تاشو 

اینکه بتوانید به راحتی آن را باز و بسته کنید، نکته ای نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. کار با اغلب مبل های تخت خواب شو راحت است و به سرعت می توان آنها را تغییر حالت داد اما همچنان قبل از خرید این مورد را هم بررسی کنید.

راحت باز و بسته شدن مبل تاشو


6- مبل تخت خواب شو با فضای ذخیره سازی

اگر فضای محدودی در اختیار دارید و به دنبال داشتن بیشترین استفاده ی ممکن از آن هستید، به دنبال مبل تخت خواب شویی باشید که در فضای زیرین آن فضای ذخیره تعبیه شده است. این مبل ها همچون سرویس خواب کشودار یا جک دار فضای قابل توجهی در اختیار شما قرار می دهند و البته برخلاف آنها حجم زیادی از فضا را به خود اختصاص نمی دهند.

مبل تختخواب شو


7- مبل تخت خواب شو یک نفره

یکی از پرطرفدار ترین انواع مبلمان تخت خواب شو، مبل تخت خواب شوی یک نفره است که کاربرد زیادی در اتاق خواب کودک برای مادر، اتاق مهمان و یا اتاق خواب های کوچک نوجوان و بزرگسال دارد.

مبل تخت خواب شو یک نفره


8- مبل تخت خواب شو دونفره

مبل تخت خواب شو دو نفره گزینه ای مناسب برای اتاق نشیمن یا پذیرایی شما است که می توان از آن برای مهمان استفاده کرد بدون اینکه نیاز باشد یک اتاق مجزا به مهمان اختصاص دهید.

مبل تخت خواب شو دونفره


9- مبل ال تخت خواب شو

خرید مبل تخت خواب شو به معنی محدود شدن گزینه های پیش روی شما نیست. به عنوان مثال یکی از پرطرفدارترین انواع آن، مبل ال تخت خواب شو است که طراحی آن در ظاهر کاملا مشابه مبل ال است و در عین زیبایی و جذابیت، بسیار کاربردی است.

مبل ال تخت خواب شو


در این مقاله در کنار شما به بررسی 9 نکته که قبل از خرید مبل تخت خواب شو باید بدانید، پرداختیم. خوشحال می شویم شما هم تجربیات خود از خرید این عنصر کاربردی دکوراسیون را با ما و دیگر خوانندگان مجله اینترنتی پیت کت در میان بگذارید. 

خرید مبل تخت خواب شو با اقساط 12 ماهه

در این مقاله با هم درباره نکاتی که برای خرید مبل تخت خواب شو باید رعایت کنید صحبت کردیم و در این بین با بعضی از برند های خرید مبل تختخواب شو هم آشنا شدیم. اما الان میخواهیم شما را با یکی از بهترین برند های تولید کننده مبل تخت خواب شو و همچنین تخت خواب تاشو آشنا کنیم. شما میتوانید انواع مبل تخت شو را با قیمتی ارزان و بصورت اقساطی از شرکت بلج خرید کنید
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید