خانه دکوراسیون پذیرایی وسایل پذیرایی نکاتی که پیش از خرید میز جلو مبلی باید در نظر بگیرید

نکاتی که پیش از خرید میز جلو مبلی باید در نظر بگیرید

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

پس از انتخاب مبلمان برای دکوراسیون اتاق نشیمن نوبت به انتخاب میز جلو مبلی می‌رسد. میز های جلو مبلی در منزل کاربرد های متفاوتی دارند به طور مثال می‌توانید پاهایتان را روی میز جلو مبلی دراز کنید یا وسایل پذیرایی و دکوری‌هایتان را بر روی آن بچینید.

اما میز های جلو مبلی تنها جنبه زینتی و تزیینی برای دکوراسیون پذیرایی ندارند. میز جلو مبلی علاوه‌بر جنبه تزیینی، می‌تواند کشودار و جادار هم باشد و وسایل زیادی را درون خود جا دهد. همه‌ این‌ نکات و بسیاری از دیگر نکات و کارایی هایی که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شویم، میز جلو مبلی را به یکی از وسایل ضروری اتاق نشیمن تبدیل کرده است. 

انواع میز جلو مبلی

از آن جایی که انتخاب و خرید میز جلو مبلی اهمیتی کم تر از مبلمان در اتاق پذیرایی ندارند (چون میز جلو مبلی از لوازمی است که در راحتی مهمانان شما در منزلتان تاثیر مستقیم و به سزایی دارد)، در این مقاله به طور مفصل با انواع مدل ها و کارایی آنها به آشنا خواهیم شد. پس اگر شما هم میخواهید آخرین تیر خود را در چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن به هدف بزنید، برایتان لازم است این مقاله را با دقت فراوان مطالعه و نکات مهم آن را یادداشت کنید.

انواع میز جلو مبلی


آشنایی با کاربرد های مختلف میز جلو مبلی در چیدمان منزل

برای این که میز جلو مبلی مناسب‌تری را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید، قبل از خرید با خودتان کاملا صادق باشید و خوب فکر کنید که کجا و چگونه از میز استفاده خواهید کرد. میزان کارایی میز جلو مبلی، به چگونگی استفاده از آن بستگی دارد. در ادامه با نکاتی که در زمان انتخاب مدل میز جلو مبلی باید بر اساس انتظاری که از میز جلو مبلی دارید، مد نظر داشته باشید آشنا می شویم 

آشنایی با کاربرد های مختلف میز جلو مبلی در چیدمان منزل

1) رویه‌ی میز های جلو مبلی هایی که در محیط‌های غیررسمی (که افراد ممکن است پاهایشان را روی آن دراز کنند) قرار خواهد گرفت، نباید شیشه‌ای باشد. میزهای شیشه‌ای علاوه‌برا ین‌که شکننده‌اند، خیلی سریع لک می‌شوند یا خش می‌افتند. همچنین میزهایی که رویه‌ شیشه‌ای آن‌ها قاب ندارد، گوشه‌های تیز و برنده‌ای دارند و خطرناک‌ترند. پس اگر بچه کوچک دارید، اصلا سراغ این میزها نروید. 

آشنایی با کاربرد های مختلف میز جلو مبلی در چیدمان منزل

2) خانه‌های رسمی یا کم ‌رفت‌وآمد، بسته به نوع دکوراسیون نشیمن، طبیعتا میز رسمی‌تری می‌خواهند. در این محیط‌ها می‌توان از میزهای شیشه‌ای و ظریف‌تر نیز استفاده کرد. 

آشنایی با کاربرد های مختلف میز جلو مبلی در چیدمان منزل

3) اگر می‌خواهید دکوری‌هایتان را روی میز جلومبلی بچینید، به میزی محکم با رویه‌ای که به‌راحتی کثیف‌ نشود یا خراش نیفتد نیاز دارید. 

آشنایی با کاربرد های مختلف میز جلو مبلی در چیدمان منزل

4) اگر به فضای بیشتری برای سازمان‌دهی وسایل‌تان نیاز دارید، باید دنبال میز جلو مبلی کشودار یا میزهایی که محفظه‌ ی توکار دارند باشید.

آشنایی با کاربرد های مختلف میز جلو مبلی در چیدمان منزل
منطبق بودن طراحی جلو مبلی با سبک دکوراسیون داخلی منزل

امروزه تنوع سبک میزهای جلو مبلی فراتر از حد تصور است. پس سعی کنید میزی انتخاب کنید که مکمل سبک چیدمان خانه شما باشد. البته این بدین معنا نیست که میز جلو مبلی باید شبیه سایر وسایل خانه باشد. بلکه باید به سایر وسایل بیاید یا مکمل آن‌ها باشد. مثلا یا از نظر سبک و شکل با سایر وسایل خانه متناسب باشد یا حتی تکمیل‌کننده‌ آن‌ها باشد. برای این کار می‌توانید معیار های مثل جنس، شکل و ظاهر میز را در نظر بگیرید. بهتر است از مبل‌هایتان عکس بگیرید و هنگام خرید، میزهای مختلف را با عکس مبل‌ها تطبیق دهید.

منطبق بودن طراحی جلو مبلی با سبک دکوراسیون داخلی منزل


انواع میز جلو مبلی از نظر طراحی 

میزهای جلو مبلیِ موجود در بازار، شکل‌های مختلفی دارند. شکل نشمین، نحوه‌ی چیدمان مبل‌ها در اتاق پذیرایی و سبک زندگی شما در انتخاب شکل میز جلو مبلی موثر است. به طور مثال میز جلو مبلی که باید در اتاق پذیرایی مستطیل شکل قرار بگیرید باید با شکل هندسی اتاق نشیمن همخوانی داشته باشد و مستطیل شکل باشد یا مثلا اگر بچه کوچک دارید، بهتر است دور میزهایی که لبه‌های تیزی دارند خط بکشید.

انواع میز جلو مبلی از نظر طراحی 

1) میزهای مستطیل‌شکل از محبوبیت بالایی برخودارند. این میزها و میزهای بیضی‌شکل، برای خانه‌های کوچک مناسب‌ترند.

انواع میز جلو مبلی از نظر طراحی 

2) میزهای مربع‌شکل یا گرد، برای مبل‌های بزرگ مناسب‌اند. مثلا اگر کاناپه‌ای بزرگ و یک لاوسیت را کنار هم گذاشته‌اید، بهتر است از این میزها استفاده کنید.

انواع میز جلو مبلی از نظر طراحی 

3) اگر بچه کوچک دارید، از میزهای گرد یا یا بیضی‌شکل که لبه‌های تیز ندارند استفاده کنید.


حتما حواستان به ابعاد و اندازه میز جلو مبلی و اتاق نشیمن باشد

حتما قبل خرید میز جلومبلی، متراژ اتاق نشیمن و اندازه‌ی مبل‌ها را در نظر بگیرید. ارتفاع میز جلومبلی، باید هم‌اندازه یا کوتاه‌تر از مبل‌ها و صندلی‌ها باشد. درازای آن نیز باید دو سوم درازای مبل‌ها باشد. بین مبل‌ها و میز جلومبلی، باید حداقل یک پا و نیم فاصله باشد.

حتما حواستان به ابعاد و اندازه میز جلو مبلی و اتاق نشیمن باشد

فراموش نکنید که اطراف میز جلومبلی، قدری فضای خالی باقی بگذارید و اگر نشمینی کوچک دارید از میزهای عمیق استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: راهکار هایی اصولی برای چیدمان اتاق پذیرایی کوچک به سبک ایرانی 


انواع میز جلو مبلی از نظر جنس و متریال

وقتی برای خرید میز جلو مبلی وارد فروشگاه شوید، متوجه می‌شوید که جنس میزها چقدر با هم فرق دارند. اکثر افراد دنبال خرید میز جلو مبلی چوبی هستند ولی میزهای چوبی تنها گزینه‌ پیش روی شما نیست. در ادامه با مهم ترین متریالی که برای تولید انواع میز جلو مبلی استفاده می شود، آشنا خواهیم شد

انواع میز جلو مبلی از نظر جنس و متریال

1) برای انتخاب صحیح جنس میز جلو مبلی، نگاهی به جنس سایر مبلمان خانه بیندازید. میزهای شیشه‌ای یا شفاف اکریلیک، خانه‌های کوچک را دل‌بازتر نشان می‌دهند. درخشش میزهای فلزی نیز چنین تاثیری دارد. میزهای شیشه‌ای، اکریلیک، فلزی و سنگی نیز برای چیدمان دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک مناسب‌اند.

انواع میز جلو مبلی از نظر جنس و متریال

2) میزهایی که از چوب‌های تیره (مثل چوب درخت گردو یا ماهون)، مرمر و فلز ساخته شده‌اند برای خانه‌های سنتی مناسب‌اند.

بیشتر بخوانید: انواع چوب و کاربرد آنها را در دکوراسیون داخلی را بیشتر بشناسید 

انواع میز جلو مبلی از نظر جنس و متریال

3) میزهایی که از چرم طبیعی یا مصنوعی ساخته شده‌اند، با سبک‌های مختلف هم‌خوانی دارند و نگهداری از آن‌ها بسیار آسان است.


تعیین بودجه؛ مهم ترین اقدام برای خرید یک میز جلو مبلی مناسب 

میزهای جلو مبلی نیز مثل سایر مبلمان می‌توانند خیلی ارزان یا خیلی گران‌ باشد. پس حتما بودجه و اهمیت میز جلو مبلی در خانه را نیز در نظر بگیرید. اگر احتمال می‌دهید که میزتان در معرض آسیب است، شاید بهتر باشد دور میزهای گران‌قیمت را خط بکشید. اینگونه می‌توانید هر وقت خواستید یک میز جلو مبلی جدید و بروز بخرید. اگر فکر می‌کنید تا مدت‌ها میزتان را سالم نگه خواهید داشت، خرید انواع میز جلو مبلی کلاسیک که هیچ‌وقت از مد نمی‌رود، بهترین انتخابتان خواهد بود.

انواع میز جلو مبلی از نظر جنس و متریال​​​​​​​​​​​​​​
آیا جایگزینی برای میز جلو مبلی وجود دارد؟

همیشه می‌توان متفاوت بود. مبل عثمانی یا پاف‌هایی که روی‌شان شیشه دارند، جایگزین مناسبی برای میز جلو مبلی هستند و راحتی اتاق نشیمن را چند برابر می‌کنند. از یک صندوقچه نیز می‌توانید به عنوان میز جلو مبلی استفاده کنید و وسایل زیادی را درونش قرار دهید. نیمکت‌های کوچک نیز جایگزین خوبی هستند.

علاوه‌بر این، هیچ دلیلی ندارد که فقط یک میز جلو مبلی داشته باشید. برخی افراد ترجیح می‌دهند دو میز کوچک داشته باشند تا به‌راحتی این میزها را در اتاق جابه‌جا کنند.

در این مقاله با توجه به اهمیت اساسی میز های جلو مبلی، به ارائه ی مولفه هایی که در زمان خرید باید مورد توجه قرار گیرند، پرداختیم. امیدواریم با درنظر داشتن این نکات، به مناسب ترین خرید ممکن دست یابید. شما نیز می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان مجله اینترنتی پیت کت به اشتراک بگذارید.

خرید انواع میز جلو مبلی از تولید کننده برتر ایرانی

حال در پایان این مقاله میخواهیم به شما یک مجموعه تولیدی ایرانی را معرفی کنیم که در بازار حرفی برای گفتن دارد و از سردمداران تولید و فروش انواع میز جلو مبلی است. اگر قصدتان برای خرید میز جلو مبلی قطعی است پیشنهاد می کنیم حتما به وب سایت این مجموعه سر بزنید

در این باره بیشتر بخوانید

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما