خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی 9 ایده برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

9 ایده برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

زمان مطالعه : 

11 دقیقه

کوچک بودن اتاق نشیمن فرصتی مناسب برای بهره مندی از ایده هایی جذاب برای دکوراسیون آن است. بسیاری از ایده های به روز و شیک در دنیای طراحی داخلی برای فضاهای کوچک خلق شده اند. ایده هایی که به کمک آنها فضای کوچک موردنظرتان بزرگ تر به نظر خواهد رسید. 

این جادو نیست! این صرفا انتخاب هوشمندانه استایل و لایه بندی مناسب است. اتاق نشیمن یکی از تاثیرگذارترین بخش های منزل است.  اگر فضای محدودی برای اتاق نشیمن تان در اختیار دارید، این مقاله از مجله پیت کت با 8 ایده برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک را از دست ندهید.


1. لایه بندی هوشمند روشنایی اتاق نشیمن

میزان دسترسی اتاق نشیمن تان به روشنایی تاثیر قابل توجهی بر بزرگ تر به نظر رسیدن آن خواهد گذاشت. در اینجا منظور از روشنایی هر دو نوع طبیعی و مصنوعی است. اما از آنجا که برای افزایش دسترسی به نور طبیعی صرفا می توانید برای پنجره ها از پرده استفاده نکنید یا پرده هایی نازک و به رنگ روشن را انتخاب کنید پس اجازه بدهید به بررسی نور مصنوعی بپردازیم.

لایه بندی هوشمند روشنایی اتاق نشیمن

نور مصنوعی اتاق نشیمن به سه لایه تاکیدی، کاری و عمومی تقسیم می شود. چراغ های سقفی یا لوسترها تامین کننده نور عمومی هستند. نورپردازی تاکیدی که برای برجسته کردن عناصری همچون تابلوها یا مجسمه ها در دیزاین استفاده می شود هم از طریق نور چراغ های ریلی، چراغ های دیواری یا نورهای نقطه ای تامین می شود. سومین لایه نور کاری است که از آن برای انجام کارهایی همچون مطالعه یا نوشتن که نیازمند نور متمرکز بیشتری اند، استفاده می شود و چراغ های رومیزی یا آباژورها همان عناصری از دکوراسیون اند که آن را تامین می کنند. در صورت توجه به هر سه لایه، اتاق نشیمن شما بزرگ تر به نظر خواهد رسید.


2. اضافه کردن فرشی بزرگ به دیزاین اتاق نشیمن

برخی تصور می کنند انتخاب فرشی کوچک همان چیزی است که یک اتاق نشیمن کوچک نیاز دارد. این درحالی است یک فرش بزرگ تر و حتی در طرحی برجسته ترفندی مناسب برای بزرگ تر نشان دادن فضا است. یک فرش بزرگ برخلاف انواع کوچک تر، از لحاظ بصری کف اتاق را به چند تکه تقسیم نمی کند. این نکته به شما در چیدن دیگر عناصر دیزاین هم کمک می کند. به شما توصیه میکنیم برای این که بهترین انتخاب را برای فرش منزل خود داشته باشید مقاله 6 اشتباهی که نباید در انتخاب فرش دکوراسیون منزل انجام دهیم را مطالعه کنید 

اضافه کردن فرشی بزرگ به دیزاین اتاق نشیمن


3. انتخاب دو میز عسلی برای اتاق نشیمن کوچکتان 

در نگاه اول احتمالا انتخاب منطقی ای برای یک اتاق نشیمن کوچک به نظر نرسد. درحالیکه انتخاب یک میز بزرگ یا ست میزهایی کوچک بهترین گزینه ها برای شما نخواهند بود، انتخاب دو میز عسلی شیشه ای یا چوبی با طراحی ساده و مینیمال و قرار دادن یکی روی دیگری هم استفاده ای بهینه از فضا دارد و هم حس و حال سبک دکوراسیون اسکاندیناوی را برای اتاق نشیمن تان به ارمغان می آورد.

انتخاب دو میز عسلی برای اتاق نشیمن کوچکتان


4. استفاده از فضای عمودی اتاق نشیمن

وقتی با فضای افقی محدودی روبه رو هستیم، بهترین راه حل، استفاده بهینه از فضای عمودی اتاق است. یکی از مدرن ترین گزینه های روی میز برای شما شلف های دیواری اند. شلف هایی که می توانند کاربردهای زیادی داشته باشند؛ از قرار دادن تابلوهای نقاشی و گالری دیواری تا گلدان ها و دیگر آثار دکوری.

استفاده از فضای عمودی اتاق نشیمن


5. انتخاب درست پالت رنگی برای دیزاین اتاق نشیمن

یکی دیگر از تاثیرگذارترین راه های بزرگ تر نشان دادن اتاق نشیمن تان استفاده از رنگ های روشن در پالت رنگ است. این رنگ ها همچنین فضا را روشن تر نشان می دهند. خب این بارزترین و بی دردسرترین راه است اما تنها راه نیست. افرادی که به دنبال داشتن دیزاینی منحصربه فرد و نه بزرگ تر نشان دادن  اتاق نشیمن کوچک شان هستند، می توانند از رنگی تیره همچون مشکی یا آبی تیره برای دیوارها و حتی سقف استفاده کنند. این رنگ جلوه ای پیچیده و برجسته به دیزاین می بخشد. در ادامه عناصر دکوراسیون همچون مبلمان را در رنگ هایی روشن تر انتخاب کنید تا در پایان دکوراسیونی جذاب و متعادل داشته باشید.

انتخاب درست پالت رنگی برای دیزاین اتاق نشیمن


6. ساخت گالری دیواری در اتاق نشیمن 

این بار گالری دیواری را نه با عکس های اعضای خانواده یا جملات انگیزشی، بلکه با آینه هایی در ابعاد مختلف بسازید. آینه ها با انعکاس نور از سطح خود فضا را بزرگ تر نشان می دهند. آینه ها همچنین به ارتقای گرمی و صمیمیت اتاق نشیمن کمک می کنند. یکی دیگر از راه های اضافه کردن آینه به اتاق نشیمن، استفاده از یک آینه ی قدی است. این آینه ی قدی می تواند بخشی یا کل یک دیوار را به خود اختصاص دهد تا جلوه ای متفاوت به دیزاین ببخشد.

ساخت گالری دیواری در اتاق نشیمن با آینه


7. استفاده از وسایل کاربردی در چیدمان اتاق نشیمن

نوع عناصری که انتخاب می کنید، تعیین کننده میزان آشفتگی های بعدی دکوراسیون خواهند بود. با انتخاب عناصری کاربردی که استفاده ای بهینه از فضا دارند و فضای ذخیره قابل توجهی در اختیارتان قرار می دهند، این آشفتگی را به حداقل برسانید. همچنین می توانید به جای مبلمان معمولی از مبل تخت خواب شو استفاده کنید تا اتاق نشیمن تان بعدها نقش اتاق مهمان یا اتاق خواب را نیز ایفا کند.

استفاده از وسایل کاربردی در چیدمان اتاق نشیمن


8. جایگزین کردن میز تلویزیون با میز کنسول در اتاق نشیمن کوچک

اگر تلویزیون خود را روی دیوار نصب کرده اید، می توانید در فضای زیرین آن به جای میز تلویزیون از میز کنسول استفاده کنید. اما چرا؟ میزهای تلویزیون اغلب استفاده بهینه ای از فضا ندارند اما میزهای کنسول نسبت به فضایی که به خود اختصاص می دهند، فضای ذخیره زیادی برای شما به همراه می آورند. میزهای کنسول در طرح و رنگها و استایل های متنوع متناسب با سبک های دکوراسیون مختلف موجود اند تا به حفظ انسجام محیط هم کمک کنند.

جایگزین کردن میز تلویزیون با میز کنسول در اتاق نشیمن کوچک

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید میز کنسول 


9. استفاده از مبل اِل در چیدمان اتاق نشیمن 

یک مبل ال به خوبی لایه بندی دکوراسیون شما را مدیریت می کند و همچنین فضای خالی قابل توجهی برای شما در چیدمان اتاق نشیمن تان به ارمغان خواهد آورد. با انتخاب مبل ال در رنگی روشن و طراحی ای مینیمال، دکوراسیونی مدرن خواهید داشت که فضای کافی برای دیگر عناصر دیزاین هم در اختیار شما قرار می دهد.

استفاده از مبل اِل در چیدمان اتاق نشیمن​​​​​​​

در این مقاله از مجله پیت کت به بررسی 9 ایده برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک پرداختیم. شما چه راه هایی برای ارتقای دیزاین این فضا می شناسید؟ خوشحال می شویم تجربیات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده این مقاله باشید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید