خانه دکوراسیون پذیرایی نورپردازی پذیرایی بهترین رنگ و نورپردازی برای اتاق پذیرایی کدام است؟

بهترین رنگ و نورپردازی برای اتاق پذیرایی کدام است؟

زمان مطالعه : 

6 دقیقه


اتاق پذیرایی و نشیمن نقطه کانونی در هر خانه ای است، مکانی که اکثر فعالیت ها در آن صورت می گیرد. با توجه به متراژ خانه های آپارتمانی که یک فضا برای نشیمن و پذیرایی اختصاص داده می شود دیزاین، رنگ و نورپردازی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

زمانی که در حال مطالعه یک کتاب یا در حال تماشای تلویزیون هستید روشنایی و نور فضا تاثیر زیادی در حس آرامش شما دارد. اگر نورپردازی به درستی انجام شود همه اجزای دکوراسیون به چشم می آیند و فضای پذیرایی زیباتر به نظر می رسد. دکوراسیون اتاق پذیرایی و نشیمن نسبت به سایر قسمت های خانه وسایل بیشتری دارد پس رنگ آمیزی و نورپردازی آن تبدیل به یکی از ذغدغه های اصلی هر خانه داری برای تزیین و زیباسازی این فضا شده است. 

عکس اتاق پذیرایی
داشتن یک تم و ترکیب رنگی مشخص در ذهن می تواند راهنمایی بسیار خوبی برای انتخاب چیدمان و همینطور وسایل باشد. نورپردازی درست و مناسب در نقاط کانونی پذیرایی، به طور مثال بر روی برخی از مبل ها یا تابلو های روی دیوار توجه بیشتری را به این قسمت ها می کشاند و البته کم و زیاد بودن این نورپردازی نیز در ایجاد حس آرامش تاثیر گذار است. لازم است در نظر داشته باشید با توجه به کاربردهای متنوع اتاق نشیمن، بهتر است نورپردازی این اتاق، بیش از هر فضای دیگری دارای انعطاف باشد. 


نورپردازی اتاق نشیمن

نورپردازی اتاق نشیمن


لوستر و لامپ ها به دلیل ایجاد نور مستقیم باعث درخشندگی و روشنایی بیشتر می شوند برای نقاطی از خانه که باید کانون روشنایی باشند استفاده از لوستر و سایر اتصالات سقفی مناسب ترین گزینه است. اگر میز تلویزیون در اتاق نشیمن قرار دارد بهتر است  چراغ‌هایی از سقف یا بر روی دیواری که میز تلویزیون جلوی آن قرار دارد نصب شود. به محل قرارگرفتن آباژورها در اطراف میز تلویزیون دقت کنید قرار گرفتن  آباژور بر روی میز تلویزیون، یا نورپردازی بر روی صفحه تلویزیون از روبرو، باعث ایجاد اختلال در دیدن صفحه تلویزیون می‌شود.


نورپردازی اتاق نشیمن


​​​​​​​گاهی اوقات استفاده از نورهای رنگی به زیباسازی فضا کمک زیادی می کند ، به طور مثال نور آبی، به ایجاد احساس آرامش در فضا کمک میکند برای موقعیت‌های خاص استراحت یا گپ زدن‌های آرام دو نفره میتوانید چراغ‌هایی از فلورسنت آبی یا ترکیب آن با قرمز در نشیمن نصب کنید و از حس و حال فضایی که ایجاد می‌کند لذت ببرید. 

نورپردازی اتاق نشیمن


آباژورها نقش مهمی در زیباسازی دکوراسیون دارند و به لحاظ نورپردازی و ایجاد نور مناسب در محیط کاربردی هستند. لازم است که آباژورها در سطح و ارتفاع مناسبی قرار بگیرند تا نورپردازی درستی انجام دهند. یکی از مجموعه های فعال در حوزه دکوراسیون داخلی منزل فروشگاه اینترنتی بلج است. این مجموعه در سبد محصولات خود دارای مدل های متنوعی از انواع آباژور ایستاده و دیواری می باشد. به شما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید برای اتاق نشیمن خود از آباژور به عنوان منبع نور استفاده کنید، به وب سایت این مجموعه (www.bolej.ir) مراجعه کنید. 


نورپردازی اتاق نشیمن و پذیرایی کلاسیک

نورپردازی اتاق نشیمن و پذیرایی کلاسیک


برای نورپردازی منازل کلاسیک و سنتی لوستر یکی از اجزای جدایی ناپذیر است. در انتخاب لوستر به فضایی که در اختیار دارید توجه داشته باشید، اگر فضای نشیمن کوچک است بهتر است از لوسترهای کوچک استفاده کنید. و اگر فضای بزرگی در اختیار دارید لوسترهای بزرگتر پیشنهاد بهتری هستند. معمولا لوستر هایی که برای فضاهای کلاسیک استفاده می شود از جنس برنز یا برنج است .در واقع رنگ این لوسترها باعث تشدید حال و هوای کلاسیک محیط می شود. در بازار ایران می توانیم فروشگاه اینترنتی دیجی کالا را به عنوان فروشنده برترین مدل های لوستر کلاسیک و مدرن معرفی کنیم. شما می توانید با مراجعه به وب سایت آنها با آدرس www.digikala.com صد ها مدل لوستر زیبا با نورپردازی خوب را ببنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای چیدمان اتاق پذیرایی کلاسیک 


نورپردازی اتاق نشیمن مدرن

نورپردازی اتاق نشیمن مدرن


چراغ های دست ساز  و فانتزی گزینه ی فوق العاده ای برای فضاهای مدرن  هستند. اگر قصد دارید فضای روشنی ایجاد کنید  چراغ های توکار برای سقف و انواع چراغ های ریلی که مابین سقف کاذب و دیوار تعبیه میشوند جز گزینه های پیشنهادی ما به شماست. هفته گذشته ما در مقاله ای به طور کامل و مو شکافانه به بحث "باید ها و نباید ها برای دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن" پرداختیم، به شما پیشنهاد می کنیم اگر به این سبک نو و زیبا علاقه مند هستید حتما این مطلب را مطالعه کنید.


بهترین ترکیب رنگ ها برای دکوراسیون اتاق نشیمن

بهترین ترکیب رنگ ها برای دکوراسیون اتاق نشیمن


رنگ سفید، یکی از محبوب ترین و ساده ترین ترکیب های رنگ اتاق پذیرایی خانه شماست . با این رنگ می توانید فضای اتاق پذیرایی را بزرگ تر  جلوه دهید. ترکیب های حاصل از آن نیز یکی از محبوب ترین رنگ ها برای اتاق پذیرایی محسوب می گردد و با انتخاب آن می توانید به فضای دلخواه و ایده آل دست یابید. اگر دوست دارید مبلمانتان را به نمایش بگذارید، پیشنهاد میکنیم زمینه و دیوارها را به رنگ سفید ملایم و لطیف در آورید، سپس برخی جزئیات اندک مشکی رنگ مانند پرده هایی با نوار حاشیه سیاه به محیط اضافه کنید. 
اگر فضایی کوچکی دارید و به دنبال یک چیدمان شیک هستید، ترکیب رنگ خاکستری و رنگ طبیعی چوب بهترین انتخاب شما خواهد بود، لوازم چوبی و قهوه ای رنگ از سردی اتاق پذیرایی می کاهد.

بیشتر بخوانید: 15 راهکار خلاقانه برای چیدمان اتاق نشیمن کوچک 


رنگ سبز می تواند حس سرزندگی را به  محیط القا کند و یکی از بهترین انتخاب ها برای اتاق پذیرایی باشد. البته برای زیبایی بیشتر ترکیب رنگ سبز با سفید و زرد را به شما پیشنهاد می دهیم که بی شک نتیجه ایی بهتر و دلنشین تر خواهد داشت.

بهترین ترکیب رنگ ها برای دکوراسیون اتاق نشیمن
رنگ قرمز جز دسته رنگ های گرم به حساب می آید که استفاده از آن  زیبایی و شکوه خاصی به فضا می بخشد. توجه داشته باشید رنگ قرمز مناسب فضاهای کوچک نیست و باعث می شود مکان کوچکتر به نظر آید. بهترین مکمل ها برای رنگ قرمز در دکوراسیون رنگ سیاه و سفید است .
برای اینکه فضای پذیرایی و نشیمن خود را شادتر و جذاب تر تزیین کنید رنگ زرد یکی از بهترین گزینه هاست که افراد زیادی تمایل دارند از آن در دکوراسیون استفاده نمایند، رنگ زرد در کنار مکمل هایی مانند خاکستری، آبی و سفید از شدت گرمای آن می کاهند و فضای اتاق پذیرایی زیباتر و دلنشن تر به نظر می آید.

بهترین ترکیب رنگ ها برای دکوراسیون اتاق نشیمن
بدون شک یکی از جالب ترین و سنتی ترین طرح های موجود برای رنگ آمیزی اتاق پذیرایی، ترکیب رنگ آبی و طلایی است. در این ترکیب ابتدا باید دیوارهای خود را به رنگ آبی روشن رنگ آمیزی کنید سپس سقف و نوار ابزارها را به رنگ سفید درآورید. در نهایت باید به مقدار زیادی از لوازم طلایی مانند لوسترها، ساعت های دیواری و زمینی و آینه های دکوری طلایی رنگ استفاده کنید.


در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت با بهترین رنگ ها و نورپردای ها برای اتاق پذیرایی آشنا شدید، هر کدام از آن ها  می تواند انتخاب مناسب و شایسته ایی برای اتاق پذیرایی شما باشند و با استفاده از آنها فضایی دلنشین و خاص ایجاد نمایید. نکته ای که همیشه به شما توصیه می کنیم اولویت دادن به خواسته ها وسلیقه خودتان است چرا که قرار است شما در آن فضا زندگی کنید.

خرید انواع لوستر مدرن و کلاسیک

فروشگاه دیجی کالا به عنوان برترین فروشگاه اینترنتی کشور برای شما دوستان عزیز مجموعه از بهترین مدل های لوستر در انواع کلاسیک و مدرن سقفی و دیواری را آماده کرده است. شما می توانید با یک کلیک این مجموعه پرطرفدار را بررسی کنید.
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید