خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی شش ویژگی که به خانه شما زندگی می بخشد

شش ویژگی که به خانه شما زندگی می بخشد

زمان مطالعه : 

4 دقیقه دقیقه

همه‌ی ما موقع چیدن وسایل یک اتاق، حواسمان را جمع می‌کنیم تا وسایل ضروری و ابتدایی همچون کاناپه، قالی یا فرش، میز قهوه‌خوری، پرده‌ها و غیره از قلم نیفتند. در این میان شاید یک سری از مواردی که به اتاق شما حس‌وحال متفاوتی می‌بخشند، کمتر موردتوجه شما قرار بگیرند.


در ادامه به معرفی شش ویژگی‌ای که به اتاق شما زندگی خواهند بخشید، می‌پردازیم و از شما دعوت می کنیم با ما همراه باشید.



1. اندکی رنگ لطفا!

اندکی رنگ لطفا

اتاق‌هایی با تم یک دست مثلاً تماماً سفید در عین حس آرامشی که ایجاد می‌کنند، می‌توانند اتاق شمارا تبدیل به یک محیط بی‌روح کنند. سعی کنید با تزریق کمی رنگ، حال‌و‌هوای اتاق خود را بهبود ببخشید. این تغییر رنگ در اتاق ها می‌تواند به‌صورت تغییر رنگ وسایل کوچک موجود در محیط یا در ابعاد بزرگ‌تر مثلا تغییر رنگ کابینت‌های آشپزخانه، خود را نشان دهد.



2. مگر می‌شود از کتاب‌ها گذشت؟!

مگر می‌شود از کتاب‌ها گذشت

تصور اتاقی بدون کتاب دشوار و ناخوشایند خواهد بود؛ این کتاب‌ها می‌توانند کتاب کودکان در سبد کتاب‌هایشان، کتاب آشپزی در آشپزخانه و یا کتاب‌های موردعلاقه‌ی خود شما در اتاق‌خواب یا سالن پذیرایی باشند.

بیشتر بخوانید: با 6 مدل از محبوب ترین مدل های کتابخانه در دنیا آشنا شوید 

اگر منزل شما قفسه‌های دیواری بزرگی ندارد، می‌توانید از انواع متنوع و جذاب کتابخانه‌های خانگی در مقیاس کوچک‌تر استفاده کنید و از قرار دادن کتاب‌های خود در آنها و تبدیل اتاق خود به یک کافه کتاب دنج لذت ببرید.



3. گل‌ها، گیاهان، سرزندگی

گل‌ها، گیاهان، سرزندگی

گل‌ها و گیاهان خانگی می‌توانند تغییرات غیرقابل تصوری در یک محیط ایجاد کنند. همین امروز دست به‌ کار شوید! برای این کار لازم نیست حتماً ازگل‌ها و گیاهانی که به شرایط نگه‌داری خاصی نیاز دارند، اگر شما هم مثل من می‌خواهید بیشترین نتیجه را با کمترین زمان صرف شده داشته باشید، گیاهانی که راحت‌تر و سریع‌تر رشد می‌کنند را انتخاب کنید.

شاخه‌های گل هم انتخاب دیگری هستند که اگر خوب از آنها مراقبت کنید، تا دو هفته مهمان اتاق شما خواهند بود و به آن طراوت و شادابی خواهند بخشید. روی میز قهوه‌خوری، میز آشپزخانه، یا جلوی پنجره‌های آفتاب‌گیر منزل انتخاب‌های خوبی به‌عنوان مکان قرار دادن یک گلدان پر ازگل‌های طبیعی و چشم‌نواز هستند.



4. رنگ مشکی را دست‌کم نگیرید

رنگ مشکی را دست‌کم نگیرید

اگر احساس می‌کنید محیط اتاق شما چیزی کم دارد، چرا استفاده از یک عنصر مشکی‌رنگ را امتحان نمی‌کنید. این تغییر می‌تواند شامل یک تابلوی نقاشی یا یک چراغ زمینی مشکی‌رنگ باشد. وجود رنگ مشکی در کنار دیگر رنگ‌ها در اتاق شما می‌تواند حس مدرن بودن و کمال را القا کند.



5. انواع مختلفی از بافت‌ها را امتحان کنید

انواع مختلفی از بافت‌ها را امتحان کنید​​​​​​​

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که می‌توانید برای تغییر اتاق خود از یک محیط بی‌روح به یک فضای متفاوت و جذاب انجام دهید، تغییر بافت‌های به‌کار رفته در محیط است. اما بافت به چه معناست؟ بافت به جنسی که وسایل و عناصر مختلف از آن ساخته‌شده‌اند، گفته می‌شود و شامل دو نوع است؛ بصری، همچون یک تابلوی نقاشی، و لامسه‌ای، همچون کوسن‌های مخملی که بافت متفاوتی نسبت به انواع دیگر دارند. گذاشتن یک رو رختخوابی یا رومبلی بارنگی متفاوت از تخت یا مبل، سبدهای بافته‌شده برای وسایلی همچون اسباب‌بازی‌ها، کوسن‌هایی با نقش‌های برجسته و یا یک تابلوی نقاشی منحصربه‌فرد می‌تواند بافت اتاق شمارا متحول سازند.



6. یک اثر هنری منحصربه‌فرد

اتاق شما باید بتواند به خوبی روحیات و افکار و شخصیت شمارا نشان دهد. یکی از راه‌هایی که برای شخصی‌سازی اتاق خود می‌توانید انجام دهید، انتخاب یک تابلوی نقاشی منحصربه‌فرد است. تابلویی که وقتی آن را اولین بار ببینید، معتقد باشید با شما حرف می‌زند! این تابلو الزاماً قرار نیست قیمت بالایی داشته باشد، آنچه مهم است، نزدیکی آن به شخصیت و علاقه‌مندی‌های شما است. 

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید