خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب 10 ایده خلاقانه برای استفاده از میز کار در اتاق خواب کوچک

10 ایده خلاقانه برای استفاده از میز کار در اتاق خواب کوچک

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

چنانچه دفتر کارتان را به خانه منتقل کرده اید یا این که به عنوان یک فلیلنسر در منزل مشغول به کار هستید، می‌توانید با داشتن دفتر کاری مجزا و سازمان ‌یافته (حتی در آپارتمان های نقلی)، عملکردتان را بهبود ببخشید.

در این مطلب خواهید آموخت که حتی اگر در آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنید و فضای کافی برای یک دفتر کار مجزا ندارید، می‌توانید میز کاری کاربردی و خلاقانه برای کارهای اداری خود در گوشه ای از اتاق خواب تان طراحی کنید. به همین خاطر می‌توانید برای حل مشکل کمبود فضا در آپارتمان‌ های کوچک، از ایده های جدید و خلاقانه ای که در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی پیت کت مطرح خواهیم کرد، استفاده کنید. پس لطفا اگر بازدهی در کارهایتان اولویت اول شماست، حتما ما را در این مقاله همراهی کنید تا این ایده های جدید را برای طراحی یکی از کاربردی ترین وسایل اتاق خواب را با هم بررسی کنیم.


1. هرگز از گوشه ها و کنج ها برای استفاده از میز کار خانگی غافل نشوید

بعضی اتاق ها پنجره‌ی زیبایی دارند ولی متاسفانه ساختار پنجره و شکل هندسی نامنظم گوشه‌های آنها، فضای آزاد اتاق را کاهش داده است. با این‌حال این پنجره‌ های مزاحم را می‌توان با نصب یک میز بدون پایه در لبه‌های آن، به نقطه‌ی عطف آن اتاق تبدیل کرد.

گوشه‌های نامنظم معمولا برای اکثر لوازم چوبی موجود در بازار مناسب نیستند ولی به‌راحتی می‌توانید با ساخت یک میز دیواری، به بهترین شکل از این گوشه ‌ها استفاده کنید.

انواع مدل میز کار خانگی

در سایر گوشه ‌های بلا استفاده‌ خانه نیز می‌توانید میزی با ارتفاع دلخواهتان نصب کنید. برای این کار تنها به یک یا دو صفحه‌ چوبی یا ام دی افی و اتصلات فلزی مناسب نیاز دارید. درصورت نیاز می‌توانید بالای این میزها یک شلف دیواری نیز نصب کنید.


2. میز های کار چوبی با ارتفاع کم، انتخابی صحیح برای اتاق خواب های کلاسیک است

میز تحریرهای کوتاه قدیمی، از نظر بصری فضای زیادی اشغال نمی‌کنند. به همین خاطر برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. میزی که در این اتاق استفاده شده است، به‌خوبی این ادعا را ثابت می‌کند.

انواع مدل میز کار خانگی چوبی

طراحی زیبا و جمع‌وجور این میز تحریر، آن را به وسیله‌ای شیک و مناسب برای استفاده در چیدمان اتاق خواب ‌های کوچک و نقلی تبدیل کرده است. البته کتابخانه‌ی قدیمی و بلندی که برای نگهداری لوازم اداری کنار این میز قرار داده شده است نیز، این اتاق را به یک دفتر کار کاملا کاربردی تبدیل کرده است.


3. فرورفتگی ها بهترین گزینه برای تبدیل شدن به دفتر کار خانگی هستند

استفاده از تمام فضاهای موجود در خانه‌ های کوچک، به مهارت ویژه‌ ای نیاز دارد. اگر در بخشی از دیوارهای خانه‌ شما هم مطابق آنچه در تصویر می‌بینید، یک فرورفتگی مختصر دیده می‌شود می‌توانید از ایده بهره مند شوید و با استفاده از چند صفحه‌ی چوبی، این فرورفتگی را به دفتر کاری کوچک تبدیل کنید. 

انواع مدل میز کار خانگی


4. اگر اتاقتان خیلی خیلی کوچک است، میز کارتان را شیشه ای بخرید

وسایل چوبی بزرگ بر خلاف وسایل شیشه‌ای، برای فضاهای کوچک اصلا مناسب نیستند. ازاین‌رو بهتر است میزهای لوسیت را که از نظر بصری فضای کمتری اشغال می‌کنند، به میزهای چوبی ترجیح دهید. 

انواع مدل میز کار خانگی


5. یک میز کار ساده دور تا دور اتاقتان هم ایده جالبیست

به جای این که در اتاق کوچک‌تان دنبال جایی برای یک میز کار بزرگ باشید، می‌توانید از ایده‌ای که در تصویر می‌بینید کمک بگیرید و روی حداقل دو دیوار اتاق، میزی متصل و بدون پایه نصب کنید.

انواع مدل میز کار خانگی

اینگونه فضای کافی برای چیدمان کتابخانه، قفسه ‌ها و سایر وسایل موردنیازتان در اختیار خواهید داشت. فضای خالی زیر این میز، کمد یا قفسه ‌ای کوچک را در خود جا می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد تا صندلی‌ ها را آزادانه حرکت دهید. تمام این ویژگی‌ها، طراحی چنین میزی را در اتاق‌ های کوچک توجیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چرا باید حتما در اتاق خواب های کوچک میز تحریر دیواری داشته باشیم؟! 


6. به میز کار ساده خود، بهتر است یک کشو نیز اضافه کنید

همان‌طور که گفتیم، با نصب یک سطح چوبی یا سنگی مسطح روی دیوارها، می‌توانید میز کاری کوچک داشته باشید. حال می‌توانید به سطح زیرین این میز، همان‌طورکه در تصویر می‌بینید، یک کشو نیز اضافه کنید و وسایلی ازجمله رسیدها و نامه ‌های کاری را در این کشو قرار دهید.


7. از مدل تخت های مورفی، برای میز کار خود الهام بگیرید

در طراحی این میز کار، از ایده‌ی ساخت تخت‌ خواب های مورفی، که از کاربردی‌ترین وسایل برای اتاق ‌های کوچک هستند، الهام گرفته شده است. پایه‌ ها و سطح این میز با لولا به هم متصل شده‌اند. پس میز در صورت نیاز جمع شده، روی دیوار قرار می‌گیرد و فضای آزاد بیشتری ایجاد می‌کند.

میز تحریر دیواری تاشو

اتاق‌ خوابی که در تصویر مشاهده می‌کنید، به عنوان اتاق کار نیز استفاده می‌شود. پس استفاده از تخت و میز مورفی در آن می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

میز تحریر دیواری تاشو


8. به ساخت یک میز کار ایستاده نیز در اتاق خواب فکر کنید

اکثر پزشکان میزهایی را که در حالت ایستاده نیز قابل استفاده هستند، توصیه می‌کنند. با ساخت یک میز کار خانگی کوچک، می‌توانید به‌راحتی از هر میزی در حالت ایستاده نیز استفاده کنید. این در حالی است که میز های ایستاده معمولا کمجا هستند و فضای کمی را در اتاق خواب اشغال میکنند. پس اگر مدت زمانی که از میز خود در منزل استفاده میکنید زیاد نیست، داشتن یک میز کار خانگی ساده ایده ای خلاقانه و زیباست.


9. اگر خاص پسند هستید، از میز کار های سبک وینتیج استفاده کنید

وسایل قدیمی و ارزان ‌قیمت، ازجمله وسایلی هستند که با تمام انواع دکوراسیون هم‌خوانی دارند. در این تصویر، میز قدیمی زیبا و زنگارگرفته‌ای به عنوان میز کار مورد استفاده قرار گرفته‌ است. این میزها در اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری، در کنار میز غذاخوری نیز قابل استفاده هستند و به‌راحتی در تمام سمساری ‌ها یافت می‌شوند. میزهای قدیمی، نیاز به رنگ کردن یا پرداخت ندارند و با ظاهر کلاسیک خود، نمایی خاص و زیبا در خانه به وجود می‌آورند.

بهترین مدل میز کار خانگی


و اما نکته آخر: در پایان برای شما مهم ترین نکاتی را که باید درباره طراحی  و استفاده از میز کار در منزل رعایت کنید را مرور میکنیم

  • میز کار های شلوغ، نظم و ترتیب اتاق را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند ولی با وجود نور کافی، این بهم‌ریختگی کمتر به چشم می‌آیند. پس بهتر است میز کار در کنار پنجره قرار کیرد.
  • صندلی ‌هایی با پایه ‌های باریک، از نظر بصری فضای کمتری اشغال می‌کنند. از‌ این ‌رو برای اتاق ‌های کوچک بسیار مناسب‌اند.
  • پیش از نصب میزهای دیواری، به فکر راهی برای مرتب کردن سیم چراغ‌ مطالعه یا سایر لوازم برقی باشید.
  • صندلی میز کارتان را طوری انتخاب کنید که درصورت نیاز، در اتاق نشیمن نیز قابل استفاده باشد. اما به شما توصیه میکنیم اگر مدلی مناسب برای این کار پیدا نکردید، اصلا ارگونومی و کیفیت بالا را فدای آن نکنید. چون قرار است شما ساعت های زیادی روی آن بنشینید. برای این که آگاهانه درباره خرید یک صندلی کار خوب تصمیم بگیرید، پیشنهاد ما این است حتما مقاله " آیا می دانید یک صندلی مطالعه خوب چه ویژگی هایی دارد؟ " مطالعه کنید.
  • میز کارتان را می‌توانید به‌صورت یک میز غذاخوری جمع‌وجور طراحی کنید و از آن برای قرارهای کاری مختصر استفاده کنید.

خرید انواع میز کار خانگی با بهترین قیمت

با بررسی ایده های مطرح شده در این مقاله، می‌توانید میز کار دلخواه خودتان را انتخاب کرده و با سایر وسایل اتاق خواب خود آن را هماهنگ کنید. اگر در این زمینه تجربه یا تخصصی دارید، خوش‌حال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید. اگر ایده ای هست که ما از آن نام نبرده‌ایم، شما از طریق بخش نظرات آن را به ما و دیگر مخاطبان پیت کت معرفی کنید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید