خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی

دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

سبک فرانسوی در دنیای دکوراسیون داخلی نقشی مثل رنگ بنفش در دنیای رنگ ها دارد؛ هردو جلوه ای باشکوه به فضا می بخشند.

این سبک از لوکس ترین سبک دکوراسیون منزل است. شما برای اضافه کردن حس و حال آن نیاز به زندگی در خانه ای با معماری مشابه ندارید یا حتی نیاز نیست تمام چیدمان منزل تان را تغییر دهید. به کمک ایده هایی جذاب و به روز می توانید دکوراسیونی فرانسوی در منزل خود داشته باشید. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با این ایده ها هستید، در ادامه با بررسی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی در مجله پیت کت با ما همراه باشید.


اصول کلی سبک فرانسوی

قبل از بررسی ایده هایی برای ایجاد حس و حال سبک فرانسوی در منزل، می خواهیم از اصول کلی آن برای شما بگوییم. اصولی در مورد عناصر دکوراسیون، پالت رنگ و لایه های مختلف روشنایی. 


1. عناصر دکوراسیون

آنچه بطور کلی نیاز است در مورد یک دکوراسیون فرانسوی بدانید این است که در آن به ترکیب جدید و قدیم می پردازند. این به معنای استفاده از عناصر دیزاین قدیمی در کنار عناصر دیزاین مدرن است که جلوه ای جذاب و در عین حال متعادل به آن می بخشد.

دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی


2. پالت رنگ

به نظر شما در این سبک بیشتر از چه رنگ هایی برای پالت رنگ و بطور ویژه دیوارها استفاده می شود؟ پاسخ این سوال در رنگ هایی همچون قرمز آجری، قهوه ای تیره، سبز جنگلی، آبی گل گندمی و سفید با ته رنگ بژ خلاصه می شود. رنگ هایی برجسته و گرم که فضایی صمیمی خلق می کنند. همچنین طیف های ملایم و مات یا آنهایی که اندکی خاکستری در خود دارند، گزینه های مناسبی برای دیوارها خواهند بود چرا که آن جلوه ی قدیمی را القا می کنند. 


3. لایه های مختلف روشنایی در سبک فرانسوی

منظور از لایه های مختلف روشنایی سه نوع روشنایی عمومی، تاکیدی و کاری است که در سبک فرانسوی تاکید زیادی بر هر سه وجود دارد. از لوستر برای روشنایی عمومی گرفته تا چراغ رومیزی برای روشنایی کاری و چراغ های سقفی یا دیواری برای روشنایی تاکیدی در این سبک حضور دارند تا فضایی رمانتیک، باشکوه و البته کاربردی خلق کنند. 

دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی

حالا نوبت به معرفی ایده هایی پرطرفدار برای نزدیک کردن حس و حال دکوراسیون منزل به این سبک جذاب است. در ادامه به معرفی این ایده ها می پردازیم.


اضافه کردن وسایل قدیمی به چیدمان منزل

در سبک فرانسوی از وسایل قدیمی استقبال می شود؛ این وسایل می توانند چوبی، فلزی یا هر نوع دیگری باشند که به مرور زمان جلوه منحصر به فردی پیدا کرده اند. اضافه کردن وسایل قدیمی می تواند شامل عناصری همچون یک آینه دیواری قدیمی که نقاط روی آن نشان از عمر طولانی اش دارند و یا یک میز کنسول چوبی قدیمی باشد.  


شخصی سازی دکوراسیون

یکی از نکات برجسته در مورد سبک فرانسوی، توجه به اصل شخصی سازی است. این یعنی عناصری همچون تابلوهای هنری، کتاب ها یا وسایل قدیمی ای که دست به دست در خانواده گشته و به شما رسیده است را به چیدمان منزل اضافه کنید؛ وسایلی که شاید با دیگر عناصر دکوراسیون ست نباشند اما برای شما معنا دار اند و این فضایی گرم و صمیمی در اتاق مورد نظر می سازد.


وسایل ساخته شده از مواد اولیه طبیعی

وسایل ساخته شده از مواد اولیه طبیعی همچون چوب، فلزو سنگ شاید شما را به یاد سبکی همچون روستیک بیندازند اما این عناصر در یک دکوراسیون فرانسوی هم به وفور دیده می شوند. با این کار ارتباط نزدیکی بین دکوراسیون و طبیعت ایجاد می شود و این بخشی از جلوه باشکوه این سبک است.

دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی


پالت رنگ هیجان انگیز در دکوراسیون فرانسوی

هرچند در این سبک احترام خاصی برای رنگ های خنثی همچون سفید قائل اند اما این رنگ های برجسته در پالت رنگ آن هستند که حس متفاوتی به آن می بخشند. در واقع از لحاظ انتخاب رنگ همچون سبک بوهمین رفتار می کنند و به ترکیب رنگ های مختلف می پردازند و تنها قانون آنها، بی قانونی است. البته فراموش نکنید این ترکیب رنگ ها نباید طوری باشد که تعادل دکوراسیون آسیب ببیند و فضای آن احساس آشفتگی به شما منتقل کند. استفاده از رنگ برجسته ای همچون زرد در کنار رنگ های خنثی همچون سفید و مشکی یک نمونه از ترکیب رنگ هایی است که در این سبک شاهد آن هستیم.

دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی


آینه ای با قاب طلایی

هیچ چیز به اندازه یک آینه بزرگ با قاب طلایی رنگ نمی تواند جلوه ای فرانسوی به دکوراسیون منزل شما ببخشد. این آینه می تواند قدی باشد و آن را به دیوار تکیه دهید و یا آن را بالای میز کنسول نصب کنید.


لوستر 

خب گفتیم دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی به جلوه ی باشکوهش معروف است و این جلوه را مدیون تک تک عناصر موجود در چیدمان آن است. یکی از این عناصر لوستری است که می توانید از آن برای تامین روشنایی عمومی اتاق نشیمن تان استفاده کنید و فضایی لوکس داشته باشید. اگر لوستری که انتخاب می کنید طلایی رنگ باشد، تاثیر بیشتری در ارتقای جلوه اتاق خواهد داشت.


قالی در سبک فرانسوی

یکی از عناصر دکوراسیون که به طرز قابل توجهی شما را به سبک فرانسوی نزدیک می کند، یک قالی قدیمی یا قالی ای با طرح های سنتی است. این قالی در کنار عناصر مدرن دکوراسیون شما را به ترکیب کلاسیک-مدرن یا قدیمی-جدیدی که در سبک فرانسوی شاهد آن هستیم، نزدیک می کند.

دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی


مبل چستر

می توان گفت در بین انواع مختلف مبلمان، مبل چستر بهترین گزینه برای یک دکوراسیون فرانسوی است چرا که جلوه بسیار باشکوهی به آن می بخشد. مبل چستر انواع مختلفی شامل مبل یک نفره، دونفره، سه نفره و مبل تخت خواب شوی چستر دارد و می توانید آن را به چیدمان اتاق نشیمن یا اتاق خواب تان اضافه کنید تا هم فضایی بسیار راحت برای استراحت کردن داشته باشید و هم جلوه ای شیک به دکوراسیون منزل تان ببخشید. 

دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی​​​​​​​


سخن پایانی! در این مقاله به معرفی ایده هایی برای باشکوه ترین سبک در دنیای دکوراسیون داخلی یعنی سبک فرانسوی پرداختیم. با عملی کردن چند تا از این ایده ها قادر خواهید بود چیدمانی شیک داشته باشید. شما هم می توانید نظرات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان مجله پیت کت به اشتراک بگذارید.

مبل هایی که هیچ وقت از مد نمیفتند؛

در این مقاله با المان های اصلی دکوراسیون فرانسوی و بهترین ایده برای ساخت منزل به سبک فرانسوی آشنا شدیم و متوجه شدیم که از المان های اصلی دکور فرانسوی مبل های چستر است. به شما پیشنهاد میکنیم برای خرید مبلمان چستر سری به وب سایت آف دکور بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید