خانه دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون پذیرایی ایرانی راهکارهایی برای چیدمان اتاق نشیمن کوچک

راهکارهایی برای چیدمان اتاق نشیمن کوچک

زمان مطالعه : 

7 دقیقه دقیقه

اتاق نشیمن هرقدر هم که کوچک باشد، می‌تواند زیبا و مدرن به نظر برسد. پس اجازه ندهید متراژ یا اجاره ‌نشینی، دکوراسیون شما را تحت‌الشعاع قرار دهید. برای اثبات این ادعا در این مطلب ترفندهایی برای چیدمان پررفت‌ و آمدترین بخش خانه یعنی اتاق نشیمن معرفی کرده‌ایم.



1. از دیوارهای سفید به‌درستی استفاده کنید.

اگر رنگ کردن دیوارها برایتان مقدور نیست، بهتر است مبلمان و سایر لوازم چوبی را نیز به رنگ سفید انتخاب کنید. استفاده از مبلمان سفید در کنار دیوارهای سفید، راهی شیک و آسان است که نشیمن شما را بزرگتر و روشن‌تر نشان می‌دهد.

15 راهکار هوشمندانه برای چیدمان اتاق نشیمن کوچک | پیت کت

برای تکمیل این دکوراسیون می‌توانید رنگ‌ها و بافت‌های مختلف را چاشنی کار کنید. مثلا در نشیمنی که در تصویر مشاهده می‌کنید از گیاهان سبز و یک قالیچه حصیری بدین‌منظور استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی برای استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون 



2. اتاق‌های بدشکل و بدقواره هم می‌توانند به‌زیبایی چیده شوند.

دکوراسیون اتاق نشیمنی که شکل هندسی منظمی ندارد ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. ولی هر فضایی و با هر شکلی می‌تواند به‌زیبایی چیده شود. برای نمونه دیوارهایی که قناسی دارند را می‌توانید با کمی خلاقیت به مرکز توجه خانه تبدیل کنید. مثلا در این آپارتمان، نصب تابلوها و قاب عکس‌ های متعدد روی چنین دیواری، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و نقص دیوار را کمتر نشان می‌دهد.

اتاق‌های بدشکل و بدقواره هم می‌توانند به‌زیبایی چیده شوند

همچنین اگر در چیدن مبل‌ها در چنین اتاق‌هایی به مشکل برخوردید، می‌توانید از کاغذدیواری ‌هایی که طرح و رنگ زیادی دارند کمک بگیرید. نصب این کاغذ دیواری‌ ها در دیوار پشت مبل‌ ها، فضای مشخصی برای چیدن مبل‌ها ایجاد می‌کند.



3. از پارچه‌ های متنوع و طرحدار استفاده کنید.

از پارچه‌ های متنوع و طرحدار استفاده کنید

نشیمن کوچکتان را با استفاده از پارچه‌ های طرحدار، به مکانی با دیزاین خاص و منحصر به فرد تبدیل کنید. برای مثال به نحوه‌ی اجرای این ایده در این تصویر دقت کنید: روی کاناپه ‌‌ای ساده و نه‌چندان گران ‌قیمت، پارچه کتانی زیبایی کشیده شده و دو کوسن پارچه‌ای با طرح گلیمی نیز قرار داده شده است. گلیمی که روی زمین پهن شده، راحتی اتاق را دوچندان کرده است و آویز دست‌ساز و پارچه‌ای زیبایی نیز در همان سبک استفاده شده برای مبل و قالی، از دیوار آویزان شده است.



4. دکوراسیون اتاق نشیمن باید متناسب با موقعیت و روحیات صاحب‌ خانه باشد.

دکوراسیون اتاق نشیمن باید متناسب با موقعیت و روحیات صاحب‌ خانه باشد

دوچرخه‌ های قدیمی و بلااستفاده را می‌توانید مطابق شکل، از یک شلف دیواری آویزان کنید و بدون اینکه فضای مفیدی را از دست بدهید، دکوری زیبا داشته باشید. ایده‌ی هوشمندانه‌ی دیگری که در تصویر به چشم می‌خورد و موجب استفاده‌ی بهینه از دیوارهای این نشیمن کوچک شده است، نصب میزی بدون پایه روی دیوار سمت چپ است. همچنین کشوهایی زیر این میز طراحی شده‌اند که وسایل زیادی را در خود جا می‌دهند. ولی آنچه این نشیمن کوچک را به مکانی دنج و مناسب برای بزرگسالان تبدیل کرده است، جزئیات و سبک‌ های مختلف چیدمان است. مثلا تابلو‌های رنگی و نوع مبلی که در این اتاق استفاده شده است، کاراکتر منحصربه‌فردی به دکوراسیون بخشیده است.



5. از گیاهان استفاده کنید.

 از گیاهان استفاده کنید

هیچ چیز به‌اندازه‌ی استفاده از گیاهان طبیعی در زیباسازی نشیمن شما تاثیر مثبت نخواهد داشت. گیاهان گلدار، مثل نرگس و لاله، رنگ ‌های زیبا و گیاهانی که برگ ‌های پهنی دارند، مثل سرخس ‌ها و گیاهان عنکبوتی، بافت بیشتری را به نشیمن شما می‌بخشند. همچنین گیاهان هوای داخل خانه‌ را نیز تصفیه می‌کنند. اگر علاقه‌ای به باغبانی ندارید می‌توانید از ساکولنت ها که به مراقبت چندانی نیاز ندارند استفاده کنید و با کمی خلاقیت، گلدان ‌هایی دست‌ساز و زیبا برای گیاهان خود بسازید.



6. در دکوراسیون نشیمن ‌های مستطیل‌شکل خلاقیت به خرج دهید.

در دکوراسیون نشیمن ‌های مستطیل‌شکل خلاقیت به خرج دهید

اگر نشیمن شما فاقد جزئیات معماری است و شکل هندسی کاملا منظمی دارد، بدون اینکه هزینه‌ی زیادی متقبل شوید یا نیازی به بازسازی آن داشته باشید، می‌توانید ویژگی‌های منحربه‌فردی را در آن به وجود آورید. برای مثال می‌توانید مطابق تصویر، با انتخاب کاغذدیواری مناسبی به سلیقه‌ی خودتان، نقطه‌ی کانونی چشم‌گیری در اتاق نشیمن ایجاد کنید.



7. برای نشیمن های باریک و کم‌عرض از مبلمان مناسب استفاده کنید.

برای نشیمن های باریک و کم‌عرض از مبلمان مناسب استفاده کنید

دکوراسیون نشیمن ‌های باریک و کم‌عرض، می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. با این ‌وجود همانند نشیمن روشن و دل‌بازی که در تصویر می‌بینید، با انتخاب مبلمان مناسب می‌توانید نهایت استفاده را از فضای موجود ببرید. هنگام خرید مبلمان، دنبال مبل های کشیده ای که عرض دیوار را کاملا می‌پوشانند باشید. اینگونه نشیمن شما عمق بصری بیشتری خواهد داشت.



8. هنگام چیدمان به اندازه ‌ها دقت کنید.

هنگام خرید به اندازه‌ی مبلمان دقت کنید تا نشیمنی لوکس و شیک داشته باشید. مثلا چیدن چندین کوسن روی کاناپه، اتاق‌ های کوچک‌ را کوچک‌تر نشان می‌دهد ولی در رابطه با مبل‌ های کوتاه‌تر، مطابق آنچه در تصویر می‌بینید، عکس این قضیه صادق است.

هنگام چیدمان به اندازه ‌ها دقت کنید

هنگام استفاده از دکوری‌ ها و وسایل طلایی نیز باید به ابعاد و اندازه‌ ها توجه کنید. تمام دکوری‌ های طلایی که در این تصویر می‌بینید با کاناپه‌ی کوتاه هم‌خوانی دارند. ولی نقطه‌ی عطف این نشیمن، میز شیشه‌ ای شفافی است که در وسط اتاق قرار داده شده است. این میز از نظر بصری فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد.



9. نشیمن ‌های کوچک هم می توانند لوکس و اعیانی باشند.

نشیمن ‌های کوچک هم می توانند لوکس و اعیانی باشند

تصویری که مشاهده می‌کنید بخشی از یک آپارتمان لوکس در لندن است. همان‌طورکه می‌بینید، این آپارتمان نشیمن کوچکی دارد که به سبکی لوکس چیده شده است. مثلا کنسول خاکستری که از نقره ساخته شده، سطحی برای چیدن دکوری‌های زیبا، لوکس و تیره‌رنگ فراهم کرده است. تابلویی که بالای مبل نصب شده، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کرده و فضا را بزرگتر نشان می‌دهد، ازاین‌رو نقطه‌ی عطف این نشیمن به حساب می‌آید.



10. از فضای خالی پشت مبل‌ها استفاده کنید.

قرار دادن کتابخانه یا چندین قفسه‌ پشت مبل ‌ها، راهکاری زیرکانه و موثر برای افزودن زیبایی‌ های بصری و افزایش فضای قابل استفاده در اتاق نشیمن است.



11. از سبک شابی شیک استفاده کنید.

تا پیش از رواج سبک اسکاندیناوی، سبک شابی شیک به‌طور گسترده‌ای برای دکوراسیون منازل مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این‌حال ظهور سبک جدید، چیزی از محبوبیت این سبک قدیمی کم نکرد.

از سبک شابی شیک استفاده کنید

در این تصویر، نشیمن کوچکی را مشاهده می‌کنید که برای دکوراسیون آن از سبک شابی شیک استفاده شده است. از عناصر اصلی این دکوراسیون می‌توان به رنگ‌ های روشن، کاناپه ‌ای که با کاور سفیدرنگ پوشانده شده است و نمادهای وینتیج اشاره کرد. لوستر زیبایی که در تصویر به چشم می‌خورد، مکمل کاناپه‌ی راحت، صندلی ‌های تک‌نفره‌ی صورتی و به‌طور کلی دکوراسیون این نشیمن است.

بیشتر بخوانید: 5 سبک دکوراسیون داخلی پرطرفدار در دنیا را بشناسید 



12. از سبک مدرن استفاده کنید.

اگر به‌تازگی به خانه‌ی جدیدتان نقل مکان کرده‌اید و قصد دکوراسیون اتاق نشیمن‌تان را دارید، نشیمنی که در تصویر مشاهده می‌کنید می‌تواند نکات پایه و ساده‌ای را برای دکوراسیون فضاهای کوچک در اختیار شما قرار دهد.

پیش از هر چیز، همان‌طورکه گفته شد باید به فکر کاناپه‌ ای کوتاه و به رنگ خنثی باشید. وسایل پایه ‌دار، مثل میزی که در تصویر مشاهده می‌کنید، فضای بیشتری را در معرض دید قرار می‌دهند و از این‌رو نشیمن شما را بزرگتر نشان می‌دهد.

از سبک مدرن استفاده کنید

از یک یا چند گیاه طبیعی یا فرشی پرنقش‌ونگار برای افزودن رنگ به نشیمن استفاده کنید.

در گام بعدی روی دیوار خالی بالای کاناپه، تابلوی نقاشی یا یک آینه‌ی بزرگ نصب کنید.

در صورت نیاز به آباژور و نبود فضای کافی، می‌توانید از لامپ ‌های دیواری استفاده کنید.



13. سبک دکوراسیون فرانسوی را به کار بگیرید.

در این تصویر، یک نشیمن زیبا در آپارتمانی در شهر پاریس که به سبک فرانسوی چیده شده به چشم می‌خورد. این نشیمن کوچک بدون اینکه به‌ هم ‌ریخته یا قدیمی به نظر برسد، به عنوان اتاق غذاخوری و آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سبک دکوراسیون فرانسوی را به کار بگیرید

برای دکوراسیون این اتاق پیش از هر چیز، وسایل ضروری مثل کاناپه‌ای برای نشستن یا دراز کشیدن و یک دست میز غذاخوری برای غذا خوردن یا کار کردن، بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کنند، در نشیمن جا گرفته‌اند. در گام بعدی، از چند دکوری رسمی مثل لوستر کریستالی و آینه‌ی تراش‌ کاری ‌شده، استفاده شده است. پس می‌توان گفت سبک فرانسوی در عین زیبایی بسیار کاربردی است.



14. در انتخاب وسایلتان دقت کنید.

وسایلی که در قرن بیست‌و‌یکم رواج یافتند، برای نشیمن ‌های کوچک بسیار مناسب هستند. بسیاری از این وسایل از جمله میز غذاخوری پایه ‌دار و کوتاهی که در سمت چپ تصویر مشاهده می‌کنید، از نظر اندازه و ابعاد با اتاق‌ های کوچک هم ‌خوانی دارند.

15 راهکار هوشمندانه برای چیدمان اتاق نشیمن کوچک | پیت کت

آینه‌های بزرگ، مثل آینه‌‌ای که سرتاسر دیوار پشت مبل را فرا گرفته است نیز فضاهای کوچک را از نظر بصری بزرگتر نشان می‌دهند و از این ‌رو برای این فضاها بسیار مناسب‌اند.



15. نشیمن‌تان را مبله کنید.

نشیمن‌تان را مبله کنید

هنگام دکوراسیون هر فضایی و با هر متراژی، باید به فکر وسایلی برای تجهیز آن باشیم. کاناپه ‌ای که در این نشیمن استفاده شده است، به همراه کوسن ‌های متعددی که روی آن قرار داده شده، می‌تواند به عنوان تخت مهمان نیز استفاده شود. ازاین‌رو این کاناپه وسیله‌ای کاربردی و مناسب برای تجهیز اتاق نشیمن است. همچنین حالت کشویی میز وسط اتاق، ساختار ویژه‌ی میز عسلی و مبل عثمانی رویه‌ دوزی ‌شده‌ای که پشت کاناپه قرار گرفته است، فضای بیشتری را برای پذیرایی و جا دادن وسایل ایجاد کرده‌اند.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید