خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی 9 نکته مهمی که درباره دکوراسیون داخلی صنعتی حتما باید بدانید

9 نکته مهمی که درباره دکوراسیون داخلی صنعتی حتما باید بدانید

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

کف‌پوش بتنی، لوله‌های بدون پوشش و دیوارهای آجری از اجزای اصلی سبک دکوراسیون صنعتی هستند. از سوی دیگر بر قراری تعادل بین حس راحتی و آرامش و جو رسمی فضاهای صنعتی بسیار مهم است.

در این مطلب خواهیم دید که ترکیب صحیح رنگ‌ها، بافت‌ها و الگوهای مناسب و مبلمان بزرگ می‌تواند دکوراسیون صنعتی منازل را به محیطی دوستانه و راحت تبدیل ‌کند. پس ایده های متفاوتی که در ادامه برای طراحی دکوراسیون داخلی صنعتی معرفی می‌کنیم را از دست ندهید.


1) توجه ویژه به تناسب اندازه وسایل در دکوراسیون صنعتی داشته باشید

هنگام چیدمان دکوراسیون صنعتی، توجه به ابعاد وسایل بسیار حائز اهمیت است. فضاهای صنعتی اغلب بزرگ و جادار هستند پس بهتر است وسایل نورپردازی، مبلمان و دکوری‌ها نیز بزرگ باشند. اغلب افراد ترجیح می‌دهند فضای آزاد زیادی در اختیار داشته باشند پس از وسایل کوچک یا وسایلی که از نظر اندازه با هم تناسب ندارند، استفاده می‌کنند. این یکی از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون صنعتی است!

دکوراسیون داخلی صنعتی

برای شروع از آباژور، لوستر یا چراغ‌های بزرگ، پرده‌های سر تا سری و فرش‌های بزرگ استفاده کنید سپس بافت‌ها و پارچه‌های مختلف را به فضا اضافه کنید. مبلمان شما باید متناسب با فضای در اختیارتان باشد چرا که وسایل کوچک فضاهای بزرگ را خالی و بی‌روح نشان می‌دهند. 


2) از اسباب و وسایل بزرگ در چیدمان دکوراسیون صنعتی استفاده کنید

همان‌طورکه در نکته قبل اشاره کردیم، فضاهایی با دکوراسیون به سبک صنعتی معمولا جادار هستند و استفاده از وسایل بزرگ در طراحی آن‌ها بسیار مهم است چون که اثاثیه‌ی بزرگ می‌توانند بخش‌های مختلف فضاهای صنعتی را از هم متمایز کنند و از خالی و بی‌روح به نظر رسیدن محیط جلوگیری کنند. 

معمولا هیچ مرز یا دیواری بخش‌های مختلف منزلی با دکوراسیون صنعتی را از هم جدا نمی‌کند. این ویژگی، شروع چیدمان این فضاها را سخت و نگرا‌ن‌کننده می‌کند. یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون صنعتی، در نظر نگرفتن فضای خالی برای رفت و آمد بین بخش‌های مختلف است. پس پیش از هر چیز مسیرهای فرضی برای رفت و آمد را در نظر بگیرید سپس مبلمان و سایر وسایل را بچینید. اینگونه برای تردد به مشکل نخواهید خورد.

برای پر کردن بخش‌های خالی، از مبلمان بزرگ مثل کاناپه های چند تکه و بزرگ، شلف و استند های ایستاده، کمد لباس، میز کنسول بزرگ و نیمکت‌های پهن یا مبل‌های تخت‌خواب‌شو استفاده کنید. فراموش نکنید که وسایل کوچک در فضاهای بزرگ گم می‌شوند و نمی‌توانند به عنوان مرز بین بخش‌های مختلف عمل کنند.

دکوراسیون داخلی صنعتی


3) از دکوری ها و وسایل تزیینی بزرگ استفاده کنید

دکوری‌ها و آثار هنری بزرگ، علاوه بر این که با متراژ فضاهای صنعتی متناسب هستند، گرما و صمیمیت این فضاها را دو چندان می‌کنند. هنر، عنصر کلیدی برای تزریق سبک و سلیقه‌ی افراد در هر فضایی است. از آثار هنری و دکوری‌های مورد علاقه هر فرد می‌توان به بخشی از شخصیت او پی برد. در فضاهای صنعتی نیز هیچ چیز به اندازه‌ی آثار هنری نمی‌تواند گویای سبک موردعلاقه‌ی کاربران آن محیط باشد و یک نقطه‌ی کانونی زیبا ایجاد کند. دکوری‌ها و تابلوهای کوچک در دیوارهای بزرگ فضاهای صنعتی گم می‌شوند. اما یکی از بهترین گزینه های ها برای خرید لوازم دکوری برای دکوراسیون داخلی صنعتی، خرید انواع تابلو فرش می باشد. البته توجه داشته باشید این تابلو ها باید از نظر اندازه، سایز های بزرگی داشته باشند تا جلوه ی خوبی به محیط منزل شما ببخشند.

طراحی صنعتی دکوراسیون


4) با سفارشی سازی محیط در سبک صنعتی، به محیط روح ببخشید

اگر برای طراحی فضاهای صنعتی از وسایل موردعلاقه‌تان استفاده کنید، محیطی دوستانه‌تر خواهید داشت و در آن احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. مثلا می‌توانید قاب‌عکس‌های خانوادگی یا هر چیز دیگری که به آن علاقه‌ قلبی دارید را در کتابخانه فلزی بچینید. وسایلی که منعکس‌کننده‌ تمایلات شما هستند، به نوعی فضا را شخصی‌سازی می‌کنند و به آن روح می‌دهند. پس برای چیدمان دکوراسیون صنعتی در محل‌هایی که جو رسمی‌تری دارند، حتما این نکته را در نظر بگیرید. 

سبک صنعتی در طراحی داخلی


5) در انتخاب لوازم نورپردازی برای دکوراسیون صنعتی دقت کنید

نورپردازی یکی از موثرترین ابزار ها برای ایجاد گرما و صمیمیت در هر فضایی است که متاسفانه اغلب اوقات نادیده گرفته می‌شود. برای نورپردازی فضاهای صنعتی سراغ وسایل بزرگ و برجسته بروید. لوسترها و به ویژه چراغ‌های آویز کوچک، در سقف‌های بلند و بزرگ گم می‌شوند و باید قدری بزرگ‌تر از آنچه در منازل مسکونی استفاده می‌شود باشند. همین قانون درمورد آباژور و چراغ‌های رومیزی نیز صدق می‌کند. فضاهای صنعتی، نسبت به منازل مسکونی به چراغ‌ها و آباژورهای بزرگ‌تر برجسته‌تر و قدرتمندتری نیاز دارند. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید لوستر و چراغ آویز برای دکوراسیون داخلی صنعتی به مدل هایی که دارای ترکیب فلز هستند فکر کنید. 

مبلمان سبک صنعتی

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ و نورپردازی برای اتاق پذیرایی چیست؟ 


6) با استفاده از بافت های مختلف، به دکوراسیون منزل خود گرما ببخشید

استفاده از وسایل رنگارنگ و متنوع، راهی دیگر برای ایجاد گرما و راحتی در فضاهای صنعتی است. در کنار کف‌پوش بتنی و دیوارهای آجری، از فرش‌ها‌، کوسن‌ها و پرده‌های مخملی و رنگارنگ استفاده کنید و تفاوت را احساس کنید! المان های دکوراسیون داخلی  Industrial  یا همان دکوراسیون صنعتی اغلب بزرگ و خسته‌کننده هستند. از این رو انتخاب وسایل جذابی که در تضاد با این المان‌ها هستند اهمیت می‌یابد. در ادامه با هم بافت هایی که می توان در دکوراسیون های صنعتی بکار برد را بررسی خواهیم کرد. 

مبلمان سبک صنعتی

پارچه: وقتی نوبت به انتخاب پارچه‌ برای مبلمان می‌رسد، سراغ رنگ‌های گرم و برجسته مثل قرمز، قهوه‌ای، صورتی و بنفش بروید. از ترکیب رنگ‌ها و الگوهای مختلف نترسید. همچنین می‌توانید پارچه‌ی مبل‌ها را به رنگی خنثی انتخاب کنید و روی مبل‌ها را با کوسن‌های پر نقش و نگار پر کنید. 

فرش و موکت: انتخاب فرش به‌ویژه در دکوراسیون صنعتی که کف‌پوش بتونی یا چوبی دارند، بسیار مهم است. به کمک یک فرش مخملی می‌توانید در هر فضایی رنگ، بافت و طرح تزریق کنید. همچنین می‌توانید روی یک فرش پشمی بزرگ و خنثی، فرشی کوچک و رنگارنگ پهن کنید.

بیشتر بخوانید: 6 اشتباهی که نباید در انتخاب فرش دکوراسیون داخلی انجام دهیم 

پرده: فضاهای صنعتی اغلب دارای پنجره‌های بزرگ هستند. با نصب پرده‌های بلند و سر تا سری به‌راحتی می‌توان به این فضاهای نشاط و زندگی بخشید. همچنین برای کنترل راحت‌تر شدت نور وروردی، می‌توانید زیر پرده‌ی اصلی یک لایه پارچه‌ی حریر آویزان کنید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد انتخاب پرده برای دکوراسیون منزل ایرانی 


7) از رنگ های متنوع برای دیوار ها استفاده کنید 

ترکیب رنگ‌ها و بافت‌های مختلف به دکوراسیون صنعتی، رنگ‌وبوی زندگی می‌دهند. رنگ‌ها حال و هوای هر فضایی را به‌راحتی عوض می‌کنند. تضاد رنگ‌های شاد و متنوع با دیوارهای آجری، نمای فضاهای صنعتی را به‌کلی تغییر می‌دهد.

دکوراسیون داخلی صنعتی


8) وسایل چوبی را در دیزاین صنعتی فراموش نشود!

 چوب، چه روی زمین و سقف و چه در ساخت مبلمان استفاده شود، تضاد خوبی با لوله‌های بدون پوشش و وسایل فلزی دارد و به فضاهای صنعتی راحتی و گرمای خاصی می‌بخشد. وسایل چوبی ما را با طبیعت پیوند می‌دهند و از خشک و بی‌روح به نظر رسیدن دکوراسیون صنعتی جلوگیری می‌کنند. 

دکوراسیون داخلی صنعتی


9) از وسایل طبیعی استفاده کنید

وسایل طبیعی آرامش و سکون را برای فضاهای صنعتی به ارمغان می‌آورند. در فضاهای صنعتی که اغلب وسایل فلزی هستند، جای خالی فرش‌هایی که با الیاف طبیعی بافته شده‌اند یا میز و مبلمان چوبی احساس می‌شود. زیباترین دکوراسیون های صنعتی نتیجه چیدمان اصولی لوازم چوبی و فلزی کنار هم هستند.  

دکوراسیون داخلی صنعتی


از این که تا پایان این مطلب از مجله اینترنتی پیت کت با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم و امیدواریم این مقاله برای شما مفید و موثر بوده باشد

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید