خانه دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون پذیرایی ایرانی دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک با چاشنی ایرانی

دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک با چاشنی ایرانی

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

دکوراسیون و طراحی داخلی بخش مهمی از هر خانه است، اتاق پذیرایی نیز به عنوان یکی از پر رفت و آمدترین قسمت های خانه شناخته می شود و معمولا افراد مختلفی در آن گرد هم می آیند، به همین علت دکوراسیون پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در طراحی و دکوراسیون پذیرایی مدرن هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما متناسب با سبک مورد علاقه خود می توانید از طراحی های مدرن بوهو، ساده و غیره یا حتی تلفیق چندین سبک طراحی مختلف با یکدیگر استفاده کنید. در ادامه شما را با جزییات مهم و کارآمد برای دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک با چاشنی ایرانی آشنا می کنیم.

دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک با چاشنی ایرانی
دکوراسیون پذیرایی مدرن مخصوص خانه های کوچک

امروزه به دلیل آپارتمان نشینی سایز بسیاری از خانه ها کوچک شده است که این مسئله بر سایز پذیرایی هم تاثیر گذاشته است، البته شما می توانید با استفاده از تکنیک های مفید و موثر در دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک مخصوص خانه های کوچک فضای داخلی خانه خود را بزرگتر جلوه دهید. در ادامه تکنیک هایی به شما برای بزرگ تر جلوه کردن اتاق پذیرایی ایرانی کوچک ارائه می شوند.

1. از رنگ های بسیار روشن یا بسیار تیره در دکوراسیون خود استفاده کنید. زمانی که از این رنگ ها استفاده می کنید خطای چشم ایجاد می کنید و فضا را بزرگتر از مقداری که واقعا است، نشان می دهد.  

دکوراسیون پذیرایی مدرن مخصوص خانه های کوچک

2. از فضایی که در اختیار دارید نهایت استفاده را داشته باشید. استفاده از سبدهایی در کنار مبل ها و صندلی ها برای قرار دادن وسایل اضافی، خرید کنسول ام دی اف یا ساخت قفسه های مخفی می توانید از فضایی که در اختیار دارید، استفاده بیشتری ببرید. همچنین می توانید از وسایل چندکاره برای دکوراسیون پذیرایی خود استفاده کنید. 

دکوراسیون پذیرایی مدرن مخصوص خانه های کوچک

3. اگر تمایل به استفاده از پرده در پذیرایی خود دارید، از پرده های بلند تیره یا روشن استفاده کنید. البته یک تکنیک مهم برای نصب پرده وجود دارد که منجر به بزرگتر دیده شدن فضا می شود، و آن این است پرده ها را نزدیک سقف نصب کنید، زمانی که این کار را انجام می دهید خانه شما بزرگتر دیده می شود. اما خب برای این که بتوانید پرده های اتاق پذیرایی خود را به درستی انتخاب کنید بهتر است سری به مقاله " صفر تا صد انتخاب پرده فوق العاده برای پذیرایی و هال " بزنید.

دکوراسیون پذیرایی مدرن مخصوص خانه های کوچک

4. از وسایل های بزرگ و کارآمد استفاده کنید. اگر علاقه مند هستید خانه خود را بزرگتر نشان دهید، بهتر است از دکوریجات یا لوازم کوچک استفاده نکنید، و به فضاهای خالی منزل اجازه نفس کشیدن بدهید. 

دکوراسیون پذیرایی مدرن مخصوص خانه های کوچک

5. از تابلوهای بزرگ به جای تابلوهای کوچک استفاده کنید. زمانی که از یک تابلو بزرگ استفاده می کنید فضای پذیرایی خود را بزرگتر جلوه می دهید، برای این کار می توانید از تابلوهای استاد فرشچیان برای ایجاد فضای ایرانی در سایز بزرگ استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی مدرن مخصوص خانه های کوچک

6. لامپ ها را فراموش نکنید. شما می توانید از چندین آویز مدرن و شیک در فضای پذیرایی به جای یک لوستر بزرگ اضافه کنید. زمانی که از لامپ های زیادی در فضای داخلی خانه استفاده می کنید، باعث بزرگتر دیده شدن آن می شوید. مخصوصا اگر در خانه که آفتابگیر نیست زندگی می کنید، این تکنیک می تواند به فضای داخلی خانه جلوه بهتری بدهد. بهتر است از آویزها و لوسترهای سقفی استفاده کنید، زیرا زمانی که نور از بالا به پایین می تابد  به اندازه اتاقتان اضافه می شود، در حالی که در لامپ هایی که از روبرو می تابند این وضعیت وجود ندارد. 

دکوراسیون پذیرایی مدرن مخصوص خانه های کوچک

7. از قالیچه یا فرش استفاده کنید، قالیچه و فرش ها در سایزهای متفاوتی وجود دارند و زمانی که شما سایزی کوچکتر از فضای اتاق پذیرایی استفاده می کنید باعث ایجاد خطای چشمی می شوید.

بیشتر بخوانید: 6 اشتباهی که نباید در انتخاب فرش دکوراسیون منزل انجام دهیم 

دکوراسیون پذیرایی مدرن مخصوص خانه های کوچک

8. از مبلمان های بزرگ استفاده کنید. زمانی که از یک مبلمان بزرگ و یک صندلی استفاده می کنید فضای بزرگتری نسبت به زمانی که چهار تا صندلی استفاده می کنید، در اختیار دارید. پس اگر تمایل دارید فضاهای مختلف داخلی منزلتان را بزرگتر ایجاد کنید، مبلمان هایی که سایز بزرگی دارند را فراموش نکنید. 

دکوراسیون پذیرایی مدرن مخصوص خانه های کوچک

9. آینه را فراموش نکنید. اگر می توانید از آینه هایی در سایز بزرگ استفاده کنید، آینه نور را به خود جذب کرده و آن را انعکاس می دهد که منجر به ایجاد فضای بزرگتر از فضای واقعی می شود.

دکوراسیون پذیرایی مدرن مخصوص خانه های کوچک

10. به فضاهای خالی پذیرایی خود احترام بگذارید و بدانید نیازی نیست هر فضایی را پر کنید، انرژی مثبت به فضاهایی برای گردش نیاز دارند و لازم است ما آن فضا را در اختیارش قرار دهیم. در ضمن یکی از تکنیک های مهم برای طراحی دکوراسیون پذیرایی مدرن حفاظت از فضاهای خالی است. 

دکوراسیون پذیرایی مدرن مخصوص خانه های کوچک
چگونه میز پذیرایی خود را تزیین کنیم؟

راه های مختلفی برای تزیین میزهای پذیرایی وجود دارد، فرقی نمی کند شما از میز پذیرایی خود استفاده می کنید یا نه؟ اگر تمایل دارید وسط میز پذیرایی خود را دکور کنید، می توانید از یک گلدان گل طبیعی یا مصنوعی (متناسب با سلیقه خود)، یک سینی پر میوه مصنوعی یا طبیعی، یا مجسمه زیبا استفاده کنید. 

همینطور می توانید از یک تا سه جفت جاشمعی با شمع هایی زیبا برای دکور فضای میز خود استفاده کنید، فقط بیش از اندازه میز پذیرایی را شلوغ نکنید. 

همینطور اگر به کتاب علاقه مند هستید می توانید روی میز یک سینی بزرگ و زیبا در طرح ها و اشکال زیبا و همرنگ با اتاق پذیرایی خود قرار دهید و داخل آن را با یک گلدان خالی، چند کتاب، چند شمع کوچک و مجسمه تزیین کنید. البته اگر به هنر خاصی علاقه مند هستید می توانید از هنر دست خود همانند ساخت شمع های سنتی به سبک و سیاق ایرانی هم استفاده کنید و آن ها را روی میز قرار دهید. 

چگونه میز پذیرایی خود را تزیین کنیم؟​​​​​​​

خرید لوازم دکوری برای اتاق نشیمن به خاطر اهمیت این اتاق معمولا برای افراد کاری دشوار است. به همین خاطر برای راحت تر شدن راه تصمیم گیری برای خرید لوازم دکوری و تزیینی مجموعه ای فعال دیجی کالا (www.digikala.com) را به شما پیشنهاد می  کنیم. شما برای خرید لوازم دکوری و تزیینی خود می توانید به این مجموعه مراجعه کنید و تا مدل های مختلف و متنوع لوازم رو به رو شوید و با کمی تفکر بهترین آنها را برای اتاق پذیرایی خود انتخاب کنید

اگر به رومیزی یا پارچه های رنگی علاقه مند هستید می توانید از طرح های رومیزی ایرانی-اسلامی، ساده، رنگارنگ، سیاه، سفید، طلایی و غیره استفاده کنید تا دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک با چاشنی ایرانی را به خانه تان آورید.

در آخر، به یاد داشته باشید اتاق پذیرایی نماد و جلوه ای از سبک و سیاق تفکر شماست، پس از آن به سادگی گذر نکنید، از طرح ها و سبک ها، پارچه ها، تابلوها و مجسمه های مورد علاقه خود در دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک با چاشنی ایرانی نهایت استفاده را ببرید. از این که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم. همچنین خواهشمندیم نقطه نظرات و سوالات خود را با ما در بخش نظرات مجله اینترنتی پیت کت به اشتراک بگذارید

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید