خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی 6 اشتباهی که نباید در انتخاب فرش دکوراسیون منزل انجام دهیم

6 اشتباهی که نباید در انتخاب فرش دکوراسیون منزل انجام دهیم

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

اگر به دنبال داشتن دکوراسیونی شیک و درجه یک در خانه خود هستید، نباید از استفاده ی فرش و قالیچه و تاثیرات آن در دکوراسیون منزل خود غافل شوید.

انسان ها قرن هاست که از انواع فرش، قالیچه و موکت در چیدمان منزل بهره می برند و هیچ شکی در این نیست که فرش یکی از پرکاربرد ترین و رایج ترین عناصر دکوراسیون منزل است. برای رسیدن به جلوه ای شگفت انگیز در منزل به کمک فرش باید یک سری نکات را رعایت کنید. برخی از اشتباهات در این زمینه هستند که بسیاری از افراد مرتکب می شوند. اشتباهاتی که می توانند تاثیر منفی زیادی بر دکوراسیون منزل داشته باشند. در ادامه به بررسی رایج ترین اشتباهات مربوط به انتخاب فرش برای دکوراسیون منزل می پردازیم.


1. انتخاب فرشی که بیش از حد کوچک است

عدم توجه به اندازه فرش می تواند باعث شود اتاق شما کوچک تر به نظر برسد. به طور مثال فرشی که برای اتاق خود انتخاب می کنید باید قادر به ایجاد محدوده و فضایی باشد که مبلمان شما در آن قرار گیرند. 
​​​​​​​

برای دکوراسیون اتاق خواب نباید فرش را طوری انتخاب کنید که تنها محدوده ی تخت را پوشش دهد بلکه حداقل باید تا یک متر از هر طرف تخت را بپوشاند تا به محض خارج شدن از تخت خواب، اولین چیزی که پاهای شما لمس کنند فرش باشد نه کف پوش های اتاق.


در اتاق نشیمن هم این فرش است که فضای گفت و گوی افراد را تعیین می کند و اندازه ی آن باید به حدی باشد که حداقل پایه های جلویی مبل ها روی آن قرار بگیرند. 

بیشتر بخوانید: چگونه بهترین فرش را برای اتاق خواب خود انتخاب کنیم؟ 


2. روفرشی ها را دور بیاندازید 

6 اشتباهی که نباید در انتخاب فرش دکوراسیون منزل انجام دهیم


لایه بندی کردن اشتباهی است که بسیاری از افراد انجام می دهند و این نتیجه خرید یک فرش کوچک است. این افراد فرش خود را با یک روفرشی یا فرش دیگر می پوشانند تا از کثیف شدن توسط حیوانات خانگی یا کودکان در امان بماند. اما این کار باعث می شود دکوراسیون داخلی منزل شما جذابیت خود را از دست بدهد. چرا راه حل جایگزین را امتحان نمی کنید؟

برای این کار یک فرش جوت در رنگی خنثی که به راحتی قابل شست و شو باشد را خریداری کنید و فرش طرح دار کوچک خود را روی آن پهن کنید. با این کار دیگر نگران کثیف شدن فرش طرح دار خود نخواهید بود. این هم در واقع نوعی لایه بندی است اما در آن مجبور نیستید فرش زیبای خود را از ترس کثیف شدن با یک روفرشی بپوشانید بلکه برعکس عمل می کنید و دکوراسیون خود را از  فرش محروم نمی کنید(این روش برای افرادی که به فرش های دستبافت علاقه دارند بسیار کاربردی است).


3. انتخاب طرح و رنگ نادرست برای فرش ها 

6 اشتباهی که نباید در انتخاب فرش دکوراسیون منزل انجام دهیم


انتخاب طرح و رنگ نادرست برای فرش می تواند تاثیر زیادی بر کل دکوراسیون منزل شما داشته باشد. بعنوان مثال، انتخاب فرشی در رنگی مشابه رنگ دیوارها و مبلمان، باعث بی رنگ و روح شدن دکوراسیون می شود. طرح و رنگی را برای فرش خود انتخاب کنید که مکمل دیگر عناصر دکوراسیون شما باشد. بی نهایت گزینه برای شما موجود است پس پیدا کردن یک فرش این چنینی، کار دشواری نخواهد بود.


4. به تعویق انداختن انتخاب فرش برای دکوراسیون منزل

اگر می خواهید یک دکوراسیون متوازن و متعادل داشته باشید، قبل از خرید دیگر عناصر به سراغ انتخاب فرش بروید. با این کار برای خرید بقیه ی وسایل مثل مبل ها، دکوری، تابلو و تابلو فرش ها هم ایده خواهید داشت که چگونه تناسب آنها را با فرش خود حفظ کنید و درنتیجه هارمونی دکوراسیون حفظ خواهد شد. اما اگر خرید فرش آخرین کاری باشد که برای تکمیل دکوراسیون منزل خود انجام می دهید، احتمال اینکه پیدا کردن فرشی که متناسب با سبک دکوراسیون شما باشد، برای شما تبدیل به یک چالش شود، وجود دارد. در این صورت رفتن به بازار فرش برای حل این چالش دیگر چاره ساز نیست و باید مستقیم به کارخانه بافت فرش بروید تا بتوانید یک فرش ماشینی منطبق بر دکوراسیون خود سفارش دهید!


5. استفاده نکردن از فرش طرح دار و رنگارنگ

6 اشتباهی که نباید در انتخاب فرش دکوراسیون منزل انجام دهیم


برخی از افراد معتقدند که خرید فرش تک رنگ می تواند دکوراسیون منزل آنها را زیباتر کند. اما طراحان دکوراسیون مطرح جهان استفاده از فرش های طرح دار که حاوی رنگ های مختلف هستند را پیشنهاد می کنند. چرا که رنگ های متضاد موجود در آنها محیط شادتری را برای شما ایجاد خواهند کرد. 

به عنوان مثال دیوارهای قهوه ای، مبل قهوه ای و فرش قهوه ای به هیچ وجه انتخاب های خوبی نخواهند بود. این باعث بی رنگ و روح به نظر رسیدن دکوراسیون می شود. در انتخاب طرح و رنگی که متناسب با سبک دکوراسیون مدنظر شما باشد از خلاقیت و ابتکار خود استفاده کنید تا فضایی دلچسب و مهیج داشته باشید.


6. استفاده نکردن از پد فرش

6 اشتباهی که نباید در انتخاب فرش دکوراسیون منزل انجام دهیم


​​​​​​​اینکه پد فرش را عنصری اضافی بدانید و از آن استفاده نکنید، می تواند باعث کاهش عمر و کیفیت فرش شما شود. پس آن را دست کم نگیرید. پدهای فرش در جنس های مختلفی موجود هستند و این شما هستید که باید با توجه به نوع کف پوش منزل خود، پد مناسب را انتخاب کنید. 

به طور مثال اگر از کف پوش های سرامیکی یا پارکت استفاده کرده اید، پدهای فومی یا پلاستیکی گزینه های خوبی برای شما خواهند بود. پد فرش با جلوگیری از کشیدگی تار و پود فرش موجب افزایش عمر آن می شود. همچنین اگر می خواهید فرش شما روی زمین لیز نخورد، می توانید استفاده از ترمز فرش را برای چهار گوشه ی آن امتحان کنید. 


در این مقاله در کنار شما به بررسی  6 اشتباهی که نباید برای انتخاب و خرید فرش بکنیم، پرداختیم تا شما بتوانید خریدی لذت بخش را در مورد این عنصر تاثیرگذار از دکوراسیون منزل، تجربه کنید. همچنین شما نیز می توانید پیشنهادات یا تجربیات خود را در ادامه با ما و دیگر مخاطبان مجله اینترنتی پیت کت در میان بگذارید.

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما