خانه دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون پذیرایی ایرانی 14 ایده برای طراحی دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

14 ایده برای طراحی دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

زمان مطالعه : 

12 دقیقه

تغییر فصل بهانه ی خوبی است که دستی به سر و روی دکوراسیون منزل مان بکشیم. در میان بخش های مختلف منزل، پذیرایی همان بخشی است که این روزها بخش زیادی از زمان خود را در آن می گذرانیم چرا که حالا دیگر نقش اتاق کار، مطالعه یا حتی گاهی اتاق خواب ما را نیز برعهده دارد؛ پس نظرتان چیست کار خود را با به روز رسانی چیدمان آن آغاز کنیم؟

 این مقاله برای آن دسته از خوانندگان عزیزی نوشته شده است که آشنایی با 14 ایده برای طراحی دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید، همان چیزی است که در مسیر تغییر چیدمان فضای زندگی شان به آن نیاز دارند. اگر شما هم جزء آن دسته اید، پس این مطلب را از دست ندهید. 

1. رنگ سال در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

اگر اخبار دنیای دکوراسیون را دنبال می کنید، پس می دانید که رنگ آبی-بنفش به انتخاب موسسه پنتون به عنوان رنگ سال 2022 انتخاب شده است. این یعنی قرار است در سال جدید شاهد حضور این رنگ برجسته و جذاب در جای جای دنیای طراحی داخلی باشیم پس چرا ما آن را به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید خود اضافه نکنیم؟ اما کدام رنگ ها ترکیب جذاب تری با رنگ سال 2022 می سازند؟ مشکی، سفید، خاکستری، بژ و سبز مات یا پاستلی از بهترین گزینه ها برای این کار اند.

عکس رنگ سال 2022 در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

2.  حضور طبیعت در دکوراسیون پذیرایی 

بله طبیعت از دیرباز در قالب عناصر مختلفی در طراحی داخلی منازل ما ایرانی ها حضور داشته است اما زندگی مدرن باعث شده است برخی از ما از این سبزهای دوست داشتنی غافل شویم. اگر از طرفداران سبک مینیمال اید، اضافه کردن یک یا دو گیاه نسبتا بزرگ به گوشه های دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید تان همان چیزی است که به آن نیاز دارید. اگر هم جلوه های بوهمین را می پسندید، می توانید قسمت های بیشتری از پذیرایی را از حضور گل ها و گیاهان کوچک تر بهره مند سازید.

3. سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

سبک اسکاندیناوی، سبکی که اغلب به استفاده از رنگ های روشن، عناصر چوبی و گیاهانی با برگ های بزرگ شناخته می شود. در کنار این ها اضافه کردن عناصر دکوری ای که در آنها  مکرومه بافی کار شده است، می تواند حس و حالی متفاوت و هیجان انگیز به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید شما ببخشید. 

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

4. جداسازی فضا در دکوراسیون پذیرایی 

جدا سازی فضا به کمک عناصری از دکوراسیون همچون مبلمان صرفا مختص دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید کوچک نیست. به این روش مدرن به عنوان جایگزینی جذاب برای دیوارها نگاه کنید. از جمله وسایلی که در این راستا می توانند مورد استفاده قرار بگیرند می توان به پارتیشن های دکوراتیو، میز کنسول، کتابخانه خانگی، ست مبلمان و میز و صندلی ناهارخوری تان اشاره کرد که اتاق پذیرایی را از اتاق کار یا اتاق ناهارخوری متمایز می سازند.

5. کاغذدیواری در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

وقت آن رسیده به سراغ کاغذ دیواری هایی با طرح های برجسته، بزرگ و متفاوت بروید، همان طرح هایی که همیشه فکر می کردید جسارت اضافه کردن آنها به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدیدتان  را ندارید. نگران حفظ انسجام طراحی داخلی منزل تان نباشید، چرا که این انتخاب آسیبی به تعادل یک دکوراسیون مدرن یا مینیمال نمی زند. 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای دکوراسیون منزل 

6.  عناصر دکوراسیون دایره ای شکل در چیدمان پذیرایی

در فضایی که بیشتر عناصر دکوراسیون آن در اشکال مربع و مستطیلی شکل انتخاب شده اند، اضافه شدن یک صندلی به همراه یک پاف مبل که هردو دایره ای شکل اند می تواند چیدمان را به خوبی ارتقا بخشد. 

7. عناصر روشنایی دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

نظرتان در مورد انتخاب یک آباژور به جای چراغ زمینی یا بالعکس برای دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید تان چیست؟ اضافه کردن چراغ های دیواری، ریسه های نوری یا چراغ آویز از دیگر گزینه های پیش روی شما برای تغییر عناصر روشنایی این بخش از منزل تان است.

روشنایی دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

بیشتر بخوانید: فوت و فن های خرید لوازم روشنایی برای دکوراسیون منزل 

8.  مبلمانی در رنگ هایی گرم برای دکوراسیون پذیرایی

بله مینیمالیسم با رنگ های خنثی و روشنش بدون شک جلوه ای پیچیده و لوکس به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدیدتان خواهد بخشید اما اگر به دنبال خلق فضایی گرم و صمیمی تر هستید، مبلمانی در رنگ هایی گرم همچون کرم، زرد و قرمز همان چیزی است که پالت رنگ پذیرایی تان نیاز دارد. 

مبلمانی در رنگ هایی گرم برای دکوراسیون پذیرایی

9. بافت های مختلف در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

منظور از بافت جنس عناصری است که به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید خود اضافه می کنید. پارچه ای، چرمی، پشمی، شیشه ای، چوبی، حصیری و پنبه ای بخشی از بافت هایی اند که می توانید آنها را در قالب وسایل مختلف همچون روکش مبلمان، سبدها، گلدان ها، کوسن ها و میز و صندلی ها به فضای زندگی تان اضافه کنید تا به چیدمان آن تنوع بخشید.

10. سبک تلفیقی در طراحی دکوراسیون پذیرایی

اگر به دنبال داشتن حس و حالی منحصربه فرد در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید خود هستید، پس به ترکیب سبک های مختلف همچون مدرن، روستیک، بوهمین و سنتی بپردازید. برای این کار یک سبک را به عنوان سبک اصلی انتخاب کنید و در ادامه 20 درصد ( گزینه ای امن که جسارت کمتری می طلبد ) دکوراسیون را براساس سبکی متفاوت طراحی کنید.

11. حذف فضای کار از دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

اگر مدت طولانی است که میز و صندلی کارتان را به پذیرایی منتقل کرده اید، پس شک نکنید حذف آن هرچند برای کوتاه مدت از دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدیدتان حس و حال بهتری به شما منتقل خواهد کرد.  

12. وسایل حصیری در چیدمان پذیرایی

هرچقدر از تاثیر اضافه کردن عناصر دکوراسیون حصیری به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید بگوییم، باز هم کافی نخواهد بود. برخی افراد وسایل دکوراتیو حصیری را منحصر به سبک هایی همچون روستیک یا بوهمین می دانند، این درحالی است که این عناصر جذاب می توانند همان عناصر کوچک اما تاثیرگذار چیدمان پذیرایی به سبک مدرن یا مینیمال باشند.

13. مبلمان کلاسیک در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

از بین سبک های مختلف مبلمان، نوع کلاسیک آن می تواند همان چیزی باشد که به یک فضای بی روح جان می بخشد. اگر از مبلمان مدرن و مینیمال خسته شده اید، مبلمان کلاسیک را به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید تان اضافه کنید تا فضایی برجسته داشته باشید.

مبلمان کلاسیک در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید​​​​​​​

14. انتخاب عناصر دکوراسیون چند منظوره 

اگر قصد تغییر عناصر دکوراسیون را دارید، خرید انواع چندمنظوره همچون پاف صندوق دار یا مبل تخت خواب شو  را در اولویت قرار دهید چرا که هم استفاده ی بهینه ای از فضا دارند و فضای ذخیره سازی بیشتری برای تان فراهم می کنند و هم جلوه ی مدرنی به دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید شما می بخشند. 

سخن پایانی؛ به اینکه تا پایان این مقاله از مجله پیت کت با معرفی 14 ایده برای طراحی دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید ما را همراهی کرید، افتخار می کنیم. خوشحال می شویم شما هم ایده هایی که برای ارتقای چیدمان پذیرایی تان به کار برده اید، را  با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. 

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید