خانه پیت کت ارتقای دکور فروشگاه لباس با جدیدترین متدها

ارتقای دکور فروشگاه لباس با جدیدترین متدها

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

طراحی دکور فروشگاه لباس ترکیبی از هنر و علم است؛ این کار نیازمند داشتن خلاقیت، دیدگاه های روانشناختی و البته قدرت ارزیابی تغییرات است. 

در این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت قصد داریم به معرفی تکنیک های پرکاربرد و اساسی ای بپردازیم که با اجرای آنها قادر به ارتقای دکوراسیون فروشگاه لباس مدرن خود باشید. اگر شما هم به دنبال آشنایی بیشتر با این ایده ها هستید، در ادامه در کنار ما باشید.

استفاده از وسایل موجود؛ اولین گام برای ارتقای دکور فروشگاه لباس

اولین قدم بعد از اینکه تصمیم گرفتید دکور فروشگاه لباس مدرن خود را به روز رسانی کنید، توجه به آن چیزهایی است که همین حالا در دکور آن موجود است. ابتدا آنچه که احساس می کنید دیگر کاربردی ندارد را از دکوراسیون حذف کنید تا فضای خالی بیشتری برای تغییرات در اختیار داشته باشید. در مرحله بعد نوبت به تغییر لایه بندی دکور فروشگاه می رسد. گاهی تغییر تصویر کلی فضای آن می تواند به اندازه ی تغییر تک تک عناصر دکوراسیون نتیجه بخش باشد. 

استفاده از وسایل موجود؛ اولین گام برای ارتقای دکور فروشگاه لباس

اگر فضای بزرگی در اختیار دارید می توانید یک ردیف بزرگ و اصلی در قسمت میانی فروشگاه قرار دهید که شامل ردیف های کوچک تری برای محصولاتی در سبک های متفاوت است. ایده ی بعدی قرار دادن لباس ها در ردیف ها یا شلف هایی روی دیوار و خالی نگه داشتن قسمت میانی دکور فروشگاه لباس مدرن تان است. با هر تغییر مدتی واکنش مشتری ها و مسیری که آنها در طول فروشگاه طی می کنند را ارزیابی کنید تا به مناسب ترین گزینه برسید. 

توجه به عناصر برجسته؛ یک نکته طلایی در دیزاین فروشگاه لباس

برای ارتقای دکور فروشگاه لباس خود نیاز به تغییر تمام عناصر دکوراسیون ندارید. تغییر برخی از عناصر برجسته دکوراسیون برای رسیدن به نتیجه مورد نظر کافی خواهد بود. گاهی اضافه کردن یک یا چند مانکن همان چیزی است که دکور فروشگاه تان به آن نیاز دارد. تغییر عنصری از دکوراسیون که نقطه کانونی است هم ایده منطقی دیگری خواهد بود که تاثیر قابل توجهی بر جلوه ی کلی آن خواهد داشت. 

توجه به عناصر برجسته؛ یک نکته طلایی در دیزاین فروشگاه لباس

لایه بندی دکور فروشگاه لباس مدرن

در اینجا آن دیدگاه های روانشناختی ای که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، اهمیت زیادی پیدا می کنند. چرا که برای انتخاب نوع لایه بندی دکور فروشگاه لباس تان نیاز است رفتار مشتری های خود را ارزیابی کنید. آیا در زمان خرید عجله دارند یا زمان قابل توجهی را به خرید اختصاص می دهند؟ آیا ترجیح می دهند خودشان آنچه می خواهند را پیدا کنند یا همکاران شما آنها را همراهی کنند؟ آیا تمایلی به مشاهده ی محصولات مختلف دارند یا ترجیح می دهند صرفا به آنچه می خواهند دسترسی پیدا کنند؟

نوع لایه بندی دکور فروشگاه لباس مدرن متناسب با پاسخی که به این سوال ها و دیگر موارد مشابه  می دهید، می تواند متفاوت باشد. یکی از اقتصادی ترین لایه بندی ها قرار دادن رگال های لباس در خطوط مستقیم برای ایجاد مسیر حرکتی منظم است. لایه بندی بعدی چیدن لباس ها در شلف هایی دور تا دور فروشگاه و در ادامه قرار دادن عناصری دکوری در بخش میانی آن است تا مشتری ها در مسیری که از قبل تعیین شده است، به سمت مشاهده تمامی محصولات شما سوق داده شوند. اگر فضای بزرگی در اختیار دارید می توانید لایه بندی زاویه دار را امتحان کنید که در آن محصولات کمتری در معرض نمایش مستقیم اند اما تمرکز را بر محصولات خاص تر افزایش می دهد. 

لایه بندی دکور فروشگاه لباس مدرن

تداوم به روز رسانی؛ رازی که در طراحی دکور فروشگاه لباس نباید فراموش کنید

مشتری ها عاشق ویژگی قابل پیش بینی بودن ( البته در معنای مثبت آن!) در طراحی دکور فروشگاه لباس مدرن اند. فضایی را ایجاد کنید که مشتری را به وارد شدن و چک کردن محصولات شما ترغیب کند. این تداوم در به روزرسانی قبل از هرجایی در ویترین فروشگاه خود را نشان می دهد. در بازه های مشخصی محصولات ویترین را تغییر دهید تا افراد برای بررسی محصولات جدید شما بطور مرتب ویترین تان را بررسی کنند.

تداوم به روز رسانی؛ رازی که در طراحی دکور فروشگاه لباس نباید فراموش کنید

انتخاب درست پالت رنگ؛ مهم ترین کار در طراحی دکور فروشگاه لباس

رنگ های مورد استفاده در پالت رنگ دکور فروشگاه لباس خود را متناسب با سن و جنسیت مشتری های تان انتخاب کنید. افراد جوان تر رنگ های شاد و فعال و برجسته را ترجیح می دهند، این درحالی است که بزرگسالان اغلب علاقه بیشتری به رنگ های ملایم تر دارند. همچنین در انتخاب پالت رنگ، نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

انتخاب درست پالت رنگ؛ مهم ترین کار در طراحی دکور فروشگاه لباس

رنگ هایی تیره همچون مشکی، آبی تیره و نارنجی متمایل به قرمز، اغلب افراد را نسبت به خرید حتی بدون  اینکه از قبل تصمیم به خرید داشته باشند، ترغیب می کنند.

اگر محصولات شما ارزان تر از جاهای دیگر است و مشتری های شما افرادی اند که به دنبال خریدی به صرفه اند، از اضافه کردن رنگ آبی به پالت رنگ غافل نشوید.

اگر مشتری های شما اغلب خانوم ها هستند، رنگ زرد، آبی و نارنجی از منطقی ترین گزینه های پیش روی شما خواهند بود. رنگ های سبز، قهوه ای و خاکستری را در انتهای لیست قرار دهید.

اگر مشتری های شما اغلب آقایان هستند، رنگ مشکی، سبز و آبی انتخاب های مناسبی خواهند بود و رنگ های نارنجی، بنفش و قهوه ای آخرین گزینه هایی اند که می توان برای این نوع فروشگاه لباس به آنها فکر کرد.

اگر محصولات شما شامل لباس کودک است، از رنگ های پاستلی همچون صورتی کم رنگ، آبی کم رنگ برای ایجاد فضایی لطیف و دلنشین غافل نشوید.

سبک مینیمال در دکور فروشگاه لباس مدرن

در بین سبک های مختلفی که برای دکور فروشگاه لباس مدرن اغلب مورد استفاده قرار می گیرند، سبک مینیمال طرفداران زیادی دارد چرا که این سبک بر استفاده ی بهینه از فضای دردسترس و ایجاد محیطی بازتر و منظم تر و البته مدرن تاکید دارد. پالت رنگ خنثی، کمتر بودن تعداد محصولاتی که در معرض نمایش قرار می گیرند و همچنین کمتر بودن تعداد عناصر دکوراسیون از جمله ویژگی های این سبک برای دکور فروشگاه لباس مدرن است.

سبک مینیمال در دکور فروشگاه لباس مدرن

سخن پایانی؛ به پایان این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت با بررسی ایده هایی برای دکور فروشگاه لباس مدرن رسیدیم. ازاینکه تا پایان همراه ما بودید، از شما متشکریم. خوشحال می شویم اگر شما هم تجربیات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

سفارش طراحی و دیزاین فروشگاه لباس

حالا که با نکات مهم ارتقای دکوراسیون فروشگاه لباس آشنا شدید مهم ترین کاری باید در اولویت قرار دهید سفارش طبقه بندی ها و پیشخوان فروشگاهتان است. برای این کار شما باید به سراغ یک تولید کننده ماهر و با سابقه بروید تا بتواند دقیقا چیزی که مد نظرتان است را تولید کند. به شما پیشنهاد میکنیم برای این کار حتما به فروشگاه بلج سر بزنید و از قیمت های آنها باخبر شوید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید