خانه دکوراسیون پذیرایی وسایل پذیرایی آشنایی با انواع مبلمان؛ قسمت دوم

آشنایی با انواع مبلمان؛ قسمت دوم

زمان مطالعه : 

12 دقیقه

عناصری از دکوراسیون که وظیفه تامین فضای ذخیره سازی مورد نیاز ما را بر عهده دارند، تعیین کننده های کلیدی جلوه کلی دکوراسیون داخلی اند. 

این عناصر متناسب با نوع طراحی خود می توانند جلوه ای آشفته یا مینیمال به محیط زندگی ما ببخشند. قفسه ها و میز ها از جمله این موارد اند که در این مقاله از مجله پیت کت قصد داریم به معرفی پرطرفدارترین انواع آنها بپردازیم. اگر شما هم به دنبال آشنایی با بهینه ترین و کاربردی ترین انواع این دو دسته از مبلمان هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

انواع مبلمان؛ دسته بندی انواع میز ها

کار خود را با بررسی انواع میز شروع می کنیم که یکی از متنوع ترین و تاثیرگذارترین انواع مبلمان در فضای منزل محسوب می شوند. احتمالا میز تحریر، میز ناهارخوری و میز عسلی از جمله اولین گزینه هایی اند که با شنیدن کلمه میز به ذهن شما می رسند. در ادامه با این موارد و البته دیگر هم خانواده های آنها آشنا می شویم.

1. میز تحریر کشودار 

اختصاص بخشی از اتاق خواب به فضای مطالعه از جمله بایدهای دکوراسیون داخلی برای بسیاری از افراد در سنین مختلف است. در میان عناصر مختلف مربوط به این فضا، میز تحریر یکی از مهم ترین ها است. میزهای تحریر با کشوها و قفسه هایی که دارند، فضای ذخیره سازی مورد نیاز شما را فراهم می کنند. در صورتی که همچنان نیازمند فضای بیشتری باشید، گزینه ای کاربردی به نام شلف رومیزی به کمک شما خواهد آمد. 

عکس میز تحریر کشودار چوبی جدید و شیک

2. میز تحریر دیواری

یکی دیگر از انواع میز که زیر دسته میز تحریر است، را با عنوان میز تحریر دیواری می شناسیم. اگر با کمبود فضای در دسترس رو به رو هستید یا جلوه ای مینیمال را برای دکوراسیون داخلی اتاق تان می پسندید، این همان چیزی است که به آن نیاز دارید. میز تحریر دیواری با اختصاص کمترین فضای ممکن، بیشترین کارآیی را برای شما به ارمغان می آورد. 

عکس میز تحریر دیواری ساده و شیک کمجا تاشو

3. میز تحریر درب دار

میز تحریر درب دار گزینه مناسب دیگری برای فضاهای کوچک است. در طراحی آن با قرار دادن دری لولایی در سطح رویی میز، امکان دسترسی به محفظه خالی زیر آن ایجاد شده است. درنتیجه با بالا آوردن سطح میز، شما با فضای خالی قابل توجهی روبه رو خواهید شد. البته این پایان ماجرا نیست. در قسمت کناری این نوع میز هم اغلب از کشوهایی برای ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر استفاده می شود. این میزها اغلب از چوب ساخته می شوند و جلوه ی روستیک زیبایی به محیط می بخشند.

عکس میز تحریر درب دار و جادار

4. میز کامپیوتر

امروزه بسیاری از افراد برای انجام کارهای خود به رایانه ها نیاز دارند؛ به همین دلیل میز کامپیوتر ارگونومیک تبدیل به یکی از پرطرفدارترین انواع میزها برای اتاق کار یا فضای مطالعه ی افراد دورکار و یا دانشجویان در منزل شده است. طراحی این میز به نحوی بوده است که فضای مورد نیاز شما برای قرار دادن عناصر مختلف مرتبط با رایانه تان را فراهم کند و همچنین برای شما خستگی کمتری به همراه داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: نکات مهمی که قبل از خرید میز کامپیوتر باید بدانید 

5. میز ناهار خوری

میز ناهارخوری عنصری از دکوراسیون که علاوه بر اینکه در آشپزخانه یا اتاق ناهارخوری شاهد حضور آن هستیم، می توانیم از آن به عنوان جدا کننده بخش های مختلف منزل از یکدیگر هم استفاده کنیم. بله از آنجا که این نوع میز ابعاد قابل توجهی دارد، در صورت حذف دیوار می تواند به عنوان جداکننده اتاق ناهارخوری و اتاق نشیمن عمل کند.

عکس میز ناهار خوری 4 نفره مدرن و شیک

6. میز عسلی

میز عسلی، یکی از انواع مبلمان که هم کاربردی است و هم به عنوان یک عنصر دکوری می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع میز که در کنار صندلی یا مبل قرار می گیرد، سطح مناسبی برای قرار دادن وسایل مختلف همچون کتاب ها درون سبدی حصیری با جلوه ای روستیک یا دیگر عناصر دکوراسیون همچون چراغ مطالعه رومیزی یا آباژور رومیزی را برای شما فراهم می کند. 

عکس میز عسلی شیشه ای مدرن

7. میز جلو مبلی

این دسته از انواع مبلمان که آن را با عنوان میز قهوه خوری هم می شناسیم، اغلب از چوب ساخته می شوند و در مرکز فضای دورهم جمع شدن های شما در اتاق نشیمن قرار می گیرند. در طراحی میز جلومبلی ممکن است از شیشه و فلز هم استفاده شده باشد و همچنین این میز ممکن است دارای کشوهایی برای استفاده ی بهینه تر از فضا باشد.

عکس میز جلو مبلی مدرن

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع میز جلو مبلی مدرن 

8. میز پیشخوان 

میز پیشخوان، میزی است که در آشپزخانه برای کارهای مختلف که آماده سازی غذا  در راس آنها قرار دارد، مورد استفاده قرار می گیرد و روی کابینت ها یا کمدها نصب می شوند. این نوع میز می تواند از مواد مختلفی از جمله گرانیت، مرمر، استیل و چوب تازه یا اصلاح شده ساخته شود. قرار گرفتن این میز در وسط آشپزخانه، جزیره ای کاربردی و مدرن در مرکز دکوراسیون آن خلق می کند.

9. میز کنسول

میزهایی باریک با ارتفاعی نزدیک به ارتفاع میز ناهارخوری که در در بخش هایی همچون اتاق ناهارخوری، اتاق نشیمن، اتاق خواب و بخش ورودی منزل برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. میز کنسول هم سطح مناسبی برای وسایل دکوری در اختیار شما قرار می  دهد، هم خود به عنوان یک عنصر دکوری جذاب دکوراسیون فضا را ارتقا می بخشد و هم از قسمت زیرین آن می توانید به عنوان یک فضای ذخیره سازی با قراردادن سبدهایی حصیری استفاده کنید. 

میز کنسول شیک فلزی مدرن

بیشتر بخوانید: هر آنچه قبل از خرید میز کنسول باید بدانید 

10. میز تلویزیون

اهمیت میز تلویزیون به نقطه ی کانونی بودن آن در بیشتر منازل است. میز تلویزیون مدرن می تواند نقش شلف دیواری، کتابخانه ی خانگی و یا میز کنسول را هم در چیدمان منزل ایفا کند. اگر با کمبود جا روبه رو هستید، از میز تلویزیون کنج غافل نوشید. 

عکس میز تلویزیون شیک و مدرن

بیشتر بخوانید: معرفی برترین فروشگاه های آنلاین خرید میز تلویزیون 

انواع مبلمان: دسته بندی انوع قفسه ها

در بخش دوم از این مقاله با کاربردی ترین و جذاب ترین انواع قفسه هایی که در دکوراسیون منزل می توانند مورد استفاده قرار گیرند، آشنا خواهید شد. در کنار ما بمانید.

1. قفسه کتاب

قفسه هایی که نقش کتابخانه خانگی را ایفا می کنند و سهم زیادی در مرتب ساختن فضای اتاق های ما دارند. می توانند بخشی از فضای افقی یا عمودی قسمت های مختلف منزل از جمله اتاق خواب، اتاق نشیمن یا آشپزخانه را به خود اختصاص دهند. ماده ی اولیه ای که این عنصر جذاب دکوراسیون از آن ساخته شده است، سهم زیادی در جلوه کلی دیزاین دارد. اگر با کمبود فضا روبه اید، آن را به فضای عمودی یا بخش زیرین عناصری همچون مبلمان اضافه کنید.

عکس مدل قفسه کتاب ساده و جادار

بیشتر بخوانید: معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی آپارتمانی 

2. شلف دیواری

آخرین نوع قفسه ای که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، شلف دیواری است که در بین محبوب ترین عناصر دکوراسیون قرار دارد. دلیل این محبوبیت به این برمی گردد که می توان از آن در تمام بخش های منزل از اتاق خواب تا آشپزخانه استفاده کرد، فضای قابل توجهی برای ما فراهم می کند و همچنین جلوه ای مدرن و جذاب به دکوراسیون منزل مان می بخشد. 

عکس شلف دیواری فلزی دایره ای شکل ​​​​​​​

اگر به دنبال آشنایی با دسته بندی ست ها، صندلی ها و همچنین تخت خواب ها از انواع مبلمان هستید، می توانید به مطلب آشنایی با انواع مبلمان؛ قسمت اول مراجعه کنید.

از اینکه تا پایان این مقاله از مجله پیت کت با بررسی انواع مبلمان شامل پرطرفدارترین انواع میزها و قفسه ها همراه ما بودید، از شما متشکریم. کدام نوع میز یا قفسه عنصر مورد علاقه شما در دکوراسیون منزل تان است؟ خوشحال می شویم نظرات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. 

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید